@julier,
Ah die is al aardig op leeftijd, dan is een "recente" driver installeren wel verstandig.

De standaard PRISM Wireless driver voor de MD41300 komt uit 2003, deze komt uit 2006:
Medion.com Ik adviseer u deze driver te installeren.
We krijgen
zeer weinig klachten over WiFi van de ZyXEL 2812, het is volgens de Consumentenbond
de beste modemrouter, vooral ook door zijn WiFi prestaties. Dat versterkt mijn vermoeden dat het probleem veroorzaakt wordt door de combinatie met uw netwerkkaart. Ik hoor graag van u of de andere driver verbetering brengt.
Max doorvoersnelheid van wireless-G is in de praktijk ~2,3MB/s, uw internetverbinding kan nu tot ~2,9MB/s dus om die volledig te benutten is Wireless-N nodig. (max. 300Mbit) Als u er niet uitkomt met de huidige PRISM adapter is een Wireless-N PCMCIA kaart zoals dit ook nog een goede optie:
Tweakers.net. Of een Wireless-N adapter
in de vorm van een USB-stick.
@Arie_O,
Een MAC-adres is het unieke hardware adres van ieder netwerkcomponenent, die worden niet uitgedeeld bij het wisselen tussen netwerken. Wat u bedoelt is een IP-adres. Maar ook bij wisselen van IP-adressen mag opnieuw opstarten van de computer niet nodig zijn.
Hugo