LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] BCC werkt niet met 14 Dagen uitproberen

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
apple123

BCC werkt niet met 14 Dagen uitproberen

Ongelezen bericht door apple123 »

hallo allemaal
sorry voor mijn nederlands ik ben pas 3 jaar bezig met nederlands les :P

ik heb een Bose head set gekocht maar helaas vind ik het niet lekker de bass was te laag en soms is het muziek beetje scherp voor mijn oor :S

ik wil het product dus terug sturen en dan een ander headset kopen namelijk Beats by dre

maar toen zeggen ze van heat set kunnen niet ge retourd worden en hij moet ik origineele verpaking !!

is dit ook zo in het wet ?
want ik belde bose op en hun zeggen je hebt 14 dagen de tijd op het uit te proberen en je mag het met gerust retouren ok al is het open en gebruikt

ik begrijp dit helemaal niet meer warom is BCC zo bezig terwijl Bose gwn mag retouren

helaas kon ik niet bij bose zelf retouren omdat ik het niet bij hun heb gekocht

maar jongens ik wil weten is er een wet dat je MAG het uitproberen en weer retouren ??? ik werk namelijk ook in een winken en ik mag alles van onze klanten retouren als ze niet blij mee zijn

links
http://www.bcc.nl/info/retourneren
bose aan recht kant staat uitproberen
http://www.bose.nl/NL/nl/home-and-perso ... eadphones/

ArneLH
Contacteer:

Re: BCC werkt niet met 14 Dagen uitproberen

Ongelezen bericht door ArneLH »

Artikel 7:46d BW

1.Gedurende zeven werkdagen na de ontvangst van de zaak heeft de koper het recht de koop op afstand zonder opgave van redenen te ontbinden. Indien niet is voldaan aan alle in artikel 46c lid 2 gestelde eisen, bedraagt deze termijn drie maanden. De eerste zin is van overeenkomstige toepassing vanaf de voldoening binnen de in de tweede zin bedoelde termijn aan alle in artikel 46c lid 2 gestelde eisen.
Binnen 7 werkdagen na ontvangst bij een bestelling op afstand, zoals via een webshop, mag je een product terugsturen als er geen noemenswaardige gebruikssporen zijn. Je krijgt dan de gehele koopsom terug.
Zelf noemt BCC:
Artikelen die om hygienische redenen niet geruild kunnen worden; zoals oordopjes, headsets, tandenborstels en massage-, scheer-, of epileerapparaten (indien gebruikt).
Maar dat lijstje is niet van toepassing binnen 7 werkdagen.

Predje

Ongelezen bericht door Predje »

apple123 schreef:hallo allemaal

maar toen zeggen ze van heat set kunnen niet ge retourd worden en hij moet ik origineele verpaking !!
Als de verpakking ook al niet aanwezig is ......
Buiten de regel om ivm Hygiene staat ook duidelijk aangegeven: met bon en compleet in originele verpakking.

apple123

Ongelezen bericht door apple123 »

Als de verpakking ook al niet aanwezig is ......
Buiten de regel om ivm Hygiene staat ook duidelijk aangegeven: met bon en compleet in originele verpakking.[/quote]

Ja de paket is wel aanweezig maar hij is open geweest, ik begrijp het niet zo helemaal :? mag ik nou van het wet terug brengen of niet ?

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

apple123 schreef:maar jongens ik wil weten is er een wet dat je MAG het uitproberen en weer retouren ???
Ja, ArneLH heeft het al geciteerd. Zeer vermoedelijk heeft de verkoper hier niet aan zijn informatie verplichtingen voldaan en dan is de termijn drie maanden of zeven werkdagen na de dag waarop de verkoper wel aan zijn verplichtingen heeft voldaan.
Predje schreef:Buiten de regel om ivm Hygiene staat ook duidelijk aangegeven: met bon en compleet in originele verpakking.
Die regel is in strijd met half-dwingende wetgeving en zal om die reden vernietigd worden door de rechter. Overigens wanneer je het product uit de verpakking hebt gehaald en daarna weer terug stopt stuur je het weer terug in de originele verpakking.

Gesloten