LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] niet accepteren van retour kapotte blouse

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
ciske

Re: niet accepteren van retour kapotte blouse

Ongelezen bericht door ciske »

alfatrion schreef:
ciske schreef:netjes , oplossing geboden maar niet aangenomen door de klant, jammer dan meer kunnen jullie niet doen.
Gedwongen winkelnering vlak na de koop van een non-conform product een nette oplossing op een situatie waarbij de verkoper ernstig tekort is geschoten in zijn verbintenis? Persoonlijk denk ik dat jij hier het bedrijf zou wegzetten als flut bedrijf wanneer dit jezelf zou overkomen.

waarschijnlijk heb jij wat moeite met lezen alfa, zie mijn tekst!!

valt op dat je daar heel veel moeite mee hebt, alsnog nette oplossing van deze winkel.

Leo The Emperor

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

DennisWilma schreef:Bij Divino Vesti (filiaal 011-000) kerkstraat 63/10 in Hilversum heb ik op 3 december een kostbare blouse aangekocht welke na 1 x met de hand te hebben gewassen gaten in vielen.
Ik ben gelijk 1 week na aankoopdatum terug gegaan naar de winkel en zijn weigerde de blouse terug te nemen. De reden was dat zij geen retouren accepteren . Dit was ook niet mijn bedoeling . Ik wilde gewoon dezelfde blouse maar dan van de juiste kwaliteit. ik melde het meisje achter de balie dat ik 109 euro voor een blouse te duur vind om 1 x te dragen en weg te gooien.
Ook heb ik de eigenaar 3 x een brief geschreven waar ik tot heden nog geen reaktie op heb mogen ontvangen.
Ik vind dit een hele slechte zaak en adviseer mensen niet bij deze zaak aan te kopen . Juridisch gezien zijn zij namelijk verplicht om deze blouse, waarin binnen 1 week de gaten in vielen, terug te nemen.
Wat ik slecht vindt aan deze posting is dat het aankoopbedrag niet klopt, en dat er blijkbaar ook wel een antwoord door het bedrijf is gegeven. Je mag best een bedrijf aanvallen op slechte service, maar geef dan de feiten tenminste eerlijk weer.

Door deze oneerlijkheid geloof ik van de rest van het verhaal ook niet veel meer.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Wat ik slecht vindt aan deze posting is dat het aankoopbedrag niet klopt, en dat er blijkbaar ook wel een antwoord door het bedrijf is gegeven. Je mag best een bedrijf aanvallen op slechte service, maar geef dan de feiten tenminste eerlijk weer.

Door deze oneerlijkheid geloof ik van de rest van het verhaal ook niet veel meer.
Ik had jouw punten ook gezien, maar in mijn post niet genoemd (werd anders te lang) maar ja, evengoed zie je dat sommigen voor 100% achter de TS staan en maar blijven vinden dat TS volledig in haar recht staat en recht heeft op volledige teruggave van het geld. Terwijl het bedrijf nota bene een korting van 20% op een volgende aankoop heeft toegezegd (zonder dat er in het verhaal een maximumbedrag is genoemd overigens :idea: )

Dus stel dat TS een jas koopt van 200 euro (niet ondenkbaar in een winkel waar jurken van 109 euro verkocht worden), dan heeft ze al 40 euro terug van de 54,50 die ze nu kwijt is. Lijkt me toch wel een hele elegante oplossing.

Leo The Emperor

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Het is voor mij niet belangrijk of TS wel of niet in haar recht staat.

As je een blouse voor € 54,50 in de uitverkoop aanschaft, zeg dat dan ook gewoon. De kwaliteit van de blouse dient dan nog steeds goed te zijn.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Leo The Emperor schreef:Het is voor mij niet belangrijk of TS wel of niet in haar recht staat.

As je een blouse voor € 54,50 in de uitverkoop aanschaft, zeg dat dan ook gewoon. De kwaliteit van de blouse dient dan nog steeds goed te zijn.
Dat ben ik helemaal met je eens. Zeker omdat het een blouse betreft die oorspronkelijk 109 euro was, dan mag je er wel iets van verwachten.

Maar ook met een goede blouse zul je normaal om moeten gaan, en de wasinstructies op moeten volgen. En als dan de winkel concludeert dat dit vrijwel zeker niet het geval is geweest, sja...

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

En als dan de winkel concludeert dat dit vrijwel zeker niet het geval is geweest, sja...
En op basis van wat concluderen ze dit ? Waren ze er bij ? Is de verkoopster afgestudeerd op "Handwaswetenschappen" ?. En wat als de blouse in de machine op het "handwasprogramma" gewassen is.... is dat erger dan in een emmer met warm water dr op en met de pollepel onderduwen ?.
Als een blouse voor 109,- verkocht wordt verwacht je er iets van, of de winkel moet zo'n gigantische winstmarge op de kleding draaien dat de prijs niet meer in overeenstemming is met de kwaliteit en ook dan ga je je vraagtekens zetten.

Teunbosseman
Contacteer:

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

En het blijft stil aan de kant van TS.......mij moet ook van het hart dat TS niet alle feiten heeft neergezet.

Blouse van 109 welke 54,50 was
Wel reactie terug gekregen van winkelier
Wel aanbod gekregen van winkelier

Hhhmmm zou het kunnen dat TS zo boos was dat deze de kracht van het internet wilde laten voelen aan de winkelier ?
Maar ik neig nu toch ietwat meer naar de kant van de winkelier alhoewel ik meer een tegoedbon of een produc met soortgelijke waarde zou laten uitzoeken.

Maar das mijn mening.

bprosman

Blouse van 109 welke 54,50 was
De originele prijs van de blouse was 109,- , dan verwacht je ook kwaliteit voor 109,-. Dat de winkelier daar 54,50 van gemaakt heeft was alleen met het doel het ding snel kwijt te zijn en volgend jaar met de nieuwe collectie niet met een winkeldochter te zitten. Dit wil niet zeggen dat je qua kwaliteit ineens nog maar de helft mag verwachten.... of.... zoals ik al aanhaalde , het moet een blouse geweest zijn die in China door scharrelkindjes in elkaar is gezet en met een achtelijke winstmarge verkocht wordt.

VioletPrue

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Ik zie ook niet in waarom het er toe doet dat de blouse in de aanbieding was.
Feit is, dat de winkel niet kan aantonen dat TS de blouse verkeerd heeft gewassen.
En de bewijslast ligt bij hen.
Zij bieden dan 20% op een volgende aankoop, terwijl TS recht heeft op geld terug of eenzelfde blouse.
Dus niks netjes opgelost door de winkel, ik zou die 20% op een volgende aankoop ook niet hoeven.
Ik zou daar niets meer kopen, als hun spul zo uit elkaar valt.

Isabel1

Ongelezen bericht door Isabel1 »

Hai,

volgens mij is dit gewoon het klassieke handwas probleem. Je wast iets op de hand en denkt zelf (effe voelen) dat het water niet te warm is. Vervolgens krimpt het kledingsstuk en blijkt dat 'effe voelen' toch niet de meest betrouwbare methode is. Als de stof simpelweg niet tegen een bepaalde temperatuur kan dan zal deze krimpen en eventueel scheuren.

Natuurlijk weet ik niet zeker of dit ook echt zo gebeurd is maar zo klinkt het wel in mijn oren.

Isabel

VioletPrue

Isabel1 schreef:Hai,

volgens mij is dit gewoon het klassieke handwas probleem. Je wast iets op de hand en denkt zelf (effe voelen) dat het water niet te warm is. Vervolgens krimpt het kledingsstuk en blijkt dat 'effe voelen' toch niet de meest betrouwbare methode is. Als de stof simpelweg niet tegen een bepaalde temperatuur kan dan zal deze krimpen en eventueel scheuren.

Natuurlijk weet ik niet zeker of dit ook echt zo gebeurd is maar zo klinkt het wel in mijn oren.

Isabel
En daar zit hem het probleem.
De winkel moet bewijzen dat dit gebeurd is en kan dat niet.
Kunnen zij dit niet, moeten zij het artikel ruilen of geld terug geven.

ciske

Onzin, vanuit die winkel heeft hier iemand een reactie gezet, vind ik toppie, TS zal heus wel verkeerd gewassen hebben.

bprosman

TS zal heus wel verkeerd gewassen hebben
Hoe weet je dat zo zeker ? En belangrijker.... hoe toon je dat aan ?

fashiochik

Ongelezen bericht door fashiochik »

VioletPrue schreef:
Isabel1 schreef:Hai,

Isabel
En daar zit hem het probleem.
Kunnen zij dit niet, moeten zij het artikel ruilen of geld terug geven.

ciske

bprosman schreef:
TS zal heus wel verkeerd gewassen hebben
Hoe weet je dat zo zeker ? En belangrijker.... hoe toon je dat aan ?

Ik weet niks zeker , maar je ziet TS blijft weg.

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

Als ieder bedrijf meteen gelijk krijgt, door alleen maar te reageren op dit forum, kan een groot aantal klachten de prullenbak in.

ciske

Jolijn schreef:Als ieder bedrijf meteen gelijk krijgt, door alleen maar te reageren op dit forum, kan een groot aantal klachten de prullenbak in.

mee eens, maar als ieder die hier een topic maakt gelijk krijgt , dan is het eind zoek.

alsnog waar is TS?

VioletPrue

ciske schreef:
Onzin, vanuit die winkel heeft hier iemand een reactie gezet, vind ik toppie, TS zal heus wel verkeerd gewassen hebben.
Maar die reactie toont dus juist aan dat de winkel gebaseerd op aannames de 'claim' heeft afgewezen.
En dat doe je zelf ook.
En dat kan dus niet.
Bewijslast is niet 'ze zal het wel verkeerd gewassen hebben'.
En dat TS niet meer reageert.....tja, het bericht is gisteren geplaatst.
Niet iedereen zit bijna 24/7 (zoals ik) achter de computer.
Dus 24 uur niet reageren vind ik nu niet meteen een argument om te zeggen dat TS het wel fout gedaan zal hebben.
Da's namelijk weer een aanname enzo....

fashiochik

Ongelezen bericht door fashiochik »

Daar zit hem juist!

De winkel kan zeker bewijzen dat het verkeerd is gewassen!! Ik neem aan dat ze nog wat van die blousen hebben hangen. Dan moeten ze maar een zelf met de hand gaan wassen.

Ik werk zelf in een winkel in Amsterdam wij verkopen uisluitend art. van hoog kwaliteit denk aan satijn, zijde enz. meestal als er een hoog prijsje aan vast zit is het 9 van 10 keer merk of hoog kwalitatief product. Als je een van onze blousjes in iets te warm water lagt gaat ie krimpen.
Ik hoor veel mensen zeggen, ja maar je mag wel wat kwaliteit verwachten voor een prijs van 109 euro. Juist omdat het art. zo duur is moet je voorzichtig en zuinig mee omgaan. Want just de stoffen van hoog kwaliteit zijn zeer kwetsbaar.

En als TS een nieuwe blouse krijgt wat ik onterecht vindt bel ik meteen naar de garage waar ik mijn auto heb gekocht. Want ik ben ermee door de wasstraat geweest en nou zitten er krassen op ;) dan is de auto van slechte kwaliteit of niet soms!!!

Als ik Divino Vesti was zou ik naar de rechter stappen en een heel hoog schadevergoeding eisen.
Ts jammer dat jij heel wat dingen er bij zet die niet kloppen.

VioletPrue

fashiochik schreef:Daar zit hem juist!

De winkel kan zeker bewijzen dat het verkeerd is gewassen!! Ik neem aan dat ze nog wat van die blousen hebben hangen. Dan moeten ze maar een zelf met de hand gaan wassen.
Laat ze dat dan doen, maar niet de klant met een kluitje in het riet sturen.
Leuk dat jij in een luxe kledingwinkel werkt, ik heb ook in kledingwinkels gewerkt.
Daar hadden wij een stukje service naar de klant toe.
Een klant die je netjes behandelt komt terug, een klant waar je tegen zegt 'het zal je eigen schuld wel zijn' niet.
De bewijslast ligt bij de winkel, dus moeten ze dat ook doen en niet op basis van aannames iemand dik € 50,- door de neus boren.

Gesloten