LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zijn die vergelijkingssites voor energie wel betrouwbaar?

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
tufima
Berichten: 804
Lid geworden op: 27 okt 2009 11:53

Re: Zijn die vergelijkingssites voor energie wel betrouwbaar?

Ongelezen bericht door tufima »

Ik blijf erbij dat de informatie van de tarieven is gewoon op de websites van de leveranciers te vinden. Dit kan je zelf in een excel sheet zetten (oh wacht, dat gebruik je niet omdat je niet weet hoe dat werkt!) en vergelijken.

De vergelijkingssites kunnen een goede indicatie geven, maar check altijd ook zelf de sites van de leveranciers.

Ik blijf er ook bij dat je lui bent als je niet zelf wil vergelijken, maar wilt dat anderen dat voor jou doen. Ik wil het ook best voor je doen tegen een redelijke vergoeding, dan weet ik zeker dat je bij de goedkoopste zit, maar of het uiteindelijk goedkoper voor jou is....... :)

tufima
Berichten: 804
Lid geworden op: 27 okt 2009 11:53

Re: Zijn die vergelijkingssites voor energie wel betrouwbaar?

Ongelezen bericht door tufima »

Energiemaatschappijen betichten van fraude zonder concrete onderbouwing slaat ook nergens op.

Als jij een contract sluit voor 5 jaar vast dan wordt jouw tarief op een bepaalde datum "vastgezet". Als je dan op een later moment gaat kijken op de site van de leverancier wat het tarief is dan zal het tarief daar anders zijn dan wat jij betaald (kan hoger, maar ook lager zijn). Dit is afhankelijk van het verloop van de energie en gasprijs. Met een 5 jarig contract koop je zekerheid, maar zeker in het eerste jaar zal je dan veel meer betalen dan bij een 1 jarig contract.

Door het gevogel wat je nu toepast maak je het zelf alleen maar moeilijk en ik kan me voorstellen dat je daar onrustig van wordt!

tufima
Berichten: 804
Lid geworden op: 27 okt 2009 11:53

Re: Zijn die vergelijkingssites voor energie wel betrouwbaar?

Ongelezen bericht door tufima »

Nesquik schreef:Verder heb ik mijn keus voor volgend jaar al gemaakt.
Dan moet je toch wel helderziend zijn als je dat nu al weet....

Tenzij je weet dat je blijft zitten waar je zit!


Remster
Berichten: 535
Lid geworden op: 04 sep 2005 09:22

Re: Zijn die vergelijkingssites voor energie wel betrouwbaar?

Ongelezen bericht door Remster »

Opmerkelijk, ik had in een reactie een aantal quotes geplaatst waarbij ik aangaf dat ik ze dom en overbodig vond. Vreemd genoeg is mijn reactie verdwenen terwijl de reacties van schrijver (tufima) er nog gewoon staan.
Kan ik hieruit concluderen dat het wel toegestaan is om denigrerende opmerkingen te maken, maar niet is toegestaan daar iets van te zeggen???

Gesloten