LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] OV chipkaart veel duurder dan strippenkaart

Reis je vaak met het openbaar vervoer of taxi en heb je hierover een uitgesproken mening? Laat het ons hier weten.
daielle62

OV chipkaart veel duurder dan strippenkaart

Ongelezen bericht door daielle62 »

Deze donderdag heb ik met een ander persoon gereisd naar Den Haag. Hij moest 3 zones stempelen, dus 4 strippen a Euro 0,50 (en een beetje) = dus Euro 2,02. Ik zag dat het ritje mij met de OV chipkaart Euro 2,84 kostte. Dat is op zo'n bedrag toch een enorme verhoging!!! Absurd, temeer dat ik Euro 8,50 voor de kaart zelf moest betalen.....

tiepmiep

Re: OV chipkaart veel duurder dan strippenkaart

Ongelezen bericht door tiepmiep »

laatst ging ik met mijn moeder weg.. zij had 4 strippen.
Ik betaalde maar 1,62. soms is het in het voordeel en soms een nadeel

Gizmo©

Ongelezen bericht door Gizmo© »

In de meeste gevallen is het een nadeel. Ze hebben het niet voor niks ingevoerd.
De gewone burger mag er echt niet beter van worden.

Jenoes

Ongelezen bericht door Jenoes »

ik reis veel met de bus van veolia en heb ze een klachtmail gestuurd met daarin mijn verhaal:

"Als ik bijvoorbeeld vanuit de Merenwijk(halte Vossemeerlaan) in Leiden naar het station wil, is dit met de strippenkaart 1 zone, dus 2 strippen en kost dit minder dan 1 Euro. Met een dalkaartje gekocht in de bus kost het mij €1,20. Met de OV-chipkaart kost ditzelfde ritje mij €1,38.
Als ik besluit om verder mee te rijden naar bijv. de Breestraat (2 haltes verder) kost het mij opeen €1,58 terwijl de zone hetzelfde blijft.

Ik snap hier de logica niet van en vind het echt belachelijk duur, ik blijf voorlopig bij de strippenkaart en vind het niet reëel als jullie met deze tarieven overgaan op de OV-Chip kaart."

Hierop heb ik helaas nog altijd geen reactie gehad.
Ik had deze klacht in eerste instantie naar de ov-chipkaart contactmail gestuurd, maar zij stuurde mij terug dat elke maatschappij zelf zijn of haar tarieven mag maken. Dat vind ik wel echt heel erg krom, omdat je als ov-reiziger geen keuze hebt, op 1 lijn rijdt 1 maatschappij, moet jij die lijn hebben? Dan betaal je de tarieven van die busmaatschappij.

Overigens, ben ik ook een keer vanaf Leiden CS via Noordwijk met de bus naar De Zilk gegaan (meer dan 20 km) en betaalde ik hier slechts €1,96 voor... met de strippenkaart zou dit ongeveer €3,- zijn.

De ov-chipkaart is te variabel in de tarieven en je weet van te voren nooit wat je uiteindelijk gaat uitgeven. Ik vind dat daar meer opheldering over moet zijn. En dat de tarieven binnen 1 zone niet zo extreem mogen verschillen.

student538

Ongelezen bericht door student538 »

Ik heb bij de Christen Unie opheldering gevraagd. Tineke Huizinga had immers gezegd in de media dat de OV-Chipkaart niet duurder zou gaan worden dan de strippenkaart. Ik heb een mail gestuurd dat je geen valse getuigenis mag geven op basis van de Bijbel. Nu had ik een antwoord terug gekregen dat het GEMIDDELD niet duurder zou gaan worden.

Nou: Als je van Paesens en Moddergat naar Maastricht gaat reizen gaat het gemiddelde aardig omhoog met de OV-Chipkaart. Met een strippenkaart behoef je alleen maximaal 20 af te stempelen (met een maximum aantal uren). Bij de NS is het zo dat wanneer je boven een aantal km's uitkomt niet meer extra hoeft te betalen. Is dat ook zo bij de OV chipkaart zo?

Bomar

Ongelezen bericht door Bomar »

Oud topic, ik weet het.
Jenoes schreef:
"Als ik bijvoorbeeld vanuit de Merenwijk(halte Vossemeerlaan) in Leiden naar het station wil, is dit met de strippenkaart 1 zone, dus 2 strippen en kost dit minder dan 1 Euro. Met een dalkaartje gekocht in de bus kost het mij €1,20. Met de OV-chipkaart kost ditzelfde ritje mij €1,38.
Als ik besluit om verder mee te rijden naar bijv. de Breestraat (2 haltes verder) kost het mij opeen €1,58 terwijl de zone hetzelfde blijft.
Als je besluit verder mee te rijden naar de Breestraat, denk je er dan wel aan dat de bus op het station een kleine 5 minuten stopt? Dat het soms bizar druk kan zijn voor de bus kan stoppen bij de halte op de Breestraat? Vind dat je een beetje loopt te zeuren.

bart111

Ongelezen bericht door bart111 »

Ikzelf heb ook een ritje uitgerekend vanaf Zeist naar Woudenberg
strippenkaart 2.54 euro
chipkaart 3.53
verschil 99 cent, is 28% duurder.
Wie heeft vorig jaar in het openbaar durven zeggen dat het niet duurder zal worden.
Twee voordelen van Connexxion:
1: de reedsgekochte strippenkaarten kan je niet declareren en de periode van het bekendmaken en de daadweekelijke afschaffing was te kort om de kaart op te maken.
2: wanneer ze zin hebben om het reizen duurder te maken dan is het morgen voor iedereen duurder.

Gesloten