| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Vodafone en kpn schrappen onbeperkt internet
Vodafone en kpn schrappen onbeperkt internet
Hoi !
Gisteren las ik in de krant het volgende:
AMSTERDAM - Nieuwe klanten van Vodafone Nederland kunnen niet langer meer onbeperkt gebruikmaken van mobiel internet. Ook klanten die hun bestaande abonnement verlengen moeten genoegen nemen met een databundel van 250 MB of 1 GB per maand. Voor het einde van het jaar schrapt ook KPN het ongelimiteerde datagebruik op telefoons. (bron. Telegraaf.nl)
Nou ben ik toch van mening dat dit een inperking is op mijn contract en dat wanneer dat ingaat ik mijn contract om die reden kan beëindigen dan wel tegen protesteren ?
Iemand tips ?
Gisteren las ik in de krant het volgende:
AMSTERDAM - Nieuwe klanten van Vodafone Nederland kunnen niet langer meer onbeperkt gebruikmaken van mobiel internet. Ook klanten die hun bestaande abonnement verlengen moeten genoegen nemen met een databundel van 250 MB of 1 GB per maand. Voor het einde van het jaar schrapt ook KPN het ongelimiteerde datagebruik op telefoons. (bron. Telegraaf.nl)
Nou ben ik toch van mening dat dit een inperking is op mijn contract en dat wanneer dat ingaat ik mijn contract om die reden kan beëindigen dan wel tegen protesteren ?
Iemand tips ?
Re: Vodafone en kpn schrappen onbeperkt internet
Vodafone zal dit bij de lopende contracten natuurlijk niet gaan toepassen. Dit zal ingaan bij de nieuwe abbo's en de nieuwe verlengingen.
Als dat ingaat dan mag de klant het abo laten ontbinden. Wijziging is namelijk ten nadele van de klant.
Lees nou eens goed wat ik schrijf..
Alleen Nieuwe en bestaande klanten die hun abonnement verlengen

Alleen Nieuwe en bestaande klanten die hun abonnement verlengen
ik ben er gisteren achter gekomen dat ze mijn abbo gewoon hebben omgezet na een limiet van 1gb dus niet meer onbeperkt. Mijn abbo heb ik verlengt op 07-06-2011. heb dus meteen een mail gestuurd wat dat te betekenen heeft. Hiervan ben ik nu in afwachting. Nadeel van opzeggen is dat ik nooit meer z;n voordelig internet abbo zou kunnen afsluiten.. voordeel wel is dat ik pas een paar maanden heb met een nieuw toestel.
Bovendien heeft overstappen weinig zin als alle providers dit (gaan) doen.
Dat toestel zal verrekend worden na contract ontbinding en zal de nodige kosten met zich meebrengen.pat2233 schreef:voordeel wel is dat ik pas een paar maanden heb met een nieuw toestel.
wat een gezwets weer.
Vodafone ontbindt niet zomaar.dus dat is een klakkeloze aanname van de laatste poster.
en voor de gene ervoor, Vodafone zal niet 'zomaar' jou een datalimiet geven,
Pas beginnen met roepen,als je iets zeker weet!
Vodafone ontbindt niet zomaar.dus dat is een klakkeloze aanname van de laatste poster.
en voor de gene ervoor, Vodafone zal niet 'zomaar' jou een datalimiet geven,
Pas beginnen met roepen,als je iets zeker weet!
-
Roytheslayer
Je hebt dus verlengd zonder de voorwaarde te lezen.
Als je verlengd dan gaan automatisch de nieuwe abonnementsvoorwaarden gelden.
Je vorige abonnement bestaat waarschijnlijk ook niet meer daar Vodafone zijn abonnementen gewijzigd heeft.
Als jij je internet zonder limiet had willen houden dan had je niks moeten doen en hem door moeten laten lopen.
Maar dan had je dus ook geen nieuw toestel gehad.
En ontbinden doet Vodafone niet zomaar, en als ze het doen dan betaal je gewoon de resterende maanden in 1 keer
Als je verlengd dan gaan automatisch de nieuwe abonnementsvoorwaarden gelden.
Je vorige abonnement bestaat waarschijnlijk ook niet meer daar Vodafone zijn abonnementen gewijzigd heeft.
Als jij je internet zonder limiet had willen houden dan had je niks moeten doen en hem door moeten laten lopen.
Maar dan had je dus ook geen nieuw toestel gehad.
En ontbinden doet Vodafone niet zomaar, en als ze het doen dan betaal je gewoon de resterende maanden in 1 keer
Nog een aanvulling,
Het 'onbeperkte' internet waar je het over had, had altijd al een Fair Use Policy.
Dit begon op 600 mb,en is door meer gebruik aan het einde v/d rit( voor de datalimieten) op 800 mb gezet.
Nu heb je 1GB, dus wat is dan eigenlijk het probleem??
Nee.....
Die is er niet!
Het 'onbeperkte' internet waar je het over had, had altijd al een Fair Use Policy.
Dit begon op 600 mb,en is door meer gebruik aan het einde v/d rit( voor de datalimieten) op 800 mb gezet.
Nu heb je 1GB, dus wat is dan eigenlijk het probleem??
Nee.....
Die is er niet!
Een FUP van 600...800Mbyte is geen limiet. Die 1Gb wel , daarboven kunnen ze extra kosten gaan berekenen.Nu heb je 1GB, dus wat is dan eigenlijk het probleem??
je moet ook niet verlengen, want dan gelden nieuwe voorwaarden. je moet gewoon niks doen en het stilzwijgend door laten lopen.
en dan maar hopen dat je het zolang mogelijk mag behouden.
ik zelf ben erg blij met mijn zorgeloos internte blox van 9,50 + 450 minuten voor 25,-
samen 35 ,- in de maand en ik red mij uitstekend.
bellen / betalen per seconde en "onbeperkt" internet.
wie doet mij wat.
bedankt Vodafone
en dan maar hopen dat je het zolang mogelijk mag behouden.
ik zelf ben erg blij met mijn zorgeloos internte blox van 9,50 + 450 minuten voor 25,-
samen 35 ,- in de maand en ik red mij uitstekend.
bellen / betalen per seconde en "onbeperkt" internet.
wie doet mij wat.
bedankt Vodafone
Tuurlijk wel, want als je 2x er boven ging, dan schreef Voda je aan en verplichtte ze je een andere bundel te nemen of gooide t internet eruit,.,bprosman schreef:Een FUP van 600...800Mbyte is geen limiet. Die 1Gb wel , daarboven kunnen ze extra kosten gaan berekenen.Nu heb je 1GB, dus wat is dan eigenlijk het probleem??
Ja en nu kunnen / mogen ze meteen afrekenen.
Dat ze dat schrijven betekent nog niet dat ze juridisch ook gelijk hebben.mich24 schreef:Tuurlijk wel, want als je 2x er boven ging, dan schreef Voda je aan en verplichtte ze je een andere bundel te nemen of gooide t internet eruit,.,
Een overeenkomst komt tot stand door de klant het aanbod van het bedrijf aanvaard. De wet schrijft voor dat het aanbod voldoende bepaald moet zijn. Het was en is nog steeds gebruikelijk dat providers met verhullende woorden werken. Soms kreeg de klant te horen dat deze onbeperkt van het internet gebruik kon maken. Op anderen momenten verdeelde provider wel dat er een fair use policy werd gehanteerd maar niet wat deze inhield. Ik geef je op een briefje dat Vodafoon niet in het aanbod heeft gezet dat er een harde limiet was van 1200..1600MB per maand.
jawel hoor.