LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Garage Schuiling uit Driel

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
KapotteVaatwasser
Berichten: 14
Lid geworden op: 23 jan 2012 22:59

Garage Schuiling uit Driel

Ongelezen bericht door KapotteVaatwasser »

--
Laatst gewijzigd door KapotteVaatwasser op 13 apr 2012 18:35, 4 keer totaal gewijzigd.

Quark
Berichten: 800
Lid geworden op: 20 feb 2007 22:46

Re: Garage Schuiling uit Driel

Ongelezen bericht door Quark »

Als ik hun website bekijk is het een garage aangesloten bij de BOVAG die al sinds 1949 in Driel zit.
Wat zegt de BOVAG ?

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Garage Schuiling uit Driel

Ongelezen bericht door crazyme »

KapotteVaatwasser schreef: Op 31-12-2011 Heb ik daar een Ford Mondeo gekocht waar achteraf nog al wat gezeik mee is.
Uit welk jaar is deze auto ?
Hoeveel km op de teller ?
hoeveel betaald ?

KapotteVaatwasser
Berichten: 14
Lid geworden op: 23 jan 2012 22:59

Re: Garage Schuiling uit Driel

Ongelezen bericht door KapotteVaatwasser »

-----------------
Laatst gewijzigd door KapotteVaatwasser op 02 feb 2012 09:59, 1 keer totaal gewijzigd.

KapotteVaatwasser
Berichten: 14
Lid geworden op: 23 jan 2012 22:59

Re: Garage Schuiling uit Driel

Ongelezen bericht door KapotteVaatwasser »

---------------
Laatst gewijzigd door KapotteVaatwasser op 02 feb 2012 09:59, 1 keer totaal gewijzigd.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Garage Schuiling uit Driel

Ongelezen bericht door nevermind »

KapotteVaatwasser schreef:
crazyme schreef:
KapotteVaatwasser schreef: Op 31-12-2011 Heb ik daar een Ford Mondeo gekocht waar achteraf nog al wat gezeik mee is.
Uit welk jaar is deze auto ?
Hoeveel km op de teller ?
hoeveel betaald ?
Bouwjaar 1999
163131 op de teller, 140.000 op de factuur en APK rapport. Stichting NAP: KM stand klopt niet
EUR 1450 betaald, 750 voor oude auto terug gekregen.
Ik heb zelf voor mijn elektrische fiets meer moeten betalen! :shock:

Wat mij verbaast, dat je wel achteraf bij jouw kennis aanklopt, om vast te stellen, wat allemaal mis is, met deze auto.
Waarom niet meegenomen naar de garage, bij de aankoop?
de garage waar een Ford monteur uit de kennissenkring werkt.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Garage Schuiling uit Driel

Ongelezen bericht door crazyme »

Dit aan garage Schuiling voor gelegd met de keuze het netjes op te lossen of het via de rechtsbijstand te laten gaan.
Bel je rechtsbijstand eens voor advies. Ik denk dat je niet zoveel kunt verwachten van een auto van 1450,-
Veel mankementen had je kunnen ontdekken tijdens een proefrit.

KapotteVaatwasser
Berichten: 14
Lid geworden op: 23 jan 2012 22:59

Re: Garage Schuiling uit Driel

Ongelezen bericht door KapotteVaatwasser »

----------------
Laatst gewijzigd door KapotteVaatwasser op 02 feb 2012 09:58, 1 keer totaal gewijzigd.

Suzanne 326
Berichten: 400
Lid geworden op: 01 sep 2011 10:37

Re: Garage Schuiling uit Driel

Ongelezen bericht door Suzanne 326 »

Ik heb geen verstand van auto's maar vraag me af wat je voor een auto van 1450 euro mag verwachten. Wanneer men afstanden zoals naar Frankfurt moet afleggen zou ik op de een of andere wijze een betrouwbare auto willen en voor 1450 euro kan dat volgens mij niet.

Garantie op dit soort auto's is ook niet van toepassing en dat is lijkt mij niet voor niets. In deze prijscatogorie een auto kopen is iemand meenemen die hier verstand van heeft.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Garage Schuiling uit Driel

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Als je een auto voor 1450 euro koopt heb je zeker geen Bovag garantie.

De kilometerstand die echter wel te kloppen, en daarop zou je de koop kunnen ontbinden en je geld krijgen.

Als je de auto liever gerepareerd wilt hebben door deze garage moet je er genoegen meenemen dat ze tweedehands-onderdelen gebruiken en in zijn algemeenheid zullen ze alleen het hoogst noodzakelijke doen. De vraag is of dat wel verstandig is.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Garage Schuiling uit Driel

Ongelezen bericht door nevermind »

KapotteVaatwasser schreef:Vanochtend aangetekende brief met ingebrekestelling op de bus gedaan en 10 dagen de tijd gegeven. Als er niets terug komt inderdaad maar eens de rechtsbijstand er op zetten. Wat het bedrag betreft, ieder zijn budget en het is wel gemiddeld zo het bedrag wat je voor dat type auto met dat bouwjaar neer legt. Verder lijkt mij dat wanneer je een auto bij een professionele bij de Bovag aangesloten dealer koopt voor welk bedrag dan ook en ongeacht hoe oud de auto is, je er op mag vertrouwen dat dat de auto gewoon normaal start, dat de velgen recht zijn en dat de auto waterdicht is. Tenzij dit anders vermeld is natuurlijk.

Dit is bij de koop al geweest, dus het is geen verborgen gebreken.
Ik zou eerst voor je een brandbrief naar de rechtsbijstand stuurt, contact opnemen met het juridisch loket, dan krijg je meteen te horen of je wel aan deze stap kunt beginnen.

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Garage Schuiling uit Driel

Ongelezen bericht door sjoegel »

U had beter al uw moeite aan kunnen wenden voor de aankoop te bezegelen. Achteraf klagen is gezien het feit dat U geen vooronderzoek pleegt niet sjiek.

Een auto kopen die zo oud is, is een riskante onderneming. Dat is algemeen bekend. U heeft dat te lichtvaardig opgevat. Nu zit U op de blaren. Wees een vent, betaal uw leergeld en pak het de volgende keer slimmer aan !

KapotteVaatwasser
Berichten: 14
Lid geworden op: 23 jan 2012 22:59

Re: Garage Schuiling uit Driel

Ongelezen bericht door KapotteVaatwasser »

--------------
Laatst gewijzigd door KapotteVaatwasser op 02 feb 2012 09:59, 1 keer totaal gewijzigd.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Garage Schuiling uit Driel

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Uit het reglement van de Bovag :
Artikel 1
Dit reglement regelt de bemiddeling in geschillen met BOVAG-leden,
welke voortvloeien uit:
- BOVAG-garanties
- BOVAG-lesovereenkomst.
- BOVAG-huurovereenkomst.
- BOVAG-leverings- en betalingsvoorwaarden (algemene voorwaarden)
waarin de bemiddelingsregeling is opgenomen
Artikel
Volgens mij voldoet jouw aankoop aan geen enkele van de criteria, en is de geschillencommissie helemaal geen optie.

Misschien ook tijd voor een nieuwe rechtsbijstandsverzekering ?.. :mrgreen:

Quark
Berichten: 800
Lid geworden op: 20 feb 2007 22:46

Re: Garage Schuiling uit Driel

Ongelezen bericht door Quark »

Het is net wat TS zegt, iedereen heeft zijn budget.
Mijn garage stoot degelijke auto's gelijk af en verkoopt ze niet, tenzij hij hem zelf als nieuw heeft geleverd, hem zelf in onderhoud heeft gehad en weet wat er aan mankeert.
Zelf een auto van dit bedrag, gekocht bij wat mij lijkt een gerenommeerd bedrijf moet toch veilig en met een eerlijke KM stand.
Ik vind het raar dat een Bovag bedrijf dit wil verkopen.

TonGr
Berichten: 158
Lid geworden op: 21 dec 2007 07:48

Re: Garage Schuiling uit Driel

Ongelezen bericht door TonGr »

Zonder een mening te geven over het geschil van TS wil ik toch wel wat kwijt over Garage Schuiling.
Kom hier al enkele jaren als klant en heb zeer goede ervaringen met de hardwerkende broers.
Voor zover ik weet staan ze ook goed bekent in Driel en omgeving.
Wanneer ik een keer iets heb aan mijn Mercedes kan ik er of direct of op zeer korte termijn terecht en word het probleem tegen scherp tarief goed verholpen.
Heb er ook 4 jaar geleden voor € 1200,- een Corsa voor mijn vrouw gekocht als 2de auto.
Corsa heeft 3 jaar probleemloos gereden zonder aparte onkosten buiten de APK om, wat in deze prijsklasse natuurlijk ook een kwestie is van geluk hebben.
TS vraagt om ervaringen met Garage Schuiling, die van mij zijn dus zeer goed, en nee, ik werk niet bij hen.

vr bert
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 feb 2012 20:22

Re: Garage Schuiling uit Driel

Ongelezen bericht door vr bert »

Hallo ,

Ik ben al 6,5 jaar klant bij deze garage , ik kan u verzekeren dat dit meer een probleem is van u, bij deze garage kun je altijd weer terecht met dit soort problemen, en u wordt altijd geholpen naar behoren.
Dat kan ik van u niet vinden.
Maar als ik u verhaal leest, wilt u een nieuwe auto voor 1450,00 euro hebben, en u bent volgens mij zeer onhandig in overleg geweest met deze garage, u wilt alleen maar claimen en niet overleggen. Ik lees dat u uitgenodigd voor onderzoek,waarom heeft u dat niet gedaan.

Gr.

vr Bert

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Garage Schuiling uit Driel

Ongelezen bericht door thecure »

alle berichten verwijderd door ts??
Wat is er gebeurd? Wel even netjes om ook even de afloop hier te melden...

Sharida
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 mei 2012 16:09

Re: Garage Schuiling uit Driel

Ongelezen bericht door Sharida »

Dat er dingen over deze garage verdwijnen lijkt wel vaker te gebeuren. Ik weet natuurlijk niet of de TS zijn verhaal zelf heeft weg gehaald maar ik heb op een aantal review sites waarvan ik bij een paar ik ook het verhaal van TS ben tegen gekomen mijn ervaring geplaatst. Na een tijdje verschenen er plots uit het niets ineens positieve verhalen van ene Bert en kort daar na zijn mijn reviews en ook die van TS verdwenen. Ik zelf heb mijn reviews in ieder geval niet verwijderd. Of de TS dat wel heeft gedaan weet natuurlijk ik niet maar ik vind het wel een beetje verdacht.
Zelf heb ik toen ik nog bij mijn ex in Driel woonde ongeveer anderhalf jaar terug een APK bij dit bedrijf laten doen. Er zijn toen een aantal onderdelen op de factuur gekomen (draagarmen, remschijven en remblokjes) die nooit vervangen zijn. Dit weet ik omdat ik dit jaar bij een andere garage in mijn nieuwe woonplaats een APK heb laten doen en zij hebben laten zien dat de remmen en de draagarmen helemaal op zijn. De auto heeft sinds de APK bij Schuiling maar zo'n 9000 kilometer gereden dus de remmen kunnen nooit zo ver versleten zijn. Ook de draagarmen vertoonden volgens hun zoveel slijtage dat dit nooit in 9000 kilometer heeft kunnen ontstaan. Ik heb ze toen de factuur van schuiling van het jaar daar voor laten zien en ze zeiden dat ik waarschijnlijk voor 700 euro opgelicht ben. Jammer dat ik er pas een jaar later ben achter gekomen want nu is het niet meer te bewijzen. Dit jaar dus weer 650 euro uitgegeven om het hele boeltje echt te vervangen. De auto rijd nu echt een stuk beter en ik hoor geen geklapper meer onder de auto als ik over een hobbelige weg rijd. Dat was vorig jaar bij schuiling echt niet het geval. Dit is dus mijn ervaring...

Linoge
Berichten: 392
Lid geworden op: 21 feb 2012 16:38

Re: Garage Schuiling uit Driel

Ongelezen bericht door Linoge »

Sharida schreef:Dat er dingen over deze garage verdwijnen lijkt wel vaker te gebeuren. Ik weet natuurlijk niet of de TS zijn verhaal zelf heeft weg gehaald.
Laatst bijgewerkt door KapotteVaatwasser is natuurlijk wel een inkoppertje.

Nee natuurlijk niet. Bert heeft zijn account gehacked.

Gesloten