LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Koppelpraktijk ING

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
blaaj01

Koppelpraktijk ING

Ongelezen bericht door blaaj01 »

In het verleden heb ik een hypotheek afgesloten bij de ING. Rente betaalde ik van mijn toenmalige Postbank, thans ING-rekening.
Vorig jaar ben ik voor al mijn bankzaken overgegaan naar een andere bank en wilde mijn ING-betaalrekening beëindigen. Dit was onmogelijk omdat ik de hypotheekrente van de ING-betaalrekening moet blijven betalen. Die rekening houd ik nu aan en betaal er alleen de hypotheekrente van. Ik moet echter wel maandelijks betalen voor het gebruik van de betaalrekening. Dit mag toch niet???

Mendoza

Re: Koppelpraktijk ING

Ongelezen bericht door Mendoza »

@blaaj01 een basis betaalrekening is gratis als je de betaalpas op hebt gezegd. Vervolgens het geld vanaf de nieuwe bank naar de girorekening overmaken voor incasso hypotheek.

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

vogels schreef:Rekeningen zonder betaalpas zijn er niet meer. De goedkoopste betaalrekening kost 3,75 per kwartaal.
Ook dan mag de hypotheeknemer dit soort voorwaarden stellen, zoals u al aangaf.
Als TS het niet bevalt, kan deze ook de hypotheek (tegen de afgesproken condities) aflossen of oversluiten.

nevermind

Ongelezen bericht door nevermind »

vogels schreef:
Mendoza schreef:@blaaj01 een basis betaalrekening is gratis als je de betaalpas op hebt gezegd. Vervolgens het geld vanaf de nieuwe bank naar de girorekening overmaken voor incasso hypotheek.
Rekeningen zonder betaalpas zijn er niet meer. De goedkoopste betaalrekening kost 3,75 per kwartaal.

Dus de uitspraak van Mendoza is niet juist?

arthur2000

Ongelezen bericht door arthur2000 »

Gewoon helemaal aflossen, die hypotheek. :!:
Ben je gelijk van de rentekosten af :!: :idea: :idea: :idea: :idea: :arrow:

grun

Ongelezen bericht door grun »

nevermind schreef:
vogels schreef:
Mendoza schreef:@blaaj01 een basis betaalrekening is gratis als je de betaalpas op hebt gezegd. Vervolgens het geld vanaf de nieuwe bank naar de girorekening overmaken voor incasso hypotheek.
Rekeningen zonder betaalpas zijn er niet meer. De goedkoopste betaalrekening kost 3,75 per kwartaal.
Voor zover ik heb kunnen vinden zijn er idd geen betaalrekeningen meer zonder betaalpas.

Aan de andere kant: als je een ASN betaalrekening hebt, betaal je 1,50 per maand. Maar je krijgt ook rente over een positief saldo. Het hangt van je inkomen af of die bedragen tegen elkaar wegvallen en de rekening effectief gratis is. Je kunt er zelfs geld aan overhouden, mits je saldo groot genoeg is.

nevermind

Ongelezen bericht door nevermind »

grun schreef:
nevermind schreef:
Voor zover ik heb kunnen vinden zijn er idd geen betaalrekeningen meer zonder betaalpas.

Aan de andere kant: als je een ASN betaalrekening hebt, betaal je 1,50 per maand. Maar je krijgt ook rente over een positief saldo. Het hangt van je inkomen af of die bedragen tegen elkaar wegvallen en de rekening effectief gratis is. Je kunt er zelfs geld aan overhouden, mits je saldo groot genoeg is.

Ja, ik heb dus ook niets over kunnen vinden, over betaalrekeningen zonder betaalpas.
Ook ik heb dezelfde situatie als TS.
Het advies met de ASN is goed, maar niet doeltreffend, want bij een hypotheek van de ING (oud postbank) moet je een rekening daar hebben, waar zij de hypotheek kunnen afhouden.

Mendoza

Ongelezen bericht door Mendoza »

Inderdaad dit is veranderd. Ik heb zelf nog wel een gratis rekening zonder pas en neem aan dat dit ook zo blijft.

Maar nieuwe gratis rekeningen zijn er dus niet meer.

Erwin68

Ongelezen bericht door Erwin68 »

Goed om te weten dat ik dus de ING rekening aan moet houden om de hypotheekrente van te betalen...
Enige reden om de hypotheek bij de ING te houden is dat ik deze nog 9 jaar tegen 4,4 % heb staan en dat krijg ik op dit moment nergens....
Voor de rest wil ik niets meer bij de ING hebben gezien de zeer onbeschofte werkwijze ze er op na houden die ik ondervonden heb om mijn huidige hypotheek op mijn naam te krijgen na mijn echtscheiding.
Om alle kritieken voor te zijn....ik voldoe met mijn salaris aan alle eisen volgens Nibud, NHG en wat voor instelling dan ook.
ING verliest alleen de extra zekerheid van een tweede inkomen.

Emmy75

Erwin68 schreef:Goed om te weten dat ik dus de ING rekening aan moet houden om de hypotheekrente van te betalen...
Dit is niet echt uniek te noemen voor ING. Wees gerust veel banken hebben dergelijke regels als er een hypotheek loopt.
Erwin68 schreef:... ING verliest alleen de extra zekerheid van een tweede inkomen.
Ja het schijnt nogal lastig te zijn een hypotheek op 1 naam te krijgen ipv 2 zeker met de huidige normen. Maar denk over dit puntje niet al te licht, omdat u aangeeft 'het gaat alleen om...'. Het is toch best een zwaar punt voor een bank. Indien er 2 schuldenaren op de hypotheek staan zijn beiden hoofdelijk aansprakelijk voor de gehele schuld. Met 2 personen om op te verhalen heeft de bank een dubbele kans er aardig uit te komen, mochten er problemen gaan komen.

Erwin68

Ja het schijnt nogal lastig te zijn een hypotheek op 1 naam te krijgen ipv 2 zeker met de huidige normen. Maar denk over dit puntje niet al te licht, omdat u aangeeft 'het gaat alleen om...'. Het is toch best een zwaar punt voor een bank. Indien er 2 schuldenaren op de hypotheek staan zijn beiden hoofdelijk aansprakelijk voor de gehele schuld. Met 2 personen om op te verhalen heeft de bank een dubbele kans er aardig uit te komen, mochten er problemen gaan komen.
Zoals ik al aangaf voldoe ik op mijn persoonlijk inkomen aan alle normen....het afsluiten van een nieuwe hypotheek tegen meer dan 5% is dus ook geen probleem echter het continueren van de huidige hypotheek tegen 4,4% is wel problematisch als dat op 1 ipv 2 inkomens is........u bent wellicht werkzaam voor een bank?

Emmy75

Erwin68 schreef:Zoals ik al aangaf voldoe ik op mijn persoonlijk inkomen aan alle normen....
Ja, dat had ik ook al gelezen, ik wilde alleen ter overweging aangeven wat de achtergrond is dat het wat moeilijker gaat. Er wordt vaak zo makkelijk over gedacht. Al is de situatie van twee personen nog zo rooskleurig (financieel gezien) een bank laat liever geen 'verhaalskans' los voor de gehele schuld.
Erwin68 schreef:u bent wellicht werkzaam voor een bank?
Oh help... zucht....
Ja, en bij UPC, Ziggo, KPN, NS, Menzis, Agis, CZ, Arke, Cheaptickets, Neckermann (reizen en webwinkel), Wehkamp, Gamma, Praxis, HP, Acer... zal er vast een paar vergeten zijn.

Assumption is the mother of all screwups.

Erwin68

Oh help... zucht....
Ja, en bij UPC, Ziggo, KPN, NS, Menzis, Agis, CZ, Arke, Cheaptickets, Neckermann (reizen en webwinkel), Wehkamp, Gamma, Praxis, HP, Acer... zal er vast een paar vergeten zijn.

Assumption is the mother of all screwups
Awwwww, wellicht ben je wat te veel op de hoogte van de materie en classificeer ik je daarmee gelijk met werkzaam bij.....no worries!!

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Enige reden om de hypotheek bij de ING te houden is dat ik deze nog 9 jaar tegen 4,4 % heb staan en dat krijg ik op dit moment nergens....
Pffffff. ... en dan zeuren over 3.75 per KWARTAAL (1.25 Euro per maand) . Waar zouden de Hollanders die naam toch vandaan hebben dat we altijd voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten :?

CB

Ongelezen bericht door CB »

bprosman schreef:Pffffff. ... en dan zeuren over 3.75 per KWARTAAL (1.25 Euro per maand) . Waar zouden de Hollanders die naam toch vandaan hebben dat we altijd voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten :?
Sorry, maar het was de TS, die moeite had met de kosten en niet Erwin68.

CB

Emmy75 schreef:
Erwin68 schreef:u bent wellicht werkzaam voor een bank?
Oh help... zucht....
en dan heb je ook nog tijd om hier je adviezen/meningen te geven? Hoe doe je dat?

finadleo

Ongelezen bericht door finadleo »

O, dat is niet zo moeilijk hoor. Ze werkt ook niet bij al die instellingen maar is commissaris bij al die instellingen. Vandaar.

Emmy75

Erwin68 schreef:Awwwww, wellicht ben je wat te veel op de hoogte van de materie en classificeer ik je daarmee gelijk met werkzaam bij.....no worries!!
Veel op de hoogte is een groot woord, meer ervaringen (al dan niet persoonlijk) met en nogal wat lezen op zo'n forum steekt men soms wat van op.
CB schreef: en dan heb je ook nog tijd om hier je adviezen/meningen te geven? Hoe doe je dat?
:lol:
Multi tasken.

CB

Emmy75 schreef: :lol:
Multi tasken.
Je bedoeld in de tijd van de baas. :wink:

Gesloten