LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] loterij 100 deelnemers?

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
buiter123

loterij 100 deelnemers?

Ongelezen bericht door buiter123 »

vrijdag werd ik gebeld door een bedrijf die je 300 loten aanbied in een loterij waar maar 100 mensen aan mee mogen doen.gegarandeerd prijs.en je moet 24,95 betalen om eenmalig mee te mogen doen.ze zeiden dat het bedrijf is gevestigd in den bosch.wie heeft er ook ervaring met dit telefoontje en/of loterij?

Leo The Emperor

Re: loterij 100 deelnemers?

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

buiter123 schreef:vrijdag werd ik gebeld door een bedrijf die je 300 loten aanbied in een loterij waar maar 100 mensen aan mee mogen doen.gegarandeerd prijs.en je moet 24,95 betalen om eenmalig mee te mogen doen.ze zeiden dat het bedrijf is gevestigd in den bosch.wie heeft er ook ervaring met dit telefoontje en/of loterij?
Normaal komen er alleen maar goede zaken uit Oeteldonk, maar hier heb ik wel zo mijn twijfels over .. :mrgreen:

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

buiter123 schreef:vrijdag werd ik gebeld door een bedrijf die je 300 loten aanbied in een loterij waar maar 100 mensen aan mee mogen doen.gegarandeerd prijs.en je moet 24,95 betalen om eenmalig mee te mogen doen.ze zeiden dat het bedrijf is gevestigd in den bosch.wie heeft er ook ervaring met dit telefoontje en/of loterij?
gegarandeerd prijs.......voor dat bedrijf

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Gemiddeld 74,85 per persoon, als alle loten verkocht worden. En wat is die gegarandeerde prijs?

kuklos

Ongelezen bericht door kuklos »

buiter123 schreef:wie heeft er ook ervaring met dit telefoontje en/of loterij?
Zowel met de loterij als het telefoontje geen ervaring. Wel met mensen die elke keer weer hier intrappen. Dezelfde mensen die op spam reageren.
Waarom überhaupt deze vraag nog stellen? Je weet toch dat dit stinkt als rotte vis?

buiter123

nou ik ben er niet ingetrapt,heb gezged dat ze eerst maar eens wat informatie moesten opsturen.dat zou volgens hun 14dagen duren voor ik dat in huis heb.maar ik denk altijd,iets dat te mooi klinkt om waar te zijn,kan nooit waar zijn.maar toch ondanks het telefoontje vraag ik me wel af wat het nu precies is.is het een oplichtings truc,of wat zou het zijn.ik bedacht me wel dat het bedrijf winner(s) zou heete dat in den bosch zit gevestigd.maar goed.misschien heeft toch iemand deze zelfde ervaring mee gemaakt?

buiter123

kuklos schreef:
buiter123 schreef:wie heeft er ook ervaring met dit telefoontje en/of loterij?
Zowel met de loterij als het telefoontje geen ervaring. Wel met mensen die elke keer weer hier intrappen. Dezelfde mensen die op spam reageren.
Waarom überhaupt deze vraag nog stellen? Je weet toch dat dit stinkt als rotte vis?
spam?via de telefoon?!noog nooit van gehoord! :mrgreen:

buiter123

witte angora schreef:
Gemiddeld 74,85 per persoon, als alle loten verkocht worden. En wat is die gegarandeerde prijs?
ze had het over weekendje weg,geld prijzen,auto,jaar lang gratis boodschappen doen enz...opzich leuke prijzen.maar eerlijk gezegd kan ik er niet veel van geloven!

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Als alle 300 loten verkocht worden, dan levert dat 7485 euro op. Daar gaan de 'kosten' van het bedrijf ook nog eens af. Die 'auto' zal dan zeker wel een speelgoedautootje zijn?

En gegarandeerd prijs, als ik per persoon 74,85 vang wil ik ze alle 100 best wel een pak koffie toesturen, no problem. :mrgreen:

Maar ik denk eerlijk gezegd met zo'n opbrengst dat dat weekendje weg, dat jaar boodschappen, die auto, en die geldprijs, alleen en uitsluitend voor de 'organisator' is, dat kun je toch zeker zelf wel uitrekenen. :lol:

elnuar

Ongelezen bericht door elnuar »

buiter123 schreef:nou ik ben er niet ingetrapt,heb gezged dat ze eerst maar eens wat informatie moesten opsturen.dat zou volgens hun 14dagen duren voor ik dat in huis heb.maar ik denk altijd,iets dat te mooi klinkt om waar te zijn,kan nooit waar zijn.maar toch ondanks het telefoontje vraag ik me wel af wat het nu precies is.is het een oplichtings truc,of wat zou het zijn.ik bedacht me wel dat het bedrijf winner(s) zou heete dat in den bosch zit gevestigd.maar goed.misschien heeft toch iemand deze zelfde ervaring mee gemaakt?
ik ben zelf ook een keer gebeld door een soortgelijke actie, veel loten, veel deelnemers en gegarandeerd prijs ja...
Klopt vast ook wel, maar elke prijs wordt gedeeld over alle deelnemers, nadat bedrijf natuurlijk eerst 'kosten' heeft ingehouden.
Maar wat voor jezelf interessanter kan zijn : koop een straatje staatloten (1/5e loten iets goedkoper) heb je ook gegarandeerd een prijs, maar als er dan een megaprijs valt mag je die helemaal zelf houden ;-)

Maar waar het om gaat is het rendement wat je haalt bij zoveel loten. Dat is al lang bekend! Op een X-aantal loten valt minimaal een Y-aantal prijzen. Hiermee weet je dus wat je standaard verlies is (X keer lotprijs - som van de prijzen). Bij staatloterij is dat rendement ongeveer 70% (als ik het goed heb).
Ga je nu met veel meer mensen samen inleggen wordt het rendement niet veel hoger. Er bestaat wel een grotere kans op de hogere prijzen, maar die moeten dan ook met meer mensen verdeeld worden.
Een prijs van 10.000 euro moet dan verdeeld worden over alle deelnemers en als dat er 100 zijn, hou je 100 euro per persoon over.
Haal daar je inleg vanaf en kosten voor het bedrijf...
En dan is 25euro p.p. 'administratie' kosten om mee te mogen doen ook best veel... Kan je beter loten voor kopen gok ik zo... (of nog beter, geef het aan mij voor dit advies :P ben je het geld even goed kwijt ;-) )

Daarnaast hoe garandeert het bedrijf welke loten meedoen? sturen ze overzicht met welke loten meedoen? zodat je ook zelf kan nakijken wat de opbrengst is? of moet je daarop vertrouwen?
Want als je daarop moet vertrouwen, wie garandeert je dan dat als er wel een mega prijs op een van hun loten valt, dat lot niet 'toevallig' door een van de medewerkers zelf was gekocht en dat die medewerker er met de prijs vandoor gaat. (of netjes gezegd niet toevallig zijn verliezende lot omwisselt voor het winnende ;-) ) Of dit zelfs met een grotere stapel doet...

buiter123

het is inderdaad allemaal een beetje vaag.maar het enige waar ik benieuwd naar was,of er meer mensen benaderd zijn.niet zozeer dat je nu wel of niets kan winnen.(ik doe niet eens mee :mrgreen: :mrgreen: )misschien is het wel een nieuwe vorm van loterijen?!wie weet!maar evengoed,het klinkt te mooi om waar te zijn,dus dan is het meestal niet waar.mochten er mensen onlangs nog benaderd zijn door dit/of een soort gelijk bedrijf.dan hoor ik het graag.ik gaf trouwens aan de telefoon aan,niet zo happig te zijn op dat callcenters mij bellen.die mevrouw aan de telefoon zei,dat ze geen callcenter waren maar een servicebureau uit den bosch!wellicht is servicebureau het nieuwe callcenter :lol: :lol: :lol:

bosse bol

Ongelezen bericht door bosse bol »

Zal wel aan mij liggen maar hier snap ik geen jota van.
Er worden 300 loten aangeboden voor een loterij waaraan er
maar 100 mee mogen doen.Als je ze alle 300 verkoopt dan doen
er toch al 300 mee? Snap ik ff niet, ben maar een bosse bol :wink:

elnuar

Ongelezen bericht door elnuar »

het is sowieso een vaag gebeuren, maar als ik het zo lees betekent het ook dat alle 100 deelnemers gemiddeld 3 loten (moeten?) kopen.

Maar ik ben wel een van de personen die door een soortgelijke actie is gebeld, maar weet alleen niet meer waar het bedrijf zat. Ging toen om een actie waarbij er alleen mensen uit Leeuwarden waren geselecteerd om te mogen meedoen. Maar verder hetzelfde idee, veel loten, veel mensen en gegarandeerd prijs.
En met veel loten (300?) heb je inderdaad gegarandeerd een prijs, al is het maar een prijs van 1 euro... Ben er toen ook niet op ingegaan ;)

bosse bol

Ongelezen bericht door bosse bol »

Prijs is gegarandeerd dus waarom zou ik 3 loten
moeten kopen als 1 al voldoende is?
Volg de raad van kuklos maar op.
Staat hier:

jls63

Ongelezen bericht door jls63 »

loterijen dienen een verguning te hebben van min. v. justitie of van de gemeente. vraag gewoon om het goedkeuringsnummer. als ze dit kunnen zeggen, dan kan je het navragen en klopt het meestal wel. mocht het dubieus zijn, zullen ze vaak de verbinding direct verbreken.....

buiter123

het zou om een loterij gaan waar 100 mensen aan mee mogen doen,en iedere deelnemer 300 loten krijgt.schijnbaar is het iets van de gemeente uit.maar toch,het is vreemd en vaag.

kuklos

buiter123 schreef:schijnbaar is het iets van de gemeente uit.
En dat heeft de gemeente ook schriftelijk bevestigd?

buiter123

nou ik heb niets ontvangen.maar ik ga morgen eens met de gemeente bellen.want ik ben er niet zo van gediend dat mijn prive gegevens zo worden af gegeven aan een of ander bedrijf.

kuklos

Misschien moet ik het anders vragen, wie heeft jou gezegd dat het van de gemeente uit zou zijn gegaan?

buiter123

dat zegt het bedrijf dat belde.ze zeggen een servicebureau te zijn dat sinds 2008 actief is.en er elke maand een andere gemeente aan de beurt is waar de loterij gehouden word.100 deelnemers van die gemeente mogen dan mee doen.en zo is er elke maand een andere gemeente aan de beurt.zo is het mij gezegd.ik vroeg ook echt speciefiek naar hoe hun aan mijn gegevens komen,en zo werd er gezegd dat deze via de gemeente zijn verkregen.

Gesloten