Wij hebben ongeveer een maand geleden een kantoorruimte gehuurd via de makelaar. Het was een huis met winkelruimte.( huis 25 a en winkelruimte 25 b )
Wij hebben bij KPN een internet en telefonie abonnement aangevraagd maar KPN heeft ons gezegd dat er geen hoofdaansluiting beschikbaar is bij huisnummer 25 b. We hebben meteen de gemeente gebeld en gevraagd. Huisnummer 25 b is niet bekend bij de gemeente. Dus er kan geen aparte aansluitpunt voor kpn geinstalleerd worden.
Makelaar en eigenaar heeft dus ons een ruimte verhuurd die eigenlijk niet bekend staat bij de gemeente. In het contract staat ook huisnummer 25 b.
De eigenaar zegt dat de huisnummer 25 b binnen een week toegekend zal worden door gemeente en dat we er zelf iets aan moeten doen voor de aparte hoofdaansluiting.
Wat zijn onze rechten ? Want we zitten minimaal 1,5 maand zonder telefoon en internet. En we kunnen geen klanten werven omdat we geen reclame ( flyers, visitekaart enz ) kunnen maken.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] De gehuurde kantoorruimte is niet bekend bij de gemeente
Re: De gehuurde kantoorruimte is niet bekend bij de gemeente
Misschien op een ondernemersforum de vraag stellen? Hier kan je hoogstens een antwoord krijgen welke regels voor consumenten gelden (en die zijn niet altijd hetzelfde).
Re: De gehuurde kantoorruimte is niet bekend bij de gemeente
Als er een zelfgemaakt niet bestaand adres word verhuurd kun je een schade claim voor de extra gemaakte kosten indienen.
Ook is elders iets nemen en de overeenkomt ontbinden mogelijk.
Bij de Splitsing van 1 naar meerdere eenheden hadden ze vooraf op hun kosten moeten doen dus is dit geen legale ruimte.
Meestal is het geen probleem maar als dat wel zo is, U mag er vanuit gaan dat het bekend was en legaal dus alle schade voor de verhuurder die dit alleen maar zo mag doen als ze het voor tekenen huurcontract vermeld of genoemd hebben.
Ook is elders iets nemen en de overeenkomt ontbinden mogelijk.
Bij de Splitsing van 1 naar meerdere eenheden hadden ze vooraf op hun kosten moeten doen dus is dit geen legale ruimte.
Meestal is het geen probleem maar als dat wel zo is, U mag er vanuit gaan dat het bekend was en legaal dus alle schade voor de verhuurder die dit alleen maar zo mag doen als ze het voor tekenen huurcontract vermeld of genoemd hebben.
-
- Berichten: 32471
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: De gehuurde kantoorruimte is niet bekend bij de gemeente
De eigenaar kan wel zoveel zeggen. Heb je al bij de gemeente geïnformeerd of er daadwerkelijk een verzoek tot splitsing is gedaan? Zo ja, wat zegt de gemeente er over?De eigenaar zegt dat de huisnummer 25 b binnen een week toegekend zal worden door gemeente en dat we er zelf iets aan moeten doen voor de aparte hoofdaansluiting.
Re: De gehuurde kantoorruimte is niet bekend bij de gemeente
Wat zegt het kadaster, welk perceel dit is?
Re: De gehuurde kantoorruimte is niet bekend bij de gemeente
Bedankt voor jullie reacties.
Heb je al bij de gemeente geïnformeerd of er daadwerkelijk een verzoek tot splitsing is gedaan? Zo ja, wat zegt de gemeente er over?
Ik heb alleen gevraagd of 25 b bekend stond bij hun systeem. Maar morgen ga ik ook vragen of er een verzoek tot splitsing is gedaan.
Morgen gaan we ook naar de makelaar.
Hoe kunnen we een schade claim indienen voor onze gemaakte kosten. Waar moeten we die schadeclaim indienen. ?
Welke ondernemersforums ?
Heb je al bij de gemeente geïnformeerd of er daadwerkelijk een verzoek tot splitsing is gedaan? Zo ja, wat zegt de gemeente er over?
Ik heb alleen gevraagd of 25 b bekend stond bij hun systeem. Maar morgen ga ik ook vragen of er een verzoek tot splitsing is gedaan.
Morgen gaan we ook naar de makelaar.
Hoe kunnen we een schade claim indienen voor onze gemaakte kosten. Waar moeten we die schadeclaim indienen. ?
Welke ondernemersforums ?