LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wanneer wordt Arriva door Radar aangepakt...?!

Reis je vaak met het openbaar vervoer of taxi en heb je hierover een uitgesproken mening? Laat het ons hier weten.
maju

Wanneer wordt Arriva door Radar aangepakt...?!

Ongelezen bericht door maju »

Ik heb met afschuw eerdere reacties gelezen over Arriva, ze gooiden alles op z'n kop sinds laatste 1-1-2012 en
zo te zien is alles mogelijk...

-Arriva accepteert geen ov-sterabonnementen maar ze legen wel je "gewone" tegoed uit je ov-chipkaart

-ze verkopen hun eigen abonnementen via de zgn. webshop, mits je 7 dagen bestelt... er zijn geen alternatieven of verkooppunten

-ze verkopen uitsluitend mand- of jaarabonnementen, weekabonnementen is dus niet meer mogelijk... voor ouders met schoolgaande kinderen is dit écht duurder nu

-ze doen geen restituties, ze menen een zicht-tegoed-kaart met je ov-chipkaartnr te willen maken maar na meer dan 1 maand, hebben wij nog niets gezien

hoe kan dit nou? Arriva besteelt de reizigers openlijk en er is niemand die aandacht hieraan besteed...?!

RADAR... ben je er nog?

Trestry

Re: Wanneer wordt Arriva door Radar aangepakt...?!

Ongelezen bericht door Trestry »

Arriva moet inderdaad eens worden aangepakt. Wat een ontzettend slechte klantenservice hebben ze daar. Mijn uitcheck werd geregistreerd als een incheck. Hierdoor moest ik dus opnieuw 6 euro incheck tarief betalen, terwijl ik juist 2,40 terug zou moeten krijgen. Vervolgens ga je het restitutie formulier invullen. 2 weken later heb je nog steeds geen antwoord. Nog maar 's een formuliertje invullen. Nog steeds geen antwoord. Vervolgens 20x dat formulier verstuurd. Nog steeds geen antwoord. Vorige week heb ik dan eindelijk reactie gekregen. Ja meneer, uw restitutie is op 15-01-2012 in goede orde ontvangen. U ontvang binnen 3 weken uw geld op uw rekeningnummer. Nu, 3 en een halve week later heb ik nog steeds geen geld op m'n rekening.

Dit slaat toch helemaal nergens op? Waarom moet ik überhaupt 3 weken wachten? Waarom niet gewoon direct dat geld overmaken en excuses aanbieden zoals het hoort? Ik hoop echt dat radar hier wat aan gaat doen

OvanDee

Ongelezen bericht door OvanDee »

Het klopt dat er rondom sterabonnementen sinds 1-1-12 veel veranderd is (in heel NL trouwens): geen verkooppunten meer, wel online bestellen. Veel vervoerders kunnen sterabonnementen op een chipkaart zetten, Arriva helaas niet. Daar laat je je abo gewoon zien.
Er zijn geen week abo's meer. En de bestel- en levertijd voor een abo is nu max. 6 dagen, maar je kunt wel in 1 keer 2 of 3 of meer abo's bestellen, dan heb je ze in 1 keer in huis.
Gaat er met het reizen iets fout, dan kun je altijd restitutie aanvragen. Dat wordt ook veel gedaan, vandaar dat het tijdelijk wat langer duurt voordat je je geld terug hebt. Maar je krijgt het vrijwel altijd.

Arriva bepaalt niet zelf wat er allemaal te koop is, daar wordt met veel mensen over gepraat. En na goed overleg is besloten het te doen zoals het nu is.
In heel Nederland is het busvervoer met 4,9% in prijs gestegen. Dat is niet leuk voor de reiziger, maar wel nodig om het OV betaalbaar te houden.
Verder is Arriva hard bezig om met nieuwe producten voor de chipkaart te komen, die bijv. ook het wegvallen van het weekabo kunnen compenseren.
Die verwachten we met een maand of 2.

Oja, Arriva houdt zijn radar aan staan om te weten wat er leeft bij de reiziger en om er iets mee te doen.

Trestry

Ongelezen bericht door Trestry »

Oja, Arriva houdt zijn radar aan staan om te weten wat er leeft bij de reiziger en om er iets mee te doen.
Waarschijnlijk ben jij die medewerker/hoofd van de klantenservice van Arriva? Fijn om je hier te zien, want het is echt niet normaal hoe jullie als klantenservice omgaan met je klanten. Ik heb nu al minstens 5 keer jullie op de hoogte gesteld van het feit dat er teveel van mijn ov-chipkaart is afgeschreven. Ik heb één keer een reactie gekregen dat jullie het terug zouden storten, maar dat is nog steeds niet gebeurd. Op de overige reacties heb ik gewoon geen antwoord gekregen.

Waarom reageren jullie gewoon domweg niet op de reacties van jullie klanten? Als je zo graag wilt weten wat er leeft bij de reizigers zou ik daar maar eens mee beginnen! Het is dat jullie een monopolie op het treinvervoer hebben en ik niet met een andere maatschappij kan reizen, anders was ik al lang bij jullie weggeweest!

Ben jij trouwens de enige medewerker van de klantenservice van Arriva? Elke keer als ik jullie een mailtje stuur krijg ik jouw naam eronder. Als je de enige bent, kan ik nog enigszins begrijpen dat jullie maar 10% van de klachten in behandeling nemen...
Gaat er met het reizen iets fout, dan kun je altijd restitutie aanvragen. Dat wordt ook veel gedaan, vandaar dat het tijdelijk wat langer duurt voordat je je geld terug hebt. Maar je krijgt het vrijwel altijd.
Jullie hebben een betalingsachterstand van 4 weken? Laat me niet lachen. Jullie zijn een stelletje oplichters die zoveel mogelijk rente willen ontvangen

Edit: Ik heb 7 reacties naar jullie gestuurd, 2 teruggekregen maar m'n restitutie nog steeds niet ontvangen... Eerste restitutie aangevraagd op 15-01-2012, nu meer dan 4 weken geleden.
Laatst gewijzigd door Trestry op 13 feb 2012 21:30, 2 keer totaal gewijzigd.

bianca82

Ongelezen bericht door bianca82 »

arriva bepaald niet?

waarom moet je dan als je je ov kaart vergeten ben of dat het bedrag op is (en het oplaadpunt te ver is om te lopen) 2 euro per rit betalen?

en hier zijn het stukjes van 10 min met de bus
(half uur a 3 kwartier lopen)

ik vertrouw het systeem nog niet genoeg om het geld van mn rekening af te laten halen

Gesloten