LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] De dramatische support van Acer dat me probeert te naaien

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
wickedmen

De dramatische support van Acer dat me probeert te naaien

Ongelezen bericht door wickedmen »

Geen zin om me verhaal helemaal opnieuw te doen voor de 3284ste keer.
Dus hierbij de brief die ik laatst heb gestuurd dat geeft ook zo'n beetje aan wat er allemaal gebeurd is.

Acer Computer BV (Benelux)
Europalaan 89
5232 BC ‘s Hertogenbosch
Nederland

Donderdag 26 januari 2012
Onderwerp: ingebrekstelling + klacht

Geachte Acer BV.

Eind oktober 2010 heb ik heel blij een Acer Aspire Timeline X 5820 TG 454G50MN laptop (t.w.v 720 euro) bij de Media Markt gekocht vooral omdat het de eerste grote bedrag was dat ik zelfstandig bij elkaar heb opgespaard.

Eind december constateerde ik helaas dat de harde schijf kapot is gegaan en aangezien de prijzen van de harde schijven nog steeds door de overstromingen in Thailand hoog waren besloot ik gebruik te maken van mijn garantie.
Ik heb netjes contact toen opgenomen met jullie en de laptop werd netjes geaccepteerd (zonder kassabon aangezien ik die kwijt ben) waarna ik de laptop vervolgens via de richtlijnen en UPS naar jullie toe heb verzonden.
In die tijd heb ik netjes de serial number van mijn laptop gegeven en vertelde de service medewerker mij dat het 10 tot 15 werkdagen zou duren voordat ik mijn laptop terug zou krijgen.

Ik heb de eerste 3 weken elke 2 a 3 dagen opgebeld met de service support en die melde mij dat hij was aangekomen en vervolgens zeiden ze dat ze wachten op onderdelen en dat ik hem de week erna zou kunnen verwachten.
Daarna belde ik na 2 a 3 dagen weer en melde de service medewerker mij dat hij nooit is aangekomen en dat ze hem kwijt waren waarna ik vervolgens er elke dag erachter na moest, mij verhaal helemaal opnieuw moest doen, er afspraken werden gemaakt waarbij de service medewerker het telkens zou escaleren en ik terug gebeld zou worden door de reparatie center en de afspraken telkens niet werden na gekomen!

Gisteren werd ik eindelijk opgebeld, en na alle niet nagekomen afspraken ben ik als klant nog nooit zo diep beledigd!
De verkoper van de reparatie centrum bood mij een veel slechtere laptop aan dan ik ooit heb gehad en ging er waarschijnlijk van uit dat ik niks van laptops wist, manipuleerde mij in-direct met dat dit mijn enige keus was en zei vervolgens dat hij een e-mail naar mij zou sturen en deed dit niet (of jullie moeten mij e-mail adres ook kwijt zijn).

Zelf zit ik al zo'n 2 jaar in de Ict sector en ik had al een vermoeden dat dit zou gebeuren aangezien ik vele klanten heb gehad en het internet (forums, enzo) ook vol zit met klanten die problemen hebben gehad met Acer.

Ik heb deze brief zo persoonlijk mogelijk gemaakt en mijn verhaal gedaan zodat u het als mens mij ook zou begrijpen en niet als winst denkende factor ofzo.

Ik vraag hierbij dan ook een nieuwe Acer Aspire Timeline X 5820 TG 454G50MN, de 720 euro die ik in die tijd heb betaald of een beter product.
Dat jullie mijn laptop en dus mijn bestanden van de afgelopen 6 jaar zijn kwijt geraakt neem ik maar op de koop toe (na reparatie had ik graag gewild om de HD te recoveren).

Gebeurt dit niet dan zie ik helaas geen uitweg meer om een rechtszaak tegen Acer BV te beginnen waarbij ik de 720 Euro die ik in die tijd heb uitgegeven aan de laptop op te eisen en een compensatie voor de vele telefoontjes, het niet goed kunnen vervolgen van mijn school/werk/prive, enzo en zal ik proberen media aandacht voor mijn zaak te krijgen bij, bijv programma's als Kassa.

Klantgegevens:
XXX

RMA nummer: XXX
Product: Acer Aspire Timeline X 5820 TG 454G50MN

Mocht er met mij na 5 dagen vanaf 27-01-12 geen contact mee zijn opgenomen of komen we er samen niet niet eruit dan zal ik dus verdere stappen ondernemen.

Mvg XXX
Ik heb ondertussen een pro deo advocaat in de hand genomen die me eerste vertelde dat de wet voorschrijft dat ik de verdedigende partij eerst een brief moet sturen.

Iemand enige tips? :P

Rickyman

Re: De dramatische support van Acer dat me probeert te naaien

Ongelezen bericht door Rickyman »

Zelf zit ik al zo'n 2 jaar in de Ict sector en ik had al een vermoeden dat dit zou gebeuren aangezien ik vele klanten heb gehad en het internet (forums, enzo) ook vol zit met klanten die problemen hebben gehad met Acer.

En dan toch een Acer kopen.........dat is pas raar.
Acer gaat ook zeker je werk/school/prive niet vergoeden want Acer heeft helemaal niets (vraag maar aan je prodeo) met je te maken. Acer mag kosten rekenen, want zij hebben de laptop niet aan je verkocht. Daarnaast dien je je altijd bij je verkoper te melden maar die zal zonder bon ook niets voor je doen.
En als je pech hebt zegt Acer straks dat je laptop buiten garantie is aan de hand van de productiedatum en dat kun je niet middels een bon weerleggen. Je hebt dus veel noten op je zang.

Wordt een kwestie van afwachten......enne hoe vaker je Acer belt hoe langer het gaat duren, ze zijn je echt wel zat als je iedere 2 a drie dagen belt. Daarnaast kun je wel een nieuwe eisen die hetzelfde is maar die bestaat gewoon niet meer, na bijna anderhalf jaar zit je al 3 -5 generaties verder.

Rick

klaas1978

Ongelezen bericht door klaas1978 »

wickedmen schreef:Ik heb ondertussen een pro deo advocaat in de hand genomen
Van mijn belastingcenten? :?
wickedmen schreef:Iemand enige tips? :P
  • Volgende keer bonnetje beter bewaren
  • Iets vaker dan om de zes jaar je bestanden backuppen
  • Rechtsbijstandsverzekering nemen zodat de prodeo-advocatuur zich met belangrijkere zaken bezig kan houden
  • Geen Acer meer kopen als je van te voren al weet dat ze een slechte service geven
  • Brieven meer to the point schrijven zonder verhalen over Thailand en ander irrelevant gezever

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Tip1: maak voortaan back-ups. Het is niet de schuld van Acer dat je gegevens kwijt bent.
Tip2: laat brieven voortaan ook even door anderen controleren voordat je ze opstuurt. Dan kunnen de fouten eruit gehaald worden.

Leo The Emperor

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Het leest als een roman, maar de kern van de zaak mist in je brief.

Welke laptop is ter vervanging aangeboden en waarom is deze slechter dan je oude laptop, waardoor het onredelijk is dat je dit aanbod accepteert ?

wickedmen

Rickyman:
Allemaal leuk maar Acer is zelf in de fout gegaan door mijn laptop zonder bon te accepteren (ze konden aan de fabrieksdatum zien dat hij nog in de garantie zat) en hem daarna kwijt te raken.
Conclusie: Acer heeft een fout gemaakt en ik sta volledig in mijn recht om ze aan te klagen om een zelfde product te vragen en of een betere.

Crazyme: stel jij koopt als skeere student een leuke tv.
Die tv gaat kapot na 2 maanden en je stuurt hem naar de fabrikant op hem te laten maken en maakt de afspraak samen dat je hem maximaal binnen 15 dagen terug hebt.
Dan raken ze hem ook nog kwijt en beiden ze je na 1 maand een tv aan die veel slechter was dan de tv die je hebt gekocht en de helft minder kost.

Klaas1978: thnx nog daarvoor en waarvoor vind jij dan dat de rechtsbijstand voor is?
Alleen als het jouw uitkomt?

GJvdZ: true maar ik had er totaal geen zin meer in om de brief nogmaals te lezen en de fouten eruit te halen.

Leo The Emperor: ik weet niet meer peecies welke laptop mij werd aangeboden maar geloof me als ict'er weet ik dat hij veel slechter is dan mijn laptop die ik heb gehad!

Leo The Emperor

Leo The Emperor: ik weet niet meer peecies welke laptop mij werd aangeboden maar geloof me als ict'er weet ik dat hij veel slechter is dan mijn laptop die ik heb gehad!
Hoe kun je nu een rechtszaak willen starten met dit uitgangspunt, dat is een garantie voor een verloren zaak ??

( je hebt recht op een gelijkwaardige of betere laptop, en Acer kan nu onbetwist zeggen dat ze dit hebben aangeboden, maar dat dit door jouw is geweigerd

wickedmen

Leo The Emperor schreef:
Hoe kun je nu een rechtszaak willen starten met dit uitgangspunt, dat is een garantie voor een verloren zaak ??

( je hebt recht op een gelijkwaardige of betere laptop, en Acer kan nu onbetwist zeggen dat ze dit hebben aangeboden, maar dat dit door jouw is geweigerd
Het is dus mijn woord tegen de hunne en als ze dan bij de rechtszaak mij een gelijkwaardige laptop aanbieden neem ik die natuurlijk aan!

klaas1978

Ongelezen bericht door klaas1978 »

wickedmen schreef: Klaas1978: thnx nog daarvoor en waarvoor vind jij dan dat de rechtsbijstand voor is?
Alleen als het jouw uitkomt?
Rechtsbijstandsverzekeringen zijn er voor zoekgeraakte laptops en ander soortgelijk ongemak, prodeo-advocaten zijn er voor als je beschuldigd wordt van een misdrijf en het risico loopt in de bak terecht te komen.

Eerlijk gezegd verbaast het mij dat een prodeo-advocaat zo'n zaak überhaupt aanneemt. Als de prodeo-advocatuur zoveel capaciteit over heeft dat ze zich met dit soort flauwekul bezig kunnen houden kan er beter dáár op bezuinigd worden dan op bijvoorbeeld zorg en onderwijs.

Leojes30

Ongelezen bericht door Leojes30 »

Het is dus mijn woord tegen de hunne en als ze dan bij de rechtszaak mij een gelijkwaardige laptop aanbieden neem ik die natuurlijk aan!
Ben je echt zo dom???

Als zij aangeven/aantonen dat ze een gelijkwaardige laptop hebben aangeboden dan VERLIES jij de rechtszaak en kun je al de gerechtelijke kosten betalen van jezelf en van de tegenpartij.

en geloof dat is echt veel meer dan die 700 euro

dhc

Ongelezen bericht door dhc »

Uhh.....mis ik in het hele verhaal nu de Mediamarkt?
Daar mot je weze....!

Ja, echt...ik ben een heel slimme ict'er....

wickedmen

Leojes30 schreef:
Ben je echt zo dom???

Als zij aangeven/aantonen dat ze een gelijkwaardige laptop hebben aangeboden dan VERLIES jij de rechtszaak en kun je al de gerechtelijke kosten betalen van jezelf en van de tegenpartij.

en geloof dat is echt veel meer dan die 700 euro
En hoe willen ze dat aantonen?
Nogmaals ik heb een veel slechtere laptop aangeboden gekregen ook al hebben ze het telefoongesprek opgenomen dan zou ik nog gelijk krijgen.

Dhc:
Gaat een beetje moeilijk zonder kassabon en Acer accepteerde hem wel.

@de rest: als je hier alleen maar komt om te trollen, reageer dan liever niet.

Leo The Emperor

En hoe willen ze dat aantonen?
Nogmaals ik heb een veel slechtere laptop aangeboden gekregen ook al hebben ze het telefoongesprek opgenomen dan zou ik nog gelijk krijgen.
En toch heeft Leosjes30 helemaal gelijk.

Acer hoeft alleen maar aan te tonen dat ze eerder een gelijkwaardige ACER laptop hebben aangeboden.
Tot nu toe is jouw verweer dat je een slimme ict-er bent en dus heus wel weet wat gelijkwaardig zou zijn, maar je weet niet eens meer welk type ze hebben aangeboden.
Toch echt geen vedediging waarmee je gaat winnen.

Je kunt beter een nieuwe , en nu een zakelijke, brief schrijven en vragen om een herhaling van het aanbod van de nieuwe laptop. Als die echt zovel minder is heb je dan een aanknopingspunt om iets te eisen

dhc

@wickedmen:

En toch moet je gewoon bij MM zijn. Zij zijn verkopende partij en zij dienen Uw klacht op te lossen! Acer zelf is in deze geen partij....bon of geen bon....
Ik ben echter van mening dat U niet echt lekker benaderbaar bent....

piet jagers

Ongelezen bericht door piet jagers »

als je um gewoon geregistreert hebt moet je gewoon bij acer zijn .die geven nl de fabrieksgarantie... de winkels daarintegen zijn verantwoordelijk voor de aanvullende verz en dergelijke die u afsluit.. daar heeft de fabrikant dus niks mee te maken.. daarnaast is voor de garantie betaalt op de laptop..
wat acer voor service heeft weet ik niet.. maar ik denk als ik dit lees dat het alvast dan geen acer word...heb daarnaast vers laptops gehad en heb er eigelijk nooit problemen mee gehad met de garantie enzov
:mrgreen: :?

dhc

Oké...Piet snapt het ook niet helemaal....

Bij aankoop van een product, en dan maakt het niet uit of het over een laptop of een bloemkool gaat, GA JE TERUG NAAR DE VERKOPENDE PARTIJ!!!!ZIj, en aleen zij dienen de klacht af te handelen. Als consument heb je niets te maken met de producent!!!! En het maakt dus helemaal niets uit of je het product wel of niet hebt geregistreed. Mijn PC en laptop zijn dat ook niet....so what!

Of ga je bij een rotte bloemkool terug naar de teler..?

Leo The Emperor

dhc schreef:Oké...Piet snapt het ook niet helemaal....

Bij aankoop van een product, en dan maakt het niet uit of het over een laptop of een bloemkool gaat, GA JE TERUG NAAR DE VERKOPENDE PARTIJ!!!!ZIj, en aleen zij dienen de klacht af te handelen. Als consument heb je niets te maken met de producent!!!! En het maakt dus helemaal niets uit of je het product wel of niet hebt geregistreed. Mijn PC en laptop zijn dat ook niet....so what!

Of ga je bij een rotte bloemkool terug naar de teler..?
je hebt in principe wel gelijk DHC, maar TS heeft zijn laptop inmiddels geclaimd bij ACER, en rechtstreeks naar het Servicecentrum gestuurd , alwaar het product is zoekgeraakt. Ik zie niet goed in , hoe TS nu nog naar MM kan gaan. Hij heeft immers niks meer om over te klagen...... :mrgreen:

dhc

Daarom was mij vraag ook waar MM in het verhaal bleef....
Gedane zaken nemen geen keer, maar kennelijk is het nog steeds nodig personen erop te wijzen dat je naar de verkoper moet....

53o

Ongelezen bericht door 53o »

Ik denk dat voor deze topic iedereen wel rekening moet houden met het feit dat TS geen aankoopsbewijs meer heeft. Het zou een compleet andere situatie zijn als hij deze nog wel had omdat hij zich dan tot de verkoper kon wenden.

In de winkel waar ik werk (geen Mediamarkt) accepteren wij een bankafschrift als aankoopsbewijs mits het bedrag op het afschrift enigzins overeenkomt met het bedrag wat de notebook in de periode van de aanschaf gekost heeft, maar als deze contant is betaald dan kunnen wij ook niets voor de klant betekenen. Verder heeft de klant soms ook pech als het een combinatieaankoop betreft. Een bankafschrift van 700 euro kan ik bijvoorbeeld niet accepteren als aankoopsbewijs voor een externe harde schijf van 100 euro.

*edit* Wij accepteren dus wel een afschrift van 800 euro voor een notebook die in die tijd 600 kostte omdat een klant er een office pakket/antivirus/tas/externe harde schijf bij zou kunnen hebben gekocht, maar niet omgekeerd omdat dit minder gangbaar is. Veel klanten kopen enkele extra's bij een notebook, dus is een hoger bedrag acceptabel. Maar bij de meeste harde schijven worden geen notebooks verkocht, waardoor een afschrift van een veel hoger bedrag niet een aannemelijk aankoopsbewijs is voor ons. */edit*

De timeline serie van Acer is gebasseerd op 2 eigenschappen: lange accuduur van rond de 6 uur (negeer de 8 uur sticker) maar toch goede prestaties. Als de klant bij de verkoper met een aankoopsbewijs zou aankloppen dan lijkt het mij dat TS in zijn recht staat om elk alternatief te weigeren wat niet aan deze eigenschappen voldoet. Maar als de fabrikant zich coulant opstelt (dit is coulant, zonder aankoopsbewijs zou de notebook 2e hands kunnen zijn, bij grofvuil kunnen zijn opgepikt of gestolen kunnen zijn om even een aantal extremen op te sommen) denk ik dat TS zich ook wat coulanter zou moeten opstellen, en dus een alternatief zou moeten accepteren die bijvoorbeeld enigzins gelijkwaardige rekenkracht heeft maar niet over een accuduur beschikt van 6 uur maar van 2 uur zoals de meeste notebooks.

Aangezien TS niet meer het model weet wat als alternatief geboden is denk ik dat de fabrikant niet zo fout zit tenzij de specificaties echt te veel zouden verschillen (zoals een Celeron dualcore aanbieden als alternatief).

wickedmen

53o schreef:Ik denk dat voor deze topic iedereen wel rekening moet houden met het feit dat TS geen aankoopsbewijs meer heeft. Het zou een compleet andere situatie zijn als hij deze nog wel had omdat hij zich dan tot de verkoper kon wenden.

In de winkel waar ik werk (geen Mediamarkt) accepteren wij een bankafschrift als aankoopsbewijs mits het bedrag op het afschrift enigzins overeenkomt met het bedrag wat de notebook in de periode van de aanschaf gekost heeft, maar als deze contant is betaald dan kunnen wij ook niets voor de klant betekenen. Verder heeft de klant soms ook pech als het een combinatieaankoop betreft. Een bankafschrift van 700 euro kan ik bijvoorbeeld niet accepteren als aankoopsbewijs voor een externe harde schijf van 100 euro.

*edit* Wij accepteren dus wel een afschrift van 800 euro voor een notebook die in die tijd 600 kostte omdat een klant er een office pakket/antivirus/tas/externe harde schijf bij zou kunnen hebben gekocht, maar niet omgekeerd omdat dit minder gangbaar is. Veel klanten kopen enkele extra's bij een notebook, dus is een hoger bedrag acceptabel. Maar bij de meeste harde schijven worden geen notebooks verkocht, waardoor een afschrift van een veel hoger bedrag niet een aannemelijk aankoopsbewijs is voor ons. */edit*

De timeline serie van Acer is gebasseerd op 2 eigenschappen: lange accuduur van rond de 6 uur (negeer de 8 uur sticker) maar toch goede prestaties. Als de klant bij de verkoper met een aankoopsbewijs zou aankloppen dan lijkt het mij dat TS in zijn recht staat om elk alternatief te weigeren wat niet aan deze eigenschappen voldoet. Maar als de fabrikant zich coulant opstelt (dit is coulant, zonder aankoopsbewijs zou de notebook 2e hands kunnen zijn, bij grofvuil kunnen zijn opgepikt of gestolen kunnen zijn om even een aantal extremen op te sommen) denk ik dat TS zich ook wat coulanter zou moeten opstellen, en dus een alternatief zou moeten accepteren die bijvoorbeeld enigzins gelijkwaardige rekenkracht heeft maar niet over een accuduur beschikt van 6 uur maar van 2 uur zoals de meeste notebooks.

Aangezien TS niet meer het model weet wat als alternatief geboden is denk ik dat de fabrikant niet zo fout zit tenzij de specificaties echt te veel zouden verschillen (zoals een Celeron dualcore aanbieden als alternatief).
En dat is juist wel.

Ik had een Intel I5 processor en 4 GB ddr3 ram geheugen als ze me dan een Intel Dual core aanbieden met een lagere cache geheugen en een lagere kloksnelhied dan die Intel I5 en ook nog 2 GB ram geheugen erbij accepteer ik die natuurlijk niet.

Natuurlijk het kon zijn dat ik die laptop van een of andere vuilnisbelt heb opgehaald maar dan moesten ze hem A. niet accepteren en B. niet kwijtraken.

Het is alsof je een Volkswagen Golf 5 koopt waarvan de motor binnen 3 maanden kapot gaat en je hem terug brengt voor garantie.
En nadat ze hem zijn kwijtgeraakt geven ze een nieuwe Volkswagen Golf 3 terug.

Edit: en dit is 1 van de vele klanten die (bijna) hetzelfde heeft mee gemaakt
http://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/v ... jtgeraakt/

Gesloten