LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] KPN wijzigt ongevraagd abonnement
-
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 26 jan 2012 13:43
KPN wijzigt ongevraagd abonnement
Op 20 juli ben ik in de KPN-winkel Eindhoven Centrum geweest. Mijn abonnement (Hi20) liep bijna af en ik mocht een nieuw toestel uitzoeken. Ik benoem expliciet tegen de medewerker dat het alleen om een ander toestel gaat, het abonnement daar ben ik tevreden over. De medewerker reageert door te zeggen: Nou, niets meer aan doen dan! We zoeken een ander toestel uit, hij vraagt mij het formulier te ondertekenen en ik loop blij met mijn nieuwe toestel de winkel uit.
Een paar weken daarvoor werd ik door HI gebeld, ik zou 20% korting krijgen op mijn abonnement zodra ik het zou verlengen. Nu was ik dat toch al van plan dus dat was een mooi aanbod. Op de dag dat het zou ingaan zou ik een sms krijgen. Dat gebeurde echter niet dus ik bel met HI om daar naar te informeren. De medewerkster van HI vertelde me dat die aanbieding niet meer geldig was omdat ik een ander abonnement had genomen. Ik snapte er niets van, ontkende het ook in alle toonaarden. Wat blijkt nu? De medewerker van de KPN winkel heeft, zonder ook maar enig overleg met mij te plegen, mijn abonnement verandert van HI20 naar Personal Sim Smart Bel Sms 150!!! En dáár had ik dus blijkbaar voor getekend, niet voor het nieuwe toestel zoals ik dacht. Terug naar de winkel, gezegd dat ik het geen stijl vind. Bovendien was ik binnen 2 weken al over mijn bundel heen én zat er 17 euro internetkosten bij, terwijl ik duidelijk had gezeg dat ik geen internet op mijn mobiel wil. Afijn: om een lang verhaal kort te maken: ik zit nu met de gebakken peren! Ik heb een abonnement dat niet bij mij past, mét internet dat ik niet gebruik maar waar ik wèl voor betaal! Daar komt nog eens bij dat ik de toentertijd beloofde korting van 50% niet krijg omdat de medewerker een typefout in het contract gemaakt heeft. Hij heeft nl ingevuld dat het om een contract gaat van 1 jaar in plaats van 2. Ik heb hem daar nog wel op gewezen maar hij reageerde: Nou, dan heb je geluk want dan zit je er maar 1 jaar aan vast. Nu zegt een andere KPN medewerker dat ik beter op het contract had moeten kijken. En misschien heeft hij daar wel gelijk in, maar als ik een winkel inloop voor een ander toestel, dan verwacht je toch niet dat ze je ongevraagd andere diensten in je maag splitsen zonder dat met je te overleggen?? Dank je wel KPN voor het feit dat jullie me geleerd hebben dat je altijd op je qui vive moet zijn en dat woorden als 'vertrouwen op' nauwelijks nog betekenis hebben!
Een paar weken daarvoor werd ik door HI gebeld, ik zou 20% korting krijgen op mijn abonnement zodra ik het zou verlengen. Nu was ik dat toch al van plan dus dat was een mooi aanbod. Op de dag dat het zou ingaan zou ik een sms krijgen. Dat gebeurde echter niet dus ik bel met HI om daar naar te informeren. De medewerkster van HI vertelde me dat die aanbieding niet meer geldig was omdat ik een ander abonnement had genomen. Ik snapte er niets van, ontkende het ook in alle toonaarden. Wat blijkt nu? De medewerker van de KPN winkel heeft, zonder ook maar enig overleg met mij te plegen, mijn abonnement verandert van HI20 naar Personal Sim Smart Bel Sms 150!!! En dáár had ik dus blijkbaar voor getekend, niet voor het nieuwe toestel zoals ik dacht. Terug naar de winkel, gezegd dat ik het geen stijl vind. Bovendien was ik binnen 2 weken al over mijn bundel heen én zat er 17 euro internetkosten bij, terwijl ik duidelijk had gezeg dat ik geen internet op mijn mobiel wil. Afijn: om een lang verhaal kort te maken: ik zit nu met de gebakken peren! Ik heb een abonnement dat niet bij mij past, mét internet dat ik niet gebruik maar waar ik wèl voor betaal! Daar komt nog eens bij dat ik de toentertijd beloofde korting van 50% niet krijg omdat de medewerker een typefout in het contract gemaakt heeft. Hij heeft nl ingevuld dat het om een contract gaat van 1 jaar in plaats van 2. Ik heb hem daar nog wel op gewezen maar hij reageerde: Nou, dan heb je geluk want dan zit je er maar 1 jaar aan vast. Nu zegt een andere KPN medewerker dat ik beter op het contract had moeten kijken. En misschien heeft hij daar wel gelijk in, maar als ik een winkel inloop voor een ander toestel, dan verwacht je toch niet dat ze je ongevraagd andere diensten in je maag splitsen zonder dat met je te overleggen?? Dank je wel KPN voor het feit dat jullie me geleerd hebben dat je altijd op je qui vive moet zijn en dat woorden als 'vertrouwen op' nauwelijks nog betekenis hebben!
Re: KPN wijzigt ongevraagd abonnement
Hallo,
Vertouwen ben ik al kwijt. Als je over een jaar wilt opzeggen, let dan goed op dat dat goed geregistreerd wordt. Er gaat welleens wat fout met opzeggingen en dan weet KPN Hi nergens wat van.
Zie mijn helpdeskterreur op
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 5&t=110750
Vertouwen ben ik al kwijt. Als je over een jaar wilt opzeggen, let dan goed op dat dat goed geregistreerd wordt. Er gaat welleens wat fout met opzeggingen en dan weet KPN Hi nergens wat van.
Zie mijn helpdeskterreur op
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 5&t=110750
Re: KPN wijzigt ongevraagd abonnement
Raar verhaal Lilian!
Je mag verlengen, je komt met een nieuw toestel thuis.
Zonder iets getekend te hebben.
Jij laat een aantal essentiële gebeurtenissen weg in je verhaal hier..
Je mag verlengen, je komt met een nieuw toestel thuis.
Zonder iets getekend te hebben.
Jij laat een aantal essentiële gebeurtenissen weg in je verhaal hier..
-
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 26 jan 2012 13:43
Re: KPN wijzigt ongevraagd abonnement
@Mich24: Ik ben het helemaal met je eens dat het een raar verhaal is. Daarom heb ik waarschijnlijk ook geen poot om op te staan.
Blijkbaar zijn er voor jou een aantal dingen niet duidelijk omdat, zoals jij zegt: ik een aantal essentiele dingen weglaat.
Stel je vragen maar en ik zal ze beantwoorden.
Groetjes,
Lilian
Blijkbaar zijn er voor jou een aantal dingen niet duidelijk omdat, zoals jij zegt: ik een aantal essentiele dingen weglaat.
Stel je vragen maar en ik zal ze beantwoorden.
Groetjes,
Lilian
Re: KPN wijzigt ongevraagd abonnement
Volgens mij krijg je altijd maar 1 toestel per abonnement, ook bij een verlenging. Dus als je een nieuw toestel wilt moet je altijd een nieuw abonnement afsluiten.
-
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 26 jan 2012 13:43
Re: KPN wijzigt ongevraagd abonnement
@Grun: Ik heb eerder mijn abonnement al verlengd (telefonisch) en kreeg toen een ander toestel doorgestuurd wat ik met de telefoniste overeen was gekomen. Het kan dus echt wel om een ander toestel te krijgen zonder je abonnement aan te passen.
En zelfs áls dat wel zo zou zijn, dan nog had de medewerker van KPN dat met mij moeten overleggen. En dat is niet gebeurd.
Ik had een Hi20 abonnement voor 16 euro per maand waar ik 100 belminuten en 200 sms kreeg. Een abonnement waar ik zeer tevreden over was.
Nu heb ik een Personal Sim Smart bel/sms 150, dus slechts 150 belminuten/sms voor het bedrag van 22,50. Wie kiest er nu voor een duurder abonnement waar hij minder voor krijgt?? Niet echt logisch, toch?
En zelfs áls dat wel zo zou zijn, dan nog had de medewerker van KPN dat met mij moeten overleggen. En dat is niet gebeurd.
Ik had een Hi20 abonnement voor 16 euro per maand waar ik 100 belminuten en 200 sms kreeg. Een abonnement waar ik zeer tevreden over was.
Nu heb ik een Personal Sim Smart bel/sms 150, dus slechts 150 belminuten/sms voor het bedrag van 22,50. Wie kiest er nu voor een duurder abonnement waar hij minder voor krijgt?? Niet echt logisch, toch?
Re: KPN wijzigt ongevraagd abonnement
Dat hangt van de prijs van het toestel af. Als je een moderne smartphone kiest ipv een simpel modelletje dan wordt je abonnement duurder, want uiteindelijk moet jij alles betalen. Het toestel is geen cadeautje van de telefoonprovider. Ik stel me zo voor dat je uiteindelijk de prijs van het toestel + je bel/sms pakket + winst vd provider gedeeld door 12 of 24 (looptijd van het abo) betaalt. Het is dus best mogelijk dat je meer betaalt voor minder minuten/sms als je een duurder toestel neemt dan degene die je had.Lilian1960 schreef:Ik had een Hi20 abonnement voor 16 euro per maand waar ik 100 belminuten en 200 sms kreeg. Een abonnement waar ik zeer tevreden over was.
Nu heb ik een Personal Sim Smart bel/sms 150, dus slechts 150 belminuten/sms voor het bedrag van 22,50. Wie kiest er nu voor een duurder abonnement waar hij minder voor krijgt?? Niet echt logisch, toch?
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 15 feb 2012 09:29
Re: KPN wijzigt ongevraagd abonnement
Precies de zelfde klacht: deze week gebeld met een 'aantrekkelijk' aanbod van KPN voor verlenging van het contract. Geaccepteerd.
Snel daarna realiseerde ik me dat die aanbieding wel eens de 'normale' verlenging zou kunnen doorkruisen. Klantenservice gebeld en e.e.a. uitgelegd; ook een klacht gestuurd, maar een nietszeggend antwoord ontvangen.
Nu moet ik twee maanden voor de verlengingsdatum in mei bellen en dan wordt de aanbieding ongedaan gemaakt, zegt de medewerker van Klantenservice. Ben benieuwd: wordt vervolgd.
Beste mensen: opgepast dus met deze acties van KPN Mobiel!!
Snel daarna realiseerde ik me dat die aanbieding wel eens de 'normale' verlenging zou kunnen doorkruisen. Klantenservice gebeld en e.e.a. uitgelegd; ook een klacht gestuurd, maar een nietszeggend antwoord ontvangen.
Nu moet ik twee maanden voor de verlengingsdatum in mei bellen en dan wordt de aanbieding ongedaan gemaakt, zegt de medewerker van Klantenservice. Ben benieuwd: wordt vervolgd.
Beste mensen: opgepast dus met deze acties van KPN Mobiel!!
-
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 26 jan 2012 13:43
Re: KPN wijzigt ongevraagd abonnement
Ik hoop voor je dat ze zich aan hun woord houden. Heb het al te vaak meegemaakt dat ze bij klantenservice andere dingen zeggen dan in de winkel. Dat werkt totaal langs elkaar af en ze hanteren totaal andere regels. Heel verwarrend. In elk geval dank je wel voor je reactie en succes met jouw verhaal.
Re: KPN wijzigt ongevraagd abonnement
mich24 schreef: Je mag verlengen, je komt met een nieuw toestel thuis.
Zonder iets getekend te hebben.
Lilian1960 schreef:We zoeken een ander toestel uit, hij vraagt mij het formulier te ondertekenen en ik loop blij met mijn nieuwe toestel de winkel uit.
-
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 26 jan 2012 13:43
Re: KPN wijzigt ongevraagd abonnement
Het ging mij in de winkel niet om het verlengen van mijn abonnement, daarvoor had ik telefonisch al mijn akkoord gegeven. Het ging om een nieuw toestel. Ik dacht dat ik voor de ontvangst van het toestel moest tekenen. Dat deed ik, erop vertrouwend dat die man had gedaan wat ik vroeg: een toestel uitzoeken dat bij mijn Hi20 abonnement paste. Niet meer, niet minder! En zeker niet zonder overleg met mij een ander abonnement op het formulier zetten!!
Re: KPN wijzigt ongevraagd abonnement
Verwacht je nu werkelijk dat hij met je overlegd als hij je bedonderd?Lilian1960 schreef: En zeker niet zonder overleg met mij een ander abonnement op het formulier zetten!!
Wat je dus had gezien als je het had gelezen. Door je handtekening te zetten ga je akkoord met waar je voor tekent. Beetje Willem Alexander dan om het niet te lezen.
Re: KPN wijzigt ongevraagd abonnement
Een nieuw toestel uitzoeken is of een toestel los kopen, of in combinatie met een verlenging. Ik weet niet of je hebt moeten betalen voor het toestel, maar in de meeste gevallen betaal je voor een beetje redelijk toestel toch al snel over de 100euro als je het toestel los koopt. Een gratis toestel, daarvan kan je verwachten dat er een verlenging bij zit. Zou een beetje vreemd zijn als alle telecom winkels toestellen gratis weg zouden geven, dus ik vind het erg vreemd dat je dacht dat je alleen iets hoefde te tekenen voor het toestel (zonder eventuele bijbetaling).
In een KPN winkel is het al sinds de opkomst van de Hi winkels niet meer mogelijk om je Hi abonnement te verlengen. Wél is het mogelijk om je Hi abo te verlengen naar een KPN abo, en andersom.
En persoonlijk vind ik het erg vreemd om niet te kijken naar de informatie die op het "formulier" staat voordat je je handtekening zet. Heb in de afgelopen 12 jaar meerdere malen mijn abo verlengt, en altijd in winkels, en ik kijk toch echt wel eerst naar t gene wat op papier staat voordat ik mijn handtekening zet.
Internet kosten komen zeer waarschijnlijk omdat je toestel zélf verbinding maakt met het internet, omdat het toestel deze mogelijkheid heeft. Ook al geef je aan er géén gebruik van te (willen) maken. Dit is niet is wat de provider (of dit nou Hi, KPN, T-mobile of wie dan ook is) instelt op het toestel. Het toestel heeft de mogelijkheid, en als je dit zelf niet wil dan moet je dit zelf, in het toestel, uitschakelen. De meeste toestellen gaan namelijk via internet op je mobiel bijvoorbeeld opzoek naar update's voor het toestel zelf. En zodra er een internet verbinding geregistreerd wordt (gaat weer via de zendmasten omdat de providers anders niet aan data (mobiel internet) gegevens kan komen en dus ook géen kosten in rekening kunnen brengen) dan gaat het klokje (en de bijkomende kosten) tikken.
In een KPN winkel is het al sinds de opkomst van de Hi winkels niet meer mogelijk om je Hi abonnement te verlengen. Wél is het mogelijk om je Hi abo te verlengen naar een KPN abo, en andersom.
En persoonlijk vind ik het erg vreemd om niet te kijken naar de informatie die op het "formulier" staat voordat je je handtekening zet. Heb in de afgelopen 12 jaar meerdere malen mijn abo verlengt, en altijd in winkels, en ik kijk toch echt wel eerst naar t gene wat op papier staat voordat ik mijn handtekening zet.
Internet kosten komen zeer waarschijnlijk omdat je toestel zélf verbinding maakt met het internet, omdat het toestel deze mogelijkheid heeft. Ook al geef je aan er géén gebruik van te (willen) maken. Dit is niet is wat de provider (of dit nou Hi, KPN, T-mobile of wie dan ook is) instelt op het toestel. Het toestel heeft de mogelijkheid, en als je dit zelf niet wil dan moet je dit zelf, in het toestel, uitschakelen. De meeste toestellen gaan namelijk via internet op je mobiel bijvoorbeeld opzoek naar update's voor het toestel zelf. En zodra er een internet verbinding geregistreerd wordt (gaat weer via de zendmasten omdat de providers anders niet aan data (mobiel internet) gegevens kan komen en dus ook géen kosten in rekening kunnen brengen) dan gaat het klokje (en de bijkomende kosten) tikken.
Is dit stukje in de KPN winkel geweest? Dan weet je toch al gelijk dat het om een contract gaat en niet alleen om het toestel?Daar komt nog eens bij dat ik de toentertijd beloofde korting van 50% niet krijg omdat de medewerker een typefout in het contract gemaakt heeft. Hij heeft nl ingevuld dat het om een contract gaat van 1 jaar in plaats van 2. Ik heb hem daar nog wel op gewezen maar hij reageerde: Nou, dan heb je geluk want dan zit je er maar 1 jaar aan vast. Nu zegt een andere KPN medewerker dat ik beter op het contract had moeten kijken
-
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 26 jan 2012 13:43
Re: KPN wijzigt ongevraagd abonnement
Ik heb 80 euro voor het toestel mogen betalen. En ik snap dat mensen zeggen dat het vreemd is dat ik niet kijk naar wat ik teken, en ik heb er wel naar gekeken maar blijkbaar niet goed genoeg. Maar ik blijf zeggen dat ik het nóg vreemder vind dat iemand iets op de rekening zet waar met mij helemaal niet over gesproken is.
Door het bij mij neer te leggen krijg ik het gevoel dat men het de normaalste zaak van de wereld is wat die kpn-medewerker gedaan heeft! In wat voor wereld leven we nu nog??
Door het bij mij neer te leggen krijg ik het gevoel dat men het de normaalste zaak van de wereld is wat die kpn-medewerker gedaan heeft! In wat voor wereld leven we nu nog??
Re: KPN wijzigt ongevraagd abonnement
Ik zeg niet dat het normaal is ik zeg alleen dat ik het persoonlijk vreemd vind dat er niet gelezen wordt voordat er getekend wordt. Mijn ervaringen in de winkels, vroeger de primafoon, zo nu en dan de belcompany en de laatste jaren in de Hi winkels, is dat de verkoper eerst alles uitlegt wat er precies op papier staat. Welk abo het is, en eventuele voordeelbundels en de duur van het contract.
Dus de manier waarop je verteld, dat vind ik persoonlijk heel erg vreemd, en zou het bijna dwaling noemen.
En wat ik ook niet begrijp. Je hebt het over het aanbod van 20% korting bij de verlenging die gedaan is door Hi. Maar daarnaast heb je het ook over een korting van 50%. En die 50% zou niet goed zijn gegaan omdat de (KPN??) medewerker 1 jaar heeft ingevuld ipv 2 jaar.
Dus de manier waarop je verteld, dat vind ik persoonlijk heel erg vreemd, en zou het bijna dwaling noemen.
En wat ik ook niet begrijp. Je hebt het over het aanbod van 20% korting bij de verlenging die gedaan is door Hi. Maar daarnaast heb je het ook over een korting van 50%. En die 50% zou niet goed zijn gegaan omdat de (KPN??) medewerker 1 jaar heeft ingevuld ipv 2 jaar.
Gaat om dit stukje. Is dit in de KPN winkel geweest toen je je toestel ging uitzoeken? Als je de verkoper dan al wijst op het 1 jarige contract, dan weet je toch dat het om een contract gaat?Daar komt nog eens bij dat ik de toentertijd beloofde korting van 50% niet krijg omdat de medewerker een typefout in het contract gemaakt heeft. Hij heeft nl ingevuld dat het om een contract gaat van 1 jaar in plaats van 2. Ik heb hem daar nog wel op gewezen maar hij reageerde: Nou, dan heb je geluk want dan zit je er maar 1 jaar aan vast. Nu zegt een andere KPN medewerker
-
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 26 jan 2012 13:43
Re: KPN wijzigt ongevraagd abonnement
Ik werd eerst gebeld door Hi omdat mijn Hi20abonnement bijna afgelopen was. Hi had een aanbieding van 20% korting wanneer ik mijn Hi20 abonnement zou verlengen. Daar ben ik op ingegaan omdat ik tevreden was over dat abonnement.
Ik zou binnen 14 dagen een sms krijgen en vanaf dat moment zou de korting gelden.
Omdat mijn abonnement afliep mocht ik ook een ander toestel uitkiezen. Hiervoor ben ik naar de KPN-winkel gegaan. Daar heb gevraagd om een toestel dat past bij mijn Hi20 abonnement. We kwamen uit bij een Samsung Galaxy Ace maar dan moest ik 80 euro bijbetalen. Daar ging ik mee akkoord.
Ik ging dus naar huis met mijn nieuwe toestel, in de veronderstelling dat ik voor ontvangst van het toestel getekend had en dat ik nog steeds een Hi20 abonnement had.
Toen ik echter de beloofde sms niet kreeg van Hi heb ik Hi zelf gebeld. Van de Hi-medewerker kreeg ik te horen: Je krijgt die korting niet omdat je een ander abonnement genomen hebt. Ik ontkende ook nog en zei: Nee hoor, ik heb alleen een ander toestel aangeschaft. Toen de Hi-medewerker zei dat ik mijn abonnement in de winkel gewijzigd had, had ik pas in de gaten dat de KPN-medewerker in de winkel mijn Hi20 abonnement, zonder ook maar iets daarover tegen mij te zeggen, had omgezet naar een Personal Sim 150 bel/sms.
Ik heb gebeld met KPN hierover. Die konden niets voor mij doen, ik moest naar de winkel. Ik ging naar de winkel. Die konden niet meer voor mij doen dan mijn klacht bij KPN neerleggen en ik zou tussen 9 en 12 gebeld worden. Bellen ze om 13.30 uur, als ik op mijn werk ben. Uitgelegd dat ik weinig tijd had, of ze tussen 9 en 12 terug wilde bellen. Nee, was het antwoord, bel zelf maar terug. Dit gedaan, alles uitgelegd. KPN kan niets voor mij doen, ik heb zelf getekend! Daar had ik al rekening mee gehouden.
Tijdens het telefoongesprek kwam echter naar voren dat mijn abonnement niet 22,50 per maand was, maar 32,50 per maand, t.w. 22,50 voor de 150 minuten bel/sms en 10,00 euro voor internet (dat ik niet wilde). Ik wijs de mevrouw aan de telefoon erop dat ik geen internet wil, dat ik het inmiddels heb laten blokkeren en stel haar nog wel de vraag: Waarom staat er 17,00 euro op mijn eerste rekening voor internet terwijl ik voor 10,00 euro 1 GB kan internetten? (even voor de duidelijkheid: ik had 3x plusminus 5 minuten op Google Maps gekeken, daarmee zat ik nog ver onder de 1 GB). Zegt ze: toen had je je abonnement waarschijnlijk nog niet! Terwijl het op dezelfde rekening staat. Bovendien: met mijn vorige toestel (oude nokia) kon ik niet eens internetten.
Afijn, zo wordt mijn verhaal alleen maar erger dus ik ben ermee gestopt. KPN heeft gewonnen, althans.....deze keer. Ik heb mijn abonnement inmiddels opgezegd en stap over naar een Sim Only. Geen gezeur meer met abonnementen en onbetrouwbare medewerkers/instanties.
Ik snap dat het van mij niet slim is geweest om hetgeen ik moest ondertekenen goed door te lezen. Ik heb gewoon alle vertrouwen gehad in de KPN-medewerker dat hij datgene gedaan heeft waar ik om gevraagd had. Blijkbaar, en helaas moet ik erbij zeggen, is de tijd van vertrouwen voorbij! Je wordt bedonderd waar je zelf bij staat.
Ik zou binnen 14 dagen een sms krijgen en vanaf dat moment zou de korting gelden.
Omdat mijn abonnement afliep mocht ik ook een ander toestel uitkiezen. Hiervoor ben ik naar de KPN-winkel gegaan. Daar heb gevraagd om een toestel dat past bij mijn Hi20 abonnement. We kwamen uit bij een Samsung Galaxy Ace maar dan moest ik 80 euro bijbetalen. Daar ging ik mee akkoord.
Ik ging dus naar huis met mijn nieuwe toestel, in de veronderstelling dat ik voor ontvangst van het toestel getekend had en dat ik nog steeds een Hi20 abonnement had.
Toen ik echter de beloofde sms niet kreeg van Hi heb ik Hi zelf gebeld. Van de Hi-medewerker kreeg ik te horen: Je krijgt die korting niet omdat je een ander abonnement genomen hebt. Ik ontkende ook nog en zei: Nee hoor, ik heb alleen een ander toestel aangeschaft. Toen de Hi-medewerker zei dat ik mijn abonnement in de winkel gewijzigd had, had ik pas in de gaten dat de KPN-medewerker in de winkel mijn Hi20 abonnement, zonder ook maar iets daarover tegen mij te zeggen, had omgezet naar een Personal Sim 150 bel/sms.
Ik heb gebeld met KPN hierover. Die konden niets voor mij doen, ik moest naar de winkel. Ik ging naar de winkel. Die konden niet meer voor mij doen dan mijn klacht bij KPN neerleggen en ik zou tussen 9 en 12 gebeld worden. Bellen ze om 13.30 uur, als ik op mijn werk ben. Uitgelegd dat ik weinig tijd had, of ze tussen 9 en 12 terug wilde bellen. Nee, was het antwoord, bel zelf maar terug. Dit gedaan, alles uitgelegd. KPN kan niets voor mij doen, ik heb zelf getekend! Daar had ik al rekening mee gehouden.
Tijdens het telefoongesprek kwam echter naar voren dat mijn abonnement niet 22,50 per maand was, maar 32,50 per maand, t.w. 22,50 voor de 150 minuten bel/sms en 10,00 euro voor internet (dat ik niet wilde). Ik wijs de mevrouw aan de telefoon erop dat ik geen internet wil, dat ik het inmiddels heb laten blokkeren en stel haar nog wel de vraag: Waarom staat er 17,00 euro op mijn eerste rekening voor internet terwijl ik voor 10,00 euro 1 GB kan internetten? (even voor de duidelijkheid: ik had 3x plusminus 5 minuten op Google Maps gekeken, daarmee zat ik nog ver onder de 1 GB). Zegt ze: toen had je je abonnement waarschijnlijk nog niet! Terwijl het op dezelfde rekening staat. Bovendien: met mijn vorige toestel (oude nokia) kon ik niet eens internetten.
Afijn, zo wordt mijn verhaal alleen maar erger dus ik ben ermee gestopt. KPN heeft gewonnen, althans.....deze keer. Ik heb mijn abonnement inmiddels opgezegd en stap over naar een Sim Only. Geen gezeur meer met abonnementen en onbetrouwbare medewerkers/instanties.
Ik snap dat het van mij niet slim is geweest om hetgeen ik moest ondertekenen goed door te lezen. Ik heb gewoon alle vertrouwen gehad in de KPN-medewerker dat hij datgene gedaan heeft waar ik om gevraagd had. Blijkbaar, en helaas moet ik erbij zeggen, is de tijd van vertrouwen voorbij! Je wordt bedonderd waar je zelf bij staat.
-
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 26 jan 2012 13:43
Re: KPN wijzigt ongevraagd abonnement
Ohw, nog even als antwoord op het stukje 1 of 2 jaar abonnement:
Toen ik merkte dat ik dus een ander abonnement had, ben ik terug gegaan naar de winkel. Heb daar gewacht tot de man die mij eerder geholpen had vrij was. Ik vraag hem of hij mij kan herinneren en dat ik tegen hem zei dat ik tevreden was met mijn abonnement. Dat kon hij zich herinneren. Ik vroeg ook of hij zich kon herinneren dat ik dan niets moest doen aan mijn abonnement 'niks meer aan doen, zo laten' waren zijn letterlijke woorden. Ook dat kon hij zich herinneren. Ik vraag hem waarom hij dan, zonder enig overleg met mij, een ander abonnement gekozen heeft. Ik vraag hem of hij het zelf niet erg vreemd vind dat hij zonder met mij te overleggen voor mij een ander abonnement regelt. Hij zegt dat hij heeft gezocht naar een abonnement dat het best bij mij belgedrag past (dat had hij van te voren in de computer gekeken).
Ik: Ja maar nu heb ik een duur abonnement, bij HI betaalde ik nog maar 16 euro (na de beloofde korting) en nu heb ik een abonnement van 22,50.
Hij: Hoezo?
Ik: Dat heb ik op de site van KPN gezien
Hij: Dat moet je niet geloven wat daar staat, je bent nu in de winkel, hier gelden andere prijzen.
Ik: Wat betaal ik dan?
Hij: Dat weet ik zo niet
Ik: Kun je dat even voor me nakijken dan?
Hij kijkt in de computer en zegt: De eerste 9 maanden betaal je 11 euro omdat je 50% korting krijgt. Daarna betaal je 22,50 euro.
Ik: Ohw, das dan nog maar 3 maanden
Hij: Hoezo 3 maanden?
Ik: Omdat hier staat dat het een contract van 1 jaar is.
Hij: Ohw, dan heb je geluk want het betreft hier eigenlijk een abonnement van 2 jaar. Dat heb ik verkeerd ingevuld
Toen ik merkte dat ik dus een ander abonnement had, ben ik terug gegaan naar de winkel. Heb daar gewacht tot de man die mij eerder geholpen had vrij was. Ik vraag hem of hij mij kan herinneren en dat ik tegen hem zei dat ik tevreden was met mijn abonnement. Dat kon hij zich herinneren. Ik vroeg ook of hij zich kon herinneren dat ik dan niets moest doen aan mijn abonnement 'niks meer aan doen, zo laten' waren zijn letterlijke woorden. Ook dat kon hij zich herinneren. Ik vraag hem waarom hij dan, zonder enig overleg met mij, een ander abonnement gekozen heeft. Ik vraag hem of hij het zelf niet erg vreemd vind dat hij zonder met mij te overleggen voor mij een ander abonnement regelt. Hij zegt dat hij heeft gezocht naar een abonnement dat het best bij mij belgedrag past (dat had hij van te voren in de computer gekeken).
Ik: Ja maar nu heb ik een duur abonnement, bij HI betaalde ik nog maar 16 euro (na de beloofde korting) en nu heb ik een abonnement van 22,50.
Hij: Hoezo?
Ik: Dat heb ik op de site van KPN gezien
Hij: Dat moet je niet geloven wat daar staat, je bent nu in de winkel, hier gelden andere prijzen.
Ik: Wat betaal ik dan?
Hij: Dat weet ik zo niet
Ik: Kun je dat even voor me nakijken dan?
Hij kijkt in de computer en zegt: De eerste 9 maanden betaal je 11 euro omdat je 50% korting krijgt. Daarna betaal je 22,50 euro.
Ik: Ohw, das dan nog maar 3 maanden
Hij: Hoezo 3 maanden?
Ik: Omdat hier staat dat het een contract van 1 jaar is.
Hij: Ohw, dan heb je geluk want het betreft hier eigenlijk een abonnement van 2 jaar. Dat heb ik verkeerd ingevuld
Re: KPN wijzigt ongevraagd abonnement
Ok, even samenvatten voor mijn eigen duidelijkheid.
Juli vorig jaar ben je gebeld door Hi met een aanbieding om te verlengen met 20% korting, hiermee ga je akkoord. Na 2 weken zou je een smsje krijgen ter bevestiging.
Daarna ga je naar de KPN winkel om een nieuw toestel uit te zoeken, omdat je contract afloopt en dus een nieuw toestel mag uitzoeken. Je kiest een toestel, betaald 80euro en gaat er vanuit dat je alleen getekend hebt voor ontvangst van het toestel.
14 dagen later heb je geen smsje ontvangen en belt naar Hi. Hier blijkt dat je in de KPN winkel het nieuwe toestel heb "gekregen" in combinatie met een contractsverlenging naar KPN.
14 dagen later (daar ga ik even vanuit) ga je terug naar de winkel om je ongenoegen te uiten. De medewerker geeft aan dat hij idd het e.e.a gewijzigd heeft. De medewerker geeft aan dat je de eerste 9 maanden 50% korting krijgt.
In je eerste post geef je aan dat je die 50% korting niet krijgt, maar die heb je dus blijkbaar toch gekregen.
Ow, en een sim only is ook een abonnement, maar daar krijg je helemaal geen toestel bij.
Juli vorig jaar ben je gebeld door Hi met een aanbieding om te verlengen met 20% korting, hiermee ga je akkoord. Na 2 weken zou je een smsje krijgen ter bevestiging.
Daarna ga je naar de KPN winkel om een nieuw toestel uit te zoeken, omdat je contract afloopt en dus een nieuw toestel mag uitzoeken. Je kiest een toestel, betaald 80euro en gaat er vanuit dat je alleen getekend hebt voor ontvangst van het toestel.
14 dagen later heb je geen smsje ontvangen en belt naar Hi. Hier blijkt dat je in de KPN winkel het nieuwe toestel heb "gekregen" in combinatie met een contractsverlenging naar KPN.
14 dagen later (daar ga ik even vanuit) ga je terug naar de winkel om je ongenoegen te uiten. De medewerker geeft aan dat hij idd het e.e.a gewijzigd heeft. De medewerker geeft aan dat je de eerste 9 maanden 50% korting krijgt.
In je eerste post geef je aan dat je die 50% korting niet krijgt, maar die heb je dus blijkbaar toch gekregen.
Ow, en een sim only is ook een abonnement, maar daar krijg je helemaal geen toestel bij.
-
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 26 jan 2012 13:43
Re: KPN wijzigt ongevraagd abonnement
Je samenvatting klopt. En ik snap je verwarring over die 50% korting.
Nadat ik KPN had gebeld en doorverwezen werd naar de winkel, zei de man in de winkel dat ik die 50% korting niet zou krijgen omdat dat alleen geldt bij een 2 jarig abonnement. Toen ik zei dat zijn collega daar per abuis 1 jaar had ingevuld zei hij: ook dan krijg je die korting niet.
Op de rekening staat de korting wel vermeldt, maar het bedrag wordt nergens verrekend. Uiteindelijk betaal ik nu dus tot 20 april 22,50 i.p.v. de beloofde 11 euro en van april tot september betaal ik dus 33,50
Ik wil in september dus gaan overstappen naar Sim Only van Simyo omdat ik dan zelf mijn bel/sms bundel kan samenstellen, evt in combi met internet. Bovendien kan ik daar per maand opzeggen, ik zit dus niet voor 2 jaar vast aan het abonnement. Mocht het me niet bevallen dan kan ik een maand later switchen. Dat vind ik toch wel een voordeel.
Erg fijn dat je zo uitgebreidt reageert, dank je wel daarvoor.
Nadat ik KPN had gebeld en doorverwezen werd naar de winkel, zei de man in de winkel dat ik die 50% korting niet zou krijgen omdat dat alleen geldt bij een 2 jarig abonnement. Toen ik zei dat zijn collega daar per abuis 1 jaar had ingevuld zei hij: ook dan krijg je die korting niet.
Op de rekening staat de korting wel vermeldt, maar het bedrag wordt nergens verrekend. Uiteindelijk betaal ik nu dus tot 20 april 22,50 i.p.v. de beloofde 11 euro en van april tot september betaal ik dus 33,50
Ik wil in september dus gaan overstappen naar Sim Only van Simyo omdat ik dan zelf mijn bel/sms bundel kan samenstellen, evt in combi met internet. Bovendien kan ik daar per maand opzeggen, ik zit dus niet voor 2 jaar vast aan het abonnement. Mocht het me niet bevallen dan kan ik een maand later switchen. Dat vind ik toch wel een voordeel.
Erg fijn dat je zo uitgebreidt reageert, dank je wel daarvoor.
Re: KPN wijzigt ongevraagd abonnement
Waarom ga je in april meer betalen?
Als de korting op je rekening staat, dan heb ik het vermoeden dat je toch ergens kortig krijgt.
Als de korting op je rekening staat, dan heb ik het vermoeden dat je toch ergens kortig krijgt.