LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] urgentie aanvragen of niet?

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
Biancie1978

Re: urgentie aanvragen of niet?

Ongelezen bericht door Biancie1978 »

Een vriendin van mij zit met een soortgelijk probleem, alleen is het bij haar ernstig geescaleerd en niemand doet wat, zelfs de politie staat machteloos.

Problemen met buren, buren hebben nu een andere woning gekregen (omdat ze zoveel overlast bezorgen, en dus maar lekker beloond worden), maar de stalking en bedreiging worden ernstiger.

Onlangs zijn mijn vriendin en haar gezin (man en dochtertje van 3) bedreigd met een bijl, die man stond een halve meter met die bijl bij haar dochtertje (3 jaar oud) vandaan.

Aangifte gedaan en politie kan hun veiligheid niet meer garanderen, persoon in kwestie staat bekend als zeer gevaarlijk (poging tot moord) , maar ze kunnen hem pas pakken als het een heterdaad betreft.
Onzin want de hele straat was getuige en natuurlijk doet niemand iets.

Woningbouw doet niets, krijgen geen urgentie van de gemeente want er zou dus GEEN sprake zijn van een levensbedreigende situatie, en ondertussen worden ze ze nog steeds bedreigd.

Wat is dit toch voor een land?

Eerst moet er iemand dood en dan doen ze pas iets......ongelooflijk....

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Als er een bedreiging heeft plaats gevonden en er zijn diverse getuigen van dan moet de politie zeer zeker wat doen.

Biancie1978

Ze weten niet waar die persoon is, althans zeggen zij.
Als we bellen dat we die persoon zien gebeurt er niets terwijl er een straatverbod is.

sephora30

Ongelezen bericht door sephora30 »

Als dit werkelijk zo is en zij zijn compleet onschuldig, dan vind ik zeker dat zij recht hebben op urgentie.
Dit kan niet door de beugel.

Je zou de media kunnen opzoeken.

Biancie1978

We zijn al met vanalles bezig om vooral hulp te krijgen.
Ze hebben jeugdzorg ingelicht en hun dochtertje krijgt hulp, zij lijd hier het meeste onder, ze durft niet meer te slapen en raakt in zichzelf gekeerd.

Verder blijven ze naar de gemeente gaan om hulp te krijgen.

Momenteel is mijn vriendin 20 weken zwanger van haar 2e kindje en van haar verloskundige krijgt ze te horen om desnoods onder te duiken voor hun gezondheid.

Ik heb zelf alle aangiftes gelezen en ben ook bij een gesprek geweest met de woningbouw, ze hadden het lef om tijdens dat gesprek te vermelden dat als wij verder vertellen wat er tijdens dat gesprek is verteld, zij alles gingen ontkennen, ze hebben zich juridisch gezien aan alle kanten ingedekt.

Vind het allemaal te belachelijk voor woorden, en ik vrees echt voor het leven van iemand uit dat gezinnetje.

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Biancie1978 schreef:Momenteel is mijn vriendin 20 weken zwanger van haar 2e kindje en van haar verloskundige krijgt ze te horen om desnoods onder te duiken voor hun gezondheid.
Dit klinkt misschien wel heel erg drastisch en is het eigenlijk ook wel. Maarja aan de andere kant is het niet verstandig te wachten totdat instanties gaan doen wat er gedaan moet worden. Want als de situatie zo gevaarlijk is, kan het al uit de hand lopen terwijl men wacht. Dan is het verstandiger om voor de eigen veiligheid te kiezen en hoe dan ook weg daar.
Biancie1978 schreef: ze hadden het lef om tijdens dat gesprek te vermelden dat als wij verder vertellen wat er tijdens dat gesprek is verteld, zij alles gingen ontkennen, ze hebben zich juridisch gezien aan alle kanten ingedekt.
Tip voor de volgende keer, neem dit soort gesprekken op. U hoeft niet te vermelden dat u het opneemt (en doe dat dus ook niet).

Eurozaken

Ongelezen bericht door Eurozaken »

Urgentie verkrijgen is echter niet gemakkelijk.

Toen ik nog bij een woningcorporatie werkte zei ik altijd tegen een klant die urgentie wilde vroeg ik altijd of ze geen benen had, astma heeft, een echtscheiding en geen inkomen en dan misschien krijg je urgentie en dan is er nog steeds een wachtlijst!

Wim2007

Ongelezen bericht door Wim2007 »

Chocomelk schreef:Als er een bedreiging heeft plaats gevonden en er zijn diverse getuigen van dan moet de politie zeer zeker wat doen.
Helaas weet ik uit eigen ervaring dat de politie niets doet in dergelijke situatie (en er vrijwel alles aan doet om geen aangifte te hoeven opnemen).
Emmy75 schreef:Het is heel triest als je zelf moet vertrekken wegens overlast veroorzakers maar het is mogelijk wel de snelste weg. Een procedure gaan starten tegen de woningbouw om de bovenburen uit te laten zetten, kan wel even gaan duren.
Ik vrees dat dit waar is. Waarschijnlijk is zelf vertrekken, indien mogelijk, de snelste en mogelijk beste oplossing.

Gesloten