LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] zoekgeraakte mediabox van UPC bij Post.nl

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
groop04
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 nov 2009 21:15

zoekgeraakte mediabox van UPC bij Post.nl

Ongelezen bericht door groop04 »

Eind vorig jaar (dus eind 2011) is onze mediabox van UPC kapot gegaan. Wij hebben met UPC gebeld. Kregen zeer snel een nieuwe media box. Bij de nieuwe media box zat een schrijven met de sommering om de oude mediabox tijdig terug te sturen anders zouden er kosten in rekening worden gebracht.

Wij hebben de mediabox, geheel volgens de voorgeschreven procedure, terug gestuurd. Uit ervaring weet ik dat ik bij de Primera bij ons op het dorp (servicepunt van post.nl) nooit standaard een bewijs van afgifte krijg en dat ik daar expleciet naar moet vragen maar, door schade en schande wijs geworden, heb ik daar dit keer wel omgevraagd.
Ik heb dus twee maal (waren 2 dozen met op elk een verschillend adres) een bewijs van afgifte gekregen.

Onze verbazing was dan ook groot toen wij een mailtje kregen van UPC dat ze de mediabox niet ontvangen hadden en dat zij daar €149,46 voor in rekening ging brengen. Zoals we van UPC gewend zijn kan er er op mail natuurlijk niet geantwoord worden (noreply) en staat er op de website geen e-mail adres. Alleen een contact formulier op de website en bellen behoren tot de mogelijkheden dus dat laatste hebben we maar gedaan.

Het verzoek was om via het contactformulier de bewijzen van afgifte wilden opsturen. Dat hebben we dus gedaan (je zal maar niet over een scanner beschikken.....).
NAV het contactformulier werden wij opgebeld. Het formulier was ontvangen maar, omdat wij voor de maandelijkse lasten gebruik maken van een automatische incasso, zou wordt het bedrag toch afgeschreven, dat viel niet meer te verhinderen. Wij moeten maar op de AI reclameren via een nieuw contact formulier op de website.
Dit gedaan. De reactie van UPC was nu dat de bewijzen van afgifte wel aantoonden dat wij de dozen hadden aangeboden aan Post.nl maar tevens blijkt uit de Track and Tracecodes dat de pakketten bij post.nl zijn zoekgeraakt. Wij moeten zelf de schade declareren bij Post.nl.

Klacht ingediend bij Post.nl. Reactie van post.nl is dat , omdat het pakket niet verzekerd verzonden, wij zelf opdraaien voor de geleden schade....

Wij zijn nu de dupe van de arogantie, de onkunde en het onklantvriendelijke beleid van bedrijven als UPC en Post.nl.

Nu zitten wij ruim 10 jaar bij UPC. 6 jaar geleden zijn wij verhuisd naar een andere woning. Sinds wij verhuisd zijn hebben wij geen normale telefonie meer (als mensen ons bellen op het vaste toestel horen we soms wel wat maar vaker horen wij hen niet). Onze buren hebben ook UPC en hun zoon die ook bij ons in de staat woont heeft UPC en wij hebben alle drie hetzelfde probleem.
Door UPC worden wij standaard afgewimpelt ("heeft u het moden al gereset?" ja, oh dan ligt het toch echt aan UW bekabeling of uw toestel (terwijl de bekabeling en het toestel hetzelfde zijn als in onze oude woning).
Ook de internet verbindingen lieten de afgelopen 2 jaren flink te wensen over, ik heb zelfs een dongel met draadloos internet van T-mobile aangeschaft voor de momenten dat het internet er weer eens uitligt.... Dat was vorig jaar behoorlijk vaak. Klachten daarover worden afgedaan met de vraag om eens bij te houden hoe vaak je last heb van wegvallend internet. "ohhh dus overdag heeft u geen klachten/ dan moet u overschakelen naar een ander pakket want dan maakt u intersiever gebruik va het netwerk dan de bedoeling is", nee natuurlijk heb ik overdag geen klachten want dan zit ik op mijn werk, en ik heb ook klachten over internet als ik 's avonds alleen thuis ben en slacht zit te surfen en niets download (en nee ik ben niet geinfecteerd met een bot-net want T-mobile doet het namelijk wel....).
Het is dat het nummer 1200 van UPC gratis is anders hadden we ook daar een behoorlijke schadepost.
Kortom Wij zijn UPC helemaal zat. Maar als wij willen overstappen naar een andere provider... dan moeten we die nieuwe mediabox ook weer inleveren.... kost ons waarschijnlijk weer €150.00........

We houden internet en mobile telefonie van T-mobile er voorlopig maar naast want die doet het bij ons tenminste wel...

Leve UPC en Post.nl!

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: zoekgeraakte mediabox van UPC bij Post.nl

Ongelezen bericht door Har06 »

? wat is nu de moraal van deze topic,
vraagje ,hoeveel interne en externe UPC monteurs zijn er langs geweest ivm controle buitenkabels binnen kabels modem router etc , daar heeft TS toch op aangedrongen cq geregeld ?

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: zoekgeraakte mediabox van UPC bij Post.nl

Ongelezen bericht door Jolijn »

Har06 schreef:? wat is nu de moraal van deze topic,
Als UPC iets terug wil, dat je dat dan beter niet kunt doen vlgs de door hen voorgeschreven procedure.
UPC kan het beter zelf terug komen halen.

Teunbosseman
Berichten: 4385
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: zoekgeraakte mediabox van UPC bij Post.nl

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Har06 schreef:? wat is nu de moraal van deze topic,
vraagje ,hoeveel interne en externe UPC monteurs zijn er langs geweest ivm controle buitenkabels binnen kabels modem router etc , daar heeft TS toch op aangedrongen cq geregeld ?

Tsjee henri daar kan TS wat mee. Hoofdlijn gaat over het retourneren van de mediabox welke door post.nl is kwijtgeraakt.

Zou je niet misschien kunnen adviseren aan ts of het mogelijk was om naar upc winkel te brengen

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: zoekgeraakte mediabox van UPC bij Post.nl

Ongelezen bericht door Har06 »

Teunbosseman schreef:
Har06 schreef:? wat is nu de moraal van deze topic,
vraagje ,hoeveel interne en externe UPC monteurs zijn er langs geweest ivm controle buitenkabels binnen kabels modem router etc , daar heeft TS toch op aangedrongen cq geregeld ?

Tsjee henri daar kan TS wat mee. Hoofdlijn gaat over het retourneren van de mediabox welke door post.nl is kwijtgeraakt.
Zou je niet misschien kunnen adviseren aan ts of het mogelijk was om naar upc winkel te brengen
Teun: de TS memoreerde 2 problemen,het poststuk is duidelijk voor mij, er zit iemand met een mediobox thuis van een bezorgdienst,nee de UPC neemt geen pakket aan wat door de winkel verstrekt is.
Teun: de TS memoreerde ook een technisch probleem, ik heb zelf vorig jaar wisselend 2 mnd telefoon storingen gehad en nogal wat monteurs toegestuurd gehad van UPC, vandaar m,n vraag :lol: :oops:

Teunbosseman
Berichten: 4385
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: zoekgeraakte mediabox van UPC bij Post.nl

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Har06 schreef:
Teunbosseman schreef:
Har06 schreef:? wat is nu de moraal van deze topic,
vraagje ,hoeveel interne en externe UPC monteurs zijn er langs geweest ivm controle buitenkabels binnen kabels modem router etc , daar heeft TS toch op aangedrongen cq geregeld ?

Tsjee henri daar kan TS wat mee. Hoofdlijn gaat over het retourneren van de mediabox welke door post.nl is kwijtgeraakt.
Zou je niet misschien kunnen adviseren aan ts of het mogelijk was om naar upc winkel te brengen
Teun: de TS memoreerde 2 problemen,het poststuk is duidelijk voor mij, er zit iemand met een mediobox thuis van een bezorgdienst,nee de UPC neemt geen pakket aan wat door de winkel verstrekt is.
Teun: de TS memoreerde ook een technisch probleem, ik heb zelf vorig jaar wisselend 2 mnd telefoon storingen gehad en nogal wat monteurs toegestuurd gehad van UPC, vandaar m,n vraag :lol: :oops:
Har/Henri: Als het zo duidelijk is waarom dan alleen reageren op probleem 2 ? Neem aan dat je in je zin bedoelt dat de UPC-WINKEL geen pakket terugneemt ? Dat is namelijk wat ik schijf en wel degelijk wordt terug genomen.

Har/Henri: Jouw problemen zijn niet het probleem van TS, zoals je kunt lezen hebben ook de buren last van UPC en wimpelt UPC hen af. Tmobile werkt wel dus UPC had allang het initiatief moeten nemen om een monteur te sturen.

Je bent nog steeds UPC klagers een steek onder water aan het geven door geheel geen adviesen te geven maar alleen klaagzang waarom dit dat zus en zo.
Als je nu eens een zet in de richting van advies geeft ben je al een heel end.

Gesloten