LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] advies CV ketel gevraagd

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
stosjo
Berichten: 8
Lid geworden op: 24 jul 2011 17:23

advies CV ketel gevraagd

Ongelezen bericht door stosjo »

Onze huidige CV ketel krijgt steeds vaker kuren en is het na 10/11 jaar niet meer waard een dure reparatie tegenaan te gooien.
Zojuist het advies gekregen voor een Vaillant hr solide plus CW 5.
Deze zou een energiezuinige pomp hebben en 5 jaar garantie.
Kunnen de kenners op dit forum hun advies geven over deze ketel en welke betere alternatieven er eventueel zijn?
Huidige ketel betreft een Agpo Econpact hr 135.
Alvast hartelijk dank voor het meedenken.

stofzuigertje

Re: advies CV ketel gevraagd

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Een beter merk is leuk maar zijn er voldoende dealers in jou buurt.
Als hij de enige is en zou stoppen zit je lastig.
Dus hoeveel Vaillant dealers zijn er bij jou?

Vooral in rustige gebieden als Friesland zitten die soms erg ver weg.
Dus soms is een 2e keus beter want er sneuvelen naast ketels ook helaas vele bedrijven.

Agpo vind ik maar matig dus eigenlijk best goed gedaan voor dat merk.
Maar de nieuwe zal vermoedelijk ruim dubbele leeftijd kunnen halen bij goed onderhoud.

cjavham
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 mar 2006 21:05

Re: advies CV ketel gevraagd

Ongelezen bericht door cjavham »

heb valiant gehad maar ben overgestapt op ITHO climax2 is een hr ketel met 107% rendement
heb hem nu 2 jaar ben in eerste jaar van een verbruik van 1963 kub naar 1157kub nu het 2 jaar zelfs terug naar 987kub
tap water is 10liter per minuut van 65 graden heet

dus ben zeer tevreden over de prestatie van deze compakte ketel

maar zou zegen google even op ITHO en lees zelf over de type climax2 cw5

Jan1
Berichten: 772
Lid geworden op: 15 nov 2003 19:16

Re: advies CV ketel gevraagd

Ongelezen bericht door Jan1 »

Onze vorige Vaillant combiketel hebben we na 17 jaar probleemloos gebruik vervangen voor een HR Solide van Vaillant, deze hebben we intussen ook al weer 5 jaar zonder problemen in gebruik.

stosjo
Berichten: 8
Lid geworden op: 24 jul 2011 17:23

Re: advies CV ketel gevraagd

Ongelezen bericht door stosjo »

Bedankt voor de reacties tot zover.
De reactie van stofzuigertje heeft me inderdaad aan het denken gezet maar is geen belemmering. Rond mijn woonplaats Amersfoort zijn er voldoende installateurs die dat merk voeren.
De Itho climax 2 cw 5 is waarschijnlijk vervangen door een nieuwer type; ik heb er althans geen informatie over gevonden.
De reactie van Jan bevestigt mijn positieve gevoel over de Vaillant, maar andere reacties/bevestigingen zijn zeker nog welkom.

Jefdus
Berichten: 927
Lid geworden op: 08 sep 2011 12:00

Re: advies CV ketel gevraagd

Ongelezen bericht door Jefdus »

Kijk gewoon even op een site als kieskeurig.nl. Hier krijg je toch alleen maar reacties over persoonlijke ervaringen (steekproef met N=1) dus dat zegt natuurlijk niks. Mensen zijn tevreden omdat hij zuiniger is dan de oude ketel (logisch; vrijwel alle ketels hebben tegenwoordig een rendement van 107%) of mensen zijn niet tevreden omdat ze problemen hebben met een ketel (wat niet wil zeggen dat alle of veel ketels van dat type problemen geven of dat andere ketels geen problemen geven).

hendriks65
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 feb 2013 09:26

Re: advies CV ketel gevraagd

Ongelezen bericht door hendriks65 »

Ik zou gaan voor de Remeha Calenta, een uitstekende HR+ ketel, nu met 100 euro terug actie. Remeha is de mercedes onder de CV ketels. [Verwijderd door de Moderator in verband met ongefundeerde berichtgeving]

Slobberbone
Berichten: 743
Lid geworden op: 14 nov 2012 11:02

Re: advies CV ketel gevraagd

Ongelezen bericht door Slobberbone »

stosjo schreef:Onze huidige CV ketel krijgt steeds vaker kuren en is het na 10/11 jaar niet meer waard een dure reparatie tegenaan te gooien.
Zojuist het advies gekregen voor een Vaillant hr solide plus CW 5.
Deze zou een energiezuinige pomp hebben en 5 jaar garantie.
Kunnen de kenners op dit forum hun advies geven over deze ketel en welke betere alternatieven er eventueel zijn?
Huidige ketel betreft een Agpo Econpact hr 135.
Alvast hartelijk dank voor het meedenken.
Vindt vervanging na 10 jaar wel erg snel :o ik denk dat velen zo denken en tot vervanging overgaan dus kun je voor weinig zo,n zelfde type goedkoop scoren op MP .

Waarom houden het immers een zuinige hr ketel en pompsneheid kun je ook vaak verlagen want deze Agpo heeft zeer veel mogelijken dmv instellen parameters

sjohie
Berichten: 11240
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: advies CV ketel gevraagd

Ongelezen bericht door sjohie »

hendriks65 schreef:Ik zou gaan voor de Remeha Calenta, een uitstekende HR+ ketel, nu met 100 euro terug actie. Remeha is de mercedes onder de CV ketels. [Verwijderd door de Moderator in verband met ongefundeerde berichtgeving]!
De Calenta is al een wat ouder model, en de laatste paar jaar heeft Remeha al hun R&D effort gestoken in die Evita HRe, en niet in de reguliere ketels. De een noemt de Calenta beproefde techniek, de ander achterhaalde techniek. Maar voor wat het waard is, mijn zwager, die manager onderhoud van een middelgrote installateur is, adviseert zowel Itho als Nefit, maar Vaillant is ook niet slecht volgens hem.

De kwaliteit van de meeste ketels ligt zo dicht bij elkaar dat de vakkundigheid van de montage en afstelling icm de rest van de CV installatie op de lange duur meer betekend voor levensduur van de CV ketel, dan het merkje wat er op zit. Daarom zou ik ook voldoende tijd en moeite steken in het zoeken van een goede installateur.

Teunbosseman
Berichten: 4386
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: advies CV ketel gevraagd

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Ik heb een dealer via markplaats gevonden met zeer goede reviews.

Uiteindelijk is het een remeha avant cw 5 geworden. Inclusief installatie en isense thermostaat 1375,-

Bedrijf zit in zeewolde.


s6!

Gesloten