LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] EOS EMAIL DOOR PAYPAL
EOS EMAIL DOOR PAYPAL
Hoi,
Ik heb net een email gekregen van eos nederland met dit bericht:
Geachte heer, mevrouw,
Wij delen u mee dat u naar aanleiding van één of meerdere transacties middels PayPal een negatief saldo heeft van € 450,00.
U bent hierover reeds per email geïnformeerd door PayPal.
Wij verzoeken u binnen twee weken € 450,00 over te maken.
U kunt dit overmaken aan Stichting Derdengelden EOS Nederland te Tilburg,
gironummer 5959750 of bankrekening 407112049.
Vergeet u niet uw registratienummer ............ te vermelden als betalingskenmerk.
Mocht u aan deze sommatie geen gevolg geven, dan zien wij ons genoodzaakt verder-
gaande maatregelen te treffen. De hieraan verbonden kosten worden u in rekening gebracht.
Vertrouwende u hiermee voldoende te hebben ingelicht verblijven wij onder voorbehoud van alle rechten en weren.
Hoogachtend,
Maare het gekke is heb geen paypal!
Dus wat moet ik doen, heb ook geen bericht gehad van paypal ofzo.
Hoop snel wat te horen!
Ik heb net een email gekregen van eos nederland met dit bericht:
Geachte heer, mevrouw,
Wij delen u mee dat u naar aanleiding van één of meerdere transacties middels PayPal een negatief saldo heeft van € 450,00.
U bent hierover reeds per email geïnformeerd door PayPal.
Wij verzoeken u binnen twee weken € 450,00 over te maken.
U kunt dit overmaken aan Stichting Derdengelden EOS Nederland te Tilburg,
gironummer 5959750 of bankrekening 407112049.
Vergeet u niet uw registratienummer ............ te vermelden als betalingskenmerk.
Mocht u aan deze sommatie geen gevolg geven, dan zien wij ons genoodzaakt verder-
gaande maatregelen te treffen. De hieraan verbonden kosten worden u in rekening gebracht.
Vertrouwende u hiermee voldoende te hebben ingelicht verblijven wij onder voorbehoud van alle rechten en weren.
Hoogachtend,
Maare het gekke is heb geen paypal!
Dus wat moet ik doen, heb ook geen bericht gehad van paypal ofzo.
Hoop snel wat te horen!
Re: EOS EMAIL DOOR PAYPAL
Mail beantwoorden met, ik heb geen PayPal rekening.
Trouwens, hoe komt het bedrijf aan jouw e-mail adres?
Heb ik al gedaan, maar wat zal ik verder oden want ze drijgen met stappen, aangifte?secondadvies schreef:Mail beantwoorden met, ik heb geen PayPal rekening.
Als je toch zeker bent, geen paypal rekening te hebben, doe het schriftelijk, dat je geen betaling doet.bryan schreef:Heb ik al gedaan, maar wat zal ik verder oden want ze drijgen met stappen, aangifte?secondadvies schreef:Mail beantwoorden met, ik heb geen PayPal rekening.
Incassobureaus dreigen vaker.
Mijn vraag naar het email adres heb je niet beantwoord, want de PayPal rekening is gekoppeld aan jouw e-mail adres.
Ik weet ook niet hoe dat kan kan, ik heb wel laatst een paar virussen gevonden op mijn pc kan het daardoor komen denk je?secondadvies schreef:Als je toch zeker bent, geen paypal rekening te hebben, doe het schriftelijk, dat je geen betaling doet.bryan schreef:Heb ik al gedaan, maar wat zal ik verder oden want ze drijgen met stappen, aangifte?secondadvies schreef:Mail beantwoorden met, ik heb geen PayPal rekening.
Incassobureaus dreigen vaker.
Mijn vraag naar het email adres heb je niet beantwoord, want de PayPal rekening is gekoppeld aan jouw e-mail adres.
ben benieuwd of die mail wel echt van Paypal komt en/of je niet met een Phishing poging te maken hebt.
Kan ik mij niet voorstellen.Ik weet ook niet hoe dat kan kan, ik heb wel laatst een paar virussen gevonden op mijn pc kan het daardoor komen denk je?
Mail is van EOS en niet van PayPal.bprosman schreef:ben benieuwd of die mail wel echt van Paypal komt en/of je niet met een Phishing poging te maken hebt.
TS schrijft verder:Ik heb net een email gekregen van eos nederland
Dus Phishing is dan uit te sluiten.Dus wat moet ik doen, heb ook geen bericht gehad van paypal ofzo.
Is dat geverifieerd ? Ik krijg ook regelmatig mail van de "ING" of ik mijn gegevens even wil updatenMail is van EOS en niet van PayPal
-
Laatst gewijzigd door seconds-out op 03 feb 2012 19:41, 1 keer totaal gewijzigd.
bprosman schreef:Is dat geverifieerd ? Ik krijg ook regelmatig mail van de "ING" of ik mijn gegevens even wil updatenMail is van EOS en niet van PayPal
TS heeft contact gehad met EOS.
Hij/zij hoefde geen gegevens updaten, maar aan EOS als incassobureau het bedrag over te maken.
Ergens is een kink in de kabel, maar TS is volgens mij terughoudend.
-
- Contacteer:
EOS Nederland is reeds bekend op dit forum:
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 36&t=85050
Ook zomaar spookrekeningen sturen - en met dreigende taal proberen mensen te laten betalen.
Advies aan TS:
Stuur EOS een brief / mail / fax waarin je de vordering ontkent.
Geef daarnaast aan dat gezien hun reputatie, je ze 5 werkdagen geeft om met bewijs aan te komen, danwel verklaring over hoe men aan jouw gegevens komt (dus, hun bron) anders volgt aangifte wegens fraude en/of (poging tot) oplichting/afpersing.
Lees ook dat andere forum even door - volgens mij moet dat herkenbaar zijn voor je.
Ook zomaar spookrekeningen sturen - en met dreigende taal proberen mensen te laten betalen.
Advies aan TS:
Geef daarnaast aan dat gezien hun reputatie, je ze 5 werkdagen geeft om met bewijs aan te komen, danwel verklaring over hoe men aan jouw gegevens komt (dus, hun bron) anders volgt aangifte wegens fraude en/of (poging tot) oplichting/afpersing.
Lees ook dat andere forum even door - volgens mij moet dat herkenbaar zijn voor je.
Ok zal het nu doen, ik houw jullie op de hoogte!Guardian72 schreef:EOS Nederland is reeds bekend op dit forum:
Advies aan TS:
Indd. Ik maak me niet eens meer druk om dat soort mailtjes.seconds-out schreef:Negeren, verwijderen en blokkeren.
Klaar.
Dit is spam. Gewoon een poging om je zo gek te maken dat je betaald.
Geen aandacht aan geven en klaar is Kees.
Ik ben wel blij. Ik krijg elke week fanmail van Eos. Alleen is het heel jammer dat deze geadresseerd is aan een vorige bewoonster. Ik heb zeker een tiental brieven retour afzender gestuurd, maar helaas heb ik moeten constateren dat de mensen bij Eos toch wel erg aan een bril toe zijn.
Toen vandaag weer een brief op de deurmat viel heb ik toch eens de telefoon ter hand genomen en heel netjes gevraagd of ze misschien toch naar een andere opticien moeten.
Er is mij nu toegezegd dat er een onderzoek komt naar de vorige bewoonster die inmiddels al bijna een jaar weg is hier.
Hulde dus voor de snelle afhandeling.
Toen vandaag weer een brief op de deurmat viel heb ik toch eens de telefoon ter hand genomen en heel netjes gevraagd of ze misschien toch naar een andere opticien moeten.
Er is mij nu toegezegd dat er een onderzoek komt naar de vorige bewoonster die inmiddels al bijna een jaar weg is hier.
Hulde dus voor de snelle afhandeling.
-
- Contacteer:
U houd van sarcasme, zie ikokismurf schreef:Hulde dus voor de snelle afhandeling.
Maar gezien alle berichtgeving heb ik weinig hoop dat het 'goed komt'.
Schijnt een beetje niet 100% eerlijk bedrijf te zijn.
-
Er zijn meer mensen die vreemde brieven krijgen van EOS Nederland, maar iets klopt er niet, ook ik ontving er één betreft een invordering van PABO, PABO gebeld en die konden niets vinden.
Ik betaal dan ook zeker niet!
Ik betaal dan ook zeker niet!
Was het niet toevallig DE PABO (lerarenopleiding ).
Ehhh , je weet toch zelf wel of je ooit een "Tarzan" besteld hebt, daar hoef je toch niet voor te bellenPABO gebeld en die konden niets vinden.
Misschien was die Tarzan wel goed verstopt.PABO gebeld en die konden niets vinden.