LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Informatievelden te klein in Ink belastingprogr. 2011

Jouw ervaringen met de Belastingdienst of met het betalen van belastingen bespreek je hier.
bloesem
Berichten: 23
Lid geworden op: 07 apr 2006 21:45

Informatievelden te klein in Ink belastingprogr. 2011

Ongelezen bericht door bloesem »

Ik gebruik het inkomstenbelasting aangifteprogramma 2011 om mijn inkomsten over 2011 aan te geven. Ik heb dit programma net binnengehaald en merk dat de tekst in de informatievelden van het aangifteprogramma te groot is voor de ruimte die het programma beschikbaar heeft. Ik kan dus niet de complete informatie bij een vraag lezen.
Ik gebruik Windows XP SP3 met alle updates, Mozilla Firefox 10.0 en heb een scherm van 1920 bij 1080 pixels (HD).
Zie http://home.kabelfoon.nl/~quetzal8/hulp/box1.jpg

Ik heb de volgende aanpassingen aangebracht. Beeldscherm van HD (1920x1080) naar 1360x768 pixels Lettergrootte van 140 dpi naar 96 dpi (normaal), 96 dpi is echter veel te klein bij gebruik van HD.

Dit betekent, dat ik mijn beeldscherm alléén voor dit programma moet aanpassen!

Bij de belastingen verwijzen ze mij naar het ministerie van Financiën (postbus 51) en van daar weer naar de belastingen en dan enz. enz. enz, enz,......

Wie weet waar ik moet zijn om de makers van het programma te benaderen?

bloesem
Berichten: 23
Lid geworden op: 07 apr 2006 21:45

Re: Informatievelden te klein in Ink belastingprogr. 2011

Ongelezen bericht door bloesem »

Ik heb nu HD (1920x1080) met een letter van 120 dpi, dan lukt het wel maar de letter is niet prettig te lezen op de meeste applicaties.

Mijn punt is, dat de velden in een programma niet gemaximeerd mogen worden waardoor gevallen als dit voor kunnen komen. :wink:
Jaap

Species8472
Berichten: 56
Lid geworden op: 30 mar 2011 23:55

Re: Informatievelden te klein in Ink belastingprogr. 2011

Ongelezen bericht door Species8472 »

Hoeveel inch is die beeldscherm? Beetje raar dat je bij een native resolutie met de normale dpi instellingen je het e.e.a. niet kunt lezen in het algemeen. Of je moet een enorme afwijking hebben maar goed kan jij ook niks aan doen natuurlijk. Zo bedoel ik het dan ook niet.

Ik betwijfel of dit het eerste programma is dat je deze fout tegenkomt. Er zijn naar mijn ervaring talloze programma's die zich niet aan standaarden houden en over de z eik gaan bij DPI instellingen anders dan de standaard van Windows.

Welke internetbrowser je gebruikt doet er overigens niet toe, heeft er niets mee te maken. Oplossing is vrij simpel, de labellen waarin de tekst geplaatst is moet meeschalen als het venster groter/kleiner wordt gemaakt. Maar ja dat kan alleen in de bron door de programmamakers.

Dien overigens een (goed geformuleerde) klacht in, zal het enige zijn dat je een vorm van reactie terug kunt verwachten.

bloesem
Berichten: 23
Lid geworden op: 07 apr 2006 21:45

Re: Informatievelden te klein in Ink belastingprogr. 2011

Ongelezen bericht door bloesem »

<Hoeveel inch is die beeldscherm?>
22 inch. De kleine letters in dit bericht zijn 2 mm groot en ik bekijk die op afstand van 50 cm. De letters zijn natuurlijk te lezen, maar ik had ze graag wat vetter en dat gaat pas bij 140 dpi.
Overigens komt het plaatje wat ik in deze sessie heb genoemd wel twee keer zo groot op mijn scherm als in werkelijkheid.

<Ik betwijfel of dit het eerste programma is dat je deze fout tegenkomt.>
Bij de meeste programma`s is voldoende ruimte om de overflow van tekst op te vangen. Ik ervaar er geen problemen mee.

<Dien overigens een (goed geformuleerde) klacht in, zal het enige zijn dat je een vorm van reactie terug kunt verwachten>
Dat gaan we ook doen, want via het internet sturen ze mij van het kastje naar de muur. Vraag is natuurlijk wat het meest geschikte adres is. Zal hoogstwaarschijnlijk wel het ministerie van Financiën zijn, Dat gaan we uitzoeken.

Hartelijk dank voor de reactie.
Jaap

Gesloten