LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Pronorm folie laag los.
Pronorm folie laag los.
Wij hebben ook een Pronorm keuken waarvan de folie laag los laat.
Ik lees dat er al een aantal oude berichten hiervoor zijn geplaatst, maar zijn er misschien nieuwe ontwikkelingen hierover.
Graag zou ik willen weten hoe men dit probleem heeft opgelost.
Ik lees dat er al een aantal oude berichten hiervoor zijn geplaatst, maar zijn er misschien nieuwe ontwikkelingen hierover.
Graag zou ik willen weten hoe men dit probleem heeft opgelost.
Re: Pronorm folie laag los.
Kun je iets meer vertellen over de leeftijd van de keuken ? Misschien zit er nog garantie op en kun je dit melden bij de leverancier. Dan kunnen ze de deuren gewoon reclameren bij Pronorm.
Gaat het om alle deuren ?
Gaat het om alle deuren ?
Re: Pronorm folie laag los.
Hallo Ferry,
De keuken is bijna 8 jaar oud, dus geen garantie meer heb ik begrepen.
Maar het is toch absurd dat een keuken van 8 jaar oud en waar we behoorlijk voor betaald hebben, er nu al zo eruit ziet.
Vooral omdat ze beweren dat ze topkwaliteit leveren.
Als we dit hadden geweten, hadden we beter een keuken kunnen kopen bij bv een bouwmarkt, dan is dat beter te begrijpen dat die keuken na 8 jaar mankementen vertoond.
De keuken is bijna 8 jaar oud, dus geen garantie meer heb ik begrepen.
Maar het is toch absurd dat een keuken van 8 jaar oud en waar we behoorlijk voor betaald hebben, er nu al zo eruit ziet.
Vooral omdat ze beweren dat ze topkwaliteit leveren.
Als we dit hadden geweten, hadden we beter een keuken kunnen kopen bij bv een bouwmarkt, dan is dat beter te begrijpen dat die keuken na 8 jaar mankementen vertoond.
Re: Pronorm folie laag los.
Vlinder.
Die acht jaar valt me nog mee. Vanaf pakweg 2002 mogen een aantal lijmsoorten niet meer gebruikt worden. De vervangende lijmsoorten zijn destijds meestal van een inferieure kwaliteit geweest. Ik zou in elk geval proberen er 50% van de vervangingswaarde van de frontjes uit te slepen bij de verkoper.
Sukses, Maxiem.
Die acht jaar valt me nog mee. Vanaf pakweg 2002 mogen een aantal lijmsoorten niet meer gebruikt worden. De vervangende lijmsoorten zijn destijds meestal van een inferieure kwaliteit geweest. Ik zou in elk geval proberen er 50% van de vervangingswaarde van de frontjes uit te slepen bij de verkoper.
Sukses, Maxiem.
Laatst gewijzigd door MAXIEM op 30 okt 2011 11:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Pronorm folie laag los.
8 jaar valt nog wel mee
Een keuken van ruim 20.000 euro verwacht je niet dat dat binnen zo korte tijd er zo uit ziet
Een keuken van ruim 20.000 euro verwacht je niet dat dat binnen zo korte tijd er zo uit ziet
Re: Pronorm folie laag los.
Het zou niet mogen inderdaad. Als het een beetje goede keukenzaak is waar de keuken vandaan komt, maakt deze zich hard voor de klant. Ik denk dat ze een aardige kans maken bij Pronorm om de deuren grotendeels vergoed te krijgen. Zeker als het een productiejaar is waarvan bekend is dat er veel problemen zijn geweest met loslatende folie.
In elk geval betaal je minder dan een nieuwe keuken...
In elk geval betaal je minder dan een nieuwe keuken...
Re: Pronorm folie laag los.
Ik neem aan dat u voor die 20K wel meer hebt gekregen dan alleen de voorkant van de kastjes?Vlinder. schreef: Een keuken van ruim 20.000 euro verwacht je niet dat dat binnen zo korte tijd er zo uit ziet
In deze weet ik niet helemaal wat iemand mag verwachten qua tegemoetkoming enz. U kunt er eens een (echt) onafhankelijke deskundige bijhalen en die een rapport laten opmaken waar het nu aan te wijten is. Is het een mindere kwaliteit frontje en of lijm, of ligt het toch aan het eigen gebruik. Teveel vocht zou ook zomaar een oorzaak kunnen zijn.
Ook kunt u eens advies inwinnen bij een juridisch loket, een eerste advies hier is doorgaans gratis. Of een contact opnemen met consuwijzer en de vraag daar eens voorleggen.
Re: Pronorm folie laag los.
Gaat het bij jullie ook om de zijranden?Vlinder. schreef:Wij hebben ook een Pronorm keuken waarvan de folie laag los laat.
Ik lees dat er al een aantal oude berichten hiervoor zijn geplaatst, maar zijn er misschien nieuwe ontwikkelingen hierover.
Graag zou ik willen weten hoe men dit probleem heeft opgelost.
Ik heb geen Pronorm, maar ook bij ons hebben de zijranden aan verschillende deurtjes los gelaten.
Keuken 9 jaar oud.
Verkopende partij, geeft nihil op rekwest.
Mijn partner heeft dit zelf met houtlijm verholpen.
-
- Berichten: 445
- Lid geworden op: 12 apr 2011 11:53
Re: Pronorm folie laag los.
Na 8 jaar zou een volledige vergoeding erg ruimhartig zijn, meestal wordt er na zo'n tijd tegen een vergoeding (percentage afhankelijk van de leeftijd van de keuken) gevraagd. Neem eens contact op met Pronorm zelf 0049 / 5733 / 979 – 0 vragen naar dhr Klinkenberg
Re: Pronorm folie laag los.
Bij ons laat ook de folie los (Pronorm) van het jaar 2001. het betreft bij om de deurtjes waarvan het midden gedeelte iets dieper ligt.
Het gedonder begon al in 2005, toen is ongeveer de helft van het aantal deurtjes vervangen voor garantie, 1 of 2 jaar later is de andere helft ook vervangen voor garantie omdat deze ook los lieten!! kortom alles vervangen.. opgelost denk je.. maar nee. We beginnen weer opnieuw (2012). Wederom laat de folie alweer bij 2 deurtjes los.. schandalig, een keuken van 10jr jong.
ongeveer 6 mnd geleden heb ik dit gemeld bij de keuken leverancier en vertelde dat dit echt geen garantie meer is, en dat 1 bovenkast deurtje met nog wat coulance nog op 240,- eu kwam.. (niet gedaan).
Voor mij absoluut geen Pronorm meer, ik ben het helemaal ZAT.
Iemand anders nog een reactie?
Het gedonder begon al in 2005, toen is ongeveer de helft van het aantal deurtjes vervangen voor garantie, 1 of 2 jaar later is de andere helft ook vervangen voor garantie omdat deze ook los lieten!! kortom alles vervangen.. opgelost denk je.. maar nee. We beginnen weer opnieuw (2012). Wederom laat de folie alweer bij 2 deurtjes los.. schandalig, een keuken van 10jr jong.
ongeveer 6 mnd geleden heb ik dit gemeld bij de keuken leverancier en vertelde dat dit echt geen garantie meer is, en dat 1 bovenkast deurtje met nog wat coulance nog op 240,- eu kwam.. (niet gedaan).
Voor mij absoluut geen Pronorm meer, ik ben het helemaal ZAT.
Iemand anders nog een reactie?
Re: Pronorm folie laag los.
Dat de folie los laat is een algemeen bekend probleem,dit komt het meeste voor op panelen waar een kader omheen zit.Hier ontstaat na verloop van tijd spanning.Toch ook op vlakke panelen komt het voor.Meestal begint het rond de oven of koelkast maar uiteindelijk gaat het op alle panelen los.
De folie is ,,gesmolten" met lijm op MDF panelen geplakt.
De folie is niet te repareren, jekrijgt nooit meer de zelfde structuur/glans.
Er zijn eigenlijk maar drie optie's
1 nieuwe keuken duurste oplossing
2 nieuwe deurtjes ook dure oplossing
3 folie verwijderen en deurtjes laten spuiten minst dure oplossing,tevens ben je van het probleem van de folie af en kan je je keuken gelijk een nieuwe uitstraling geven.
Kijk in de buurt van je woonplaats naar een spuiterij of voor meer info www.keukenspuiten1dag.nl succes
De folie is ,,gesmolten" met lijm op MDF panelen geplakt.
De folie is niet te repareren, jekrijgt nooit meer de zelfde structuur/glans.
Er zijn eigenlijk maar drie optie's
1 nieuwe keuken duurste oplossing
2 nieuwe deurtjes ook dure oplossing
3 folie verwijderen en deurtjes laten spuiten minst dure oplossing,tevens ben je van het probleem van de folie af en kan je je keuken gelijk een nieuwe uitstraling geven.
Kijk in de buurt van je woonplaats naar een spuiterij of voor meer info www.keukenspuiten1dag.nl succes
Re: Pronorm folie laag los.
Met een strijkijzer op de laagste stand alle folie verwijderen.
Let op ! Echt niet te heet.
Daarna de fronten licht schuren, gronden en met een rolletje lakken.
Wordt niet zo strak als spuiten, maar is een zeer voordelige oplossing.
En het eindresultaat is vaak best acceptabel. Ook kan je iedere kleur kiezen die je wilt.
Bovendien kan je ieder jaar een nieuwe kleur kiezen als je wilt en tijd hebt.
Het kost je alleen een paar zaterdagen....
Let op ! Echt niet te heet.
Daarna de fronten licht schuren, gronden en met een rolletje lakken.
Wordt niet zo strak als spuiten, maar is een zeer voordelige oplossing.
En het eindresultaat is vaak best acceptabel. Ook kan je iedere kleur kiezen die je wilt.
Bovendien kan je ieder jaar een nieuwe kleur kiezen als je wilt en tijd hebt.
Het kost je alleen een paar zaterdagen....
Re: Pronorm folie laag los.
Brugman Folie Levensduur keuken 5 jaar ...
Folie die loslaat, vooral van zijkanten van deurtjes, is een veel voorkomend probleem. Op de website van 'degeschillencommissie' zijn een aantal zaken te vinden. Wij hebben een keuken, gekocht in 2006, geplaatst in 2008. De prijs in de showroom was '€ 27.000' .... Als je dan een keuken ziet met graniet werkblad en achterwand, apparatuur van een goed merk, en opmerkt tegen de verkoper 'Mooi ; écht kersenhout' ,[ wat in het kunstlicht achter in de showroom in 'Amsterdam Arena' van 'Brugman Keukens' niet van écht te onderscheiden was] , dan kan zo'n prijs wel kloppen. De keuken is uiteindelijk voor een veel lagere prijs gekocht . Pas in 2009 zag ik dat het geen écht Kersen is. Aan de binnenkant van de deurtjes zit een scherpe rand met een naadje. Precies dáár laat het nu los.
Eerst gebeld met Brugman. Die laat de service doen door de 'Keukenman' [mw. A. Schultz ; [email protected] ].
Zij was redelijk vriendelijk, vroeg om de gegevens van de keuken en liet, na enige vertraging, een bedrijf monsters sturen van de 'kersen' kleur.
Daarna kwam er een 'offerte' die ik voor 'akkoord' moest tekenen. á € 382,- , bij vooruitbetaling. Dit voor een front van een koelkastdeur en één ladefrontje.
Ik schat dat de inkoopprijs samen € 100 is. Er was dus géén sprake van garantie. Men rekende een vette prijs ! Na een verwonderde vraag per e-mail of er dan geen garantie was op de keuken, reageerde een mw. J. Claassen per brief. Aangezien er geen e-mail adres op de brief stond, heb ik maar een e-mail aan mw. A. Schultz én.cc mw.K. Hamers [ [email protected] ] gestuurd. Uiteindelijk kreeg ik wél een e-mail van mw. J. Claassen [ [email protected] ], die notabene voor de 'Mandemakersgroep' blijkt te werken. Kennelijk is 'Brugman' overgenomen door 'Mandemakers' [of andersom]. Bij de afhandeling is ook nog dhr/mw [email protected] bij Mandemakers betrokken. De argumentatie is bizar. Op een keuken [prijs niet relevant] zit 5 jaar garantie. Daarna is een keuken bij Brugman / Mandemakers volledig afgeschreven ! Dat zegt men niet, maar als voor een defekt [het folie laat niet alleen los, maar krult om door de warmte van de oven, waar de folie kennelijk niet tegen kan : eigen gebrek dus, gaat verder dan 'garantie' in de consumentenwetgeving], moet de klant 100% zélf betalen. Volgens mw. Claassen gaat een keuken 'hooguit 10 jaar' mee. Ná garantie is er sprake van een rechtlijnige afschrijving. Een keuken kan prima 15jr mee, dus in het 6e jaar is de afschrijving 1/10e deel. Volgens mw. Claassen gaat een keuken echter maar 5 jaar mee, en is de bijdrage van de klant in het 6e jaar dus 100% !!! Ik heb daarna laten weten dat ik de zaak aan de 'geschillencommissie' ga voorleggen. Daarbij zal ik ook de [tientallen ! klachten voegen die alleen al over 'Brugman' op 'klacht.nl' staan.
Folie die loslaat, vooral van zijkanten van deurtjes, is een veel voorkomend probleem. Op de website van 'degeschillencommissie' zijn een aantal zaken te vinden. Wij hebben een keuken, gekocht in 2006, geplaatst in 2008. De prijs in de showroom was '€ 27.000' .... Als je dan een keuken ziet met graniet werkblad en achterwand, apparatuur van een goed merk, en opmerkt tegen de verkoper 'Mooi ; écht kersenhout' ,[ wat in het kunstlicht achter in de showroom in 'Amsterdam Arena' van 'Brugman Keukens' niet van écht te onderscheiden was] , dan kan zo'n prijs wel kloppen. De keuken is uiteindelijk voor een veel lagere prijs gekocht . Pas in 2009 zag ik dat het geen écht Kersen is. Aan de binnenkant van de deurtjes zit een scherpe rand met een naadje. Precies dáár laat het nu los.
Eerst gebeld met Brugman. Die laat de service doen door de 'Keukenman' [mw. A. Schultz ; [email protected] ].
Zij was redelijk vriendelijk, vroeg om de gegevens van de keuken en liet, na enige vertraging, een bedrijf monsters sturen van de 'kersen' kleur.
Daarna kwam er een 'offerte' die ik voor 'akkoord' moest tekenen. á € 382,- , bij vooruitbetaling. Dit voor een front van een koelkastdeur en één ladefrontje.
Ik schat dat de inkoopprijs samen € 100 is. Er was dus géén sprake van garantie. Men rekende een vette prijs ! Na een verwonderde vraag per e-mail of er dan geen garantie was op de keuken, reageerde een mw. J. Claassen per brief. Aangezien er geen e-mail adres op de brief stond, heb ik maar een e-mail aan mw. A. Schultz én.cc mw.K. Hamers [ [email protected] ] gestuurd. Uiteindelijk kreeg ik wél een e-mail van mw. J. Claassen [ [email protected] ], die notabene voor de 'Mandemakersgroep' blijkt te werken. Kennelijk is 'Brugman' overgenomen door 'Mandemakers' [of andersom]. Bij de afhandeling is ook nog dhr/mw [email protected] bij Mandemakers betrokken. De argumentatie is bizar. Op een keuken [prijs niet relevant] zit 5 jaar garantie. Daarna is een keuken bij Brugman / Mandemakers volledig afgeschreven ! Dat zegt men niet, maar als voor een defekt [het folie laat niet alleen los, maar krult om door de warmte van de oven, waar de folie kennelijk niet tegen kan : eigen gebrek dus, gaat verder dan 'garantie' in de consumentenwetgeving], moet de klant 100% zélf betalen. Volgens mw. Claassen gaat een keuken 'hooguit 10 jaar' mee. Ná garantie is er sprake van een rechtlijnige afschrijving. Een keuken kan prima 15jr mee, dus in het 6e jaar is de afschrijving 1/10e deel. Volgens mw. Claassen gaat een keuken echter maar 5 jaar mee, en is de bijdrage van de klant in het 6e jaar dus 100% !!! Ik heb daarna laten weten dat ik de zaak aan de 'geschillencommissie' ga voorleggen. Daarbij zal ik ook de [tientallen ! klachten voegen die alleen al over 'Brugman' op 'klacht.nl' staan.