Mijn zoon van 8, smeekte om UGG Ultimate laarzen en uiteindelijk ging ik overstag, had gespaard en kocht voor hem bij Bakker Schoenen in Breda voor maar liefst 160 euro. Het winkelpersoneel was uiterst vriendelijk toen ik dat bedrag neertelde.
Mijn zoontje was er erg zuinig mee, tot onlans, hij verzwikte zijn voet en de laars scheurde boven helemaal open, boven op de naad. Ik ging eerst naar een schoenmaker, die gaf al aan dat er geen beginnen aan was, aangevuld met dat UGG rotzooi is en dat een kinderschoen zo helemaal niet behoort te scheuren. Hij raadde me aan om naar de winkelier te gaan.
Dat deed ik, maar nu ik met een claim kwam, was het personeel niet meer aardig en uiterst vriendelijk. Het kwam er op neer, dat daar het gat van de deur was. Dat wettelijke garantieregelingen in Nederland niet van toepassing zijn op UGG en dat Decker outdoor Corporation geen laarzen terug neemt.
Het huilen stond mij nader dan het lachen. Maar ik kon niet anders dan vertrekken.
Het is toch belachelijk dat een dergelijk merk zo veel klachten heeft maar zijn geld niet pompt in service, enkel alleen in winstmarges en het bestrijden van look alikes, die 10x minder kosten?
Hoe kan het dat een dergelijk miljardenbedrijf weg komt met een anti-klant policy?
En wat kan ik überhaupt nog doen? Naar de rechter stappen?