Onlangs heb ik een brief van Tempus mogen ontvangen dat zij verzuimd hebben in de afgelopen jaren mijn onderhoudscontract voor mijn ketel in rekening te brengen. Dit wordt met terugwerkende kracht vanaf 1-1-2010 verrekend.
Het feit is echter dat ik al in 2009 met Tempus contact had gehad om ze te wijzen op het feit dat ik niet wist waar de verrekening plaatsvond. Zij hebben mij toen verteld dat alles in orde was en dat dit via de ENECO plaatsvond. Daarop heb ik dit verder niet meer gecontroleerd, zij gaven immers aan dat alles in orde was.
Nu moet ik opeens 186 euro terug gaan betalen. Ik heb hier bezwaar tegen gemaakt, maar zou graag horen wat mijn rechtspositie in deze is.
Bij telefonisch contact begreep ik dat Tempus ruim 10.000 brieven verstuurd heeft en dat er nog 5000 onderweg zijn. Dus ik verwacht dat er veel meer mensen met dit probleem zijn. Het is dus duidelijk een fout van Tempus en ik vraag me dan ook af of dit zo maar op deze manier kan. Misschien is het slim om de krachten te bundelen?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Tempus gaat onderhoudscontracten terugwerkend verrekenen?
-
Re: Tempus gaat onderhoudscontracten terugwerkend verrekenen?
Goedenavond,avdhoeven schreef:Onlangs heb ik een brief van Tempus mogen ontvangen dat zij verzuimd hebben in de afgelopen jaren mijn onderhoudscontract voor mijn ketel in rekening te brengen. Dit wordt met terugwerkende kracht vanaf 1-1-2010 verrekend.
Het feit is echter dat ik al in 2009 met Tempus contact had gehad om ze te wijzen op het feit dat ik niet wist waar de verrekening plaatsvond. Zij hebben mij toen verteld dat alles in orde was en dat dit via de ENECO plaatsvond. Daarop heb ik dit verder niet meer gecontroleerd, zij gaven immers aan dat alles in orde was.
Nu moet ik opeens 186 euro terug gaan betalen. Ik heb hier bezwaar tegen gemaakt, maar zou graag horen wat mijn rechtspositie in deze is.
Bij telefonisch contact begreep ik dat Tempus ruim 10.000 brieven verstuurd heeft en dat er nog 5000 onderweg zijn. Dus ik verwacht dat er veel meer mensen met dit probleem zijn. Het is dus duidelijk een fout van Tempus en ik vraag me dan ook af of dit zo maar op deze manier kan. Misschien is het slim om de krachten te bundelen?
Een vriendin van mij heeft dezelfde brief ontvangen. Maar zij kon aantonen dat zij via haar maandelijkse termijnbedrag via Eneco het onderhoudscontract betaald heeft. Dit kun je nl. terugzien op de jaarnota, en die heeft ze pas geleden ontvangen.
Ik zou u adviseren om de jaarnota op te zoeken, en dit aan Tempus overhandigen met een klachtenbrief waarin u uw bezwaren kenbaar maakt. Als het inderdaad zo is dat u reeds via Eneco betaald heeft, dan is het hun verlies. Echter, als u ook niets via Eneco betaald heeft, dan vrees ik dat u het toch nog moet betalen.
Bent u ook voor uw levering van energie klant bij Eneco?
-
hebben en ze nieuwe put gevonden
zie tempus en boiler
ook een put die ondertussen redelijk dicht is gestort
dus hebben ze deze nieuwe put geopend op grond van ketels en geisers zijn de volgende vrees ik
zie tempus en boiler
ook een put die ondertussen redelijk dicht is gestort
dus hebben ze deze nieuwe put geopend op grond van ketels en geisers zijn de volgende vrees ik
Iedereen is er wel achter, inclusief Tempus zelf, dat ze een potje make van de administratie. Dat is duidelijk!
Na veel telefoontjes, klachtenbrieven, aanmaningen en zelfs brieven van een incassobureau was het ineens binnen 2 min opgelost. De mevrouw van het callcenter gaat, de niet bestaande, overeenkomst opzeggen en ze komen dat oude verrotte geisertje ophalen. Ik ben er klaar mee!
Ze claimen dat ze zo zorgvuldig zijn in het onderhoud ivm de veiligheid maar na lang zoeken was de laatste onderhoudsticker van 2005!! Tja dat kan ik zelf ook.
Ik raad iedereen aan de zogenaamde overeenkomst met Tempus op te zeggen en zelf een geiser te kopen of ergens anders te gaan huren.
Tempus van mij krijgen jullie de nominatie voor de "Superkoude douche"
Na veel telefoontjes, klachtenbrieven, aanmaningen en zelfs brieven van een incassobureau was het ineens binnen 2 min opgelost. De mevrouw van het callcenter gaat, de niet bestaande, overeenkomst opzeggen en ze komen dat oude verrotte geisertje ophalen. Ik ben er klaar mee!
Ze claimen dat ze zo zorgvuldig zijn in het onderhoud ivm de veiligheid maar na lang zoeken was de laatste onderhoudsticker van 2005!! Tja dat kan ik zelf ook.
Ik raad iedereen aan de zogenaamde overeenkomst met Tempus op te zeggen en zelf een geiser te kopen of ergens anders te gaan huren.
Tempus van mij krijgen jullie de nominatie voor de "Superkoude douche"
tempus spreek me er niet van via eneco aanvraag gedaan voor ketel onderhoud.
moest eerst een ketel check laten doen a 40 eurie`s oke prima dan heb je daarna ook wat toch? nou niet dus monteur komt checkt de ketel (deze is 2 jaar oud) meneer de ketel is prima in orde maar ik kan u geen onderhouds contract aanbieden omdat de ketel niet in ons onderdelen parket zit dus kunnen wij niet aan de voorwaarde voldoen.
mijn ketel een ITHO climax2 is geen onbekend merk .
maar het rare is men geeft nergens aan dat niet alle ketels in onderhoud kunnen genomen worden zelfs niet tijdens de tel afspraak met de planning voor de check.
dit zou dus betekenen dat ik 40 eurie`s kwijt ben en nog niks hebt.
ben dus ook niet van plan deze te betalen.
ben benieuwd of hier meer mensen mee temaken hebben gehad.
Wat denk je krijg van daag 17-03-2012 een rekening van €85
zijn ze daar helemaal gek geworden .
word vervolgd.
kan jullie hier allemaal vertellen dat inmiddels de rekening niet hoeft te betalen en dat deze is kwijtgescholden tempus heeft dit voor val goed opgelost.
moest eerst een ketel check laten doen a 40 eurie`s oke prima dan heb je daarna ook wat toch? nou niet dus monteur komt checkt de ketel (deze is 2 jaar oud) meneer de ketel is prima in orde maar ik kan u geen onderhouds contract aanbieden omdat de ketel niet in ons onderdelen parket zit dus kunnen wij niet aan de voorwaarde voldoen.
mijn ketel een ITHO climax2 is geen onbekend merk .
maar het rare is men geeft nergens aan dat niet alle ketels in onderhoud kunnen genomen worden zelfs niet tijdens de tel afspraak met de planning voor de check.
dit zou dus betekenen dat ik 40 eurie`s kwijt ben en nog niks hebt.
ben dus ook niet van plan deze te betalen.
ben benieuwd of hier meer mensen mee temaken hebben gehad.
Wat denk je krijg van daag 17-03-2012 een rekening van €85
zijn ze daar helemaal gek geworden .
word vervolgd.
kan jullie hier allemaal vertellen dat inmiddels de rekening niet hoeft te betalen en dat deze is kwijtgescholden tempus heeft dit voor val goed opgelost.
Laatst gewijzigd door cjavham op 28 mar 2012 21:35, 2 keer totaal gewijzigd.
-
Bericht voor cjavham
Geachte heer, mevrouw cjavham,
Bedankt voor uw duidelijke bovenstaande uiteenzetting. Graag ontvang ik uw gegevens via [email protected] (t.a.v. I. Verhoeven), zodat we contact met u op kunnen nemen om dit op een correcte wijze met u op te lossen.
Vriendelijke groeten,
I. Verhoeven
Communicatieadviseur Tempus
Geachte heer, mevrouw cjavham,
Bedankt voor uw duidelijke bovenstaande uiteenzetting. Graag ontvang ik uw gegevens via [email protected] (t.a.v. I. Verhoeven), zodat we contact met u op kunnen nemen om dit op een correcte wijze met u op te lossen.
Vriendelijke groeten,
I. Verhoeven
Communicatieadviseur Tempus
-
mevrouw verhoeve
gaarne de archief kast van tempus goed uit te pluizen
na het kopen van mijn vorige huis in 2000 is gemeld dat de 2 geisers kon worden op gehaald
zelfs een persoon geweest die de geisers kwam halen heeft gemeld dat de geisers niet van hun waren en als ze van hun waren zo oud waren dat deze niet me genomen werden zo oud waren deze (1978 )
de medewerker heeft de geisers in de container gemikt en heeft me nog aan geboden een nieuwe te plaatsen
ik heb gemeld dat collega's een volledige cv installatie en warmwater voorziening zouden aan leggen en ik dus geen geisers meer nodig had
deze begreep dat en heeft op de bon in gevuld geisers niet ons eigendom
hierna niets meert gehoord
(onder tussen in 2010 opnieuw verhuist)
krijg ik een brief van tempus of ik even voor de
nu 11 jaar later krijg ik op mijn nieuwe adres of ik voor mijn oude huis nog even 12 jaar ???? geiserhuur wil betalen a 17.50 pst x2
dit komt neer op 5.040.-
ik vrees dat ze nu wel erg ver gaan
punt 1 waren ze niet van hun
punt 2 waren de geisers toen al volledig af geschreven en
punt3 de monteur heeft ze toen zelf weg gemikt
punt 4 is dit al zo lang geleden dat de incasseerbaar heid allang is verlopen
ik heb mischien dat door drukje nog als het mee zit maar of die nog lees baar is vraag 2 of weggegooid met de verhuizing
na 10 jaar zou dat toch mogen lijkt mij
dus heb in de brief ook netjes gemeld dat ik binnen 14 dagen een excuss van hun wuil hebben dat er iets fout is gegaan of een uitnodiging van de rechtbank al hier om de zaak voor de rechter te brengen
al ik na 1 maand geen reactie heb gehad zal ik met nog 3 andere een claim in dienen bij tempus en deze direct invorderbaar laten maken en eventueel de tent failliet laten verklaren door de rechtbank wegens wan prestaties
indien dit door onze juristen word afgeraden gaan we aangifte doen tegen hun wegens oplichting valsheid in geschrifte en laster
gaarne de archief kast van tempus goed uit te pluizen
na het kopen van mijn vorige huis in 2000 is gemeld dat de 2 geisers kon worden op gehaald
zelfs een persoon geweest die de geisers kwam halen heeft gemeld dat de geisers niet van hun waren en als ze van hun waren zo oud waren dat deze niet me genomen werden zo oud waren deze (1978 )
de medewerker heeft de geisers in de container gemikt en heeft me nog aan geboden een nieuwe te plaatsen
ik heb gemeld dat collega's een volledige cv installatie en warmwater voorziening zouden aan leggen en ik dus geen geisers meer nodig had
deze begreep dat en heeft op de bon in gevuld geisers niet ons eigendom
hierna niets meert gehoord
(onder tussen in 2010 opnieuw verhuist)
krijg ik een brief van tempus of ik even voor de
nu 11 jaar later krijg ik op mijn nieuwe adres of ik voor mijn oude huis nog even 12 jaar ???? geiserhuur wil betalen a 17.50 pst x2
dit komt neer op 5.040.-
ik vrees dat ze nu wel erg ver gaan
punt 1 waren ze niet van hun
punt 2 waren de geisers toen al volledig af geschreven en
punt3 de monteur heeft ze toen zelf weg gemikt
punt 4 is dit al zo lang geleden dat de incasseerbaar heid allang is verlopen
ik heb mischien dat door drukje nog als het mee zit maar of die nog lees baar is vraag 2 of weggegooid met de verhuizing
na 10 jaar zou dat toch mogen lijkt mij
dus heb in de brief ook netjes gemeld dat ik binnen 14 dagen een excuss van hun wuil hebben dat er iets fout is gegaan of een uitnodiging van de rechtbank al hier om de zaak voor de rechter te brengen
al ik na 1 maand geen reactie heb gehad zal ik met nog 3 andere een claim in dienen bij tempus en deze direct invorderbaar laten maken en eventueel de tent failliet laten verklaren door de rechtbank wegens wan prestaties
indien dit door onze juristen word afgeraden gaan we aangifte doen tegen hun wegens oplichting valsheid in geschrifte en laster