LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] BESLIS NOOIT IN ÉÉN KEER M.B.T.UW KEUKEN OF BADKAMER AANKOOP
-
- Berichten: 445
- Lid geworden op: 12 apr 2011 11:53
Re: BESLIS NOOIT IN ÉÉN KEER M.B.T.UW KEUKEN OF BADKAMER AANKOOP
Ik denk dat ik een nieuw concept in de keukenbranche ga introduceren:
Wij gaan het keuken advies apart factureren (net zoals dat bij hypotheken en verzekeringen al gebeurd), als een klant 4 uur bij ons bezig is om een keuken samen te stellen, apparatuur en materiaal advies krijgt en de kleuren bepaald zijn vraag ik daar € 60 inc BTW per uur voor(volgens mij is 60 euro niet duur voor een goede adviseur?) de klant gaat weg met een goed advies en krijgt geen hijgende verkoper achter hem heen. Ik reken met de klant 240 euro af waarvan ik de adviseur en de showroom moet betalen..... ga ik het redden? Volgens mij niet, ik schat dat de adviseur dan 40 uur ingepland moet zijn om quitte te spelen, en kijk maar eens op een meubelboulevard hoe vaak de adviseurs buiten een sigaretje staan te roken!
Helemaal vrolijk wordt ik dan van keukenkopers die al een keuken gekocht hebben en daarna mijn adviseur 4 uur bezetten om toch nog een vergelijkende offerte te krijgen. Dat zijn uren die ik bij de volgende klant weer betaald moet zien te krijgen.
Ik heb de indruk dat er op dit moment nog te veel keukenzaken zijn voor het aantal keukenkopers dan krijg je de strategie van "wat je hebt moet je niet meer loslaten" want als je de klant laat gaan zonder handtekening zie je hem voor 80% zeker niet meer terug (hij vraagt immers bij 5 zaken een offerte aan, je hoopt maar dat jij de laatste bent). In mijn verleden als verkoper van TV's de klant die om half negen op koopavond binnenkomt verkoop jij de TV, hij is al geïnformeerd en jij als verkoper vindt altijd wel een argument om jouw product te verkopen.
Voor de helderheid wij zelf voeren green pressie uit op de klant, maar dat kost ons klanten! Ik begrijp dus best dat bedrijven waar het al niet goed mee gaat echt vechten voor de order.
Wij gaan het keuken advies apart factureren (net zoals dat bij hypotheken en verzekeringen al gebeurd), als een klant 4 uur bij ons bezig is om een keuken samen te stellen, apparatuur en materiaal advies krijgt en de kleuren bepaald zijn vraag ik daar € 60 inc BTW per uur voor(volgens mij is 60 euro niet duur voor een goede adviseur?) de klant gaat weg met een goed advies en krijgt geen hijgende verkoper achter hem heen. Ik reken met de klant 240 euro af waarvan ik de adviseur en de showroom moet betalen..... ga ik het redden? Volgens mij niet, ik schat dat de adviseur dan 40 uur ingepland moet zijn om quitte te spelen, en kijk maar eens op een meubelboulevard hoe vaak de adviseurs buiten een sigaretje staan te roken!
Helemaal vrolijk wordt ik dan van keukenkopers die al een keuken gekocht hebben en daarna mijn adviseur 4 uur bezetten om toch nog een vergelijkende offerte te krijgen. Dat zijn uren die ik bij de volgende klant weer betaald moet zien te krijgen.
Ik heb de indruk dat er op dit moment nog te veel keukenzaken zijn voor het aantal keukenkopers dan krijg je de strategie van "wat je hebt moet je niet meer loslaten" want als je de klant laat gaan zonder handtekening zie je hem voor 80% zeker niet meer terug (hij vraagt immers bij 5 zaken een offerte aan, je hoopt maar dat jij de laatste bent). In mijn verleden als verkoper van TV's de klant die om half negen op koopavond binnenkomt verkoop jij de TV, hij is al geïnformeerd en jij als verkoper vindt altijd wel een argument om jouw product te verkopen.
Voor de helderheid wij zelf voeren green pressie uit op de klant, maar dat kost ons klanten! Ik begrijp dus best dat bedrijven waar het al niet goed mee gaat echt vechten voor de order.
Re: BESLIS NOOIT IN ÉÉN KEER M.B.T.UW KEUKEN OF BADKAMER AANKOOP
Reactie op schrijven van werkbladenspecialist:
werkbladenspecialist schreef 27 apr 2011 12:10
Ik zie hier steeds nog een hoop mensen die eerst een handtekening zetten en daarna pas gaan nadenken. Andersom handelen is goedkoper en levert minder stress op. Dus bij aankoop van een keuken:
1. offerte aanvragen bij meerdere leveranciers, offertes mee naar huis
2. gespecificeerde offertes dus met vermelding welk frontmateriaal (kunststof
folie of lak) apparatuur merk en typenummer en werkblad, alleen dan zijn twee offertes te vergelijken en weet je dus of er echt 50% korting gegeven is.
3. voorwaarden bestuderen, ook wanneer er betaald moet worden, als je vooruit betaald heb je achteraf geen machtsmiddel.
3. een nachtje er over slapen
4. keuze maken en handtekening zetten
Mee eens.
NB) Je moet niet vechten voor de order, maar vechten voor de klant.
werkbladenspecialist schreef 27 apr 2011 12:10
Ik zie hier steeds nog een hoop mensen die eerst een handtekening zetten en daarna pas gaan nadenken. Andersom handelen is goedkoper en levert minder stress op. Dus bij aankoop van een keuken:
1. offerte aanvragen bij meerdere leveranciers, offertes mee naar huis
2. gespecificeerde offertes dus met vermelding welk frontmateriaal (kunststof
folie of lak) apparatuur merk en typenummer en werkblad, alleen dan zijn twee offertes te vergelijken en weet je dus of er echt 50% korting gegeven is.
3. voorwaarden bestuderen, ook wanneer er betaald moet worden, als je vooruit betaald heb je achteraf geen machtsmiddel.
3. een nachtje er over slapen
4. keuze maken en handtekening zetten
Mee eens.
NB) Je moet niet vechten voor de order, maar vechten voor de klant.
Laatst gewijzigd door Zuiver op 15 feb 2012 18:50, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: BESLIS NOOIT IN ÉÉN KEER M.B.T.UW KEUKEN OF BADKAMER AANKOOP
Persoonlijk ben ik graag binnen een uur weg. Onbegrijpelijk dat keukens nog steeds met geo en potlood op ruitjespapier worden getekend.werkbladenspecialist schreef:Ik denk dat ik een nieuw concept in de keukenbranche ga introduceren:
Wij gaan het keuken advies apart factureren (net zoals dat bij hypotheken en verzekeringen al gebeurd), als een klant 4 uur bij ons bezig is om een keuken samen te stellen, apparatuur en materiaal advies krijgt en de kleuren bepaald zijn vraag ik daar € 60 inc BTW per uur voor(volgens mij is 60 euro niet duur voor een goede adviseur?) de klant gaat weg met een goed advies en krijgt geen hijgende verkoper achter hem heen. Ik reken met de klant 240 euro af waarvan ik de adviseur en de showroom moet betalen..... ga ik het redden? Volgens mij niet, ik schat dat de adviseur dan 40 uur ingepland moet zijn om quitte te spelen, en kijk maar eens op een meubelboulevard hoe vaak de adviseurs buiten een sigaretje staan te roken!
Helemaal vrolijk wordt ik dan van keukenkopers die al een keuken gekocht hebben en daarna mijn adviseur 4 uur bezetten om toch nog een vergelijkende offerte te krijgen. Dat zijn uren die ik bij de volgende klant weer betaald moet zien te krijgen.
Ik heb de indruk dat er op dit moment nog te veel keukenzaken zijn voor het aantal keukenkopers dan krijg je de strategie van "wat je hebt moet je niet meer loslaten" want als je de klant laat gaan zonder handtekening zie je hem voor 80% zeker niet meer terug (hij vraagt immers bij 5 zaken een offerte aan, je hoopt maar dat jij de laatste bent). In mijn verleden als verkoper van TV's de klant die om half negen op koopavond binnenkomt verkoop jij de TV, hij is al geïnformeerd en jij als verkoper vindt altijd wel een argument om jouw product te verkopen.
Voor de helderheid wij zelf voeren green pressie uit op de klant, maar dat kost ons klanten! Ik begrijp dus best dat bedrijven waar het al niet goed mee gaat echt vechten voor de order.
Onbegrijpelijk ook dat men niet begrijpt dat klanten hun offertes niet in de tombola gooien, maar dat zij juist zullen gaan voor die verkoper/adviseur die hen helpt om hun keuken nog mooier, praktischer en betaalbaarder te maken dan ze voor mogelijk hielden. En dus niet die verkoper die zijn baas helpt om zoveel mogelijk omzet te maken en kosten wat het kost, die klanten die nog binnen durven komen, zo lang mogelijk binnen te houden en een krabbel te ontfutselen op een offerte waar niemand zich in herkend.
Maar weer on-topic: Lijkt mij een gat in de markt een onafhankelijke keukenadviseur. (die zich dus niet tot een of slechts een paar merken hoeft te beperken). Lijkt me echter niet dat die een showroom hoeft te hebben en dus hoeft terug te verdienen. Maakt de adviseur een passend ontwerp. Kunnen de keukenzaken gewoon dozen schuiven, met bijbehorende marges.
Re: BESLIS NOOIT IN ÉÉN KEER M.B.T.UW KEUKEN OF BADKAMER AANKOOP
Waar ik me altijd zo over verbaas is dat "het nemen van een beslissing" Altijd geassocieerd wordt met het woord "JA" ik doe het.
Lieve mensen, NEE is ook een beslissing !!! En een prima reden om daarna de tent uit te lopen toch ?
Lieve mensen, NEE is ook een beslissing !!! En een prima reden om daarna de tent uit te lopen toch ?
Re: BESLIS NOOIT IN ÉÉN KEER M.B.T.UW KEUKEN OF BADKAMER AANKOOP
Inderdaad, daar heb je wel een punt. Dat van die wet wist ik niet, interessant moet je maar eens toelichten. Ik bedoel dan ook eigenlijk te zeggen dat deze manier van verkoop alleen werkt voor degene die het sterkste is en tegenwoordig steeds minder acceptatie kent in onze maatschappij.Dat is niet de insteek van onze wetgever. Consumentenrecht probeert juist de klant (zijnde de niet professionele en vaak zwakkerre partij) bescherming te bieden, wet OHP is daar een voorbeeld van.
Ook hier zie je weer dat een onvoorbereide, zwakke klant wordt meegesleurd in een dergelijk aggresief verkoopgesprek. Wat zaak is voor een klant, is zich van te voren goed te informeren over wat voor zaak men bezoekt. Alleen laten wij Nederlanders ons niet teveel leiden door termen als " korting " en " superdeals " etc ? Dat deel ligt bij ons klanten zelf om daar elke keer weer in te tuinen.En de verkoop methode laat dat nu juist niet toe! Er wordt een geweldige korting geboden , op een prijs die , zoals achteraf blijkt, fors opgeklopt is. Klant wordt geen bedenktijd gegund, er dient direct beslist te worden. Er wordt ingespeeld op het mislopen van geboden korting.
Ja, daar hebben wij ook weleen aan gedacht. Het is ontzettend balen als een klant vrolijk je winkel uitloopt met een mooie tekening en een nog mooiere offerte. En die zien we nooit meer terug. Alleen probeer ik het altijd nog steeds bij mezelf te zoeken, niet bij de klant. Er bestaan ook een manieren om zonder dwang een klant een keuken te laten kopen op een prettige manier. Matchen noemen wit dit.Ik denk dat ik een nieuw concept in de keukenbranche ga introduceren:
Wij gaan het keuken advies apart factureren (net zoals dat bij hypotheken en verzekeringen al gebeurd)
-
- Berichten: 400
- Lid geworden op: 01 sep 2011 10:37
Re: BESLIS NOOIT IN ÉÉN KEER M.B.T.UW KEUKEN OF BADKAMER AANKOOP
Wanneer men een keuken zaak binnenloopt en er lopenZuiver schreef:Dat is de kern.
"hijgende" verkopers achter u aan hebt u 2 mogelijkheden, u gaat weg en/of u laat zich helpen. Als men tijd in u stopt willen ze graag de deal sluiten, is dat gek....nee men zit er namelijk om wat te verkopen, de lamp, kachel en salaris moeten betaalt worden.
Terwijl men u helpt kunnen er ook klanten rondlopen die graag een keuken willen kopen maar niet worden geholpen, omzetderving.
U bent er altijd zelf bij om direct te beslissen of dit op een later moment te doen. De beslissing om al of niet ja te zeggen beslist men zelf en daar de keukenghandel zo ondoorzichtig is en vergelijken erg moeilijk is het gevoel hebben van de juiste prijs, de ideale keuken de doorslag om te tekenen.
Ook bij een 1e bezoek kunt u gewoon tekenen en bij elke volgende keukenboer krijgt u een ander advies wat voor de verkopende partij (dus niet voor de klant) de beste deal is, want ook deze ziet er alleen niet voor de mooi!!!!!!!!!!!!!
Men schijnt het erg te vinden als er wordt verdiend aan de keuken die u koopt, nou dat mag best hoor.
-
- Berichten: 400
- Lid geworden op: 01 sep 2011 10:37
Re: BESLIS NOOIT IN ÉÉN KEER M.B.T.UW KEUKEN OF BADKAMER AANKOOP
Zuiver schreef:Reactie op schrijven van werkbladenspecialist:
werkbladenspecialist schreef 27 apr 2011 12:10
Ik zie hier steeds nog een hoop mensen die eerst een handtekening zetten en daarna pas gaan nadenken. Andersom handelen is goedkoper en levert minder stress op. Dus bij aankoop van een keuken:
1. offerte aanvragen bij meerdere leveranciers, offertes mee naar huis
2. gespecificeerde offertes dus met vermelding welk frontmateriaal (kunststof
folie of lak) apparatuur merk en typenummer en werkblad, alleen dan zijn twee offertes te vergelijken en weet je dus of er echt 50% korting gegeven is.
3. voorwaarden bestuderen, ook wanneer er betaald moet worden, als je vooruit betaald heb je achteraf geen machtsmiddel.
3. een nachtje er over slapen
4. keuze maken en handtekening zetten
Mee eens.
NB) Je moet niet vechten voor de order, maar vechten voor de klant.
Zuiver is erg druk/start topics over de keukenbranche...waar is het in het leven van Zuiver verkeerd gegaan?
Re: BESLIS NOOIT IN ÉÉN KEER M.B.T.UW KEUKEN OF BADKAMER AANKOOP
Bij het bezoek aan Brugman.
-
- Berichten: 400
- Lid geworden op: 01 sep 2011 10:37
Re: BESLIS NOOIT IN ÉÉN KEER M.B.T.UW KEUKEN OF BADKAMER AANKOOP
Zuiver schreef:Bij het bezoek aan Brugman.
En waarom nu een topic starten, wanneer u zelf niet naar tevredenheid bent geholpen dat kan, en ja Brugman staat vaker op dit forum en dat is niet zo gek met zoveel winkels en keukens/badkamers die wekelijks worden geplaats zijn er klanten waarbij het nooit goed zo zal komen. Helaas is gebeurt dit bij ieder bedrijf en elke branche.......
Re: BESLIS NOOIT IN ÉÉN KEER M.B.T.UW KEUKEN OF BADKAMER AANKOOP
Suzanne 326 schreef 23 dec 2011 15:19 het volgende bericht:
“En tuurlijk kan de winkelier zijn geld via deurwaarders en incasso opeisen, dit kost geen geld en energie.....wat een k.t wetgeving in Nederland aangaande consumenten!!!!! “
Zo denkt Suzanne 326 dus over consumenten bescherming.
Tja en als je dan op een forum ronddwaalt waar de consumenten klagen……………
en je bent tegen de wetgeving die consumenten bescherming kan bieden.
Dan begrijp ik best dat je op dit forum enigszins gefrustreerd raakt.
“En tuurlijk kan de winkelier zijn geld via deurwaarders en incasso opeisen, dit kost geen geld en energie.....wat een k.t wetgeving in Nederland aangaande consumenten!!!!! “
Zo denkt Suzanne 326 dus over consumenten bescherming.
Tja en als je dan op een forum ronddwaalt waar de consumenten klagen……………
en je bent tegen de wetgeving die consumenten bescherming kan bieden.
Dan begrijp ik best dat je op dit forum enigszins gefrustreerd raakt.
Re: BESLIS NOOIT IN ÉÉN KEER M.B.T.UW KEUKEN OF BADKAMER AANKOOP
De gefrustreerde zie je als je s morgens de tandjes poetst , ben altijd zo benieuwd in welke branche dit soort types werkt.Ik heb zo mijn vermoedens En voor de rest boeit je hele verhaal me verder niet, immers, je bent voor jaren uit de markt zoals we dat noemen.Dan begrijp ik best dat je op dit forum enigszins gefrustreerd raakt.
Re: BESLIS NOOIT IN ÉÉN KEER M.B.T.UW KEUKEN OF BADKAMER AANKOOP
Reactie op het bericht van pfffff
En toen kwam er weer een zo'n verkoop aap(je) uit de mouw.......
Pfffff schreef op 28 dec 2011 15:52 het volgende bericht:
Een technische tekening maken in 5 minuten, tja, dan is het wel duidelijk over wat voor een soort keukentjes we het hebben.
Ze kunnen bij ons een technische tekening krijgen voordat er getekend word, wij brengen dan 250 euro in rekening. Uiteraard zijn we niet aansprakelijk voor als de keuken elders word gekocht.
Ook bv een expertise bezoek en offerte voor verzekering kost 250 euro.
Dat krijgen ze terug als de order bij ons word geplaatst, want we werken niet voor de k.. z,n k..
Nu begrijp ik Uw reactie op mijn bericht. En de mede forum gebruikers ook .
Gaat U ook zo met uw klanten om, dan is mijn bericht juist voor U geschreven.
De klant uit het verleden is je reclamebord voor de toekomst………………………….
EN NOG LIEGEN OOK:
Want Pfffff schreef 22 mei 2007 19:53
"Helaas voor jou zit ik niet in de verkoop, ook nooit gezeten. Dus als je door mij 'geholpen" bent dan zul je nu een sopraan zijn "
Tja pffffftje.........al gaat de leugen nog zo snel..............
En als U het dan toch over een spiegel heeft:
Onze daden vormen de enige spiegel waarin we zien kunnen wat we zijn.
(Thomas Carlyle)
En toen kwam er weer een zo'n verkoop aap(je) uit de mouw.......
Pfffff schreef op 28 dec 2011 15:52 het volgende bericht:
Een technische tekening maken in 5 minuten, tja, dan is het wel duidelijk over wat voor een soort keukentjes we het hebben.
Ze kunnen bij ons een technische tekening krijgen voordat er getekend word, wij brengen dan 250 euro in rekening. Uiteraard zijn we niet aansprakelijk voor als de keuken elders word gekocht.
Ook bv een expertise bezoek en offerte voor verzekering kost 250 euro.
Dat krijgen ze terug als de order bij ons word geplaatst, want we werken niet voor de k.. z,n k..
Nu begrijp ik Uw reactie op mijn bericht. En de mede forum gebruikers ook .
Gaat U ook zo met uw klanten om, dan is mijn bericht juist voor U geschreven.
De klant uit het verleden is je reclamebord voor de toekomst………………………….
EN NOG LIEGEN OOK:
Want Pfffff schreef 22 mei 2007 19:53
"Helaas voor jou zit ik niet in de verkoop, ook nooit gezeten. Dus als je door mij 'geholpen" bent dan zul je nu een sopraan zijn "
Tja pffffftje.........al gaat de leugen nog zo snel..............
En als U het dan toch over een spiegel heeft:
Onze daden vormen de enige spiegel waarin we zien kunnen wat we zijn.
(Thomas Carlyle)
Laatst gewijzigd door Zuiver op 19 feb 2012 10:42, 6 keer totaal gewijzigd.
Re: BESLIS NOOIT IN ÉÉN KEER M.B.T.UW KEUKEN OF BADKAMER AANKOOP
@Zuiver,
Ik wil u er even op wijzen dat een keuken kopen op vrijwillige basis geschiedt, en dat de consument dat mag en kan doen waar en wanneer deze dat wil. De een voelt zich prettig bij de DMG werkwijze, de ander niet. Hele volksstammen vinden het prettig dat ze gepusht worden, of omdat ze zelf geen beslissingen kunnen nemen, of omdat ze snotterdom zijn en denken een werelddeal te hebben gemaakt. (meer dan de helft van de prijs erafonderhandeld!)
U bent tot niets verplicht, en ik snap uw hetze tegen de firma DMG ook niet echt, u bent immers niet benadeeld door deze firma, toch?
Ik wil u er even op wijzen dat een keuken kopen op vrijwillige basis geschiedt, en dat de consument dat mag en kan doen waar en wanneer deze dat wil. De een voelt zich prettig bij de DMG werkwijze, de ander niet. Hele volksstammen vinden het prettig dat ze gepusht worden, of omdat ze zelf geen beslissingen kunnen nemen, of omdat ze snotterdom zijn en denken een werelddeal te hebben gemaakt. (meer dan de helft van de prijs erafonderhandeld!)
U bent tot niets verplicht, en ik snap uw hetze tegen de firma DMG ook niet echt, u bent immers niet benadeeld door deze firma, toch?
Re: BESLIS NOOIT IN ÉÉN KEER M.B.T.UW KEUKEN OF BADKAMER AANKOOP
Beste ridert:
Ik zou beginnen bij het begin.
Ik zou beginnen bij het begin.
Laatst gewijzigd door Zuiver op 18 feb 2012 17:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: BESLIS NOOIT IN ÉÉN KEER M.B.T.UW KEUKEN OF BADKAMER AANKOOP
Is kreet zonder enige onderbouwing. Als vaste gebruiker van dit forum ben ik nooit maar dan ook echt nooit een reactie van winkel bezoeker tegengekomen, die blij was gepusht te zijn.Hele volksstammen vinden het prettig dat ze gepusht worden
Hoe ontstaat dat denkbeeld? Keukenwnkel creert die illusie door gebrek aan prijstransparantie, opgeklopte beginprijs, flinke korting, poppenkast met hoofdkantoor bellen voor toestemming, toevallig aanwezige regio manager die aanschuift etc.......denken een werelddeal te hebben gemaakt
Re: BESLIS NOOIT IN ÉÉN KEER M.B.T.UW KEUKEN OF BADKAMER AANKOOP
Is kreet zonder enige onderbouwing. Als vaste gebruiker van dit forum ben ik nooit maar dan ook echt nooit een reactie van winkel bezoeker tegengekomen, die blij was gepusht te zijn.16again schreef:Hele volksstammen vinden het prettig dat ze gepusht worden
Dit is inderdaad een kreet zonder onderbouwing, maar gezien het feit dat DMG zo groot geworden is, moeten er veel mensen zijn die van deze manier van zakendoen houden. Overigens vind je hier natuurlijk weinig tevreden klanten op het forum. Vaak is er een geschil met de een of de ander, en vraagt men raad over hoe te handelen.
-
- Berichten: 445
- Lid geworden op: 12 apr 2011 11:53
Re: BESLIS NOOIT IN ÉÉN KEER M.B.T.UW KEUKEN OF BADKAMER AANKOOP
Ook van de ontevreden klanten van DMG hoor je weinig, ten eerste denkt men dat de hele keukenbranche zo is en dat deze handelwijze normaal is. Ten tweede hebben klanten van DMG bij al hun vrienden als zitten te vertellen dat ze een verkoper het vel over de oren hebben getrokken "de verkoper is naar zijn baas gegaan om toestemming te krijgen voor meer korting" als je dat aan iedereen verteld hebt vertel je later niet graag dat je toch iets anders hebt gekregen dan dat je dacht of dat er bepaalde zaken niet in de prijs zaten waardoor er toch een fikse meerwerkpost bij die wereld deal kwam.
Re: BESLIS NOOIT IN ÉÉN KEER M.B.T.UW KEUKEN OF BADKAMER AANKOOP
Aan borreltafel hoor je inderdaad alleen succesverhalen, uit schaamte ga je niet lopen rondbazuinen hoe belazerd je eigenlijk bent.als je dat aan iedereen verteld hebt vertel je later niet graag dat je toch iets anders hebt gekregen dan dat je dacht
Internet is anoniem, schaamte speelt dan nauwelijks een rol, daardoor staan er weldegelijk plenty verhalen op het forum van klanten die zich bekocht voelenOok van de ontevreden klanten van DMG hoor je weinig
Re: BESLIS NOOIT IN ÉÉN KEER M.B.T.UW KEUKEN OF BADKAMER AANKOOP
Wij hebben het een tijdje geprobeerd om te werken met vaste prijzen...
Werkte niet of nauwelijks.
Kan je zeggen dat het ligt aan je verkooptechniek, dat zou kunnen.
Ik melde het vooraf, midden in het gesprek en nog eens aan het einde.
De klanten keken ons met zoveel ongeloof aan, dat wij maar snel weer terug zijn gegaan naar het oude systeem.
Mensen willen nou eenmaal korting " voor het goede gevoel " en om te zeggen bij de borrel dat ook zij een megakorting hebben gehad.
Wij Nederlanders zijn denk ik een handjeklap volk.
Dus nu doen wij weer wat op de prijs zodat we wat weg kunnen geven.
Overigens zijn dat bij ons geen duizenden euro's.
Werkte niet of nauwelijks.
Kan je zeggen dat het ligt aan je verkooptechniek, dat zou kunnen.
Ik melde het vooraf, midden in het gesprek en nog eens aan het einde.
De klanten keken ons met zoveel ongeloof aan, dat wij maar snel weer terug zijn gegaan naar het oude systeem.
Mensen willen nou eenmaal korting " voor het goede gevoel " en om te zeggen bij de borrel dat ook zij een megakorting hebben gehad.
Wij Nederlanders zijn denk ik een handjeklap volk.
Dus nu doen wij weer wat op de prijs zodat we wat weg kunnen geven.
Overigens zijn dat bij ons geen duizenden euro's.
Re: BESLIS NOOIT IN ÉÉN KEER M.B.T.UW KEUKEN OF BADKAMER AANKOOP
Fauser schreef:Wij hebben het een tijdje geprobeerd om te werken met vaste prijzen...
Werkte niet of nauwelijks.
Dus nu doen wij weer wat op de prijs zodat we wat weg kunnen geven.
Overigens zijn dat bij ons geen duizenden euro's.
U bent wel “eerlijk”, maar of het ook netjes is...............
Vast geen gespecificeerde offertes.............................