LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Dure autoverzekering bij Meeus
Dure autoverzekering bij Meeus
Sinds mijn eerste auto ben ik verzekerd bij de Fa. Reiman in Hilversum. Rond 2003 is dat overgenomen door Meeus. Bij elkaar zo'n 35 jaar zijn daar m'n auto's verzekerd. Ongeveer €25000,- totaal heb ik daarheen overgemaakt, met weinig schade.
Onlangs was ik op internet bij andere maatschappijen aan het kijken wat een eventuele nieuwe auto aan verzekering zou moeten kosten. Dat scheelde heel veel met Meeus; veel goedkoper. Toen mijn huidige auto op de site van Meeus eens ingetikt. En ook dat was veel goedkoper dan mijn lopende verzekering. Het scheelde ongeveer €300,- per jaar, dus bij hetzelfde bedrijf!!! Informatie bij Meeus leerde mij dat ze sinds mei 2011 bezig zijn de "modules" aan te passen. Dwz dat als na die tijd je vervaldag is van je lopende verzekering, dat dan vanaf die datum het bedrag wordt aangepast. Nou is mijn vervaldag half maart, dus ik betaal dus al eigenlijk zowat 10 maanden het hoogste bedrag. Was mijn vervaldag b.v. in juni geweest, dan had ik al eerder onder het lage tarief gevallen en had mij dat honderden euro's gescheeld. Van teruggave kon geen sprake zijn. Als uiterste kon per heden de polis omgezet worden naar de nieuwe goedkope polis. Dat zou neerkomen op ongeveer €50,- (van de €300,- verschil). Aangezien ik toch binnenkort van plan ben een andere auto aan te schaffen heb ik dat magere aanbod afgeslagen en aangekondigd dat ik in ieder geval die andere auto elders ga verzekeren.
Maar, als er mensen zijn die nu een autoverzekering bij Meeus hebben lopen, dan zou ik zeggen, ga naar hun site, reken uit wat het nu zou kosten en bel ze op om de verzekering aan te passen. Liefst massaal dat doen!!!!
O ja, op de website van Meeus staan twee mooie volzinnen (waaronder een spelfout):
Onze specialisten vergelijke continu de producten en diensten van verschillende grote marktpartijen. De klant profiteert daardoor van een optimale prijs/kwaliteit verhouding.
En:
Wij kennen de markt als geen ander en hebben speciale afspraken gemaakt met verzekeraars en geldverstrekkers. Zo kunnen wij onze belofte waarmaken. Als tussenpersoon komen wij op voor ùw belangen!
Heb ik dus nu niets van gemerkt.
Ik ben 35 jaar goed geholpen, maar nu is het afgelopen, ik ben daar weg.
Onlangs was ik op internet bij andere maatschappijen aan het kijken wat een eventuele nieuwe auto aan verzekering zou moeten kosten. Dat scheelde heel veel met Meeus; veel goedkoper. Toen mijn huidige auto op de site van Meeus eens ingetikt. En ook dat was veel goedkoper dan mijn lopende verzekering. Het scheelde ongeveer €300,- per jaar, dus bij hetzelfde bedrijf!!! Informatie bij Meeus leerde mij dat ze sinds mei 2011 bezig zijn de "modules" aan te passen. Dwz dat als na die tijd je vervaldag is van je lopende verzekering, dat dan vanaf die datum het bedrag wordt aangepast. Nou is mijn vervaldag half maart, dus ik betaal dus al eigenlijk zowat 10 maanden het hoogste bedrag. Was mijn vervaldag b.v. in juni geweest, dan had ik al eerder onder het lage tarief gevallen en had mij dat honderden euro's gescheeld. Van teruggave kon geen sprake zijn. Als uiterste kon per heden de polis omgezet worden naar de nieuwe goedkope polis. Dat zou neerkomen op ongeveer €50,- (van de €300,- verschil). Aangezien ik toch binnenkort van plan ben een andere auto aan te schaffen heb ik dat magere aanbod afgeslagen en aangekondigd dat ik in ieder geval die andere auto elders ga verzekeren.
Maar, als er mensen zijn die nu een autoverzekering bij Meeus hebben lopen, dan zou ik zeggen, ga naar hun site, reken uit wat het nu zou kosten en bel ze op om de verzekering aan te passen. Liefst massaal dat doen!!!!
O ja, op de website van Meeus staan twee mooie volzinnen (waaronder een spelfout):
Onze specialisten vergelijke continu de producten en diensten van verschillende grote marktpartijen. De klant profiteert daardoor van een optimale prijs/kwaliteit verhouding.
En:
Wij kennen de markt als geen ander en hebben speciale afspraken gemaakt met verzekeraars en geldverstrekkers. Zo kunnen wij onze belofte waarmaken. Als tussenpersoon komen wij op voor ùw belangen!
Heb ik dus nu niets van gemerkt.
Ik ben 35 jaar goed geholpen, maar nu is het afgelopen, ik ben daar weg.
Re: Dure autoverzekering bij Meeus
Meeus=volmachtkantoor van Aegon
Meeus sluit nagenoeg alleen Aegon, (net als rabobank alleen interpolis sluit)
Alleen bij bijzondere klanten of objecten zullen ze wat anders aanbieden.
dat verhaal van andere modules lijkt mij stug, maar das een ander verhaal.
Dat is hooguit het verschil tussen auto op maar voordeel en vrijheid. en dat is een verhaal van verschillende voorwaarden (lees: eigen risico) Euro 500 meer ER bij voordeel...
Kies een echte tussenpersoon!
Meeus sluit nagenoeg alleen Aegon, (net als rabobank alleen interpolis sluit)
Alleen bij bijzondere klanten of objecten zullen ze wat anders aanbieden.
dat verhaal van andere modules lijkt mij stug, maar das een ander verhaal.
Dat is hooguit het verschil tussen auto op maar voordeel en vrijheid. en dat is een verhaal van verschillende voorwaarden (lees: eigen risico) Euro 500 meer ER bij voordeel...
Kies een echte tussenpersoon!
Re: Dure autoverzekering bij Meeus
Ik heb inmiddels een nieuwe auto en die verzekerd bij een andere maatschappij. Dat is ingegaan op 29 februari. Nou liep mijn verzekering bij Meeus toevallig tot 15 maart, maar mijn vrijwaringsbewijs had ik meteen op 29 februari naar Meeus opgestuurd. Nou wist die computer van Meeus dat natuurlijk nog niet op 1 maart en stuurde mij toen een verlenging van de vorige verzekering.............weer tegen de oude hoge prijs!!!!
Weer gebeld met Meeus. Tja, sorry, sorry, excuses, maar ik stond toch echt op de nominatie om gecorrigeerd te worden, alleen dat zou pas op 15 maart gebeuren, en dan zou dat weer verrekend worden, want ik zat blijkbaar in een collectiviteits-overeenkomst en die zou pas later dan gewoonlijk worden behandeld, etc. etc. etc.
Kijk, als dat altijd daar zo gaat, dan ben ik blij dat ik daar weg ben!
Weer gebeld met Meeus. Tja, sorry, sorry, excuses, maar ik stond toch echt op de nominatie om gecorrigeerd te worden, alleen dat zou pas op 15 maart gebeuren, en dan zou dat weer verrekend worden, want ik zat blijkbaar in een collectiviteits-overeenkomst en die zou pas later dan gewoonlijk worden behandeld, etc. etc. etc.
Kijk, als dat altijd daar zo gaat, dan ben ik blij dat ik daar weg ben!
Re: Dure autoverzekering bij Meeus
Ik heb gemengde ervaringen met Meeus. Ook ik ben al jaren klant en heb onwetend een redelijk prijzige autoverzekering gehad bij Turien. Ik was niet op de hoogte van dat ik redelijk veel geld betaal. Toen ik een keer een vraag had over spaarloon waarmee ik de abc spaarplan voor mijn kinderen betaal, heb ik heer Jedhoe gesproken van Meeus, deze wees uit zichzelf mij erop dat mijn auto verzekering goedkoper kon(450 euro minder per jaar) + ik kreeg gratis pechhulp. Hij heeft de verzekering bij Turien opgezegd en alles was in goede orde afgehandeld. Ook heb ik goedkoop een rechtsbijstandsverzekering bij das via hem gesloten. Ik was heel content met de service.
Recentelijk heb ik mijn buurvrouw die ook via Turien verzekerd is aangeraden om ook met Meeus contact op te nemen. Ze sprak er met iemand met een limburgs accent en deze wou geen berekening maken voor mijn buurvrouw, omdat de autoverzekering al bij Turien via de bemiddeling van meeus loopt en dat verzekeringen automatisch omgezet gaan worden naar de goedkopere meeus variant binnen nu en een jaar. Mijn buurvrouw heeft na dit gesprek op independer gekeken en is nu verzekerd bij Allsecure voor 500 euro minder dan voorheen.
Haar ervaringen met Meeus waren dus niet zo positief als de mijne, ik denk dat het erg afhankelijk is van welke persoon je aan de lijn treft
Recentelijk heb ik mijn buurvrouw die ook via Turien verzekerd is aangeraden om ook met Meeus contact op te nemen. Ze sprak er met iemand met een limburgs accent en deze wou geen berekening maken voor mijn buurvrouw, omdat de autoverzekering al bij Turien via de bemiddeling van meeus loopt en dat verzekeringen automatisch omgezet gaan worden naar de goedkopere meeus variant binnen nu en een jaar. Mijn buurvrouw heeft na dit gesprek op independer gekeken en is nu verzekerd bij Allsecure voor 500 euro minder dan voorheen.
Haar ervaringen met Meeus waren dus niet zo positief als de mijne, ik denk dat het erg afhankelijk is van welke persoon je aan de lijn treft
Re: Dure autoverzekering bij Meeus
Vorige week weer een brief gekregen voor mijn beleggingsverzekering, ik wou dhr. Jethoe spreken die mij de vorige keer uitstekend geholpen heeft met mijn verzekeringen en omdat we naar Frankrijk gaan met de auto, had ik ook een vraag over de pechhulp verzekering in het buitenland die we gratis van hem gekregen hebben en of ik een nieuwe groene kaart kon krijgen.
Ik kreeg hem helaas niet te pakken en kreeg iemand die niets wist over beleggingsverzekeringen, groene kaart zou hij mij binnen 3 dagen opsturen. Ik stond echt perplex, hij ging navraag doen en mij doorverbinden en toen kreeg ik na 10 min. eindelijk iemand die het had over een nieuw beleggingsproduct in plaats van mijn vraag te beantwoorden.
Ondertussen ben ik zonder groene kaart naar Frankrijk gegaan en ben ik inmiddels terug, vanmiddag viel de groene kaart en ik vind dit belachelijk!
Ik kreeg hem helaas niet te pakken en kreeg iemand die niets wist over beleggingsverzekeringen, groene kaart zou hij mij binnen 3 dagen opsturen. Ik stond echt perplex, hij ging navraag doen en mij doorverbinden en toen kreeg ik na 10 min. eindelijk iemand die het had over een nieuw beleggingsproduct in plaats van mijn vraag te beantwoorden.
Ondertussen ben ik zonder groene kaart naar Frankrijk gegaan en ben ik inmiddels terug, vanmiddag viel de groene kaart en ik vind dit belachelijk!
-
- Berichten: 614
- Lid geworden op: 29 jul 2013 22:04
Re: Dure autoverzekering bij Meeus
Ik vind het belachelijk dat jij geen groene kaart had. Die krijg je normaal gesproken ieder jaar dat je verzekering verlengd wordt. Daar hoef je helemaal niet om te vragen.Aafke822 schreef: Ondertussen ben ik zonder groene kaart naar Frankrijk gegaan en ben ik inmiddels terug, vanmiddag viel de groene kaart en ik vind dit belachelijk!
Re: Dure autoverzekering bij Meeus
@harrie--> ik was de groene kaart kwijt.
Vandaag gesproken met de meeus pechhulp service vanwege pech op de weg.
Ik zou geen dekking hebben voor pechhulp omdat mijn auto te oud is(1996). De man aan de andere kant van de telefoon bleek ook niet van Meeus te zijn maar van Allianz Assistant(blijkbaar onderaanemer van Meeus), hij wou wel iemand sturen als ik lid zou worden voor 250 euro per jaar..Ik bleef voet bij stuk houden en kreeg een teamleider aan de telefoon, deze begon ook met dat mijn auto te oud is voor pechhulp en dat ik maar pechhulp moest afsluiten. Ik weet echter zeker dat ik de pechhulp heb, na een half uur boos(ik stond nog steeds langs de weg met panne) aan de telefoon gepraat te hebben heeft de teamleider met zijn manager overlegd: deze gaf aan dat iedereen die via meeus verzekerd is recht op pechhulp ongeacht leeftijd auto en na 1 uur gewacht te hebben kreeg ik eindelijk hulp.
Wat ik belachelijk vind:
-Allianz opneemt met Meeus pechhulp en niet eens weet dat alle meeus autos gratis pechhulp hebben..
-Dat ik onder stress moet ruzien om hulp te krijgen, hier sta ik niet op te wachten in deze situatie!
-Dat Allianz mij gewoon iets heeft willen verkopen!
-verder heb ik geen nette excuses gehad!
De firma Meeus zou zich moeten schamen om met zo een partner in zee te gaan.
Ik denk dat dit niet alleen bij mij gebeurt maar bij meerdere mensen.
Vandaag gesproken met de meeus pechhulp service vanwege pech op de weg.
Ik zou geen dekking hebben voor pechhulp omdat mijn auto te oud is(1996). De man aan de andere kant van de telefoon bleek ook niet van Meeus te zijn maar van Allianz Assistant(blijkbaar onderaanemer van Meeus), hij wou wel iemand sturen als ik lid zou worden voor 250 euro per jaar..Ik bleef voet bij stuk houden en kreeg een teamleider aan de telefoon, deze begon ook met dat mijn auto te oud is voor pechhulp en dat ik maar pechhulp moest afsluiten. Ik weet echter zeker dat ik de pechhulp heb, na een half uur boos(ik stond nog steeds langs de weg met panne) aan de telefoon gepraat te hebben heeft de teamleider met zijn manager overlegd: deze gaf aan dat iedereen die via meeus verzekerd is recht op pechhulp ongeacht leeftijd auto en na 1 uur gewacht te hebben kreeg ik eindelijk hulp.
Wat ik belachelijk vind:
-Allianz opneemt met Meeus pechhulp en niet eens weet dat alle meeus autos gratis pechhulp hebben..
-Dat ik onder stress moet ruzien om hulp te krijgen, hier sta ik niet op te wachten in deze situatie!
-Dat Allianz mij gewoon iets heeft willen verkopen!
-verder heb ik geen nette excuses gehad!
De firma Meeus zou zich moeten schamen om met zo een partner in zee te gaan.
Ik denk dat dit niet alleen bij mij gebeurt maar bij meerdere mensen.
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 20 nov 2014 16:12
Re: Dure autoverzekering bij Meeus
@Aafke822 vervelend om te horen dat je onze hulpverlening niet als prettig hebt ervaren. Wij kunnen jouw gegevens niet in ons systeem terugvinden aan de hand van de info op dit forum. Zou je daarom een e-mail met jouw gegevens willen sturen naar [email protected]? Wij nemen dan contact met jou op. Groet, Audrey
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 25 nov 2014 12:32
Re: Dure autoverzekering bij Meeus
Meeus is de meest schijnheilige verzekering van Nederland!! je wordt dubbel dwars belazerd met die hele kleine lettertjes. te laat met betalingen van schades (dik 2 maanden), hoge administratieve kosten, ZEER slechte klantbehandeling ( contact persoon bijna altijd afwezig maar als je met andere telefoon belt met een andere naam opeens wel aanwezig VAAG..!) dit laatste is me een aantal keer overkomen, duur, totaal geen client support bij schades( je moet zelf het meeste werk verrichten en dan hun aansturen!! totaal geen aanrader Kortom de slechtste keuze die je ooit kan maken! Dikke onvoldoende..