LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] AEG droger , vochtsensor werkt niet? 2,5 jr oud!

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
nelah

AEG droger , vochtsensor werkt niet? 2,5 jr oud!

Ongelezen bericht door nelah »

Onze aeg lavatherme droger is 2,5 jaar oud en wil alleen nog maar drogen via de 30 min programma. Bij elke andere programma stopt hij na de eerste drie minuten.
Een half jaar na de aanschaf hebben wij al eens een monteur er bij gehad vanwege dit probleem en hij heeft toen alles nagekeken en kon niets vinden en na een schoonmaakbeurt van de trommel ( met azijn) deed de droger het weer prima. Nu kregen wij het advies om met regelmaat de trommel op deze manier schoon te maken en geen wasmiddel te gebruiken en dat hebben we gedaan. En dat ging goed maar sinds enkele weken..is het weer mis. Op een bepaald moment zelfs na elke droogbeurt de binnenkant poetsen en ook dat werkt niet meer. En af en toe pakt hij na 2 keer een halfuur programma opeens wel de vb kastdroog katoen programma.. maar ook dat wil sinds twee dagen niet meer.
Nu is de droger nog maar 2,5 jaar oud. de garantie is dus net voorbij maar heb ik toch nog ergens recht op en zo ja..hoe moet ik dit aanpakken. Of weet iemand wat het probleem is en hoe ik deze op kan lossen??

Graag hoor ik van jullie

MAXIEM

Re: AEG droger , vochtsensor werkt niet? 2,5 jr oud!

Ongelezen bericht door MAXIEM »

nelah

In principe heb je binnen de EU twee jaar garantie. Daarvoor moet je bij de verkoper zijn. Ook heb je wettelijk bescherming na die 2 jaar. Zo'n droger moet toch echt wel 5 jaar probleemloos meegaan. Dat wil dan in dit geval zeggen, dat jij als koper slechts de helft van de reparatiekosten hoeft te betalen.

Maxiem.

nelah

Maar de winkel waar ik de droger heb gekocht is vorig jaar failliet gegaan. Dus daar kan ik niet meer terecht. Moet ik het nu via de AEG doen?

MAXIEM

nelah

Als de verkoper er niet meer is, dan weet ik vrijwel zeker dat je bij AEG het volle pond moet betalen.

Maxiem.

miens

Ongelezen bericht door miens »

Nelah,

Neem contact op met AEG (mijnapparaten.nl) en vraag wat hun regeling is in dit geval. Een droger zou zeker langer dan 2 en half jaar mee moeten gaan. Er is een "coulance" regeling voor dit soort dingen. Hoe coulant die is, weet ik niet, maar ze kunnen je zo toch niet met een kluitje het riet in sturen.
Leg ook meteen even uit dat dit euvel zich al eerder heeft voorgedaan.

Successss!!

MAXIEM

Nelah,
Leg ook meteen even uit dat dit euvel zich al eerder heeft voorgedaan.
Dit is inderdaad een hele goede suggestie van miens

Maxiem.

Electrolux Nederland

Ongelezen bericht door Electrolux Nederland »

Beste Nelah,

Graag willen we samen met u naar een oplossing kijken. Kunt u contact met ons opnemen op telefoonnummer (0172) 468 300? Wij horen graag van u,

Met vriendelijke groet,

Electrolux Consumer Care Webteam

nelah

Inmiddels gebeld en ben ik veel wijzer? Nou nee en ja. weet alleen dat ik nu een monteur kan aanvragen die dan voor een een bedrag van 25 euro even wil kijken wat de schade is . Die maakt een rekening en dan mag ik bepalen wat ik laat doen. Die kosten moet ik dan wel helemaal zelf betalen. En dat is nu net wat ik niet wil..ik wil niet het volle bedrag betalen op een droger van 2,5 jaar oud.
Wel een email adres gekregen waar ik terecht kan met mijn technische vragen zoals..waar zit de sensoren in mijn wasdroger?

Ik heb nog geen monteur in laten plannen.

pima

Ongelezen bericht door pima »

nelah schreef:Inmiddels gebeld en ben ik veel wijzer? Nou nee en ja. weet alleen dat ik nu een monteur kan aanvragen die dan voor een een bedrag van 25 euro even wil kijken wat de schade is . Die maakt een rekening en dan mag ik bepalen wat ik laat doen. Die kosten moet ik dan wel helemaal zelf betalen. En dat is nu net wat ik niet wil..ik wil niet het volle bedrag betalen op een droger van 2,5 jaar oud.
Wel een email adres gekregen waar ik terecht kan met mijn technische vragen zoals..waar zit de sensoren in mijn wasdroger?

Ik heb nog geen monteur in laten plannen.
Voor ca 10 euro koop je op het internet een nieuwe sensor. Voor de rest de gebruikasaanwijzing nog eens goed doorlezen, kan ook nog achterstallig onderhoud zijn.

MAXIEM

Electrolux Nederland

U kijkt helemaal niet naar een schappelijke oplossing. U zet de klant voor het blok: indien reparatie, dan betalen. Na 2,5 jaar dient u gewoon tenminste de helft van de reparatiekosten voor uw rekening te nemen. Kortom: shame you!!!

Maxiem.

Ongevraagd advies aan medeconsumenten: het is niet onverstandig om een produkt van een ander merk te kopen.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Het heeft er alles van weg dat het een ondeugdelijk product betreft. De wet zegt dat je in zo'n geval kosteloos vervanging kan eisen van de verkoper. Die verkoper heeft het recht om dit terug te vorderen van diens leverancier. Het faillissement samen de levering van het ondeugdelijke product maakt dat deze leverancier verrijkt wordt. Van hem heb je recht op een geldsom dat gelijk is aan die verrijking.

Met betrekking tot het eerste antwoord van Maxiem, wijs ik je er op dat onder art. 7:21 lid 2 BW letterlijk staat dat er geen kosten in rekening mag worden gebracht.
miens schreef:Leg ook meteen even uit dat dit euvel zich al eerder heeft voorgedaan.
Dat geeft de leverancier van de winkelier, met het oog op art. 7:23 lid 1 derde volzin BW, de mogelijkheid om te stellen dat de koper dit nooit heeft gemeld. Een succesvol beroep hierop betekent dat de koper nergens recht op heeft en dit ondanks dat het euvel zich al eerder heeft voorgedaan.

nelah

En het is opgelost!

Na contact met klantenservice( na privebericht met de vraag of wij op woensdagochtend even contact op wilde nemen), op woensdag, afspraak gemaakt voor bezoek van monteur op maandag. AEG bood dit bezoek onder coulance aan, dus gratis met de afspraak dat de monteur zou bekijken wat er aan de hand is en dan samen met ons een kostenplaatje maken. Monteur heeft alles bekeken en het bleek een electronica probleem te zijn, dus de aansturing. Zonder verder overleg heeft hij deze compleet vervangen en de machine getest. deze draaide direct weer goed. Monteur heeft contact opgenomen met AEG (Electrolux service) en uitkomst is dat dit onder coulance valt omdat we al eerder problemen hadden en de machine nog maar 2,5 jaar oud is.

Klasse dat het zo ook kan.

Ondanks het stroeve begin...toch ...Een grote pluim voor AEG.

MAXIEM

nelah

Proficiat!!! Maar.......................het blijft zo, dat het probleem pas wordt opgelost als het webcareteam daarvoor wordt ingeschakeld en dat is een hele slechte en bedenkelijke zaak (en ook een slechte reklame).

Maxiem.

Gesloten