Twee weken geleden is helaas mijn schoonvader overleden.
Naast het rouwen hebben wij een heleboel zaken te regelen.
Mijn schoonvader woonde alleen, er moeten dus een heleboel zaken geregeld worden.
Bij een heleboel instellingen is dit prima geregeld bij andere minder goed en bij sommige erbarmelijk slecht.
Wij nemen dan ook aan dat wij nadat wij de woning leeg hebben opgeleverd aan de woning bouw dat er nog post ten mane van mijn schoonvader op zijn adres bezorgd zal gaan worden.
Geen probleem dachten wij. Bij de papieren van de uitvaart verzorging zat een folder van postNL over nabestaande service.
Via internet kun je opgeven dat je de post 1 maand, of indien gewenst langer, door kunt laten sturen, net als wanneer je gaat verhuizen.
er is echter één groot en, voor mij uiterst irritant, verschil. De nabestaande betalen voor deze service € 4,50. Nu zult u zeggen dat is niet veel, maar de verhuisservice van het zelfde bedrijf kost helemaal niets.
Deze laatste service wordt zeker betaald door de sponsors die je bij je verhuizing direct op de hoogte kunt stellen van je verhuizing en die, ookal kende je ze voor je verhuizing nog niet, je in eens lastig gaan vallen. Dit ondanks dat je bij de verhuisservice hebt gemeld dat je dat niet wilt.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Nabestaande post bezorging
Re: Nabestaande post bezorging
ik moest wel betalen voor verhuisservice bij tnt (dus nu post nl)
maar waar ik toen ook op stuite.. en dat zal vermoedelijk met de nabestaande post ook zo zijn.. alleen post die door postnl wordt aangeboden gaan in die service mee... sands en andere postbezorgers dus niet.. (zo krijgen wij nog elke maand braaf van sands post van de vorige bewoners)
maar waar ik toen ook op stuite.. en dat zal vermoedelijk met de nabestaande post ook zo zijn.. alleen post die door postnl wordt aangeboden gaan in die service mee... sands en andere postbezorgers dus niet.. (zo krijgen wij nog elke maand braaf van sands post van de vorige bewoners)
-
Re: Nabestaande post bezorging
Eigenlijk best wel triest dat je een folder wordt aangeboden terwijl het helemaal niet goed geregeld wordt. Dit zullen ze zelf toch ook wel hebben geweten neem ik aan.
Dat je een klein bedrag hiervoor zou moeten betalen kan ik op zich wel begrijpen, je mag dan wel verwachten dat je niet allerlei ongewenste reclame krijgt. Helemaal als dat expliciet hebt aangegeven.
Bedrijven en instanties zouden (ondanks het slechte bericht) juist blij moeten zijn een bericht te ontvangen. Zij hoeven dan geen post meer te versturen, de nieuwe bewoners kunnen toch erg weinig mee beginnen.
Er is veel irritatie over de verhuisservice van PostNL op het internet te vinden. Vroeger wat het een staatsbedrijf, nu is het een marketing machine die het met persoonsgegevens niet zo nauw neemt, via hun dochter Cendris worden je gegevens dan gewoon verkocht.
Ik snap eigenlijk niet zo goed waarom die service nog bestaat.
Recentelijk is de postmarkt geliberaliseerd, al je post verhuist al lang niet meer met je mee!
Bij overlijden of een verhuizing heb je er dus maar weinig aan.
[commerciële link verwijderd door de Moderator]
Hopelijk heeft de woningbouw vereniging hier een oplossing voor.
Dat je een klein bedrag hiervoor zou moeten betalen kan ik op zich wel begrijpen, je mag dan wel verwachten dat je niet allerlei ongewenste reclame krijgt. Helemaal als dat expliciet hebt aangegeven.
Bedrijven en instanties zouden (ondanks het slechte bericht) juist blij moeten zijn een bericht te ontvangen. Zij hoeven dan geen post meer te versturen, de nieuwe bewoners kunnen toch erg weinig mee beginnen.
Er is veel irritatie over de verhuisservice van PostNL op het internet te vinden. Vroeger wat het een staatsbedrijf, nu is het een marketing machine die het met persoonsgegevens niet zo nauw neemt, via hun dochter Cendris worden je gegevens dan gewoon verkocht.
Ik snap eigenlijk niet zo goed waarom die service nog bestaat.
Recentelijk is de postmarkt geliberaliseerd, al je post verhuist al lang niet meer met je mee!
Bij overlijden of een verhuizing heb je er dus maar weinig aan.
[commerciële link verwijderd door de Moderator]
Hopelijk heeft de woningbouw vereniging hier een oplossing voor.
Laatst gewijzigd door Radar op 06 feb 2012 00:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht aangepast door de Moderator vanwege het schenden van de gedragsregels ( zie http://www.trosradar.nl/index.php?id=gedragsregels ).
Reden: Bericht aangepast door de Moderator vanwege het schenden van de gedragsregels ( zie http://www.trosradar.nl/index.php?id=gedragsregels ).