LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mediamarkt A-Noord verkoopt gerepareerde Tablet PC als Nieuw

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
maicod

Mediamarkt A-Noord verkoopt gerepareerde Tablet PC als Nieuw

Ongelezen bericht door maicod »

Ik ging afgelopen vrijdag (27 Januari 2012) een Asus eee Pad Transformer Tablet 32GB kopen bij de mediamarkt in Amsterdam-Noord en ik vroeg of ze er een voor me hadden met de optionele docking toetsenbord module.
Ze zeiden dat die uitverkocht waren maar toen kwam er ineens een verkoopster die zei voor Asus zelf te werken en zei dat ze er nog 1 voor me had. Ik vroeg of het een nieuwe was omdat ik zag dat de doos open geweest was en ze zei dat hij wel nieuw was maar even opengemaakt was geworden. Er zat een beveiligingsband omheen dus kon ik het verder ook niet goed zien. Ze ging helemaal mee naar beneden naar de kassa omdat ik vroeg of ik even kon controleren of alles er netjes uitzag en alleen de cassiere de beveiligingsband er af kon halen.
Ik zag niets bijzonders en heb de Tablet pc toen afgerekend en meegenomen. Toen ik dus eindelijk de doos in mijn eigen handen kon houden zag ik dat er een RMA nr en het woord Refurbished op stond en ook een Tsjechisch adres en een UPS sticker. Dit alles betekent dat dit gewoon een gerepareerde Tablet PC was en dus niet een nieuwe terwijl ze hem wel als zodanig aan mij verkocht hebben en dus ook gelogen hebben toen ik vroeg of hij nieuw was.

Ik heb inmiddels de Tablet pc ingeleverd en nu wel een echte nieuwe gekregen maar ik wil dit verhaal toch kwijt omdat ik vind dat dit BEDROG is en dit ook strafbaar is. Ik vraag me af of mediamarkt niet voor de rechter kan gedaagd worden voor zulke praktijken ? Misschien iets voor een item in Tros Radar ?
Laatst gewijzigd door maicod op 29 jan 2012 18:29, 2 keer totaal gewijzigd.

VioletPrue

Re: Mediamarkt A-Noord verkoopt gerepareerde Tablet PC als Nieuw

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Dit is al eens in Radar geweest, toen ging het om fototoestellen e.d. waar nog foto's van de eerste eigenaar op stonden.
Het is dus een redelijk bekend feit dat Media Markt dit doet met allerhande apparatuur en ik zal er persoonlijk ook never nooit iets kopen.

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

MM is een waardeloos bedrijf, inderdaad zoals VP ook al zegt ik zou er ook nooit iets kopen.

MAXIEM

Ongelezen bericht door MAXIEM »

maicod

Je kunt gewoon terug gaan en een echte nieuwe eisen. Als ze daaraan niet willen meewerken, kun je de overeenkomst nietig verklaren (ze hebben niet geleverd wat je besteld hebt) en je geld terugeisen. Willen ze dat ook niet, dan rest hen in rechte aan te spreken.

Maxiem.

sephora30

Ongelezen bericht door sephora30 »

Ik had het met een printer waar dus de reparatie papieren nog op de kopieerplaat lagen :shock:

Kreeg wel gelijk een andere.

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

@Maxiem.
TS schrijft in z'n OP
Ik heb inmiddels de Tablet pc ingeleverd en nu wel een echte nieuwe gekregen

MAXIEM

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Jolijn

Dank je Jolijn. Daar had ik dus even overheen gelezen. Dat overkomt me zelden.

Met collegiale groet, Maxiem.

Gesloten