LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Koelkast ATAG geplaatst door TULP Keukens

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
DJM

Re: Koelkast ATAG geplaatst door TULP Keukens

Ongelezen bericht door DJM »

zelfstandigste schreef:
ATAG is toch ATAG, Pelgrim en ETNA oftewel ATAG Nederland B.V +het Sloveense bedrijf Gorenje?
Dat heeft verder toch niks met Miele te maken?
Nee, doch maken Miele en ATAG de koelkasten niet zelf en kopen deze bij Liebherr.........en dat bevestigd alleen maar dat ze van goede kwaliteit zijn....
Ik lees iets anders op Wikipedi":

ATAG Nederland heeft zijn hoofdvestiging in Duiven. Het voert de drie keukenapparatuurmerken ATAG, Pelgrim, en Etna. De eigenaar, Philip Sluiter, kocht het failliete Etna begin jaren '90 van de 20e eeuw, voor een symbolisch bedrag. Dit bedrijf maakte destijds koffiemachines en keukenapparatuur. Het bedrijf werd weer winstgevend. In 2000 werd van het failliete ATAG Group de keukenapparatuurtak overgenomen waartoe de merken ATAG en Pelgrim behoorden en het bedrijf maakte sindsdien een gezonde ontwikkeling door.

ATAG telt in 2008 369 werknemers in dienst. "De ontwikkeling van ATAG-keukenapparatuur vindt in eigen huis plaats waarnaar wereldwijd geproduceerd wordt".

Op 2 juli 2008 werd bekendgemaakt dat ATAG Nederland overgenomen werd door het veel grotere Sloveense bedrijf Gorenje d.d., dat toen 11.600 medewerkers telde en waarmee reeds lange tijd werd samengewerkt. Op deze wijze kan het bedrijf verder ontwikkelen en ook beter in de markten buiten de Benelux groeien.

CeesC

Ongelezen bericht door CeesC »

Zo, mijn topic wordt iedergeval gelezen. Dank daarvoor. Buiten de discussie over ATAG, Miele etc etc is nu de vraag: hoe krijg ik de keukenleverancier TULP en de fabrikant ATAG zover dat ze serieus wat met mijn klacht doen.
Mijn eerste melding is geweest direct na installatie. Er is toen iemand van ATAG geweest die, in mijn ogen, oppervlakkig heeft geluisterd en voor de rest een prima uitleg over de andere apparaten heeft gegeven.
Daarna is er voor een ander issue een monteur van TULP geweest, maar die gaf direct aan fabrieksdoof te zijn en heeft dus niet gekeken. En ja, ik ben muzikant..... dus mijn oren zijn goed.
Vorige week een brief aan de directie geschreven van TULP waarin wij vragen om een goed onderzoek door ATAG en een antwoord op de vervangende koelkast. Weer hetzelfde antwoord over het gas en geen concreet antwoord op de vraag of er een monteur langskomt. Toen heb ik TULP gebeld en redelijk boos geworden dat ik geen antwoord kreeg op de vragen in onze brief. Er werd op dat moment aangegeven dat TULP weer contact zou opnemen met ATAG om een monteur te sturen. 10 Minuten later belt TULP weer terug dat er geen monteur komt van ATAG en dat ze bij hun standpunt blijven.

Niemand kan toch op afstand beoordelen hoe het in elkaar steekt? Ik mag toch op zijn minst verwachten dat er in/achter/boven de koelkast wordt gekeken? Dat TULP telefonisch aangeeft dat ik door blijf mekkeren?

DJM

Ongelezen bericht door DJM »

CeesC schreef:Zo, mijn topic wordt iedergeval gelezen. Dank daarvoor. Buiten de discussie over ATAG, Miele etc etc is nu de vraag: hoe krijg ik de keukenleverancier TULP en de fabrikant ATAG zover dat ze serieus wat met mijn klacht doen.
Mijn eerste melding is geweest direct na installatie. Er is toen iemand van ATAG geweest die, in mijn ogen, oppervlakkig heeft geluisterd en voor de rest een prima uitleg over de andere apparaten heeft gegeven.
Daarna is er voor een ander issue een monteur van TULP geweest, maar die gaf direct aan fabrieksdoof te zijn en heeft dus niet gekeken. En ja, ik ben muzikant..... dus mijn oren zijn goed.
Vorige week een brief aan de directie geschreven van TULP waarin wij vragen om een goed onderzoek door ATAG en een antwoord op de vervangende koelkast. Weer hetzelfde antwoord over het gas en geen concreet antwoord op de vraag of er een monteur langskomt. Toen heb ik TULP gebeld en redelijk boos geworden dat ik geen antwoord kreeg op de vragen in onze brief. Er werd op dat moment aangegeven dat TULP weer contact zou opnemen met ATAG om een monteur te sturen. 10 Minuten later belt TULP weer terug dat er geen monteur komt van ATAG en dat ze bij hun standpunt blijven.

Niemand kan toch op afstand beoordelen hoe het in elkaar steekt? Ik mag toch op zijn minst verwachten dat er in/achter/boven de koelkast wordt gekeken? Dat TULP telefonisch aangeeft dat ik door blijf mekkeren?
Zoals ik al zei, ga naar het keukenbefrijf om te luisteren naar dezelfde koelkast om te horen of er verschillen zijn.
De monteur zegt namelijk dat het normaal is en dat moet je dan dus controleren.

zelfstandigste

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Ik lees iets anders op Wikipedi":
Dat kan, geen enkele apparatenleverancier zal openbaren waar hij z'n goederen vandaan haalt. U zult ook niet snel kunnen vinden wie bijvoorbeeld zijn combi's bij Samsung vandaan haalt.

Vergelijk de koelkasten maar eens, da's de beste overtuiging........

CeesC,

Het is natuurlijk de vraag of het geluid binnen de "normen" valt, de huidige koelmiddelen maken nu eenmaal meer geluid als de oude CFK's en HFK's ....

Het voorstel van DJM is eigenlijk zo gek nog niet 8)

plumber

Ongelezen bericht door plumber »

zelfstandigste
Re: Koelkast ATAG geplaatst door TULP Keukens - 09 jul 2011 11:49
Citaat:

Bovendien is het geen gas wat je hoort maar de koudevloeistof.
Beste plumber.......heeft u het van Liebherr gequote berichtje wel gelezen?
voor de duidelijkheid nog maar even.....
Citaat:
Dit koelmiddel is in koude toestand, onder hoge druk, vloeibaar. Om warmte uit de koelruimte te kunnen onttrekken, moet het koelmiddel op een gegeven moment gasvormig worden. Daarom wordt het door een nauwe doorgang in een grote ruimte geperst. Hierbij is een sissend geluid hoorbaar, met op de achtergrond een borrelend geluid
Citaat:
Is natuurlijk gezwets.VW maakt VW maar de Porsche komt er ook vandaan.
Zit heus wel verschil in de Atag-Liebherr-Miele.
Als u niet weet hoe het zit geef dan aub geen antwoord......De enige verschillen (mij wel bekend) zitten 'm in het FEIT dat Liebherr niet alle concepten aan een ander merk verkoopt, tussen de Mieles en Atag's zit het verschil in de opdruk van het merk en afwerkingsdetails, alle techniek is EXACT hetzelfde.

Beste zelfstandigste; Als je je eigen nou eens verdiept in de werking van een
koelkast in plaats van kritiek te leveren dan schieten we al een eind op.
Doordat het koudemiddel warmte uit de koelruimte trekt wordt het gas .Het wordt dus niet als gas in de koelruimte geperst.Dat gas wordt dus rondgepomp
via de condensor (element aan de achterkant)waardoor het zijn warmte weer
verliest en dus weer vloeibaar wordt.Gas hoor je dus niet borrelen of sissen.
Bovendien voordat de koelkast met het koudemiddel gevuld wordt wordt hij dus
eerst vacuëm getrokken.Mocht je hem dus duidelijk horen dan is er bij het
maken van de koelkast iets mis gegaan.Ook moet je eens het topic lezen
over garantie en dan vooral dat gedeelte over de ventilator van de koel-vrieskast.
Dacht dat je toch wel wijzer was om in dergelijke praatjes van de fabrikanten
te geloven gezien het feit hoe ze tegenwoordig met de garantie omgaan.
Ze doen er van alles aan om er maar onderuit te komen.Voor alle duidelijkheid
heb er tientallen geplaatst en alle merken waarvan er geen een duidelijk
hoorbaar was.Normale geluiden van aan en uitslaan.Bovendien als jij denkt
dat de Miele-Atag-Liebherr-etc gelijk is wat techniek aangaat mag jij mij nix leveren.

zelfstandigste

Beste Plumber,

Ik verlaag mij niet tot het "haantjesgedrag-niveau" waar u mij in poogt te lokken.

En ja, ATAG en Miele zijn gelijk als het om de inbouwkoelkasten gaat, ook al slaat het een gat in uw waanbeeldsverhouding van apparatenmerken; helaas, het is niet anders.......

Gezien u het beter denkt te weten dan de info van koelkastenfabrikant liebherr en enige malen met uw "weerwoord" mijn uitleg alsnog bevestigd, zegt dat toch meer over u dan over mijn- of liebherr's kennis van het product.

En ook nog bedankt voor het kopiëren van mijn inschrijving en forumgedrag......ik wist niet dat ik al zo lang actief was op het forum :) goh, draai toch al een tijdje mee :lol:

Dacht dat je toch wel wijzer was om in dergelijke praatjes van de fabrikanten te geloven gezien het feit hoe ze tegenwoordig met de garantie omgaan.
Tja daarom heb ik tot nu toe al 2 maal vermeld dat ik de koelkast bij mijn klant in overleg met ATAG heb omgeruild......... :roll:

U bedoeld het goed en hoeft zich nu niet per se persoonlijk aangevallen te voelen hoor, ik weet ook niet alles (wel veel over keukens en inbouwapparatuur) en ben mede op dit forum om op de hoogte te blijven en mijn kennis met anderen te delen en zo kan ik ook nog eens wat opsteken.

Eigenlijk zou de topicstarter een PB'tje moeten sturen naar de mede-forumgebruiker "toolboy" dat is een witgoed-reparateur met enorm veel kennis van de techniek......

plumber

Ongelezen bericht door plumber »

[quote]Ik verlaag mij niet tot het "haantjesgedrag-niveau" waar u mij in poogt telokken.

En ja, ATAG en Miele zijn gelijk als het om de inbouwkoelkasten gaat, ook al slaat het een gat in uw waanbeeldsverhouding van apparatenmerken; helaas, het is niet anders.......

Gezien u het beter denkt te weten dan de info van koelkastenfabrikant liebherr en enige malen met uw "weerwoord" mijn uitleg alsnog bevestigd, zegt dat toch meer over u dan over mijn- of liebherr's kennis van het product[/quote]

Vooralsnog poog ik U nergens in te lokken. En ja ATAG en Miele zijn niet gelijk
als het om inbouw gaat(ff goed kijken) En nergens lees ik dat ik met mijn
weerwoord U uitleg bevestigd.Zou mijn uitleg maar eens goed lezen.En wat de
fabrikanten aangaat moet U als leverancier toch wel beter weten.De uitleg die ze
soms aan bepaalde gevallen geven is allemaal in hun voordeel ook al slaat
het soms nergens op.
Probeer gewoon de TS uitleg te geven maar dan de goede.Voor de rest
heppie helemaal gelijk hoor :wink:

zelfstandigste

mij best.....fijn weekeinde :wink:

CeesC, laat u ons wel weten hoe het verder verloopt?

petrahm

Ongelezen bericht door petrahm »

Beset Cees,

Ik lees net jouw verhaal.
Wij hebben in mei ook onze keuken bij Tulp gekocht.
Ook wij hebben alleen maar Atag apparatuur.
En je raadt het al: ook wij hebben veel last van de vervelende geluiden van onze koel/vies combinatie en van onze losse vriezer.( dus dubbel op !! )
Er is al twee keer een Atag monteur geweest en die kwamen twee keer met het verhaal van het gas. De tweede keer heeft de monteur nog wel een soort klei op wat leidingen gedaan en heeft zelfs de koelkast eruit gehaald.( heel mijn muur etc beschadigd )
Maar het heeft geen resultaat. De geluiden blijven en zijn zeer irritant.
Ik heb nog geen contact opgenomen met Tulp.
Voordat ik dat ga doen ben ik heel benieuwd hoe een en ander bij jou opgelost is.
Ik ben namelijk ook niet van plan om deze herrie te accepteren.
Ik hoor graag van je.

Groeten,

Petra

Ami8

Ongelezen bericht door Ami8 »

Hallo,

Ik heb ook een Tulpkeuken met ATAG apparatuur. Koelkast maakt een storend brommend geluid. :x
Na contact met serviceafdeling van Tulp werd ik prompt gebeld door de service afdeling van ATAG. Monteur stond binnen een week op de stoep. Die heeft extra rubbers bij de motor (compressor) geplaatst.

Helaas bleek die ingreep niet afdoende dus na een paar weken wederom met Tulp contact gehad, wederom ATAG aan de telefoon en wederom een monteur binnen een week op de stoep.

Het geluid was door de monteur helaas niet te verhelpen. Geen verhalen over gas of andere producteigenschappen. Wel koffie aan de monteur gegeven.... 8) conclusie? Na even bellen met de betreffende afdeling binnen ATAG was het oordeel: 'u krijgt een nieuwe koelkast' u hoort van ons. :roll:

Dat lijkt me een prima oplossing en er hoefde niet voor gezeurd te worden. Grappig was dat ik tijdens de tweede reparatiepoging (vandaag, hij is net weg) op dit forum terecht kwam en me voorbereidde op het ergste. Ik had mijn zelfhelpboek assertiviteit bij consumentenzaken al afgestofd! :twisted: Maar dat was dus allemaal niet nodig.

Nu nog even afwachten of de nieuwe koelkast niet te lang op zich laat wachten en of deze geen vervelende geluiden maakt! :wink:

gijs.b

Ongelezen bericht door gijs.b »

Ami8 schreef:Hallo,

Ik heb ook een Tulpkeuken met ATAG apparatuur. Koelkast maakt een storend brommend geluid. :x
Na contact met serviceafdeling van Tulp werd ik prompt gebeld door de service afdeling van ATAG. Monteur stond binnen een week op de stoep. Die heeft extra rubbers bij de motor (compressor) geplaatst.

Helaas bleek die ingreep niet afdoende dus na een paar weken wederom met Tulp contact gehad, wederom ATAG aan de telefoon en wederom een monteur binnen een week op de stoep.

Het geluid was door de monteur helaas niet te verhelpen. Geen verhalen over gas of andere producteigenschappen. Wel koffie aan de monteur gegeven.... 8) conclusie? Na even bellen met de betreffende afdeling binnen ATAG was het oordeel: 'u krijgt een nieuwe koelkast' u hoort van ons. :roll:

Dat lijkt me een prima oplossing en er hoefde niet voor gezeurd te worden. Grappig was dat ik tijdens de tweede reparatiepoging (vandaag, hij is net weg) op dit forum terecht kwam en me voorbereidde op het ergste. Ik had mijn zelfhelpboek assertiviteit bij consumentenzaken al afgestofd! :twisted: Maar dat was dus allemaal niet nodig.

Nu nog even afwachten of de nieuwe koelkast niet te lang op zich laat wachten en of deze geen vervelende geluiden maakt! :wink:
Gelukkig geen problemen met koelkast en vriezer, maar we hadden wel dat Tulp bij het installeren van de koelkast niet zo handig was geweest en de deurrubbers aan de binnenzijde beschadigd waren (je moest goed kijken, maar toch... zouden zwakke plekjes zijn en deurrubbers vallen niet onder de 8 jaar garantie die Atag op de apparaten gaf).
Zonder problemen werd de hele deur vervangen (losse rubbers ging niet...)
Ook enkele andere zaken die niet goed gecommuniceerd waren bij de koop van de keuken, zijn netjes verholpen door Tulp.

Ook wij hebben dus niet hoeven te zeuren of zo en hebben dus helemaal niet de ervaring met Tulp Keukens en Atag dat die vervelend doen en zijn erg tevreden met onze keuken. (nu meer dan een jaar oud)

omartje

Ongelezen bericht door omartje »

Wij hebben vorig jaar een keuken besteld bij Tulp keukens. Het driedelige aanrechtblad is na montage van de keuken opgemeten en besteld, maar bij aflevering (na circa vijf a zes weken) bleek er van alles mis. Het kost ons nu ontzettende moeite een en 't ander geregeld te krijgen en Tulp laat het opnieuw inmeten van een van de aanrechtbladen aan onze aannemer over - met andere woorden: als daar weer iets mis gaat is hij verantwoordelijk en niet Tulp. Wij vinden dat een hele rare gang van zaken - tenslotte betalen wij Tulp voor de keuken, niet onze aannemer. Daarnaast reageert Tulp slechts ten dele op onze e-mails. En ondertussen kunnen wij de (dure) keuken nog steeds niet naar behoren gebruiken en hebben geen idee wanneer de nieuwe aanrechtbladen komen. Zijn er mensen met vergelijkbare klachten over de 'nazorg' van Tulpkeukens?

Gesloten