Goedenacht iedereen,
Aangezien ik een paar jaar geleden reageer wil ik toch even weten of dit inmiddels opgelost is, maar toch wil ik ook mijn zegje doen over dit onderwerp.
Ik speel(de) al 2 jaar Desert Operations en Wargame1942 beide van Looki. Er is op dit forum ook een topic geopend over Desert Operations. Ik zal in het kort uitleggen wat er was gebeurd;
Desert Operations was net als SeaFight een spel waar je tientallen en soms honderden euro´s instopt. Maar één drastische update vond plaats wat het hele spel veranderd. In Desert-Operations spelen we met banken dus je stopt er telkens geld in en daarvan krijg je rente en dat wordt 2 x per dag uitbetaald. Na de update is dat niet meer, nu heb je 25 levels en in de volgende level moet je zoveel geld in je bank doen .etc
Bijvoorbeeld; in level 1 moet je 20.000.000 geld in je bank hebben. En zo werd dat verdubbeld en de kosten voor de bank upgrade werd steeds hoger ook. Nu is het ook zo - hetzelfde bij SeaFight - kan je geld erin stoppen maar bij Desert Operations is dat met diamanten waar echt om tientallen maar ook echt soms om honderden euro´s in worden gestopt. De diamanten werden vóór de update gebruikt om een zo hoog mogelijk bedrag te krijgen in je bank maar na de update wordt alleen maar gebruikt voor het upgraden van je bank omdat het heel lang duurt voordat je bank bij het volgende level is, dus dan gebruik je diamanten om de tijd te verkorten.
Dit is inprincipe ook wat er gebeurd bij SeaFight maar dan wordt je gedwongen om er überhaupt geld in te steken aangezien je anders geen schijn van kans maakt om überhaupt nog te winnen.
Wat er in de zaak Looki is gebeurd is dat er een speler was die felbegeerde nummer 1 maandenlang heeft vast gehouden en door een truc van Looki een ban is aangenaaid. Citeer ´ Zodoende werd ik geconfronteerd met de Belgische speler 'Kir21', die mij via Skype 2 weken lang aan mijn hoofd zeurde met het aanbod om wekelijks bedragen van € 100,- (echt geld dus!) naar mijn bankrekening over te maken.
Voor dat geld zou ik dan op DO diamanten moeten aankopen, en die dan inwisselen voor Goud.
Dat Goud zou ik dan voor min-prijs aan hem moeten verkopen, zodat hij dan in staat zou zijn om het voor max-prijs op de 'spelmarkt' te verkopen, waardoor zijn banksaldo op DO flink zou gaan groeien.
Na 2 weken gezeur van hem zei ik Kir21 dat ik wel akkoord wilde gaan met zijn 'aanbod', er vanuitgaande dat dit toch niet serieus was en dat hij toch niet daadwerkelijk zou gaan betalen.
Tot mijn grote verbazing kon ik 1 dag erna dus niet meer inloggen op het spel, omdat ik door DO-Support een permanente spelban had gekregen wegens 'handelspushing'...
Let wel: De beoogde 'overtreding' is dus in werkelijkheid nooit door mij begaan...´
Vervolgl Er is een rechtszaak geweest tegen Looki en is door Looki verloren.
Zo zie je maar weer dat net als BigPoint en Looki het alleen om
GELD gaat.
Na dit allemaal denk ik om is goed te kijken (Als het nog gebeurd) Om alles op een rijtje te zetten en kijken wat er juridisch aan gedaan kan worden, want dit kan niet langer doorgaan!!
Ik sta graag open voor reactie´s
Vriendelijke groet Calve-Pindakaas.
De URL van het topic;
https://forum.www.trosradar.nl/viewtopi ... 4&start=60