LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] BESLIS NOOIT IN ÉÉN KEER M.B.T.UW KEUKEN OF BADKAMER AANKOOP
BESLIS NOOIT IN ÉÉN KEER M.B.T.UW KEUKEN OF BADKAMER AANKOOP
BESLIS NOOIT IN ÉÉN KEER M.B.T. UW KEUKEN OF BADKAMER AANKOOP
Bij de meeste keuken en badkamerzaken bent U in mijn ogen geen KLANT maar OMZET.
Zo ook bij Brugman Keukens en Badkamers.
Daarom MOET U daar ook METEEN in de winkel BESLISSEN over de keuken en of badkameraankoop.
Honderden… nee zelf duizenden Euro’s korting worden U “gegeven”, ALS U MAAR METEEN BESLIST.
DE MOOISTE VERHALEN en toneelstukken worden in dat soort winkels opgevoerd, even overleggen, even toestemming vragen aan de manager, de actie is alleen vandaag geldig….etc. etc. Het zijn de geslepen verkoopapen met jarenlange ervaring tegenover U met Uw eerste keuken en of badkameraankoop.
TRAP ER NIET IN
De enige reden waarom U in één keer MOET beslissen is omdat men weet dat U hetzelfde product elders stukken goedkoper kunt krijgen!! Ja echt… lees de zin hiervoor nog maar een keer.
Hoe herkent U dit soort zaken?
1) Opdringerige verkoopapen die vrijwel meteen in Uw nek staan te hijgen. Niet omdat men interesse heeft voor U, maar om te polsen of er (meteen) OMZET te halen valt. (Anders wel snel even een offerte).
2) Altijd de vraag hoeveel U voor de keuken of badkamer wilt besteden. Men heeft voor die vraag een fantastische…ja .. bijna een geloofwaardige uitleg. Echter hij wordt alleen gesteld om erachter te komen HOEVEEL OMZET er te halen valt.
3) U MOET DAAR ALTIJD IN ÉÉN KEER BESLISSEN. De hele trukendoos wordt opengetrokken want DE OMZET MOET BINNENBOORD. Men zal er alles aan doen om U in een keer te laten beslissen. Pas als men gaat inzien dat dit niet gaat lukken, probeert men nog te redden wat er te redden valt.
4) Men krijgt GÉÉN GESPECIFICEERDE OFFERTE. Want alles is er immers duurder.
Je hebt in dat soort winkels verkoopapen en opperapen. Hoewel de verkoopapen wel anders willen, doen ze uitsluitend dat wat de opperapen zeggen wat ze moeten doen, want anders kunnen ze de boom in.
De gemiddelde opperaap heeft daar een IQ wat net iets hoger is dan plankton, maar toch blijven de verkoopapen na-apen wat de opperapen brallen.
Ga gerust KIJKEN bij bijvoorbeeld Brugman Keukens en Badkamers maar:
BESLIS NOOIT IN ÉÉN KEER OVER UW AANKOOP…. EN ZEKER NIET DAAR !!! IK WAS ZO’N SUKKEL.
En nadat ik had gekocht (stom ik weet het) liet ik elders toch nog een offerte maken, en ik kan U vertellen dat deed BEHOORLIJK VEEL PIJN.
Want werkelijk alles wat ze daar verkopen is stukken goedkoper te verkrijgen bij een ander.(google maar eens 5 minuten)
Maar bovenal interesseert men zich daar totaal niet voor U als mens, met Uw specifieke wensen, maar men heeft uitsluitend oog voor Uw zuurverdiende centjes…de OMZET.
Ook de productkeuzes zijn uitsluitend OMZET gerelateerd en niet aan KWALITEIT.
Gezien de OMZET DRIFT is de winstmarge op een product belangrijker dan de kwaliteit ervan.
(Raadpleeg vooraf bv. de consumentengids van de consumentenbond) Ga in keukenzaken en badkamerzaken nooit voor een huismerk of een eigen merk wat uitsluitend binnen de keten is te verkrijgen. U kunt de prijs dan immers nooit objectief vergelijken.
U MOET in dit soort winkels IN ÉÉN KEER BESLISSEN OMDAT DE VERKOOPAAP DAT MOET VAN DE OPPERAAP. EN DE VERKOOPAAP en de OPPERPAAP WETEN DAT, INDIEN U ELDERS EEN OFFERTE LAAT MAKEN, HET ELDERS OOK STUKKEN GOEDKOPER IS. ZE ZULLEN U DAN IMMERS NOOIT MEER TERUGZIEN.
Ook belangrijk: Kijk eens op google en ga eens kijken welke winkels er allemaal tot dezelfde groep behoren. Die winkels hoeft U dan vervolgens niet meer te bezoeken, want daarmee bent dan U reeds bekend.
Bij de meeste keuken en badkamerzaken bent U in mijn ogen geen KLANT maar OMZET.
Zo ook bij Brugman Keukens en Badkamers.
Daarom MOET U daar ook METEEN in de winkel BESLISSEN over de keuken en of badkameraankoop.
Honderden… nee zelf duizenden Euro’s korting worden U “gegeven”, ALS U MAAR METEEN BESLIST.
DE MOOISTE VERHALEN en toneelstukken worden in dat soort winkels opgevoerd, even overleggen, even toestemming vragen aan de manager, de actie is alleen vandaag geldig….etc. etc. Het zijn de geslepen verkoopapen met jarenlange ervaring tegenover U met Uw eerste keuken en of badkameraankoop.
TRAP ER NIET IN
De enige reden waarom U in één keer MOET beslissen is omdat men weet dat U hetzelfde product elders stukken goedkoper kunt krijgen!! Ja echt… lees de zin hiervoor nog maar een keer.
Hoe herkent U dit soort zaken?
1) Opdringerige verkoopapen die vrijwel meteen in Uw nek staan te hijgen. Niet omdat men interesse heeft voor U, maar om te polsen of er (meteen) OMZET te halen valt. (Anders wel snel even een offerte).
2) Altijd de vraag hoeveel U voor de keuken of badkamer wilt besteden. Men heeft voor die vraag een fantastische…ja .. bijna een geloofwaardige uitleg. Echter hij wordt alleen gesteld om erachter te komen HOEVEEL OMZET er te halen valt.
3) U MOET DAAR ALTIJD IN ÉÉN KEER BESLISSEN. De hele trukendoos wordt opengetrokken want DE OMZET MOET BINNENBOORD. Men zal er alles aan doen om U in een keer te laten beslissen. Pas als men gaat inzien dat dit niet gaat lukken, probeert men nog te redden wat er te redden valt.
4) Men krijgt GÉÉN GESPECIFICEERDE OFFERTE. Want alles is er immers duurder.
Je hebt in dat soort winkels verkoopapen en opperapen. Hoewel de verkoopapen wel anders willen, doen ze uitsluitend dat wat de opperapen zeggen wat ze moeten doen, want anders kunnen ze de boom in.
De gemiddelde opperaap heeft daar een IQ wat net iets hoger is dan plankton, maar toch blijven de verkoopapen na-apen wat de opperapen brallen.
Ga gerust KIJKEN bij bijvoorbeeld Brugman Keukens en Badkamers maar:
BESLIS NOOIT IN ÉÉN KEER OVER UW AANKOOP…. EN ZEKER NIET DAAR !!! IK WAS ZO’N SUKKEL.
En nadat ik had gekocht (stom ik weet het) liet ik elders toch nog een offerte maken, en ik kan U vertellen dat deed BEHOORLIJK VEEL PIJN.
Want werkelijk alles wat ze daar verkopen is stukken goedkoper te verkrijgen bij een ander.(google maar eens 5 minuten)
Maar bovenal interesseert men zich daar totaal niet voor U als mens, met Uw specifieke wensen, maar men heeft uitsluitend oog voor Uw zuurverdiende centjes…de OMZET.
Ook de productkeuzes zijn uitsluitend OMZET gerelateerd en niet aan KWALITEIT.
Gezien de OMZET DRIFT is de winstmarge op een product belangrijker dan de kwaliteit ervan.
(Raadpleeg vooraf bv. de consumentengids van de consumentenbond) Ga in keukenzaken en badkamerzaken nooit voor een huismerk of een eigen merk wat uitsluitend binnen de keten is te verkrijgen. U kunt de prijs dan immers nooit objectief vergelijken.
U MOET in dit soort winkels IN ÉÉN KEER BESLISSEN OMDAT DE VERKOOPAAP DAT MOET VAN DE OPPERAAP. EN DE VERKOOPAAP en de OPPERPAAP WETEN DAT, INDIEN U ELDERS EEN OFFERTE LAAT MAKEN, HET ELDERS OOK STUKKEN GOEDKOPER IS. ZE ZULLEN U DAN IMMERS NOOIT MEER TERUGZIEN.
Ook belangrijk: Kijk eens op google en ga eens kijken welke winkels er allemaal tot dezelfde groep behoren. Die winkels hoeft U dan vervolgens niet meer te bezoeken, want daarmee bent dan U reeds bekend.
Laatst gewijzigd door Zuiver op 10 feb 2012 18:29, 5 keer totaal gewijzigd.
Re: BESLIS NOOIT IN ÉÉN KEER M.B.T.UW KEUKEN OF BADKAMER AANKOOP
Zodra je handtekeningen plaatst , is de koop gesloten. Daar heeft de aanbetaling verder weinig mee van doen.En zeker bij Brugman Keukens en Badkamers zou ik niet aanbetalen. En eigenlijk bent U al te laat ook, want als ze willen dat U een aanbetaling doet, betekend dit, dat U daar al hebt gekocht.
Overigens ben ik het verder wel eens met de strekking van overige waarschuwingen.
Re: BESLIS NOOIT IN ÉÉN KEER M.B.T.UW KEUKEN OF BADKAMER AANKOOP
Zuiver
Keuken kopen:
De beste manier om erachter te komen wie in deze branche te vertrouwen is, is informeren bij buren, kennissen, vrienden en familie. Mond tot mond reklame is nu eenmaal de beste reklame die er is. En als je mensen met een nieuwe keuken gevonden hebt kun je daar ook meteen kijken hoe die er uit ziet en ook praten over de kwaliteit en over de installatie van de keuken.
De meest grove fout die je kunt maken is, na een fraai en glad verkoopgesprek de offerte meteen op dezelfde dag tekenen. In negen van de tien gevallen teken je dan in feite een koopovereenkomst die uitsluitend tegen hoge annuleringskosten (vaak meer dan 30%) kan teniet worden gedaan. Dus: absoluut niets tekenen maar altijd mondeling een bedenktijd van minimaal 7 dagen aanhouden. Als de verkoper zegt dat hij een handtekening nodig heeft om zijn of haar werktijd te verantwoorden voor zijn baas, dan moet je zo snel als mogelijk het pand verlaten, want zo iemand moet je nooit vertrouwen.
De volgende valkuil is dat je tegen het kopen van een keuken opziet en maar één zaak bezoekt. Het is heel belangrijk dat je er veel tijd voor uittrekt en gaat shoppen, dus meerdere zaken langs gaat. Daarbij is het belangrijk dat je niet je naam en adres en telefoonnummer geeft. Die heeft de verkoper helemaal nog niet nodig om een offerte te maken en je voorkomt ermee dat hij of zij in de computer gaat kijken of je al ergens anders een offerte gevraagd hebt.
De derde fout die je kunt maken is, dat je verblind wordt door de hoge kortingen. Elke zaak die openlijk adverteert met kortingen van 30 tot 50% moet je mijden als de pest. Bovendien zegt de verkoper in zo'n zaak meestal dat die korting heel speciaal is en alleen die dag geldt. Als je dat hoort moet er onmiddellijk een lampje bij je gaan branden en heeft onderhandelen verder geen zin meer omdat je bij zo'n zaak met zo'n uitpraak zeker niet moet kopen.
De volgende valkuil die ik noem is, uiteindelijk accoord gaan met een offerte die onduidelijkheden bevat. Na het zetten van je handtekening kunnen juist die onduidelijkheden grote problemen geven.
Maak vóór het ondertekenen van de overeenkomst een schriftelijke afspraak over de betaling. Bij een goede keukenzaak kun je meestal afspreken dat 30% van de koopsom vooraf betaald wordt (het wettelijk maximum is 50%), gevolgd door 60% van de koopsom bij oplevering en 10% na de levering en installatie. Zo hou je wat geld achter de hand als alles nog niet goed afgewerkt is bij de eerste oplevering. Het allermooiste is dat je niets vooruit betaald. Van zo’n zaak weet je zeker dat die niet op korte termijn failliet gaat.Spreek ook af dat de maten die jij als klant hebt meegenomen indicatief zijn. Sta er op dat iemand van de keukenzaak zelf persoonlijk de zaak bij je thuis komt opmeten. Zo voorkom je dat later gezegd kan worden dat jij een meetfout hebt gemaakt.
Bovenstaande wil niet zeggen dat, als je een goed gevoel hebt bij de gang van zaken in de showroom, je niet kunt onderhandelen over de prijs. Ook in een goede keukenzaak is daar altijd ruimte voor. Maar denk dan niet in termen van 40 tot 50%, maar meer aan 5 tot hooguit 10%.
Deze tekst is tot stand gekomen in samenwerking met de KASSA-expert Hutch.
Zie ook: http://www.consuwijzer.nl/content.jsp?objectid=7066
Maxiem/ReadAC.
Keuken kopen:
De beste manier om erachter te komen wie in deze branche te vertrouwen is, is informeren bij buren, kennissen, vrienden en familie. Mond tot mond reklame is nu eenmaal de beste reklame die er is. En als je mensen met een nieuwe keuken gevonden hebt kun je daar ook meteen kijken hoe die er uit ziet en ook praten over de kwaliteit en over de installatie van de keuken.
De meest grove fout die je kunt maken is, na een fraai en glad verkoopgesprek de offerte meteen op dezelfde dag tekenen. In negen van de tien gevallen teken je dan in feite een koopovereenkomst die uitsluitend tegen hoge annuleringskosten (vaak meer dan 30%) kan teniet worden gedaan. Dus: absoluut niets tekenen maar altijd mondeling een bedenktijd van minimaal 7 dagen aanhouden. Als de verkoper zegt dat hij een handtekening nodig heeft om zijn of haar werktijd te verantwoorden voor zijn baas, dan moet je zo snel als mogelijk het pand verlaten, want zo iemand moet je nooit vertrouwen.
De volgende valkuil is dat je tegen het kopen van een keuken opziet en maar één zaak bezoekt. Het is heel belangrijk dat je er veel tijd voor uittrekt en gaat shoppen, dus meerdere zaken langs gaat. Daarbij is het belangrijk dat je niet je naam en adres en telefoonnummer geeft. Die heeft de verkoper helemaal nog niet nodig om een offerte te maken en je voorkomt ermee dat hij of zij in de computer gaat kijken of je al ergens anders een offerte gevraagd hebt.
De derde fout die je kunt maken is, dat je verblind wordt door de hoge kortingen. Elke zaak die openlijk adverteert met kortingen van 30 tot 50% moet je mijden als de pest. Bovendien zegt de verkoper in zo'n zaak meestal dat die korting heel speciaal is en alleen die dag geldt. Als je dat hoort moet er onmiddellijk een lampje bij je gaan branden en heeft onderhandelen verder geen zin meer omdat je bij zo'n zaak met zo'n uitpraak zeker niet moet kopen.
De volgende valkuil die ik noem is, uiteindelijk accoord gaan met een offerte die onduidelijkheden bevat. Na het zetten van je handtekening kunnen juist die onduidelijkheden grote problemen geven.
Maak vóór het ondertekenen van de overeenkomst een schriftelijke afspraak over de betaling. Bij een goede keukenzaak kun je meestal afspreken dat 30% van de koopsom vooraf betaald wordt (het wettelijk maximum is 50%), gevolgd door 60% van de koopsom bij oplevering en 10% na de levering en installatie. Zo hou je wat geld achter de hand als alles nog niet goed afgewerkt is bij de eerste oplevering. Het allermooiste is dat je niets vooruit betaald. Van zo’n zaak weet je zeker dat die niet op korte termijn failliet gaat.Spreek ook af dat de maten die jij als klant hebt meegenomen indicatief zijn. Sta er op dat iemand van de keukenzaak zelf persoonlijk de zaak bij je thuis komt opmeten. Zo voorkom je dat later gezegd kan worden dat jij een meetfout hebt gemaakt.
Bovenstaande wil niet zeggen dat, als je een goed gevoel hebt bij de gang van zaken in de showroom, je niet kunt onderhandelen over de prijs. Ook in een goede keukenzaak is daar altijd ruimte voor. Maar denk dan niet in termen van 40 tot 50%, maar meer aan 5 tot hooguit 10%.
Deze tekst is tot stand gekomen in samenwerking met de KASSA-expert Hutch.
Zie ook: http://www.consuwijzer.nl/content.jsp?objectid=7066
Maxiem/ReadAC.
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 14 dec 2011 19:19
Re: BESLIS NOOIT IN ÉÉN KEER M.B.T.UW KEUKEN OF BADKAMER AANKOOP
Zuiver schreef:
Bij de meeste keuken en badkamerzaken bent U in mijn ogen geen KLANT maar OMZET.
Het zijn commerciele bedrijven, ergens heb je gelijk. De klant staat centraal maar het is geen filantropische instelling. Vind je het raar dat men geld wil verdienen?
Daarom MOET U daar ook METEEN in de winkel BESLISSEN over de keuken en of badkameraankoop.
Moeten doe je nooit iets.
Honderden… nee zelf duizenden Euro’s korting worden U “gegeven”, ALS U MAAR METEEN BESLIST.
DE MOOISTE VERHALEN en toneelstukken worden in dat soort winkels opgevoerd, even overleggen, even toestemming vragen aan de manager, de actie is alleen vandaag geldig….etc. etc. Het zijn de geslepen verkoopapen met jarenlange ervaring tegenover U met Uw eerste keuken en of badkameraankoop.
Vind je het raar dat als een verkoper een aantal uren aan je besteed heeft deze ook probeert een stukje zekerheid tot order te krijgen?
1) Opdringerige verkoopapen die vrijwel meteen in Uw nek staan te hijgen. Niet omdat men interesse heeft voor U, maar om te polsen of er (meteen) OMZET te halen valt. (Anders wel snel even een offerte).
Apen??? Je hebt zelf 0 respect voor de verkoper, tot op het asociaal respectloze af maar hij moet wel alles zomaar voor jou doen?
2) Altijd de vraag hoeveel U voor de keuken of badkamer wilt besteden. Men heeft voor die vraag een fantastische…ja .. bijna een geloofwaardige uitleg. Echter hij wordt alleen gesteld om erachter te komen HOEVEEL OMZET er te halen valt.
Dit wordt gedaan om teleurstellingen aan beide zijden te voorkomen, stel je hebt een budget van 5000euro in gedachten, maar gaat zonder iets aan te geven of van alle prijzen bewust te zijn alles uitzoeken. Komt er straks een idee uit van 25000euro. Zonde van je eigen tijd, maar ook van je verkoper. Die man zijn uren kosten ook gewoon geld.
3) U MOET DAAR ALTIJD IN ÉÉN KEER BESLISSEN. De hele trukendoos wordt opengetrokken want DE OMZET MOET BINNENBOORD. Men zal er alles aan doen om U in een keer te laten beslissen. Pas als men gaat inzien dat dit niet gaat lukken, probeert men nog te redden wat er te redden valt.
nogmaals, moeten doe je niet. Je bent er zelf bij. Maar vind je het nogsteeds raar dat als iemand een aantal uren aan je besteed die persoon ook wat zekerheid wil proberen te krijgen dat dit ook wat opleverd?
4) Men krijgt GÉÉN GESPECIFICEERDE OFFERTE. Want alles is er immers duurder.
Je hebt in dat soort winkels verkoopapen en opperapen. Hoewel de verkoopapen wel anders willen, doen ze uitsluitend dat wat de opperapen zeggen wat ze moeten doen, want anders kunnen ze de boom in.
nogmaals, geen respect voor een ander maar ze moeten jou op handen dragen?
De gemiddelde opperaap heeft daar een IQ wat net iets hoger is dan plankton, maar toch blijven de verkoopapen na-apen wat de opperapen brallen.
dit getuigd nu niet van eigen intelligentie en respect
Ga gerust KIJKEN bij bijvoorbeeld Brugman Keukens en Badkamers maar:
BESLIS NOOIT IN ÉÉN KEER OVER UW AANKOOP…. EN ZEKER NIET DAAR !!! IK WAS ZO’N SUKKEL.
En nadat ik had gekocht (stom ik weet het) liet ik elders toch nog een offerte maken, en ik kan U vertellen dat deed BEHOORLIJK VEEL PIJN.
Want werkelijk alles wat ze daar verkopen is stukken goedkoper te verkrijgen bij een ander.(google maar eens 5 minuten)
Maar bovenal interesseert men zich daar totaal niet voor U als mens, met Uw specifieke wensen, maar men heeft uitsluitend oog voor Uw zuurverdiende centjes…de OMZET.
Ook de productkeuzes zijn uitsluitend OMZET gerelateerd en niet aan KWALITEIT.
Gezien de OMZET DRIFT is de winstmarge op een product belangrijker dan de kwaliteit ervan.
(Raadpleeg vooraf bv. de consumentengids van de consumentenbond) Ga in keukenzaken en badkamerzaken nooit voor een huismerk of een eigen merk wat uitsluitend binnen de keten is te verkrijgen. U kunt de prijs dan immers nooit objectief vergelijken.
U MOET in dit soort winkels IN ÉÉN KEER BESLISSEN OMDAT DE VERKOOPAAP DAT MOET VAN DE OPPERAAP. EN DE VERKOOPAAP en de OPPERPAAP WETEN DAT, INDIEN U ELDERS EEN OFFERTE LAAT MAKEN, HET ELDERS OOK STUKKEN GOEDKOPER IS. ZE ZULLEN U DAN IMMERS NOOIT MEER TERUGZIEN.
Ook belangrijk: Kijk eens op google en ga eens kijken welke winkels er allemaal tot dezelfde groep behoren. Die winkels hoeft U dan vervolgens niet meer te bezoeken, want daarmee bent dan U reeds bekend.
En nee ik werk niet voor brugman, ik werk echter wel als verkoper in deze branche En al zie ik liever een euro bij mijn organisatie uitkomen als bij een concurent als Brugman. En kan ik soms best geammuseerd meelezen hoe de concurent fouten maakt (om daar vervolgens zelf lering uit te trekken).
Dan nog vind ik je hier tever gaan.
Verhuftering van de samenleving. Het begint bij de user met de naam: Zuiver
Re: BESLIS NOOIT IN ÉÉN KEER M.B.T.UW KEUKEN OF BADKAMER AANKOOP
Ik ben het gedeeltelijk met je eens knutselsmurf.
Om de klant op een dergelijke manier onder druk te zetten, is ongehoord en moet niet kunnen.
Er zijn nou eenmaal zwakkeren onder ons die zwichten op zo'n moment en later spijt en niet meer van een koop kunnen afzien.
Aan de andere kant zijn klanten veel kritischer geworden, zeker mede door de opkomst van media als internet, en smijten verkopers met termen als korting om de oren.
Vergeet inderdaad niet dat verkopers ook onder druk worden gezet.
Een recent onderzoek leert dat de huidige consument gemiddeld 5 a 6 ( ! ) keukenzaken bezoekt eer een beslissing te nemen.
Ik denk en vindt dat elke branche een kritische consument nodig heeft om scherp te blijven. Het gevolg is echter dat marges onder druk komen met alle gevolgen van dien.
Deels heeft de keukenbranche het aan zich zelf te danken dat de klant zo kritisch is.
Ik denk nog steeds dat het een kwestie is van Ying en Yang. Een open en eerlijke verkoper / keukenzaak doet altijd zaken met een eerlijk en open klant.
Om de klant op een dergelijke manier onder druk te zetten, is ongehoord en moet niet kunnen.
Er zijn nou eenmaal zwakkeren onder ons die zwichten op zo'n moment en later spijt en niet meer van een koop kunnen afzien.
Aan de andere kant zijn klanten veel kritischer geworden, zeker mede door de opkomst van media als internet, en smijten verkopers met termen als korting om de oren.
Vergeet inderdaad niet dat verkopers ook onder druk worden gezet.
Een recent onderzoek leert dat de huidige consument gemiddeld 5 a 6 ( ! ) keukenzaken bezoekt eer een beslissing te nemen.
Ik denk en vindt dat elke branche een kritische consument nodig heeft om scherp te blijven. Het gevolg is echter dat marges onder druk komen met alle gevolgen van dien.
Deels heeft de keukenbranche het aan zich zelf te danken dat de klant zo kritisch is.
Ik denk nog steeds dat het een kwestie is van Ying en Yang. Een open en eerlijke verkoper / keukenzaak doet altijd zaken met een eerlijk en open klant.
Re: BESLIS NOOIT IN ÉÉN KEER M.B.T.UW KEUKEN OF BADKAMER AANKOOP
Naar mijn idee is die hele verkoop techniek een overtreding van de wet Oneerlijke Handels Praktijken. (wet OHP)3) U MOET DAAR ALTIJD IN ÉÉN KEER BESLISSEN. De hele trukendoos wordt opengetrokken want DE OMZET MOET BINNENBOORD. Men zal er alles aan doen om U in een keer te laten beslissen. Pas als men gaat inzien dat dit niet gaat lukken, probeert men nog te redden wat er te redden valt.
nogmaals, moeten doe je niet. Je bent er zelf bij. Maar vind je het nogsteeds raar dat als iemand een aantal uren aan je besteed die persoon ook wat zekerheid wil proberen te krijgen dat dit ook wat opleverd?
Consument wordt geen redelijke termijn geboden om weloverwogen beslissing te nemen. Tevens is de tot standkoning van verkoop prijs misleidend.
Ook met de eigen CBW voorwaarden wordt een loopje genomen. Standaard zou offerte gewoon geldigheidsduur van 18 dagen moeten hebben, lijkt mij iets anders dan direct moeten beslissen.
Deze verkoop poppenkast verstoort normale marktwerking: in plaats van gezonde concurrentie op prijs en kwaliteit, wordt er op aggressieve verkoop methodes geconcurreerd.
Re: BESLIS NOOIT IN ÉÉN KEER M.B.T.UW KEUKEN OF BADKAMER AANKOOP
Reactie op schrijven van knutselsmurf
Bij de meeste keuken en badkamerzaken bent U in mijn ogen geen KLANT maar OMZET.
Het zijn commerciele bedrijven, ergens heb je gelijk. De klant staat centraal maar het is geen filantropische instelling. Vind je het raar dat men geld wil verdienen?
Beste knutselsmurf, Het gaat hier uitsluitend over ‘Brugman keukens en badkamers’ (en de overige bedrijven binnen dezelfde groep). In mijn ogen staat daar juist niet de klant centraal maar de OMZET.
Daarom MOET U daar ook METEEN in de winkel BESLISSEN over de keuken en of badkameraankoop.
Moeten doe je nooit iets.
“ De actie is alleen vandaag geldig” “Deze prijs geldt uitsluitend indien U nu beslist”
“Deze prijs geldt t/m Zondag” “Prijs alleen tijdens de actie week, maand of dag” …………………………..maar niets moet?
Honderden… nee zelf duizenden Euro’s korting worden U “gegeven”, ALS U MAAR METEEN BESLIST.
DE MOOISTE VERHALEN en toneelstukken worden in dat soort winkels opgevoerd, even overleggen, even toestemming vragen aan de manager, de actie is alleen vandaag geldig….etc. etc. Het zijn de geslepen verkoopapen met jarenlange ervaring tegenover U met Uw eerste keuken en of badkameraankoop.
Vind je het raar dat als een verkoper een aantal uren aan je besteed heeft deze ook probeert een stukje zekerheid tot order te krijgen?
Dat vind ik raar ja. Want al die kletsverhalen “dat de prijs alleen vandaag geldig is” “even overleg met de manager” zijn er uitsluitend op gericht om de order direct binnen te slepen. Die prijs is naar mijn mening volgende week ook nog geldig !! In mijn optiek spreek je dan niet de waarheid en ben je niet zuiver bezig.
1) Opdringerige verkoopapen die vrijwel meteen in Uw nek staan te hijgen. Niet omdat men interesse heeft voor U, maar om te polsen of er (meteen) OMZET te halen valt. (Anders wel snel even een offerte).
Apen??? Je hebt zelf 0 respect voor de verkoper, tot op het asociaal respectloze af maar hij moet wel alles zomaar voor jou doen?
Een verkoper die de klant adviseert m.b.t. een product en zich bij zijn advies uitsluitend laat leiden door de hogere winstmarge die hij op het geadviseerde product maakt, terwijl hij weet dat hij de klant voor dezelfde prijs maar met een mindere winst marge een ander product met een hogere kwaliteit kan verkopen,
beledigt naar mijn stellige mening niet alleen de klant die hij te woord staat, maar spreekt bovenal niet de waarheid. Wie is er dan asociaal en heeft geen respect ?
2) Altijd de vraag hoeveel U voor de keuken of badkamer wilt besteden. Men heeft voor die vraag een fantastische…ja .. bijna een geloofwaardige uitleg. Echter hij wordt alleen gesteld om erachter te komen HOEVEEL OMZET er te halen valt.
Dit wordt gedaan om teleurstellingen aan beide zijden te voorkomen, stel je hebt een budget van 5000euro in gedachten, maar gaat zonder iets aan te geven of van alle prijzen bewust te zijn alles uitzoeken. Komt er straks een idee uit van 25000euro. Zonde van je eigen tijd, maar ook van je verkoper. Die man zijn uren kosten ook gewoon geld.
Het zijn nu juist deze klanten die bescherming behoeven. Zonde van zijn eigen tijd ? zonde van de tijd van de verkoper? Het is juist deze klant die goede informatie nodig heeft, bovendien heeft deze klant toch ook de moeite genomen om je showroom te bezoeken. Zeg je dan tegen die klant zonde van Uw tijd?
3) U MOET DAAR ALTIJD IN ÉÉN KEER BESLISSEN. De hele trukendoos wordt opengetrokken want DE OMZET MOET BINNENBOORD. Men zal er alles aan doen om U in een keer te laten beslissen. Pas als men gaat inzien dat dit niet gaat lukken, probeert men nog te redden wat er te redden valt.
nogmaals, moeten doe je niet. Je bent er zelf bij. Maar vind je het nogsteeds raar dat als iemand een aantal uren aan je besteed die persoon ook wat zekerheid wil proberen te krijgen dat dit ook wat opleverd?
Zie hierboven. “dit ook wat oplevert” ?.. U denkt teveel aan OMZET hier en nu. Een goed gesprek van een aantal uren levert altijd iets op.
4) Men krijgt GÉÉN GESPECIFICEERDE OFFERTE. Want alles is er immers duurder.
Je hebt in dat soort winkels verkoopapen en opperapen. Hoewel de verkoopapen wel anders willen, doen ze uitsluitend dat wat de opperapen zeggen wat ze moeten doen, want anders kunnen ze de boom in.
nogmaals, geen respect voor een ander maar ze moeten jou op handen dragen?
Nogmaals :
Een verkoper die de klant adviseert m.b.t. een product en zich bij zijn advies uitsluitend laat leiden door de hogere winstmarge die hij op het geadviseerde product maakt, terwijl hij weet dat hij de klant voor dezelfde prijs maar met een mindere winst marge een ander product met een hogere kwaliteit kan verkopen,
beledigt naar mijn stellige mening niet alleen de klant die hij te woord staat, maar spreekt bovenal niet de waarheid. Wie is er dan asociaal en heeft geen respect ? Dan dragen ze mij als klant niet op handen, maar laten mij vallen als een baksteen.
De gemiddelde opperaap heeft daar een IQ wat net iets hoger is dan plankton, maar toch blijven de verkoopapen na-apen wat de opperapen brallen.
dit getuigd nu niet van eigen intelligentie en respect.
Indien U deze zin een aantal keren leest en U maakt onderdeel uit van deze winkelketen, dan heeft U het goed begrepen.
Ga gerust KIJKEN bij bijvoorbeeld Brugman Keukens en Badkamers maar:
BESLIS NOOIT IN ÉÉN KEER OVER UW AANKOOP…. EN ZEKER NIET DAAR !!! IK WAS ZO’N SUKKEL.
En nadat ik had gekocht (stom ik weet het) liet ik elders toch nog een offerte maken, en ik kan U vertellen dat deed BEHOORLIJK VEEL PIJN.
Want werkelijk alles wat ze daar verkopen is stukken goedkoper te verkrijgen bij een ander.(google maar eens 5 minuten)
Maar bovenal interesseert men zich daar totaal niet voor U als mens, met Uw specifieke wensen, maar men heeft uitsluitend oog voor Uw zuurverdiende centjes…de OMZET.
Ook de productkeuzes zijn uitsluitend OMZET gerelateerd en niet aan KWALITEIT.
Gezien de OMZET DRIFT is de winstmarge op een product belangrijker dan de kwaliteit ervan.
(Raadpleeg vooraf bv. de consumentengids van de consumentenbond) Ga in keukenzaken en badkamerzaken nooit voor een huismerk of een eigen merk wat uitsluitend binnen de keten is te verkrijgen. U kunt de prijs dan immers nooit objectief vergelijken.
U MOET in dit soort winkels IN ÉÉN KEER BESLISSEN OMDAT DE VERKOOPAAP DAT MOET VAN DE OPPERAAP. EN DE VERKOOPAAP en de OPPERPAAP WETEN DAT, INDIEN U ELDERS EEN OFFERTE LAAT MAKEN, HET ELDERS OOK STUKKEN GOEDKOPER IS. ZE ZULLEN U DAN IMMERS NOOIT MEER TERUGZIEN.
Ook belangrijk: Kijk eens op google en ga eens kijken welke winkels er allemaal tot dezelfde groep behoren. Die winkels hoeft U dan vervolgens niet meer te bezoeken, want daarmee bent dan U reeds bekend.
En nee ik werk niet voor brugman, ik werk echter wel als verkoper in deze branche En al zie ik liever een euro bij mijn organisatie uitkomen als bij een concurent als Brugman. En kan ik soms best geammuseerd meelezen hoe de concurent fouten maakt (om daar vervolgens zelf lering uit te trekken).
Dan nog vind ik je hier tever gaan.
En nee U werkt ook niet binnen de keten? Dan heb ik het niet over U.
Verhuftering van de samenleving. Het begint bij de user met de naam: Zuiver
Nog maar een keer dan:
Een verkoper die de klant adviseert m.b.t. een product en zich bij zijn advies uitsluitend laat leiden door de hogere winstmarge die hij op het geadviseerde product maakt, terwijl hij weet dat hij de klant voor dezelfde prijs maar met een mindere winst marge een ander product met een hogere kwaliteit kan verkopen, beledigt naar mijn stellige mening niet alleen de klant die hij te woord staat, maar spreekt bovenal niet de waarheid. Daar begint in mijn ogen wat U noemt de “verhuftering” .
Bij de meeste keuken en badkamerzaken bent U in mijn ogen geen KLANT maar OMZET.
Het zijn commerciele bedrijven, ergens heb je gelijk. De klant staat centraal maar het is geen filantropische instelling. Vind je het raar dat men geld wil verdienen?
Beste knutselsmurf, Het gaat hier uitsluitend over ‘Brugman keukens en badkamers’ (en de overige bedrijven binnen dezelfde groep). In mijn ogen staat daar juist niet de klant centraal maar de OMZET.
Daarom MOET U daar ook METEEN in de winkel BESLISSEN over de keuken en of badkameraankoop.
Moeten doe je nooit iets.
“ De actie is alleen vandaag geldig” “Deze prijs geldt uitsluitend indien U nu beslist”
“Deze prijs geldt t/m Zondag” “Prijs alleen tijdens de actie week, maand of dag” …………………………..maar niets moet?
Honderden… nee zelf duizenden Euro’s korting worden U “gegeven”, ALS U MAAR METEEN BESLIST.
DE MOOISTE VERHALEN en toneelstukken worden in dat soort winkels opgevoerd, even overleggen, even toestemming vragen aan de manager, de actie is alleen vandaag geldig….etc. etc. Het zijn de geslepen verkoopapen met jarenlange ervaring tegenover U met Uw eerste keuken en of badkameraankoop.
Vind je het raar dat als een verkoper een aantal uren aan je besteed heeft deze ook probeert een stukje zekerheid tot order te krijgen?
Dat vind ik raar ja. Want al die kletsverhalen “dat de prijs alleen vandaag geldig is” “even overleg met de manager” zijn er uitsluitend op gericht om de order direct binnen te slepen. Die prijs is naar mijn mening volgende week ook nog geldig !! In mijn optiek spreek je dan niet de waarheid en ben je niet zuiver bezig.
1) Opdringerige verkoopapen die vrijwel meteen in Uw nek staan te hijgen. Niet omdat men interesse heeft voor U, maar om te polsen of er (meteen) OMZET te halen valt. (Anders wel snel even een offerte).
Apen??? Je hebt zelf 0 respect voor de verkoper, tot op het asociaal respectloze af maar hij moet wel alles zomaar voor jou doen?
Een verkoper die de klant adviseert m.b.t. een product en zich bij zijn advies uitsluitend laat leiden door de hogere winstmarge die hij op het geadviseerde product maakt, terwijl hij weet dat hij de klant voor dezelfde prijs maar met een mindere winst marge een ander product met een hogere kwaliteit kan verkopen,
beledigt naar mijn stellige mening niet alleen de klant die hij te woord staat, maar spreekt bovenal niet de waarheid. Wie is er dan asociaal en heeft geen respect ?
2) Altijd de vraag hoeveel U voor de keuken of badkamer wilt besteden. Men heeft voor die vraag een fantastische…ja .. bijna een geloofwaardige uitleg. Echter hij wordt alleen gesteld om erachter te komen HOEVEEL OMZET er te halen valt.
Dit wordt gedaan om teleurstellingen aan beide zijden te voorkomen, stel je hebt een budget van 5000euro in gedachten, maar gaat zonder iets aan te geven of van alle prijzen bewust te zijn alles uitzoeken. Komt er straks een idee uit van 25000euro. Zonde van je eigen tijd, maar ook van je verkoper. Die man zijn uren kosten ook gewoon geld.
Het zijn nu juist deze klanten die bescherming behoeven. Zonde van zijn eigen tijd ? zonde van de tijd van de verkoper? Het is juist deze klant die goede informatie nodig heeft, bovendien heeft deze klant toch ook de moeite genomen om je showroom te bezoeken. Zeg je dan tegen die klant zonde van Uw tijd?
3) U MOET DAAR ALTIJD IN ÉÉN KEER BESLISSEN. De hele trukendoos wordt opengetrokken want DE OMZET MOET BINNENBOORD. Men zal er alles aan doen om U in een keer te laten beslissen. Pas als men gaat inzien dat dit niet gaat lukken, probeert men nog te redden wat er te redden valt.
nogmaals, moeten doe je niet. Je bent er zelf bij. Maar vind je het nogsteeds raar dat als iemand een aantal uren aan je besteed die persoon ook wat zekerheid wil proberen te krijgen dat dit ook wat opleverd?
Zie hierboven. “dit ook wat oplevert” ?.. U denkt teveel aan OMZET hier en nu. Een goed gesprek van een aantal uren levert altijd iets op.
4) Men krijgt GÉÉN GESPECIFICEERDE OFFERTE. Want alles is er immers duurder.
Je hebt in dat soort winkels verkoopapen en opperapen. Hoewel de verkoopapen wel anders willen, doen ze uitsluitend dat wat de opperapen zeggen wat ze moeten doen, want anders kunnen ze de boom in.
nogmaals, geen respect voor een ander maar ze moeten jou op handen dragen?
Nogmaals :
Een verkoper die de klant adviseert m.b.t. een product en zich bij zijn advies uitsluitend laat leiden door de hogere winstmarge die hij op het geadviseerde product maakt, terwijl hij weet dat hij de klant voor dezelfde prijs maar met een mindere winst marge een ander product met een hogere kwaliteit kan verkopen,
beledigt naar mijn stellige mening niet alleen de klant die hij te woord staat, maar spreekt bovenal niet de waarheid. Wie is er dan asociaal en heeft geen respect ? Dan dragen ze mij als klant niet op handen, maar laten mij vallen als een baksteen.
De gemiddelde opperaap heeft daar een IQ wat net iets hoger is dan plankton, maar toch blijven de verkoopapen na-apen wat de opperapen brallen.
dit getuigd nu niet van eigen intelligentie en respect.
Indien U deze zin een aantal keren leest en U maakt onderdeel uit van deze winkelketen, dan heeft U het goed begrepen.
Ga gerust KIJKEN bij bijvoorbeeld Brugman Keukens en Badkamers maar:
BESLIS NOOIT IN ÉÉN KEER OVER UW AANKOOP…. EN ZEKER NIET DAAR !!! IK WAS ZO’N SUKKEL.
En nadat ik had gekocht (stom ik weet het) liet ik elders toch nog een offerte maken, en ik kan U vertellen dat deed BEHOORLIJK VEEL PIJN.
Want werkelijk alles wat ze daar verkopen is stukken goedkoper te verkrijgen bij een ander.(google maar eens 5 minuten)
Maar bovenal interesseert men zich daar totaal niet voor U als mens, met Uw specifieke wensen, maar men heeft uitsluitend oog voor Uw zuurverdiende centjes…de OMZET.
Ook de productkeuzes zijn uitsluitend OMZET gerelateerd en niet aan KWALITEIT.
Gezien de OMZET DRIFT is de winstmarge op een product belangrijker dan de kwaliteit ervan.
(Raadpleeg vooraf bv. de consumentengids van de consumentenbond) Ga in keukenzaken en badkamerzaken nooit voor een huismerk of een eigen merk wat uitsluitend binnen de keten is te verkrijgen. U kunt de prijs dan immers nooit objectief vergelijken.
U MOET in dit soort winkels IN ÉÉN KEER BESLISSEN OMDAT DE VERKOOPAAP DAT MOET VAN DE OPPERAAP. EN DE VERKOOPAAP en de OPPERPAAP WETEN DAT, INDIEN U ELDERS EEN OFFERTE LAAT MAKEN, HET ELDERS OOK STUKKEN GOEDKOPER IS. ZE ZULLEN U DAN IMMERS NOOIT MEER TERUGZIEN.
Ook belangrijk: Kijk eens op google en ga eens kijken welke winkels er allemaal tot dezelfde groep behoren. Die winkels hoeft U dan vervolgens niet meer te bezoeken, want daarmee bent dan U reeds bekend.
En nee ik werk niet voor brugman, ik werk echter wel als verkoper in deze branche En al zie ik liever een euro bij mijn organisatie uitkomen als bij een concurent als Brugman. En kan ik soms best geammuseerd meelezen hoe de concurent fouten maakt (om daar vervolgens zelf lering uit te trekken).
Dan nog vind ik je hier tever gaan.
En nee U werkt ook niet binnen de keten? Dan heb ik het niet over U.
Verhuftering van de samenleving. Het begint bij de user met de naam: Zuiver
Nog maar een keer dan:
Een verkoper die de klant adviseert m.b.t. een product en zich bij zijn advies uitsluitend laat leiden door de hogere winstmarge die hij op het geadviseerde product maakt, terwijl hij weet dat hij de klant voor dezelfde prijs maar met een mindere winst marge een ander product met een hogere kwaliteit kan verkopen, beledigt naar mijn stellige mening niet alleen de klant die hij te woord staat, maar spreekt bovenal niet de waarheid. Daar begint in mijn ogen wat U noemt de “verhuftering” .
Re: BESLIS NOOIT IN ÉÉN KEER M.B.T.UW KEUKEN OF BADKAMER AANKOOP
Zuiver, als ik vragen mag, wat moest je dan betalen bij Brugman en wat scheelde dat met de offerte die je elders aanvroeg ? (en was dat exact dezelfde keuken?)
Re: BESLIS NOOIT IN ÉÉN KEER M.B.T.UW KEUKEN OF BADKAMER AANKOOP
Zuiver
Bij jouw laatste commentaar sluit ik me aan. In deze branche blijft naar mijn mening zelfs met een vergrootglas, het woord "betrouwbaarheid" zeer moeilijk leesbaar.
Maxiem
Bij jouw laatste commentaar sluit ik me aan. In deze branche blijft naar mijn mening zelfs met een vergrootglas, het woord "betrouwbaarheid" zeer moeilijk leesbaar.
Maxiem
Re: BESLIS NOOIT IN ÉÉN KEER M.B.T.UW KEUKEN OF BADKAMER AANKOOP
Reactie op schrijven van SD_70
Beste SD_70, tot mijn spijt kan ik om privacy redenen niet op deze vraag ingaan. Veel belangrijker vind ik het dat een toekomstige koper, van een keuken of badkamer, wel de kans krijgt om een antwoord te geven op Uw vraag. Als U begrijpt wat ik bedoel.
Beste SD_70, tot mijn spijt kan ik om privacy redenen niet op deze vraag ingaan. Veel belangrijker vind ik het dat een toekomstige koper, van een keuken of badkamer, wel de kans krijgt om een antwoord te geven op Uw vraag. Als U begrijpt wat ik bedoel.
-
- Berichten: 4625
- Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19
Re: BESLIS NOOIT IN ÉÉN KEER M.B.T.UW KEUKEN OF BADKAMER AANKOOP
SD_70 schreef:Zuiver, als ik vragen mag, wat moest je dan betalen bij Brugman en wat scheelde dat met de offerte die je elders aanvroeg ? (en was dat exact dezelfde keuken?)
Hoezo, je kan toch gewoon de bedragen noemen zonder privacy details prijs te geven....Zuiver schreef:Reactie op schrijven van SD_70
Beste SD_70, tot mijn spijt kan ik om privacy redenen niet op deze vraag ingaan. Veel belangrijker vind ik het dat een toekomstige koper, van een keuken of badkamer, wel de kans krijgt om een antwoord te geven op Uw vraag. Als U begrijpt wat ik bedoel.
Laatst gewijzigd door Leo The Emperor op 13 feb 2012 18:30, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 3573
- Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37
Re: BESLIS NOOIT IN ÉÉN KEER M.B.T.UW KEUKEN OF BADKAMER AANKOOP
Als dat echt uw mening is, zou ik als u was nooit meer ergens iets kopen.Zuiver schreef:Een verkoper die de klant adviseert m.b.t. een product en zich bij zijn advies uitsluitend laat leiden door de hogere winstmarge die hij op het geadviseerde product maakt, terwijl hij weet dat hij de klant voor dezelfde prijs maar met een mindere winst marge een ander product met een hogere kwaliteit kan verkopen,
beledigt naar mijn stellige mening niet alleen de klant die hij te woord staat, maar spreekt bovenal niet de waarheid. Wie is er dan asociaal en heeft geen respect ? Dan dragen ze mij als klant niet op handen, maar laten mij vallen als een baksteen.
Ik zou zeggen: welkom op de wereld.
Re: BESLIS NOOIT IN ÉÉN KEER M.B.T.UW KEUKEN OF BADKAMER AANKOOP
Ik hoef niet exact te weten hoor... ik vroeg me alleen af hoeveel ongeveer, aangezien je een bedrijf hier behoorlijk zwart zit te maken en nog anoniem ook, lekker makkelijk wel.
Re: BESLIS NOOIT IN ÉÉN KEER M.B.T.UW KEUKEN OF BADKAMER AANKOOP
Beste SD_70 mijn situatie is nog actueel.Jammer dat U zo reageert.
Re: BESLIS NOOIT IN ÉÉN KEER M.B.T.UW KEUKEN OF BADKAMER AANKOOP
Dat is niet waar dit topic over gaat. Het gaat over gebruikte verkoop trucs.Ik hoef niet exact te weten hoor... ik vroeg me alleen af hoeveel ongeveer
Zelfs al is het aanbod inderdaad de best haalbare prijs voor die keuken, dan nog blijf ik het een overteding van de wet oneerlijke handelspraktijken vinden.
Re: BESLIS NOOIT IN ÉÉN KEER M.B.T.UW KEUKEN OF BADKAMER AANKOOP
Ik neem aan dat men hier provisieverkoop bedoelt of in ieder geval verkoop met variabele marge in het algemeen ?
Vergeet niet dat deze manier van verkoop zo oud is als de weg naar Rome...
Denk aan bijvoorbeeld de markten van vroeger.
Het vergt niet alleen een sterke verkoper, maar ook eens sterke klant.
Waarom zou deze manier van verkoop nu ineens bijna als misdadig bestempeld moeten worden ?
Als u zich als klant zich daar niet prettig bij voelt, waarom dan toch kopen bij zo'n zaak ?
Iedereen wil nou eenmaal geld verdienen, en het liefst zoveel mogelijk.
Wat een hedendaagse klant gewoon moet doen, is meerdere zaken bezoeken en een goed vergelijk maken.
En de degene die het beste voelt voor de klant, is winnaar.
Als je je als klant besodemieterd voelt, dan is dat voor een deel ook aan jezelf te danken.
Vergeet niet dat deze manier van verkoop zo oud is als de weg naar Rome...
Denk aan bijvoorbeeld de markten van vroeger.
Het vergt niet alleen een sterke verkoper, maar ook eens sterke klant.
Waarom zou deze manier van verkoop nu ineens bijna als misdadig bestempeld moeten worden ?
Als u zich als klant zich daar niet prettig bij voelt, waarom dan toch kopen bij zo'n zaak ?
Iedereen wil nou eenmaal geld verdienen, en het liefst zoveel mogelijk.
Wat een hedendaagse klant gewoon moet doen, is meerdere zaken bezoeken en een goed vergelijk maken.
En de degene die het beste voelt voor de klant, is winnaar.
Als je je als klant besodemieterd voelt, dan is dat voor een deel ook aan jezelf te danken.
Re: BESLIS NOOIT IN ÉÉN KEER M.B.T.UW KEUKEN OF BADKAMER AANKOOP
Triest bericht van een trieste spijtoptant. Voelt zich een paar eurootjes door de neus geboord. En dan zonder verder onderbouwing een bedrijf neer sabelen ( die er niet van wakker liggen overigens )Beste SD_70, tot mijn spijt kan ik om privacy redenen niet op deze vraag ingaan.
Zwelg in zelfmedelijden en zoals je je zelf in je eerst posting omschrijft als sukkel, dit had je achterwegen kunnen laten, dat was voor een ieder wel duidelijk.
Gewoon lekker genieten van je aankoop zou ik zeggen
Re: BESLIS NOOIT IN ÉÉN KEER M.B.T.UW KEUKEN OF BADKAMER AANKOOP
En toen kwam er weer een zo'n aap uit de mouw.......
Reactie op het bericht van pfffff
Pfffffffffff schreef op 28 dec 2011 15:52 het volgende bericht:
Een technische tekening maken in 5 minuten, tja, dan is het wel duidelijk over wat voor een soort keukentjes we het hebben.
Ze kunnen bij ons een technische tekening krijgen voordat er getekend word, wij brengen dan 250 euro in rekening. Uiteraard zijn we niet aansprakelijk voor als de keuken elders word gekocht.
Ook bv een expertise bezoek en offerte voor verzekering kost 250 euro.
Dat krijgen ze terug als de order bij ons word geplaatst, want we werken niet voor de k.. z,n k..
HÉ WEER ZO'N VERKOOPAAP
Nu begrijp ik Uw reactie op mijn bericht.En de mede forum gebruikers ook .Gaat U ook zo met uw klanten om, dan is mijn bericht juist voor U geschreven.
EN NOG LIEGEN OOK:
Want Pfffff schreef 22 mei 2007 19:53
"Helaas voor jou zit ik niet in de verkoop, ook nooit gezeten. Dus als je door mij 'geholpen" bent dan zul je nu een sopraan zijn "
Dus toch een verkoopaap(je), maar dan een van de ergste soort.
En als je er maar op los fantaseert dan moet je wel erg veel onthouden en daar is een apenschedeltje nou eenmaal te klein voor………………..
Reactie op het bericht van pfffff
Pfffffffffff schreef op 28 dec 2011 15:52 het volgende bericht:
Een technische tekening maken in 5 minuten, tja, dan is het wel duidelijk over wat voor een soort keukentjes we het hebben.
Ze kunnen bij ons een technische tekening krijgen voordat er getekend word, wij brengen dan 250 euro in rekening. Uiteraard zijn we niet aansprakelijk voor als de keuken elders word gekocht.
Ook bv een expertise bezoek en offerte voor verzekering kost 250 euro.
Dat krijgen ze terug als de order bij ons word geplaatst, want we werken niet voor de k.. z,n k..
HÉ WEER ZO'N VERKOOPAAP
Nu begrijp ik Uw reactie op mijn bericht.En de mede forum gebruikers ook .Gaat U ook zo met uw klanten om, dan is mijn bericht juist voor U geschreven.
EN NOG LIEGEN OOK:
Want Pfffff schreef 22 mei 2007 19:53
"Helaas voor jou zit ik niet in de verkoop, ook nooit gezeten. Dus als je door mij 'geholpen" bent dan zul je nu een sopraan zijn "
Dus toch een verkoopaap(je), maar dan een van de ergste soort.
En als je er maar op los fantaseert dan moet je wel erg veel onthouden en daar is een apenschedeltje nou eenmaal te klein voor………………..
Laatst gewijzigd door Zuiver op 20 feb 2012 11:34, 6 keer totaal gewijzigd.
Re: BESLIS NOOIT IN ÉÉN KEER M.B.T.UW KEUKEN OF BADKAMER AANKOOP
Dat is niet de insteek van onze wetgever. Consumentenrecht probeert juist de klant (zijnde de niet professionele en vaak zwakkerre partij) bescherming te bieden, wet OHP is daar een voorbeeld van.Het vergt niet alleen een sterke verkoper, maar ook eens sterke klant....
En de verkoop methode laat dat nu juist niet toe! Er wordt een geweldige korting geboden , op een prijs die , zoals achteraf blijkt, fors opgeklopt is. Klant wordt geen bedenktijd gegund, er dient direct beslist te worden. Er wordt ingespeeld op het mislopen van geboden korting.Wat een hedendaagse klant gewoon moet doen, is meerdere zaken bezoeken en een goed vergelijk maken.
Code: Selecteer alles
Triest bericht van een trieste spijtoptant.
Het aantal van dit soort verhalen op hett forum vormt alleen al een stuk onderbouwingEn dan zonder verder onderbouwing een bedrijf neer sabelen
Eens. vooral met "een deel."Als je je als klant besodemieterd voelt, dan is dat voor een deel ook aan jezelf te danken.
topictitel:
Wettelijk mag het bedrijf je niet verplichten direct te beslissen, helaas gebeurt dat wel.BESLIS NOOIT IN ÉÉN KEER M.B.T.UW KEUKEN OF BADKAMER AANKOOP
Re: BESLIS NOOIT IN ÉÉN KEER M.B.T.UW KEUKEN OF BADKAMER AANKOOP
Dat is de kern.