LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Typhone N97 mini

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Marcelroland
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 feb 2012 21:43

Typhone N97 mini

Ongelezen bericht door Marcelroland »

Bij Typhone in 2010 een Nokia N97 mini mobile gekocht, gaat het ding binnen een jaar stuk, touch screen kapot, kennelijk een bekend veelvoorkomend probleem.Aan de buitenkant valt niets te zien. Kan gebeuren natuurlijk, dus opgestuurd, na contact met Typhone, naar Dynafix hun reparateur. Binnen enkele weken kreeg ik hem zonder commentaar via de post weer aanboden. Ik blij, echter is moest ter plekke een bedrag van € 186,- meer dan de helft van de waarde van de telefoon moest afrekenen als kosten. Ik natuurlijk niet betalen omdat dat tegen de afspraak was. Ik verkeer nog steeds in de veronderstelling dat ze het ding voor dat hoge bedrag in ieder geval gerepareerd hadden. Bieden ze hem een week later alsnog zonder kosten aan. Ik blij , uitpakken en wat blijkt: hij is niet meer te repareren vanwege val- druk- of stootschade en daar hebben ze mij € 186 voor proberen te laten betalen!
Nu is het zo dat Dynafix de reparatie weer aan een speciale Nokia reparateur uitbesteed. Nadat ik het hele circus aan de lijn heb gehad, maar niet verder kwam, heb ik uiteindelijk Typhone weer benaderd , want ik vind dat zij als verkopende partij er voor moeten zorgen dat dit probleem wordt opgelost.
Enfin, dit gaat zo een tijd heen en weer en ik heb concreet voorgesteld dat als ze de helft van het toestel in waarde vergoeden ik akkoord zou gaan. Daar heb ik inmiddels een negatief antwoord op ontvangen omdat er sprake zou zijn van een andere dan eerder genoemd gebrek (ze verzinnen de dingen ter plekke) dat niet onder de garantie valt. En dat dat ook uit een foto zou blijken die ze meegestuurd hadden. Nu is het naar mij mening ZO onwaarschijnlijk dat zij het gelijk aan hun kan hebben. Ik vind dat er een overduidelijke poging is gedaan om mij pootje te lichten. Ik adviseer de mensen in mijn buurt nu maar om vooral niet met Typhone en/of Nokia in zee te gaan. Vroeger was Nokia echt een top merk, maar dat maken ze al in geen jaren meer waar. En Typhone verschuilt zich achter het standpunt van Nokia: valt niet onder de garantie. Ja, zo lust ik er nog wel een paar.
Laatst gewijzigd door Marcelroland op 17 feb 2012 09:05, 1 keer totaal gewijzigd.

fenne28
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 feb 2012 10:15

Re: Typhone N97 mini

Ongelezen bericht door fenne28 »

Beste Marcel,

Erg vervelend om te horen dat er e.e.a. is misgegaan tijdens het reparatietraject.
Ik zou graag wat meer informatie willen hebben over jouw reparatie om te kijken waar het is misgegaan.
Kun je mij jouw RMA-nummer geven. Het RMA nummer is het nummer op de servicebon. Je kunt me dit nummer doorgeven door me een persoonlijk bericht te sturen.

Met vriendelijke groeten,

Fenne

Typhone.nl
Berichten: 10
Lid geworden op: 03 feb 2012 15:02

Re: Typhone N97 mini

Ongelezen bericht door Typhone.nl »

Beste Marcel,

Ook wij ontvangen graag wat gegevens van jouw om evt. voor een oplossing te kunnen zorgen. Dit mag het RMA nummer van de reparatie zijn, maar je NAW gegevens zijn ook voldoende. Dan zal ik daarna telefonisch of per e-mail contact met je opnemen.

Alvast bedankt.

MVG,

Typhone.nl

Gesloten