LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wasmachine LG, service niet oké

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
looneytune88
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 nov 2010 17:32

Wasmachine LG, service niet oké

Ongelezen bericht door looneytune88 »

Beste forummers.

Wij hebben een LG wasmachine van circa drie jaar oud.

Deze draait nu nog maar op 1 programma op 1 toerental en op 1 temperatuur.

Vorige week donderdag 11-11-2010 rond 12 uur dus LG gebeld.
Deze hebben geen eigen monteurs en dus zou ik gebeld worden door een bedrijf dat ze inhuren. dit zou maximaal 2 werkdagen duren.

Vrijdag dus niks gehoord, het weekend ook niet ( begrijpelijk ) maar maandag om 12 uur nog niks gehoord.
Dus teruggebeld naar LG. deze vertelde me dat ik tot maandag 15-11-2010 tot 19 uur gebeld zou kunnen worden.

Is dit normaal?
Ik vind het persoonlijk erg lang duren voordat ze dus alleen al bellen voor een afspraak !
Het lijkt mij dat als je wasmachine of koelkast stuk is er toch een stuk sneller gehandeld zou moeten worden.

Zijn er meer mensen die deze problemen met LG ondervinden?

audiofreak1
Berichten: 526
Lid geworden op: 30 aug 2005 21:59

Re: Wasmachine LG, service niet oké

Ongelezen bericht door audiofreak1 »

Er is de afgelopen jaren niets veranderd bij LG. Jaren geleden verkochten we witgoed van dit merk. We hebben het na veel problemen uit het assortiment gehaald, onderdelen waren na een paar jaar niet meer te bestellen. momenteel wil LG de markt veroveren met goedkoop spul, lage prijzen. Helaas trappen hele volkstammen erin. Ik geloof dat dit korte termijn verkoop is, vele zullen na een slechte ervaring niets meer van dit merk kopen. Wil je echte witgoedmerken denk dan aan Miele, AEG, Bosch, Liebherr maar niet aan de Koreanen zoals Samsung en LG.

looneytune88
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 nov 2010 17:32

Re: Wasmachine LG, service niet oké

Ongelezen bericht door looneytune88 »

Het is inmiddels zeven uur geweest en zoals verwacht ben ik NIET gebeld.
Ik ben dus al 5 dagen ( 3 werkdagen ) aan het wachten voordat iemand me überhaupt terug belt !
Ik heb nog geluk dat ik de wasmachine nu niet nodig heb en andere opties heb om te wassen.
Maar als dit niet zo was had het heel lastig geweest om zolang niet te kunnen wassen.
Wasmachines en koelkasten zouden gewoon binnen een paar dagen nagekeken moeten zijn !

Ik ga inderdaad maar is kijken voor een Duits merk, daar is de kwaliteit en service hopelijk een stuk beter. ( de LG wasmachine was trouwens in de tijd dat we hem kochten niet spotgoedkoop, en feit blijft dat het belachelijk is dat ze zolang erover doen om terug te bellen ).

Wim2007
Berichten: 962
Lid geworden op: 12 jul 2007 13:04

Re: Wasmachine LG, service niet oké

Ongelezen bericht door Wim2007 »

looneytune88 schreef:de LG wasmachine was trouwens in de tijd dat we hem kochten niet spotgoedkoop.
Maar het was en is wel een 'made in China' wasmachine (net als de huidige machines van Samsung en Panasonic). Doorgaans belooft dat label weinig goeds.
looneytune88 schreef:Ik ga inderdaad maar is kijken voor een Duits merk, daar is de kwaliteit en service hopelijk een stuk beter.
Probleem zal dan zijn om nog een echte Duitse wasmachine te vinden. De machines van Siemens en Bosch komen tegenwoordig uit Spanje, Slovenie, China of Polen, de wasmachines van AEG komen tegenwoordig uit Italie (en zijn eigenlijk Zanussi's met een ander merkplaatje), Polen of Spanje. Over Bauknecht is meer dan genoeg te vinden op dit forum. Eigenlijk blijft alleen Miele nog over. Wellicht is een Zweeds merk (Asko) ook een idee?

looneytune88
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 nov 2010 17:32

Re: Wasmachine LG, service niet oké

Ongelezen bericht door looneytune88 »

Vandaag een brief gehad: Het onderdeel voor u wasmachine is niet beschikbaar ( terwijl er nog steeds niemand langs is geweest of heeft gebeld ! )

Ik heb daarom vandaag zelf gebeld naar het bedrijf dat voor LG werkt, hier was niks bekend over mijn probleem.
Deze hebben in ieder geval mijn probleem opnieuw aangemeld en een monteur zou mij bellen.

Maar eerlijk gezegd duurt het me allemaal te lang en ga ik kijken voor een andere wasmachine.

jeroen334
Berichten: 16
Lid geworden op: 17 nov 2010 13:03

Re: Wasmachine LG, service niet oké

Ongelezen bericht door jeroen334 »

Probleem zal dan zijn om nog een echte Duitse wasmachine te vinden. De machines van Siemens en Bosch komen tegenwoordig uit Spanje, Slovenie, China of Polen, de wasmachines van AEG komen tegenwoordig uit Italie (en zijn eigenlijk Zanussi's met een ander merkplaatje), Polen of Spanje. Over Bauknecht is meer dan genoeg te vinden op dit forum. Eigenlijk blijft alleen Miele nog over. Wellicht is een Zweeds merk (Asko) ook een idee?


Verhaal klopt niet helemaal Wim. De Bosch en siemens komen enkel uit Spanje of Turkije check de hypermoderne fabrieken daar maar is. En de top modellen met een varioperfect trommel komen uit Duitsland. Let op!!! De nieuwe modellen van oktober komen niet allemaal uit Duitsland met een varioperfect trommel. Bauknecht dat kan ik beamen.

stofzuigertje

Re: Wasmachine LG, service niet oké

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Hoewel ik nu ook enige twijfels heb, Samsung is wat onderdelen betreft wel beter als LG dus nog redelijk te doen en heeft wel eigen monteurs maar bij tekort huren ze andere in!

LG is matig merk en vooral de al iets langer bestaande oudere modellen zijn eerder een probleem met onderdelen, dus nieuwste model en techniek vallen nog mee.....

De prijs van LG zegt als deze hoog is niets over kwaliteit maar over de winstmarge verkoper want ik lever ze vaak meer dan €100,- onder de winkel prijzen.
Maar wegens slecht leverbare of sloop delen moeten gebruiken dus nu geen LG meer, dus ook ik stop er mee!

Wim2007
Berichten: 962
Lid geworden op: 12 jul 2007 13:04

Re: Wasmachine LG, service niet oké

Ongelezen bericht door Wim2007 »

jeroen334 schreef:Verhaal klopt niet helemaal Wim. De Bosch en siemens komen enkel uit Spanje of Turkije check de hypermoderne fabrieken daar maar is. .
Niet bepaald. Een artikel over de vestigingen van Bosch-Siemens Hausgeräte in Nanjing en Wuxi in China is hier te vinden: http://www.appliancemagazine.com/editor ... =1&first=1

citaat; " The Wuxi organization has R&D professionals directly connected to the central R&D for laundry in Berlin, Germany. While other manufacturers have exported outdated production lines to China to produce an inferior product specifically for the Chinese market, all BSH products are based on the latest European platforms and built to the same quality levels as produced in Europe. The China facility now exports some of its production. "

jeroen334
Berichten: 16
Lid geworden op: 17 nov 2010 13:03

Re: Wasmachine LG, service niet oké

Ongelezen bericht door jeroen334 »

Oke Wim je hebt gelijk. Maar het blijft zo dat er ook machine's uit Duitsland komen kijk maar op de productiesticker met land van herkomst.

Toolboy

Re: Wasmachine LG, service niet oké

Ongelezen bericht door Toolboy »

Wim je verstrekt prima info!
Ter aanvulling Yes nagenoeg alle machine`s komen tegenwoordig uit China.
Niks mis mee want de opdrachtgever kan zelf de kwaliteit bepalen.
Elke handels naam kan in china laten produceren en het in z`n eigen land assembleren.
Dus een chinees product wat elders wordt geassembleerd mag de productie naam van het land gebruiken.
Dit doet o.a. philips/Miele/gazelle /batavus. enzv
Wat ik al veel eerder heb gesteld op dit forum elke 100 euro is 1 jaar levensduur.
Let op daar komen de consumentenzakkenvullersorganisaties later ook wel mee.

T

Mooi wordt he haha

Bravenboer
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 nov 2010 15:04

Re: Wasmachine LG, service niet oké

Ongelezen bericht door Bravenboer »

Beste mensen,

Ik heb in mei jl. een wasmachine (DD147MWWM) gekocht van LG. Alleen na een aantal maanden, kwamen er gaten in onze kleding.

Op maandag 18 oktober naar de servicedesk gebeld en er zou contact op worden genomen door de monteur, deze meneer belde nog dezelfde dag en de volgende ochtend kwam hij al. Hij had binnen 5 minuten het probleem gevonden, de ruimte tussen de trommel en het deurtje was te groot waardoor kleding vast kwam te zitten. Ik kreeg een nieuwe wasmachine want een ieuwe trommel in zeten had geen nut. Er zou binnen 10 werkdagen contact op worden genomen over wanneer ze deze kwamen leveren.

Alleen wacht ik al sindsdien op enig telefoontje die er maar niet komt. Al verscheidenen keren naar de service desk gebeld en die mensen zijn netjes vragen vervolgens, dat die specifieke afdeling contact op wil nemen binnen twee werkdagen. Alleen die hebben nooit gehoord van klantenservice. Ik weet nu niet meer wat ik nog meer kan doen.

Graag advies van jullie.

Alvast bedankt.

Ouwe aap
Berichten: 514
Lid geworden op: 04 jan 2009 00:13

Re: Wasmachine LG, service niet oké

Ongelezen bericht door Ouwe aap »

@Bravenboer
Op zich is de service prima, dat ze hem gelijk willen ruilen dan. Vervolgens wel jammer dat het zo lang moet duren.
Ik denk dat het komt doordat die machine slecht leverbaar is. Ik zou ze even bellen of dat idd de oorzaak is en zo ja of ze misschien een alternatief kunnen leveren.
Succes en ik hoop de afloop hier nog te kunnen lezen

jeroen334
Berichten: 16
Lid geworden op: 17 nov 2010 13:03

Re: Wasmachine LG, service niet oké

Ongelezen bericht door jeroen334 »

Bravenboer schreef:Beste mensen,


@Braveboer

Bij welke firma is dit. En heb je dan een bonnr.


Ik heb in mei jl. een wasmachine (DD147MWWM) gekocht van LG. Alleen na een aantal maanden, kwamen er gaten in onze kleding.

Op maandag 18 oktober naar de servicedesk gebeld en er zou contact op worden genomen door de monteur, deze meneer belde nog dezelfde dag en de volgende ochtend kwam hij al. Hij had binnen 5 minuten het probleem gevonden, de ruimte tussen de trommel en het deurtje was te groot waardoor kleding vast kwam te zitten. Ik kreeg een nieuwe wasmachine want een ieuwe trommel in zeten had geen nut. Er zou binnen 10 werkdagen contact op worden genomen over wanneer ze deze kwamen leveren.

Alleen wacht ik al sindsdien op enig telefoontje die er maar niet komt. Al verscheidenen keren naar de service desk gebeld en die mensen zijn netjes vragen vervolgens, dat die specifieke afdeling contact op wil nemen binnen twee werkdagen. Alleen die hebben nooit gehoord van klantenservice. Ik weet nu niet meer wat ik nog meer kan doen.

Graag advies van jullie.

Alvast bedankt.

phve
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 dec 2010 10:37

Re: Wasmachine LG, service niet oké

Ongelezen bericht door phve »

In februari hebben we een LG WD13481TP aangeschaft. Vanaf het begin was het geluid bij centrifugeren nogal luid, maar nog niet onmogelijk. Dit geluid werd echter steeds luider en er begon iets te rammelen. Begin augustus LG gebeld. Voor een afspraak met een monteur moet je dan weer wachten totdat deze belt. Een week later komt de monteur: de as is scheef, de hele trommel moet vervangen worden.en dat duurt bijna drie weken. Enkele weken nadat de nieuwe trommel geplaatst was begint het weer heel vreemd te klinken. Nogmaals afspraak gemaakt: kogellagers stuk en hij draait scheef, de trommel moet vervangen worden. Daar heb ik geen vertrouwen in dus om vervanging van de hele wasmachine gevraagd. Na een week nog niets gehoord. Zelf gebeld om te vragen hoe het ermee staat.
Nog geen nieuws: we nemen zo snel mogelijk contact op
Weer een week later (10 november) nogmaals zelf gebeld: we hebben geen verzoek tot vervanging gekregen. uit navraag blijkt deze wel bij het reparatiebedrijf te liggen:
We zorgen dat het zo snel mogelijk in orde komt, u hoort van ons
Drie weken later nog steeds niets gehoort, weer gebeld:
U staat niet op de lijst met te vervangen machines, u moet nog even wachten dan komt het vanzelf goed
Hier heb ik dus geen vertrouwen meer in. We hebben toen (30 november) een klacht ingediend over het gebrek aan service. Op 15 december nogmaals een klacht ingediend omdat er nog steeds geen nieuws is. Op beide klachten is tot op heden (20 december) nog niet gereageerd.Voor deze wasmachine hadden we ook een LG wasmachine, waarvan de deur steeds niet goed sloot en het slot 2x is vervangen. Voor ons nooit meer een LG.

Rickyman
Berichten: 221
Lid geworden op: 22 dec 2009 23:38

Re: Wasmachine LG, service niet oké

Ongelezen bericht door Rickyman »

@ Toolboy
consumentenzakkenvullersorganisaties
Met jou wil ik niet een potje scrabbelen. Wat een woord man :lol: :lol:

Groet
Rick

P D van Loveren
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 jun 2011 18:07

Re: Wasmachine LG, service niet oké

Ongelezen bericht door P D van Loveren »

Ook wij zijn in het bezit van een LG wasmachine die nu nog geen 2 jaar oud is
en prima wast(e)
Echter er is een klein stukje uit de rubbering die aansluit op het deurtje waardoor er waswater lekt uit de voorkant.
Aangezien de machine is gekocht bij het inmiddels failliete Its heb ik voor
service aanvraag gebeld met het hoofdkantoor in almere alwaar men mij een
telefoonnummer gaf waarmee ik moest bellen om mijn probleem te laten behandelen.
De man aan de andere kant kon mij op geen enkele vraag antwoord geven en alleen zeggen dat er binnen twee dagen contact zou worden opgenomen.
We zijn nu 5 werkdagen verder en ( U raadt het al ) wij horen gewoon helemaal niets.
Ik donder de macine liever het raam uit dan dat ik mij weer ga aanmelden voor
( niet bestaande ) service , al met al , kennelijk geen verbetering bij de service van LG.

geennaam
Berichten: 27
Lid geworden op: 17 okt 2006 15:57

Re: Wasmachine LG, service niet oké

Ongelezen bericht door geennaam »

Als ik bovenstaande zo lees vrees ik dat mijn koel-vriescombinatie ook niet gemaakt gaat worden. Ik heb al diverse mailtjes naar LG gestuurt maar nog geen reactie.

Zoë Kreuning
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 feb 2012 11:43

Re: Wasmachine LG, service niet oké

Ongelezen bericht door Zoë Kreuning »

Tja, waar zal ik beginnen? Maar bij het eind;

Er zou vandaag een monteur komen maar helaas deze is ziek geworden en dus hebben wij pech! Dat wij al een week met een kapotte wasmachine zitten lijkt LG niet te interesseren. Zelfs maakt het niet uit dat wij in oktober 2011 ook al 3 weken niet hebben kunnen wassen en toen was ik notabene hoog zwanger!! De medewerker die ik vandaag sprak sloeg alles; deze ging heeeeeel misschien als hij vandaag een heel klein beetje tijd had eens voor mij bellen waarom onze machine vandaag niet meer gerepareerd kan worden.

Zelden heb ik zo'n slechte service meegemaakt om nog maar te zwijgen over de steeds lekkende machines!!

4littlekids
Berichten: 19
Lid geworden op: 01 mar 2011 08:29

Re: Wasmachine LG, service niet oké

Ongelezen bericht door 4littlekids »

De reactiesenlheid van LG is echt waardeloos, je moet echt gtog keer bellen. Namen noteren en meerdere malen per dag bellen is bij ons de oplossing geweest.
Onze machine van juni 2010 (eerste model van de 11 kg machine) deed na een 1/2 jaar steeds maar errors geven, hij weigerde om te centrifugeren. Toen belden we ongeveer om de dag en dat een week lang (heel handig met 4 kinderen en geen machine maar wel veel lieve buren :) ) men beweerde dat we niet hadden gebeld, geen reparatiebon aangemaakt ed....toen is de monteur geweest maar hij deed het na een aantal wasbeurten weer.
Toen zijn we 3 x per dag gaan bellen en dan steeds namen opgeschreven, en wat gebeurde er? Binnen enkele dagen stond er een vrachtwagen voor de deur met een geheel nieuwe machine die ook nog eens 2 trappen opgesjouwd werd en de oude naar beneden. Aangesloten en de wasdroger er weer op en ook aangesloten.
Dat is de service waar ik een pluim voor geef.
Aanhouder wint :wink:

yvonnevanegmond
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 aug 2012 15:35

Re: Wasmachine LG, service niet oké

Ongelezen bericht door yvonnevanegmond »

Ongelooflijk, wat een klachten bij LG, zo ook bij mij. Ik heb een lekkende wasmachine, er is al 2 keer een monteur geweest na de nodige keren bellen. maar de machine is nog steeds lek. mijn houten vloer in de keuken is ook naar de............., omdat het water uit de machine naar mijn keuken is gelopen, ondanks dat ik een putje in mijn washok heb, kan je nagaan wat een water er gelekt heeft.
Bij LG wordt je steeds van het kastje naar de muur gestuurd, want LG legt het probleem bij reparatiebedrijf neer en andersom.
Maar goed, er komt komende donderdag, ruim een week later weer een monteur, dus we wachten maar weer af.
De machine is nog geen jaar oud en was echt niet goedkoop. ik zou graag mijn geld terug willen en een andere machine kopen, maar hoe krijg ik dat voor elkaar? Yvonne van Egmond

Gesloten