LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Kinderalimentatie vanaf 18 jaar op rekening van kind
Kinderalimentatie vanaf 18 jaar op rekening van kind
Hallo,
Probleem is dat wij nu te horen krijgen van de belastingdienst dat de kinderalimentatie dat gestort werd op mijn moeders rekening vanuit mijn vaders rekening eigenlijk op mijn rekening gestort moest worden vanaf het moment dat ik 18 werd.
Belastingdienst zei dat het bedrag dat maandelijks op mijn moeders rekening gestort wordt door mijn vader, 'onderhoudsgeld voor het kind is'. Wat de belastingsdienst nog meer zei was, dat ze het heel raar vonden dat 'Sociale dienst' deze bedrag van mijn moeders rekening opnamen, want het bedrag was namelijk voor mij bedoelt.
Sociale dienst rekende mijn 'kinderalimentatie' als 'uw alimentatie', maar mijn moeder krijgt geen alimentatie van mijn vader, behalve de 'kinderalimentatie.
Toen ik 18 werd en mijn moeder met haar contactpersoon (in Sociale dienst) ging praten over mijn kinderalimentatie, zei mijn moeders contact persoon, dat het totaal niet uitmaakt op wie zijn rekening het bedrag (kinderalimentatie) gestort werd, of dat nou op mijn rekening zou zijn of op die van mijn moeder, het zou alsnog opgenomen worden door de Sociale dienst.
Wat nu blijkt is dat het degelijk wel wat uitmaakt, en het bedrag wat hier uitmaakt bedraagt ongeveer €4500.
Dus de Sociale dienst heeft €4500 euro in een periode van 2,5 jaar opgenomen van mijn moeders rekening, wat nu blijkt dat het bedrag eigenlijk van mij is en dat het niet opgenomen mocht worden. "mits het op mijn rekening kwam in plaats van die van mijn moeder" volgens de Sociale dienst.
Dus kort samengevat,
- Toen ik 18 werd, bleef mijn vader mijn kinderalimentatie op mijn moeders rekening storten.
(Want "het maakte 'totaal' niet uit op wie zijn rekening het gestort werd", door de sociale dienst)
- Bedraagt ongeveer €4500. periode van ongeveer 2,5 jaar. Vanaf het moment dat ik 18 werd.
- Belastingsdienst zegt nu dat zij het raar vinden dat de sociale dienst deze bedrag opneemt, want het is voor het kind ouder dan 18 en jonger dan 27, betaald door mijn vader.
- Sociale dienst zegt dat zij het raar vinden en dat het inderdaad niet klopt. Maar dat zij nu in ons dossier gaan kijken en het onderzoeken
(Ik weet zeker dat ze met 1001 kuilen komen om ons ongelijk te geven)
- Juridische hulp zegt dat zij het ook raar vinden en dat het inderdaad ging om een bedrag voor mij en dat sociale dienst daarom dit bedrag niet mocht opnemen. Maar ze zeiden: "Wij denken niet dat jullie het bedrag terug zullen zien".
Ik vind dat wij er recht op hebben om het bedrag terug te krijgen want als het nou omgekeerd zou zijn, en wij hadden €1 euro meer gekregen dan zou de sociale dienst elke cent terug willen zien binnen een kort termijn.
Ik ben momenteel student en ontvang studiefinanciering. Het bedrag is heel laag en ik kom moeilijk rond.
Mijn moeder ontvangt uitkering, omdat zij allebei haar handpalmen heeft geopereerd en binnenkort heeft ze een afspraak om haar knie te opereren.
Enige wat mijn vader betaalt is kinderalimentatie.
Mijn ouders zijn gescheiden.
Nou is mijn vraag wat ik hier aan kan doen om toch mijn recht terug te krijgen van de sociale dienst?
Want zoals het nu blijkt is dat het bedrag inderdaad niet opgenomen moest worden door de sociale dienst, maar dat wij het toch niet meer terug gaan zien.
Dat vind ik totaal niet terecht.
Alvast heel erg bedankt voor de toekomstige hulp!
Probleem is dat wij nu te horen krijgen van de belastingdienst dat de kinderalimentatie dat gestort werd op mijn moeders rekening vanuit mijn vaders rekening eigenlijk op mijn rekening gestort moest worden vanaf het moment dat ik 18 werd.
Belastingdienst zei dat het bedrag dat maandelijks op mijn moeders rekening gestort wordt door mijn vader, 'onderhoudsgeld voor het kind is'. Wat de belastingsdienst nog meer zei was, dat ze het heel raar vonden dat 'Sociale dienst' deze bedrag van mijn moeders rekening opnamen, want het bedrag was namelijk voor mij bedoelt.
Sociale dienst rekende mijn 'kinderalimentatie' als 'uw alimentatie', maar mijn moeder krijgt geen alimentatie van mijn vader, behalve de 'kinderalimentatie.
Toen ik 18 werd en mijn moeder met haar contactpersoon (in Sociale dienst) ging praten over mijn kinderalimentatie, zei mijn moeders contact persoon, dat het totaal niet uitmaakt op wie zijn rekening het bedrag (kinderalimentatie) gestort werd, of dat nou op mijn rekening zou zijn of op die van mijn moeder, het zou alsnog opgenomen worden door de Sociale dienst.
Wat nu blijkt is dat het degelijk wel wat uitmaakt, en het bedrag wat hier uitmaakt bedraagt ongeveer €4500.
Dus de Sociale dienst heeft €4500 euro in een periode van 2,5 jaar opgenomen van mijn moeders rekening, wat nu blijkt dat het bedrag eigenlijk van mij is en dat het niet opgenomen mocht worden. "mits het op mijn rekening kwam in plaats van die van mijn moeder" volgens de Sociale dienst.
Dus kort samengevat,
- Toen ik 18 werd, bleef mijn vader mijn kinderalimentatie op mijn moeders rekening storten.
(Want "het maakte 'totaal' niet uit op wie zijn rekening het gestort werd", door de sociale dienst)
- Bedraagt ongeveer €4500. periode van ongeveer 2,5 jaar. Vanaf het moment dat ik 18 werd.
- Belastingsdienst zegt nu dat zij het raar vinden dat de sociale dienst deze bedrag opneemt, want het is voor het kind ouder dan 18 en jonger dan 27, betaald door mijn vader.
- Sociale dienst zegt dat zij het raar vinden en dat het inderdaad niet klopt. Maar dat zij nu in ons dossier gaan kijken en het onderzoeken
(Ik weet zeker dat ze met 1001 kuilen komen om ons ongelijk te geven)
- Juridische hulp zegt dat zij het ook raar vinden en dat het inderdaad ging om een bedrag voor mij en dat sociale dienst daarom dit bedrag niet mocht opnemen. Maar ze zeiden: "Wij denken niet dat jullie het bedrag terug zullen zien".
Ik vind dat wij er recht op hebben om het bedrag terug te krijgen want als het nou omgekeerd zou zijn, en wij hadden €1 euro meer gekregen dan zou de sociale dienst elke cent terug willen zien binnen een kort termijn.
Ik ben momenteel student en ontvang studiefinanciering. Het bedrag is heel laag en ik kom moeilijk rond.
Mijn moeder ontvangt uitkering, omdat zij allebei haar handpalmen heeft geopereerd en binnenkort heeft ze een afspraak om haar knie te opereren.
Enige wat mijn vader betaalt is kinderalimentatie.
Mijn ouders zijn gescheiden.
Nou is mijn vraag wat ik hier aan kan doen om toch mijn recht terug te krijgen van de sociale dienst?
Want zoals het nu blijkt is dat het bedrag inderdaad niet opgenomen moest worden door de sociale dienst, maar dat wij het toch niet meer terug gaan zien.
Dat vind ik totaal niet terecht.
Alvast heel erg bedankt voor de toekomstige hulp!
Re: Kinderalimentatie vanaf 18 jaar op rekening van kind
Volgens mij is het zo dat zolang je nog thuiswoont de alimentatie wordt verrekend met de uitkering van je moeder, ook al ben jij 18+. Het maakt dan inderdaad niet uit op welke rekening het gestort wordt.
Als je als 18 jarige nog thuis woont dan is de alimentatie bedoelt voor je moeder, pas als je het huis verlaat dan had je vader de alimentatie direct aan je moeten betalen als hij dan nog alimentatie plichtig was.
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... n-heb.html
Hier wordt ook voornamelijk naar de gemeente verwezen. Wat wel zo is dat vanaf het moment dat jij achttien bent geworden jouw moeder niet langer meer een alleenstaande ouder uitkering ontvangt. Men zou dan denken dat de kinderalimentatie jou volledig toekomt en niet in mindering gestrekt mag worden op de uitkering.
Echter zijn er sinds januari 2012 een hoop wijzigingen dus ik durf niet met zekerheid te stellen dat de kinderalimentatie van 18+ kinderen meetelt als ''extra inkomsten''. Of dat gemeentes hieromtrent hun eigen regels mogen maken.
Ik heb ook even gegoogled en wat ik vindt op de website van de gemeente Kerkrade geeft aan dat dit WEL volledig voor jou is:
Hier wordt ook voornamelijk naar de gemeente verwezen. Wat wel zo is dat vanaf het moment dat jij achttien bent geworden jouw moeder niet langer meer een alleenstaande ouder uitkering ontvangt. Men zou dan denken dat de kinderalimentatie jou volledig toekomt en niet in mindering gestrekt mag worden op de uitkering.
Echter zijn er sinds januari 2012 een hoop wijzigingen dus ik durf niet met zekerheid te stellen dat de kinderalimentatie van 18+ kinderen meetelt als ''extra inkomsten''. Of dat gemeentes hieromtrent hun eigen regels mogen maken.
Ik heb ook even gegoogled en wat ik vindt op de website van de gemeente Kerkrade geeft aan dat dit WEL volledig voor jou is:
http://kerkrade.rechtopbijstand.nl/inhoud?pid=48Als u voor uw kind alimentatie ontving, dan zal het kind dat 18 jaar geworden is, deze zelf gaan ontvangen. De gemeente zal deze alimentatie niet meer op uw uitkering in mindering brengen.
@Sage. betekent het dat ik het volledige bedrag dan terug krijg?
Ik woon in Amsterdam.
Mijn moeder gaat aankomende maandag langs de Juridische hulp, om te kijken wat zei nog meer hiervan vinden. Want het was alleen telefonisch.
Met andere worden, de kinderalimentatie 'voor minderjarige kinderen' wordt wel in rekening gebracht. Dus voor 18+ niet, en was het mijn recht en mochten ze het niet opnemen. Er staat ook NERGENS dat het per se op mijn rekening moest worden gestort.
Groet,
Ik woon in Amsterdam.
Mijn moeder gaat aankomende maandag langs de Juridische hulp, om te kijken wat zei nog meer hiervan vinden. Want het was alleen telefonisch.
Bovenstaande komt van http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... n-heb.htmlalimentatie (dit betreft de partneralimentatie en de kinderalimentatie voor minderjarige kinderen).
Met andere worden, de kinderalimentatie 'voor minderjarige kinderen' wordt wel in rekening gebracht. Dus voor 18+ niet, en was het mijn recht en mochten ze het niet opnemen. Er staat ook NERGENS dat het per se op mijn rekening moest worden gestort.
Groet,
Laatst gewijzigd door F4LLCON op 10 feb 2012 21:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Hun kunnen jou het juiste advies geven bij Juridische hulp.F4LLCON schreef:@Sage. betekent het dat ik het volledige bedrag dan terug krijg?
Ik woon in Amsterdam.
Groet,
Ik heb nog even verder gespeurneusd voor je op de website van de Rijksoverheid.
Zie het .pdf bestand wat je hier kunt downloaden:
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... stand.html
Dus zolang de kinderalimentatie niet boven de € 1.059,49 uitkomt (wat mij zeer onlogisch lijkt) zou dit geen invloed mogen hebben op de uitkering.
Je hebt dus volgens deze informatie recht op volledige teruggave van de ingehouden alimentatie.
Edit: vanaf 18 jaar
Zie het .pdf bestand wat je hier kunt downloaden:
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... stand.html
Wat is er nieuw in 2012?
5. Het hele gezin krijgt één gezamenlijke bijstandsuitkering.
De reactie in mijn vorige post, van alleenstaande ouder naar alleenstaande heeft dus ook geen toepassing. Vanaf januari 2012 telt de uitkering voor het gehele gezin. Hoe dan ook het lijkt mij dat de kinderalimentatie geschaard wordt onder inkomen, anders wordt het door de GSD immers niet in mindering gestrekt.Welke inkomsten tellen niet mee?
Inkomsten van thuiswonende kinderen van 18 jaar of ouder die onderwijs volgen dat door de
overheid is gefinancierd, of die studiefinanciering of een tegemoetkoming scholieren (WTOS)
krijgen of kunnen krijgen. Deze inkomsten tellen niet mee als het totaal van deze inkomsten (ook
uit een baantje) niet hoger is dan € 1.059,49 per maand. Heeft uw studerende kind meer
inkomsten? Dan tellen de inkomsten boven dit bedrag mee voor de gezinsuitkering;
Dus zolang de kinderalimentatie niet boven de € 1.059,49 uitkomt (wat mij zeer onlogisch lijkt) zou dit geen invloed mogen hebben op de uitkering.
Je hebt dus volgens deze informatie recht op volledige teruggave van de ingehouden alimentatie.
Edit: vanaf 18 jaar
Dat klopt, maar wij ( mijn moeder en ik ) twee personen, ik als zoon, krijgen géén gezamenlijke bijstandsuitkering. Dit is ook weer onterecht.Wat is er nieuw in 2012?
5. Het hele gezin krijgt één gezamenlijke bijstandsuitkering.
Alimentatie is niet voor het kind bedoelt.
Maar voor de overheid die willen niet voor jou kind betalen.
Zie voorbeeld vrouw werkt niet ze krijgt Alimentatie en ze ontvangt uitkering
Dat bedrag wat ze krijgt wordt terug in gehouden door uitkering.
Wij mannen worden onderdrukt door deze staat en gediscrimineerd.
Wij leven in de jaar 2012 het is niet van deze tijd dat wij mannen.
Moeten betalen voor iemand die je leven kapot heeft gemaakt, financiële.
Wij mannen moeten gaan leven met en inkomen van 900 euro.
Daarom willen mannen niet meer trouwen ze hebben gelijk.
Omdat Vrouwen financiële beter van kan worden.
nieuw piraten wereld ontdekt door vrouw om snel rijk te worden binnen 1 jaar kan ze miljoen op de bank binnen hallen dat noemt men diefstal met behulp van de staat.
Waar gaat het naar toe alleen om mannen financiële uit kleden.
De overheid is nu pas wakker dat het financiële gevolgen.
Van veel uitkering in Nederland
En failliet van bedrijven in Nederland.
Als de overheid niet stop van financiële uit kleden van mannen.
Zullen ze het zelf financiële voelen.
Zelfs de rechters werken partijdige in voordeel van de vrouw.
Wij als mannen in Nederlanden worden onderdrukt en we hebben weinigen rechten.
Ontkennen heeft geen zin.
wij mannen worden in Nederland onderdrukt.
Er zijn geen rechten als omgangsrecht voor de mannen de vrouwen hoeven niet mee te werken en dat blijkt.
Maar mannen moet wil betalen van Alimentatie kromme rechtssysteem.
nieuw piraten wereld ontdekt door vrouw om snel rijk te worden binnen 1 jaar kan ze miljoen op de bank binnen hallen dat noemt men diefstal met behulp van de staat.
Er zijn geen rechten als omgangsrecht voor de mannen de vrouwen hoeven niet mee te werken en dat blijkt.
Wat een onzin verhaal zeg !Nacer K schreef:Alimentatie is niet voor het kind bedoelt.
Kinderalimentatie is wel degelijk om het kind van te kunnen onderhouden !
En of mannen wel of niet gaan trouwen dat heeft er niets mee te maken als je
samen een kind krijgt, helemaal niets, als je het kind erkent en je gaat alsnog uit elkaar zul je ook moeten betalen voor je kind. !
En waarom zou jij niet voor je kind moeten betalen !?
Ben het helemaal met jou eens Choco!!!
off topic :Alleen soms is (zelfs kinderalimentatie) het wel wat krom..
neem mij zelf als voorbeeld, ik heb een ruim inkomen en mijn tweede man ook, wij verdienen ruim 2 keer modaal samen, maar mijn ex-man moet wel de allimentatie blijven betalen voor zijn kids, omdat ik die (met veel liefde haha) opvoed, terwijl mijn ex het juist veel moeilijker heeft...en ik heb dat bedrag helemaal niet nodig. Ik spaar het voor mijn twee schatten..maar het is en blijft krom.
Al ben ik het 100% met jou eens, dat als je kinderen hebt je er ook voor moet betalen....
neem mij zelf als voorbeeld, ik heb een ruim inkomen en mijn tweede man ook, wij verdienen ruim 2 keer modaal samen, maar mijn ex-man moet wel de allimentatie blijven betalen voor zijn kids, omdat ik die (met veel liefde haha) opvoed, terwijl mijn ex het juist veel moeilijker heeft...en ik heb dat bedrag helemaal niet nodig. Ik spaar het voor mijn twee schatten..maar het is en blijft krom.
Al ben ik het 100% met jou eens, dat als je kinderen hebt je er ook voor moet betalen....
Leojes30 schreef:Ben het helemaal met jou eens Choco!!!
Jij kan ook die alimentatie terug geven aan de vader van je kinderen, en je hoeft geen alimentatie te eisen.
dat mag niet bij kinderalimentatie he, daar mag de moeder geen afstand van doen
Vandaar dat ik het spaar
Vandaar dat ik het spaar
En waarom mag dat niet ?Leojes30 schreef:dat mag niet bij kinderalimentatie he, daar mag de moeder geen afstand van doen
Vandaar dat ik het spaar
Ken zoveel mensen die geen kinder alimentatie gevraagd hebben omdat ze zelf genoeg inkomen hebben.
En als vader van de kids het financieel niet makkelijk heeft kun je het hem ook zo in de hand terug geven.
Je verhaal gaat krom alle kanten op.Nacer K schreef:Alimentatie is niet voor het kind bedoelt.
Ten eerste:
Bij scheiding van man en vrouw gaat de rechter kijken welke van de twee, man of vrouw betere inkomen hebben. Dan gaat de rechter beslissen wie alimentatie moet betalen.
Bij deze moest mijn vader naar mijn moeder alimentatie betalen en daarnaast ook nog is kinderalimentatie. Zijn twee verschillende dingen.
Mijn moeder herhaalde dat zij geen alimentatie wilde ontvangen van mijn vader, en mijn moeder herhaalde dat mijn vader geen kinderalimentatie hoeft te betalen. Rechter zei hierop dat kinderalimentatie wel verplicht is maar de alimentatie aan mijn moeder hoefde mijn vader niet te betalen omdat mijn moeder dat niet wilde.
Vervolgens heeft mijn moeder haar recht ( wat man beloofd aan vrouw tijdens huwelijk) afgewezen. Dat wilde ze ook niet van hem.
Dus rechtelijk was het zo dat mijn vader mij kinderalimentatie moest geven, wat wij niet eens wilden ten eerste.
Oke nu komt het.
Mijn moeder zit in de uitkering omdat ze niet kan werken. Haar twee handpalmen zijn geopereerd en haar knie ook. Ze heeft daarnaast verschillende ziektes waardoor ze geen kracht heeft om iets te doen.
Na het ontvangen van kinderalimentatie tot mijn 18de kreeg mijn moeder het bedrag dat mijn vader aan haar betaalde als kinderalimentatie minder in haar rekening als uitkering. Dus mijn moeder haar uitkering werd minder ( het bedrag dat mijn vader betaalde ).
Vanaf mijn 18de had ik het recht op kinderalimentatie tot mijn 21ste. Dus vanaf mijn 18de had de staat geen recht om het het bedrag (kinderalimentatie) te minderen in mijn haar uitkering.
Want ik heb het recht in kinderalimentatie vanaf mijn 18de.
Dus de staat heeft sinds mijn 18de tot nu (20ste) een bedrag wat ik van mijn vader kreeg en IK er recht op had van mijn moeders rekening afgeschreven. Wat niet mocht.
Daarop reageerde Dienst werk en inkomen eerst met :
"Dat mogen wij doen. Wij mochten dat bedrag opnemen want jullie krijgen een gezamelijke, gezins inkomen."
Terwijl wij alleen een uitkering krijgen voor één persoon. Dus niet voor een moeder en kind, niet voor twee personen in één huis NEE alleen een uitkering voor mijn moeder. Want ik ben 18.
Ik studeer momenteel en krijg stufi. Net genoeg om een duif op straat te voeren, maargoed.
Wij zeiden tegen hun dat wij onze rechten hebben opgezocht en dat hun verhaal (van de dienst werk en inkomen) totaal niet kloppen en dat wij het recht hebben op alles wat zij vanaf mijn 18de van haar rekening hebben opgenomen.
Zij zeiden "nee, jullie hebben geen recht erop, punt"
Wij reageerden: " Ok, dan maar naar de rechter stappen." Reageerde de persoon erg bang en zei meteen "laten we niet haastig zijn. Wij zullen ernaar kijken en ik zal het met mijn hogere hierover hebben".
Waarop de contactpersoon van Dienst werk en inkomen na een weekje of 2, 3 ons ging opbellen met dat wij helemaal gelijk hadden en dat ze direct het bedrag overmaken naar ons rekening en dat het hun erg spijt.
Zo zie je maar hoeveel geld de staat zo van moeders en ook vaders inpikt omdat niet iedereen hun recht kent.
Wij de mensen van Nederland zijn melkkoeien en als je niet voor je rechten kan vechten wordt er zo over je heen gelopen.
Dus voor alle mensen die mij ongelijk gaven, zo zie je maar
En voor alle mensen die mij hebben geholpen, allemaal erg bedankt
Ik ben heel blij voor jou dat dit in orde is gekomen. Het is vreselijk dat mensen die het echt nodig hebben, niet krijgen waar ze recht op hebben. Studeren kóst geen geld, studeren levert geld op! Na jouw studie kan je een leuke baan krijgen - dat hoop ik tenminste - en zonder dat geld zou je misschien ongeschoold werk moeten blijven doen.
Je bent een kanjer.
Je bent een kanjer.
Miepje1 schreef:Ik ben heel blij voor jou dat dit in orde is gekomen. Het is vreselijk dat mensen die het echt nodig hebben, niet krijgen waar ze recht op hebben. Studeren kóst geen geld, studeren levert geld op! Na jouw studie kan je een leuke baan krijgen - dat hoop ik tenminste - en zonder dat geld zou je misschien ongeschoold werk moeten blijven doen.
Je bent een kanjer.
Erg bedankt! Ja ik begin aankomende september met een HBO opleiding. Maar kom hierdoor wel per maand rond de 300 euro te kort, moet dit gaan lenen van DUO. Maar weet zeker dat ik het wel terug kan betalen na mijn opleiding.
@ F4LLCON,
Je vader had inderdaad de alimentatie nadat je 18 jaar bent geworden rechtstreeks op jou rekening kunnen storten ipv op dat van je moeder, dat
is niet gebeurd dus word je moeder gekort wat normaal is.
Sociale dienst haalde dus geen geld bij je moeder weg.
MAAAAAR dit hoor je wel vaker dat dit gebeurd, komt ook doordat je nog thuis woont en je moeder dus nog voor je zorgt.
Had je op je eigen gewoont dan had je recht gehad op de alimentatie mits jij jezelf niet in onderhoud kon voorzien.
Denk niet dat je er iemand voor aansprakelijk kan stellen.
Je vader had inderdaad de alimentatie nadat je 18 jaar bent geworden rechtstreeks op jou rekening kunnen storten ipv op dat van je moeder, dat
is niet gebeurd dus word je moeder gekort wat normaal is.
Sociale dienst haalde dus geen geld bij je moeder weg.
MAAAAAR dit hoor je wel vaker dat dit gebeurd, komt ook doordat je nog thuis woont en je moeder dus nog voor je zorgt.
Had je op je eigen gewoont dan had je recht gehad op de alimentatie mits jij jezelf niet in onderhoud kon voorzien.
Denk niet dat je er iemand voor aansprakelijk kan stellen.
@ F4LLCON,
Ik ga ervan uit dat als je dat geld zelf op je rekening had gekregen dat
je het ook afgedragen zou hebben aan je moeder ivm kostgeld of welke vorm je het dan ook wil noemen.
Ook dat zou dan gekort gaan worden op je moeders uitkering dus in feite maakt het allemaal niet zo heel veel uit.
je het ook afgedragen zou hebben aan je moeder ivm kostgeld of welke vorm je het dan ook wil noemen.
Ook dat zou dan gekort gaan worden op je moeders uitkering dus in feite maakt het allemaal niet zo heel veel uit.
Maakt inderdaad wel wat uit hoor. Het maakt trouwens niet uit op wie zijn rekening de kinderalimentatie op gestort wordt.Chocomelk schreef:@ F4LLCON,
Heeft dienst werk en inkomen zelf gezegd nadat wij gelijk kregen. En alles is al geregeld. Wij hebben het bedrag ontvangen en ze zullen het niet meer in mindering brengen op haar uitkering.
Laatst gewijzigd door Radar op 11 jul 2012 09:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht aangepast door de Moderator vanwege het schenden van de gedragsregels ( zie http://www.trosradar.nl/index.php?id=gedragsregels ).
Reden: Bericht aangepast door de Moderator vanwege het schenden van de gedragsregels ( zie http://www.trosradar.nl/index.php?id=gedragsregels ).