LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Al meer dan een maand storing internet Caiway
Al meer dan een maand storing internet Caiway
We wonen in Aalsmeer en hebben zeer slechte ervaring met Caiway. Altijd af en toe problemen met internet verbinding en telefonie gehad. Sinds midden december vorig jaar voortdurend storingen: 3 minuut verbinding met internet, 5 minuut geen verbinding. Meerdere keren gebeld, elke keer half uur in de wacht gestaan. E-mails gestuurd, geklaagd op verschillende fora, probleem is nog niet opgelost.
Eerst zeiden ze dat het probleem bij ons ligt. IT-specialist ingehuurd, betaald, twee dagen goede verbinding, daarna geen. Toen zei Caiway dat het probleem eigenlijk bij hen ligt, dat om een centraal probleem ging dat te maken had met bepaalde soort modems (we hadden ook zo een aangeschaft op advies van Caiway). Vorige week zeiden ze dat het probleem opgelost is en dat we de ruiter moesten uitschakelen. Dit hebben we gedaan, een paar dagen hadden we wel verbinding, daarna viel het weer weg.
Ik heb weer een melding gestuurd, nog geen reactie gekregen. We worden helemaal wanhopig. Als er een andere provider in onze regio was, waren we meteen overgestapt. Helaas heeft Caiway monopolie in Aalsmeer Nieuw Oosteinde. Meerdere keren gevraagd om een monteur te sturen zodat hij ter plekke kan vast leggen wat er precies aan de hand is, maar dit doen ze niet.
Ik zal niemand adviseren om bij deze provider te gaan, alleen ellende.
Eerst zeiden ze dat het probleem bij ons ligt. IT-specialist ingehuurd, betaald, twee dagen goede verbinding, daarna geen. Toen zei Caiway dat het probleem eigenlijk bij hen ligt, dat om een centraal probleem ging dat te maken had met bepaalde soort modems (we hadden ook zo een aangeschaft op advies van Caiway). Vorige week zeiden ze dat het probleem opgelost is en dat we de ruiter moesten uitschakelen. Dit hebben we gedaan, een paar dagen hadden we wel verbinding, daarna viel het weer weg.
Ik heb weer een melding gestuurd, nog geen reactie gekregen. We worden helemaal wanhopig. Als er een andere provider in onze regio was, waren we meteen overgestapt. Helaas heeft Caiway monopolie in Aalsmeer Nieuw Oosteinde. Meerdere keren gevraagd om een monteur te sturen zodat hij ter plekke kan vast leggen wat er precies aan de hand is, maar dit doen ze niet.
Ik zal niemand adviseren om bij deze provider te gaan, alleen ellende.
Re: Al meer dan een maand storing internet Caiway
Weet je dat wel zeker? Andere providers kunnen van hun netwerk gebruik maken.Lyna schreef:Helaas heeft Caiway monopolie in Aalsmeer Nieuw Oosteinde.
Re: Al meer dan een maand storing internet Caiway
@ Lyna ,
Vertel eerst eens of je draadloos internet of bedraad.
Vertel eerst eens of je draadloos internet of bedraad.
Re: Al meer dan een maand storing internet Caiway
Maakt dat wat uit?Wolter32 schreef:@ Lyna ,
Vertel eerst eens of je draadloos internet of bedraad.
Zelfs als het probleem wordt opgelost is de service zo belabberd dat je gewoon naar een andere provider moet overstappen.
Re: Al meer dan een maand storing internet Caiway
Simpel:Winterman schreef:Maakt dat wat uit?Wolter32 schreef:@ Lyna ,
Vertel eerst eens of je draadloos internet of bedraad.
Zelfs als het probleem wordt opgelost is de service zo belabberd dat je gewoon naar een andere provider moet overstappen.
1. bedraad dan kan het modem of kabels zijn maar daar heb je in 99% van de gevallen geen last van!
2. Draadloos Zow nou heb je even wat daar aan mis kan gaan: Omgeving nieuwe apparaten(ja ook bij je buren), welk kanaal staat de modem/router, wat is de afstand, wat zit ertussen muren kasten metaal aquarium enz enz, oude woning nieuwe woning(beton enkel of dubbele gaasmatten, hout)
zo zie je maar dat het niet zo makkelijk is draadloos.
Oplossing: alles bedraad aansluiten zoveel je maar kan, heb je alleen een laptop tsja .................
Re: Al meer dan een maand storing internet Caiway
Die klachten die midden december begonnen zijn , zijn die ook op je telefonie ?Altijd af en toe problemen met internet verbinding en telefonie gehad. Sinds midden december vorig jaar voortdurend storingen:
Re: Al meer dan een maand storing internet Caiway
Lyna schreef:
gr Henk
E-mails gestuurd, geklaagd op verschillende fora, probleem is nog niet opgelost.
Zou leuk zijn als TS zelf ook eens reageerd op de aan hem/haar gestelde vragen aan klagen alleen heb je niet veel,maar het blijft stil aan de overkant.Ik heb weer een melding gestuurd, nog geen reactie gekregen. We worden helemaal wanhopig
gr Henk
Re: Al meer dan een maand storing internet Caiway
Tsja, dan probeer je het eens met een kabeltje aan je laptop, maar dat is helemaal het punt niet. Een provider die niet thuis geeft moet je gewoon dumpen.TazMania schreef:heb je alleen een laptop tsja .................
Re: Al meer dan een maand storing internet Caiway
In principe hebben we internet via de kabel en ook draadloos, maar geen van beiden werkt. Na veel e-mails, telefoons (elke keer half uur in de wacht) en klachten op verschillende fora, hebben ze ons terug gebeld en toegegeven dat het probleem in de sterkte/stabiliteit van het signaal ligt.
Vrijdag is een monteur bij ons geweest. Eerst had hij twijfels over de modem. Daarna heeft hij geconstateerd dat er iets verkeerd was in de instelling in het Caiway kastje buiten. Nadat hij het veranderd heeft, hebben we normale internet en telefoonverbinding tot 19 uur gehad. Daarna begon het weer: 3 minuut internet 5 minuut geen verbinding.
Nu ben ik weer bezig om Caiway zo ver te krijgen dat ze weer een monteur gaan sturen, die het probleem blijvend zou kunnen oplossen. Maar het is echt een ellende. We kunnen niet thuis werken, internet bankieren of iets via internet bestellen. De telefoon doet het ook soms wel soms niet.
We hebben al onderzoek gedaan en verschillende internet providers gebeld, maar ze bieden geen internet aan in Aalsmeer Nieuw Oosteinde. UPS wel, maar erg traag.
Ik denk dat veel van de Caiway klanten gaan overstappen, als meerdere providers komen.
Vrijdag is een monteur bij ons geweest. Eerst had hij twijfels over de modem. Daarna heeft hij geconstateerd dat er iets verkeerd was in de instelling in het Caiway kastje buiten. Nadat hij het veranderd heeft, hebben we normale internet en telefoonverbinding tot 19 uur gehad. Daarna begon het weer: 3 minuut internet 5 minuut geen verbinding.
Nu ben ik weer bezig om Caiway zo ver te krijgen dat ze weer een monteur gaan sturen, die het probleem blijvend zou kunnen oplossen. Maar het is echt een ellende. We kunnen niet thuis werken, internet bankieren of iets via internet bestellen. De telefoon doet het ook soms wel soms niet.
We hebben al onderzoek gedaan en verschillende internet providers gebeld, maar ze bieden geen internet aan in Aalsmeer Nieuw Oosteinde. UPS wel, maar erg traag.
Ik denk dat veel van de Caiway klanten gaan overstappen, als meerdere providers komen.
Re: Al meer dan een maand storing internet Caiway
Zal wel UPC zijn . 50MBit zie ik inderdaad... niet "erg traag" , maar Ziggo is inderdaad dubbel zo snel. Voor de meeste toepassingen voldoet 50MBit wel.De telefoon doet het ook soms wel soms niet.
We hebben al onderzoek gedaan en verschillende internet providers gebeld, maar ze bieden geen internet aan in Aalsmeer Nieuw Oosteinde. UPS wel, maar erg traag.
Al zeker voor telebankieren , winkelen. Voor thuiswerken is het een beetje afhankelijk van hoe je werkgever het geimplementeerd heeft.
Re: Al meer dan een maand storing internet Caiway
Je hoeft ze niet te bellen. Je kan overal een postcode check doen.Lyna schreef: We hebben al onderzoek gedaan en verschillende internet providers gebeld, maar ze bieden geen internet aan in Aalsmeer Nieuw Oosteinde. UPS wel, maar erg traag.
Re: Al meer dan een maand storing internet Caiway
Hallo, ik bedoelde natuurlijk UPC. Bij hun website krijg ik "Uw adres valt helaas buiten het UPC gebied.Om deze reden kunnen we u niet verder helpen".
KPN biedt alleen Internet basis (8 - 1 Mb/s) in ons gebied. Als iemand een andere provider van normale (in het geval van providers snelle) internetverbinding in postcode regio 1432 MA kaan aanbevelen, is het advies van harte welkom!
Caiway heeft afgelopen vrijdag eindelijk een monteur gestuurd. Hij heeft geconstateerd dat iets in hun kastje buiten verkeerd was. Na zijn reparatie hadden we internet tot 19 uur. Daarna begon het weer: 3 minuut internet 5 minuut geen internet. Telefoonverbinding af en toe. Meteen Caiway gemaild, tot nu toe geen reactie. En zo gaan de dagen voorbij
KPN biedt alleen Internet basis (8 - 1 Mb/s) in ons gebied. Als iemand een andere provider van normale (in het geval van providers snelle) internetverbinding in postcode regio 1432 MA kaan aanbevelen, is het advies van harte welkom!
Caiway heeft afgelopen vrijdag eindelijk een monteur gestuurd. Hij heeft geconstateerd dat iets in hun kastje buiten verkeerd was. Na zijn reparatie hadden we internet tot 19 uur. Daarna begon het weer: 3 minuut internet 5 minuut geen internet. Telefoonverbinding af en toe. Meteen Caiway gemaild, tot nu toe geen reactie. En zo gaan de dagen voorbij
Re: Al meer dan een maand storing internet Caiway
Ik had al gezocht in je postcodegebied.
http://www.contractwijzer.nl/
is een goede site daarvoor.
Er is genoeg aanbod, maar niets sneller dan 8MB.
Ik kon bij Caiway niet zo snel een postcodecheck vinden. Jammer, want ik was benieuwd wat zij dan bieden.
Ik ben bang dat je weinig opties hebt. Je kan kiezen voor een lagere snelheid voor je internet en een andere telefoonprovider, maar die maken nog steeds gebruik van hetzelfde netwerk en ik ben bang dat dat wel eens je probleem kan zijn. Het lijkt mij zo dat jij daar in de wijk niet de enige met problemen kan zijn, dus misschien kan een gezamenlijke actie naar Caiway uitkomst brengen.
http://www.contractwijzer.nl/
is een goede site daarvoor.
Er is genoeg aanbod, maar niets sneller dan 8MB.
Ik kon bij Caiway niet zo snel een postcodecheck vinden. Jammer, want ik was benieuwd wat zij dan bieden.
Ik ben bang dat je weinig opties hebt. Je kan kiezen voor een lagere snelheid voor je internet en een andere telefoonprovider, maar die maken nog steeds gebruik van hetzelfde netwerk en ik ben bang dat dat wel eens je probleem kan zijn. Het lijkt mij zo dat jij daar in de wijk niet de enige met problemen kan zijn, dus misschien kan een gezamenlijke actie naar Caiway uitkomst brengen.
Re: Al meer dan een maand storing internet Caiway
Bedankt voor de site. 8 MB is geen optie met downloaden en twee gamers thuis Bij Caiway hebben we 50MBit, als het werkt.
Re: Al meer dan een maand storing internet Caiway
Ja, als het werkt
Re: Al meer dan een maand storing internet Caiway
Nee, het werk dus niet
En Caiway komt de hele tijd met probeer dit of probeer dat, maar niks helpt. Hun monteur zei dat de modem ook defect kan zijn. Het lijkt me dan logisch dat ze het vervangen. Maar het durt altijd een paar dagen tot dat ze iets beantwoorden en dan leggen ze weer het probleem bij ons. Wat een service!
En Caiway komt de hele tijd met probeer dit of probeer dat, maar niks helpt. Hun monteur zei dat de modem ook defect kan zijn. Het lijkt me dan logisch dat ze het vervangen. Maar het durt altijd een paar dagen tot dat ze iets beantwoorden en dan leggen ze weer het probleem bij ons. Wat een service!
Re: Al meer dan een maand storing internet Caiway
8MB is 8MB meer dan 0MB.
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 01 sep 2011 11:00
Re: Al meer dan een maand storing internet Caiway
zelfde probleem in dezelfde wijk als Lyna..
Al vanaf medio december op en af volstrekt geen internet/ telefonie.
Caiway erkent het probleem maar ik krijg sterk de indruk dat ze het niet kunnen oplossen. Modem blijft hangen op een wijkkast/accespoint oid.....
Waar Caiway mn in achterblijft is in het informeren van klanten. hebben in onze wijk een absoluut monopolie (ie alternatief is een 4mb adsl lijn)... Dit leidt mi tot een houding van 'bevalt het je niet dan zeg je toch op.......' Ook gevoel van urgentie lijkt volstrekt te ontbreken...... gaan nu week 7 van storing in...
Volgende week komt er een monteur die volgens de (overigens zeer vriendelijke maar wrsch zeer onderbemande ) helpdesk (gemiddelde wachttijd 45min-1uur) een workaround kan instellen door het signaal naar mijn modem te verlagen.. Ik wacht dit nog even af.....
iemand hier al ervaring mee??
Al vanaf medio december op en af volstrekt geen internet/ telefonie.
Caiway erkent het probleem maar ik krijg sterk de indruk dat ze het niet kunnen oplossen. Modem blijft hangen op een wijkkast/accespoint oid.....
Waar Caiway mn in achterblijft is in het informeren van klanten. hebben in onze wijk een absoluut monopolie (ie alternatief is een 4mb adsl lijn)... Dit leidt mi tot een houding van 'bevalt het je niet dan zeg je toch op.......' Ook gevoel van urgentie lijkt volstrekt te ontbreken...... gaan nu week 7 van storing in...
Volgende week komt er een monteur die volgens de (overigens zeer vriendelijke maar wrsch zeer onderbemande ) helpdesk (gemiddelde wachttijd 45min-1uur) een workaround kan instellen door het signaal naar mijn modem te verlagen.. Ik wacht dit nog even af.....
iemand hier al ervaring mee??
Re: Al meer dan een maand storing internet Caiway
Helaas komt deze storing niet alleen in Aalsmeer voor. In 's-Gravenzande (Westland) heb ik sinds de installatie van het nieuwe (door Caiway geadviseerde) modem sinds 2 januari gebrekkig internet. De verbinding valt steeds weg. Gelukkig kan ik via een aardige buurman wel internetten.
Caiway Klantenservice kan niets voor mij doen, zij erkennen het probleem. Volgens een aardige kerel van deze klantenservice zit het probleem in de wijkkasten in combinatie met de modem. Zij doen er alles aan om deze storing te verhelpen, echter tot op heden zonder resultaat. Ben erg benieuwd of mensen bij mij in de regio hetzelfde probleem herkennen en kunnen bevestigen.
Gr, Jaap
Caiway Klantenservice kan niets voor mij doen, zij erkennen het probleem. Volgens een aardige kerel van deze klantenservice zit het probleem in de wijkkasten in combinatie met de modem. Zij doen er alles aan om deze storing te verhelpen, echter tot op heden zonder resultaat. Ben erg benieuwd of mensen bij mij in de regio hetzelfde probleem herkennen en kunnen bevestigen.
Gr, Jaap
Re: Al meer dan een maand storing internet Caiway
Vandaag maar weer eens in de telefoon geklommen.
Klantenservice was bijzonder snel, slechts een paar minuten wachttijd. Opnieuw moest ik mijn Modem resetten, natuurlijk ook alle kabels los en weer vast. Splitter verwijderen en weer terugplaatsen. Vervolgens geen enkele reactie meer, na verloop van tijd keerde mijn modem terug in zijn oude status, wel verbinding maar geen internetsignaal. Maandag komt een monteur, ik hoop dat deze mij verder kan helpen...
Klantenservice was bijzonder snel, slechts een paar minuten wachttijd. Opnieuw moest ik mijn Modem resetten, natuurlijk ook alle kabels los en weer vast. Splitter verwijderen en weer terugplaatsen. Vervolgens geen enkele reactie meer, na verloop van tijd keerde mijn modem terug in zijn oude status, wel verbinding maar geen internetsignaal. Maandag komt een monteur, ik hoop dat deze mij verder kan helpen...