In een ver verleden heb ik een telefoonnummer gehad van KPN Hi. Dit abonnement heb ik keurig opgezegd (jaren geleden). Inmiddels is het nummer vergeven aan iemand anders. Het nummer staat dus ook niet meer op mijn naam, adres of is gekoppeld aan mijn rekeningnummer.
Nu logde ik in op MijnKPN (ik heb nu een gewone KPN aansluiting, geen Hi) om mijn nieuwste factuur te raadplegen. En voilà, ineens staat daar mijn oude telefoonnummer tussen. Ik kan de facturen van dat nummer niet raadplegen, maar het nummer staat blijkbaar wel gekoppeld aan MijnKPN.
Gebeld met de klantenservice en dit aangegeven. Die bevestigen dat het nummer niet meer van mij is en geven aan dat dit waarschijnlijk een technisch probleem is. Waarschijnlijk heeft de nieuwe bezitter zich online proberen aan te melden en is het nummer door zijn historie (dat schijnen ze blijkbaar te koppelen aan het nummer) aan MijnKPN gekoppeld.... Ze konden me niet verder helpen. Het was immers losgekoppeld van mijn abonnement en stond niet meer op mijn naam.
Ik wil niet dat mijn oude nummer ineens bij mij weer opduikt! Dit geeft mij onrust en verwarring. Ik vind het ook een naar idee dat ze een oud nummer blijkbaar weer kunnen koppelen aan mijn gegevens...
Mag dit zomaar? Mag KPN de historie (eigenaar, betaalgegevens, adresgegevens) van een oud nummer, die ik heb opgezegd en nu toebehoort aan iemand anders, zomaar bewaren? En vooral ook zo lang! Ik heb dit nummer al jaren niet meer!!
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Historie van nummer wissen - KPN Hi
Re: Historie van nummer wissen - KPN Hi
Waarom dit bericht niet bij je andere topic geplaatst?
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 5&t=111796
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 5&t=111796
Re: Historie van nummer wissen - KPN Hi
Omdat volgens KPN het om twee zaken gaat. Die Preventelregistratie en dus dit verhaal. Ik heb hier ook een andere vraagstelling dan in dat andere topic. Leek me duidelijker.