LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] KPN absurd hoge telefoonrekening
KPN absurd hoge telefoonrekening
Mijn oma van 82 jaar is vorige week gebeld door de KPN omdat er in de nacht van zaterdag op zondag voor €450,- gebeld is naar 3 nummers (0906-). Mijn oma wist niet eens van het bestaan af van deze nummers, heeft geen computer in huis en heeft dus geen idee hoe dit mogelijk is. De technische dienst van de KPN heeft de lijn gecontroleerd, zowel van afstand als bij haar thus, en geen afwijkingen aangetroffen. Zij moet deze rekening gewoon betalen en dan via de Geschillencomissie proberen dit geld terug te krijgen!! Ik vind dit echt te gek voor worden, €450,- is bijna haar hele AOW!!! Heeft iemand hier ook al eens mee te maken gehad, en hoe is dit dan verder verlopen. En heeft iemand tips over hoe dit in de toekomst voorkomen kan worden? Want die heeft de KPN ook niet....
Re: KPN absurd hoge telefoonrekening
laat haar afsluiten voor 0909 (zinloze (TV-) spelletjes) en 0906 (sex)nummers, klaar.
Maar hoe te bewijzen dat ze die nummers niet gebelt heeft zou ik niet weten, had ze dat weekend niet toevallig iemand te logeren?
Maar hoe te bewijzen dat ze die nummers niet gebelt heeft zou ik niet weten, had ze dat weekend niet toevallig iemand te logeren?
Hallo,
Ik heb volgens KPN ruim drie dagen ingebeld bij een sexlijn.
Ik heb ADSL en geen analoogmodem! Dus ik kan niet bellen via een inbelverbinding! FOUT FOUT, vlgs. de ADSL helplijn kan je ADSL modem gewoon inbellen!? Ik heb een draadloosnetwerk, dus constant on-line. De advertentie zegt nog "Internetten zonder zorgen!" Nou € 753,40 voor 3 dagen bellen is niet zonder zorgen!
Ik heb volgens KPN ruim drie dagen ingebeld bij een sexlijn.
Ik heb ADSL en geen analoogmodem! Dus ik kan niet bellen via een inbelverbinding! FOUT FOUT, vlgs. de ADSL helplijn kan je ADSL modem gewoon inbellen!? Ik heb een draadloosnetwerk, dus constant on-line. De advertentie zegt nog "Internetten zonder zorgen!" Nou € 753,40 voor 3 dagen bellen is niet zonder zorgen!
Waar men bij z.g. spooktelefoontjes nog aan kan denken is:
-slechte beveiliging draadloze telefoon
-nummer is door derden (bezoek) doorgeschakeld met *21 o.i.d.
-vergeten aansluitpunt (onwaarschijnlijk, maar kan in theorie wel)
-bij PC-gebruik (ADSL): "vergeten" (ISDN) modem i.c.m. dialersoftware
-slechte beveiliging draadloze telefoon
-nummer is door derden (bezoek) doorgeschakeld met *21 o.i.d.
-vergeten aansluitpunt (onwaarschijnlijk, maar kan in theorie wel)
-bij PC-gebruik (ADSL): "vergeten" (ISDN) modem i.c.m. dialersoftware
Ik heb géén ander modem, alleen een losse all-in-one. Ik kijk regelmatig naar mijn inbelverbinding, omdat mijn draadloze netwerkverbinding regelmatig uitvalt!
Ik ben zojuist gebeld door de KPN. Moet me vervoegen bij de OPTA (www.opta.nl) daar kan je het nummer dat is gebeld intoetsen. Daar rolt een naam uit. Bij de kamer van koophandel (www.kvk.nl) kan je dan de gegevens van het bedrijf opvragen. Om uiteindelijk je klacht bij het Stic (www.stic-nederland.nl) kwijt te kunnen.
Ik werd 2 weken geleden 's avonds gebeld en kreeg, via een bandje (!), een hele vriendelijke vrouwenstem aan de lijn, ze zei dat ze me die dag vaker had proberen te bellen omdat ik als vaste klant van ?? (naam vergeten, klonk me ook niet bekend in de oren) een prijs had gewonnen. Ik moest daarvoor wel even contact met ze opnemen en ze noemde toen een 0909 nummer op.
Ik heb KPN gebeld en zij vertelden me dat dit een sex- of goklijn is en dat ze op deze manier heel vaak onschuldige mensen geld afhandig maken.
Zou het niet kunnen zijn dat je oma door zoiets is gebeld en toen geheel onschuldig heeft teruggebeld?
Zijn deze kosten helemaal nergens op te verhalen? Ik bedoel kan KPN nergens terugzien dat er toen echt niet gebeld is ofzo?
Ik heb KPN gebeld en zij vertelden me dat dit een sex- of goklijn is en dat ze op deze manier heel vaak onschuldige mensen geld afhandig maken.
Zou het niet kunnen zijn dat je oma door zoiets is gebeld en toen geheel onschuldig heeft teruggebeld?
Zijn deze kosten helemaal nergens op te verhalen? Ik bedoel kan KPN nergens terugzien dat er toen echt niet gebeld is ofzo?
@ Remy: KPN kan dit soort ongewenste reclame niet tegenhouden. KPN is alleen verantwoordelijk voor de infrastructuur en niet voor het verkeer dat door anderen wordt gegenereerd.
Hallo
Kort geleden kreeg me vriend van Kpn een rekening van nog geen 2 volle maanden van iets over de 1000 euro.
Na bellen en opgevragen specificatie waren er allemaal 0909 lijnen gebeld.
Ondanks dat me vriend zelf er wel een aantal keren heb heen gebeld is het dus moeilijk te achterhalen.
Er is wel op de specificatie te zien dat er x op een dag is gebeld waarvan wij zeker weten dat ie het niet gedaan hebt.en we hebben belstatus opgevraagd via internet zodat we het konden vergelijken en toen zagen we dat er 2 tijden stonden bij de KPN en bij Internet die 0909(site) was er een tijdverschil van een paar minuten.
Dus hoe dan ook het valt moeilijk te bewijzen.
Heeft iemand een idee????wat we nog kunnen doen
De KPN beweert dat een MOBIELTJE NIET TE KRAKEN VALT.dat geloof ik niet.
Alvast bedankt
Kort geleden kreeg me vriend van Kpn een rekening van nog geen 2 volle maanden van iets over de 1000 euro.
Na bellen en opgevragen specificatie waren er allemaal 0909 lijnen gebeld.
Ondanks dat me vriend zelf er wel een aantal keren heb heen gebeld is het dus moeilijk te achterhalen.
Er is wel op de specificatie te zien dat er x op een dag is gebeld waarvan wij zeker weten dat ie het niet gedaan hebt.en we hebben belstatus opgevraagd via internet zodat we het konden vergelijken en toen zagen we dat er 2 tijden stonden bij de KPN en bij Internet die 0909(site) was er een tijdverschil van een paar minuten.
Dus hoe dan ook het valt moeilijk te bewijzen.
Heeft iemand een idee????wat we nog kunnen doen
De KPN beweert dat een MOBIELTJE NIET TE KRAKEN VALT.dat geloof ik niet.
Alvast bedankt
wij kregen ook een hoge rekening en ook onze telefoon is door iemand van de kpn na gemeten. Niet onafhankelijk dus. ik zou volgens hem met de pc hebben geinternet en zo aan het bedrag zijn gekomen. Maar onze pc heeft een kabelverbinding. discussie niet mogelijk en lekker dokken dus. Ik heb het ingediend bij opta en die zeggen dat ze er mee bezig zijn maar ik hoor er niets meer van. volgens mij speelt kpn of iemand bij kpn een vies spelletje met mensen want ze weten dat alle lijnen via hun gaan.
Wilma> als je graag een onafhankelijke meting van je lijn wilt hebben dan regel je dat toch?! Daar hoeft KPN toch niet voor te zorgen.
En je wilt niet weten hoeveel sufferds vergeten om de telefoondraad uit hun pc te halen als ze kabel/adsl krijgen en zo alsnog dailer-problemen krijgen.
En je wilt niet weten hoeveel sufferds vergeten om de telefoondraad uit hun pc te halen als ze kabel/adsl krijgen en zo alsnog dailer-problemen krijgen.
zodat het duidelijk is voor iedereen hier:
je kan wel degelijk een dialer krijgen via een adsl of kabel modem.
dus niet meteen roepen dat het niet kan he.
je kan wel degelijk een dialer krijgen via een adsl of kabel modem.
dus niet meteen roepen dat het niet kan he.
Ik voor al jaren een eenmans actie om geen diensten van kpn te gebruiken. vooral niet de gesprekskosten van hun. ik heb voor het laatst 4 jaren gelden gigantischr rekeningen gehad van kpn. ik ben toen overgestapt naar upc zowel met mijn telefoon als internet aanvragen en vanaf toen heb ik geen hoge rekeningen meer ontvangen. wat ik ook gedaan heb is verschillende namen gebruikt bij de aanvraag voor telefoon en internet. op deze manier houd ik de nota's gescheiden. en heb ik meer overzicht.
Er zijn ook andere mogelijkheden om met je gesprekkosten bij kpn weg te gaan. dat zou dan betekenen dat je dan alleen de abonnement betaald. en via andere prividers tot 30% goedkoper kan gaan bellen. neem dan een internet via de kabel deze moet dan helemaal niets met kpn van doen hebben. ADSl die via een ander provider wordt aandeboden, maar toch via de telefoon lijn van pkn lopen krijg je vroeg of laat toch gerommel van de criminele activiteiten van kpn. want zij blijven door gaan. als je hun diensten heb op gezegd ben je dan ook nog niet af van die gasten. telefonisch zoeken zij weer contact met je met de grootste verhalen om weer klant bij ehn te worden. trap je hierin dan krijg je een contract waar je nog meer spijt van krijg omdat je terug ben hun bent gegaan.
ga je met je telefonie diensten naar upc dan kan je alle lijnen die je niet wenst te gebruiken zoals 0909,06,0900,00 buitenlandse lijnen laten afsluiten waar je maandelijks € 1,40 vvor brtaald. ik denk zelf dat je dan enorm bespaart wordt voor die gigantische brdragen van pkn. Zij willen nog steeds die monopolie positie behouden, maar wij zorgen er ook voor dat het hen ook lukt. dus het ligt aan u. de ervaring leert dat bij monopoli posities er altijd misbruik van wordt gammkt als zij minder inkomsten genereren. dus maak een keus voor je zelf en je eigen potemonnne gezien de € een harde €is.
groet
Er zijn ook andere mogelijkheden om met je gesprekkosten bij kpn weg te gaan. dat zou dan betekenen dat je dan alleen de abonnement betaald. en via andere prividers tot 30% goedkoper kan gaan bellen. neem dan een internet via de kabel deze moet dan helemaal niets met kpn van doen hebben. ADSl die via een ander provider wordt aandeboden, maar toch via de telefoon lijn van pkn lopen krijg je vroeg of laat toch gerommel van de criminele activiteiten van kpn. want zij blijven door gaan. als je hun diensten heb op gezegd ben je dan ook nog niet af van die gasten. telefonisch zoeken zij weer contact met je met de grootste verhalen om weer klant bij ehn te worden. trap je hierin dan krijg je een contract waar je nog meer spijt van krijg omdat je terug ben hun bent gegaan.
ga je met je telefonie diensten naar upc dan kan je alle lijnen die je niet wenst te gebruiken zoals 0909,06,0900,00 buitenlandse lijnen laten afsluiten waar je maandelijks € 1,40 vvor brtaald. ik denk zelf dat je dan enorm bespaart wordt voor die gigantische brdragen van pkn. Zij willen nog steeds die monopolie positie behouden, maar wij zorgen er ook voor dat het hen ook lukt. dus het ligt aan u. de ervaring leert dat bij monopoli posities er altijd misbruik van wordt gammkt als zij minder inkomsten genereren. dus maak een keus voor je zelf en je eigen potemonnne gezien de € een harde €is.
groet
het blokkeren van 0909/0900/0906 en buitenlandselijnen is kosteloos bij kpn
Ik vraag mij af of er veel mensen zijn die (net als ik) nooit behoefte hebben gehad om 0909 en 0906 nummers te kunnen bellen of zich te verdiepen in de mogelijkheid deze te blokkeren voordat zij de dupe van misbruik.
Zou het voor deze mensen mogelijk zijn om na dato hun kosten vergoed te krijgen omdat de telecom provider hen als het ware ongevraagd een onbeveiligde bankrekening/creditcard heeft geleverd als ongewenst bijproduct van een telefoonabonnement.
Dit is immers geen goede dienstverlening en niet in overeenstemming met de zorgplicht die telco's sinds dit jaar door de OPTA is opgelegd.
Zou het voor deze mensen mogelijk zijn om na dato hun kosten vergoed te krijgen omdat de telecom provider hen als het ware ongevraagd een onbeveiligde bankrekening/creditcard heeft geleverd als ongewenst bijproduct van een telefoonabonnement.
Dit is immers geen goede dienstverlening en niet in overeenstemming met de zorgplicht die telco's sinds dit jaar door de OPTA is opgelegd.
Marjorin, deze discussie was al meer dan 4 jaar oud
Dat maakt Marjorin niets uit, zij heeft al een aantal malen antwoord op haar vraag gehad in diverse topics maar ik vrees dat de antwoorden die gaan over eigen verantwoording niet de antwoorden zijn die ze wil horen.Hier 3 van de topics.
http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?t=71328
http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php ... c&start=30
http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?t=21247
http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?t=71328
http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php ... c&start=30
http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?t=21247
Schulden verjaren pas na 5 jaar.
Jor, kun je alsjeblieft ophouden met dat getrol, welk belang heb jij er eigenlijk bij om je hierin te mengen?
Ik ben op zoek naar mensen die net als ik een probleem hebben met hun telco over het gebrek aan beveiliging waarmee 0906 en 0909 diensten geleverd worden in het standaard telefoon abonnement. Zo veel mogelijk mensen, dus.
vergeet dit draadje niet:
http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?p=880889#880889
Jor, kun je alsjeblieft ophouden met dat getrol, welk belang heb jij er eigenlijk bij om je hierin te mengen?
Ik ben op zoek naar mensen die net als ik een probleem hebben met hun telco over het gebrek aan beveiliging waarmee 0906 en 0909 diensten geleverd worden in het standaard telefoon abonnement. Zo veel mogelijk mensen, dus.
vergeet dit draadje niet:
http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?p=880889#880889
Hey,
Zou het misschien kunnen zijn dat er een laptop/pc op haar lijn aangesloten is? En dat er toen ingebeld is door een dialer waardoor dat de hele tijd doorgelopen is..?
Ik sugereer ook maar iets..
Zou het misschien kunnen zijn dat er een laptop/pc op haar lijn aangesloten is? En dat er toen ingebeld is door een dialer waardoor dat de hele tijd doorgelopen is..?
Ik sugereer ook maar iets..