LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Acer Windows 7 Home Premium-licentie niet legitiem
-
Acer Windows 7 Home Premium-licentie niet legitiem
Afgelopen november 2011 hebben wij een Acer-laptop gekocht bij MediaMarkt.
De installatie van de computer hebben we zelf gedaan met behulp van de wizard, die start als je computer voor de eerste keer aanzet.
Alles is prima verlopen.
Ook de productactivering van Windows 7 verliep als een zonnetjes.
Windows 7 was legitiem.
Deze week zet ik de computer aan en tot mijn verbazing verschijnt een scherm dat de validatie van Windows 7 is mislukt en dat we geen legitieme Windows 7 hebben.
Dat is onmogelijk, omdat ik de sticker met de licentie onder de laptop heb plakken.
Alles geprobeerd, maar Windows houdt vol dat de Windows 7-versie niet legitiem is.
Daarop heb ik een keyfinder geinstalleerd en blijkt dat de Windows 7-key niet dezelfde is als de key die op de computer is geinstalleerd.
Die heb ik tijdens de installatie niet hoeven invoeren, omdat deze in de wizard ingebakken zit.
Afgelopen zaterdag heb ik Acer gemaild en kreeg een automatisch bericht dat ik binnen 24 reactie zou krijgen.
Dat gebeurde echter niet.
Daarop heb ik vandaag Acer gebeld en het probleem voorgelegd.
Ik kreeg als antwoord dat ik dan waarschijnlijk een typfout bij het invoeren van de productcode zou hebben gemaakt.
Daarop heb ik uitgelegd hoe hun eigen installatiewizard werkt en dat ik daar geen code hoefde in te voeren.
Dit leek nieuw voor de helpdeskmedewerker.
Ze adviseerde om naar de geinstalleerde updates te gaan en daar update KB109733 te verwijderen.
Dat zou het probleem oplossen.
Deze update kon ik niet vinden.
Als dat het probleem niet zou oplossen, dan moest ik een complete systeemherstel uitvoeren, maar dan zou ik al mijn bestanden kwijt zijn.
Na wat Googlen kwam ik tot de ontdekking dat de betreffende update niet de KB109733 moest zijn, maar de KB971033.
Dus dan toch maar de update verwijderd.
Wat blijkt tot mijn schrik:
De problemen werden erger, omdat nu ook Microsoft Security Essentials, mijn antivirusprogramma, aangeeft over 30 dagen de geest te geven.
Alle mogelijke manieren om een nieuwe productkey in te voeren zijn door Acer in deze OEM-versie verwijdert en ik kan dit dus niet meer oplossen.
Microsoft helpt niet en verwijst naar Acer, omdat dit een OEM-versie is.
En ik? Ik blijf met de gebakken peren zitten en moet maar zien hoe ik 300gb aan data gebackupt krijg.
Waarschijnlijk zullen meer mensen dit probleem krijgen, omdat de ongeldige productkey op alle Acer Laptops hetzelfde is en Microsoft deze key als ongeldig ziet.
De installatie van de computer hebben we zelf gedaan met behulp van de wizard, die start als je computer voor de eerste keer aanzet.
Alles is prima verlopen.
Windows 7 was legitiem.
Deze week zet ik de computer aan en tot mijn verbazing verschijnt een scherm dat de validatie van Windows 7 is mislukt en dat we geen legitieme Windows 7 hebben.
Dat is onmogelijk, omdat ik de sticker met de licentie onder de laptop heb plakken.
Alles geprobeerd, maar Windows houdt vol dat de Windows 7-versie niet legitiem is.
Daarop heb ik een keyfinder geinstalleerd en blijkt dat de Windows 7-key niet dezelfde is als de key die op de computer is geinstalleerd.
Die heb ik tijdens de installatie niet hoeven invoeren, omdat deze in de wizard ingebakken zit.
Afgelopen zaterdag heb ik Acer gemaild en kreeg een automatisch bericht dat ik binnen 24 reactie zou krijgen.
Dat gebeurde echter niet.
Daarop heb ik vandaag Acer gebeld en het probleem voorgelegd.
Ik kreeg als antwoord dat ik dan waarschijnlijk een typfout bij het invoeren van de productcode zou hebben gemaakt.
Daarop heb ik uitgelegd hoe hun eigen installatiewizard werkt en dat ik daar geen code hoefde in te voeren.
Dit leek nieuw voor de helpdeskmedewerker.
Ze adviseerde om naar de geinstalleerde updates te gaan en daar update KB109733 te verwijderen.
Dat zou het probleem oplossen.
Deze update kon ik niet vinden.
Als dat het probleem niet zou oplossen, dan moest ik een complete systeemherstel uitvoeren, maar dan zou ik al mijn bestanden kwijt zijn.
Na wat Googlen kwam ik tot de ontdekking dat de betreffende update niet de KB109733 moest zijn, maar de KB971033.
Dus dan toch maar de update verwijderd.
Wat blijkt tot mijn schrik:
De problemen werden erger, omdat nu ook Microsoft Security Essentials, mijn antivirusprogramma, aangeeft over 30 dagen de geest te geven.
Alle mogelijke manieren om een nieuwe productkey in te voeren zijn door Acer in deze OEM-versie verwijdert en ik kan dit dus niet meer oplossen.
Microsoft helpt niet en verwijst naar Acer, omdat dit een OEM-versie is.
En ik? Ik blijf met de gebakken peren zitten en moet maar zien hoe ik 300gb aan data gebackupt krijg.
Waarschijnlijk zullen meer mensen dit probleem krijgen, omdat de ongeldige productkey op alle Acer Laptops hetzelfde is en Microsoft deze key als ongeldig ziet.
Re: Acer Windows 7 Home Premium-licentie niet legitiem
Type is in op Google
invoeren nieuwe productcode windows 7
Er zijn verschillende tips( forums) te vinden en ook programma's van een paar euro(mag geen links geven hier) om je code te vervangen.
sukses
Henk
ofWINDOWS 7 KEY CHANGER
invoeren nieuwe productcode windows 7
Er zijn verschillende tips( forums) te vinden en ook programma's van een paar euro(mag geen links geven hier) om je code te vervangen.
sukses
Henk
-
Hallo Henk,
Bedankt voor jouw reactie.
De Keychanger is betaalde software.
Uiteindelijk ben ik van mening dat de veroorzaker betaald en dat is Acer en niet ik.
De andere tips op internet werken op de Acer OEM-versie niet, omdat ik vanuit Windows niet voldoende machtigingen krijg.
En ik weet heel veel van computers, maar ik krijg geen enkele oplossing uitgevoerd in deze OEM-versie.
Bedankt voor jouw reactie.
De Keychanger is betaalde software.
Uiteindelijk ben ik van mening dat de veroorzaker betaald en dat is Acer en niet ik.
De andere tips op internet werken op de Acer OEM-versie niet, omdat ik vanuit Windows niet voldoende machtigingen krijg.
En ik weet heel veel van computers, maar ik krijg geen enkele oplossing uitgevoerd in deze OEM-versie.
Ik denk toch, dat je de 300 GB op een andere schijf hebt staan dan op C:Ik blijf met de gebakken peren zitten en moet maar zien hoe ik 300gb aan data gebackupt krijg.
Dan kan je toch terug na een datum, waar het wel nog werkte, en er zijn alle bestanden nog aanwezig, tenminste als deze niet op C staan.
-
Dat dacht ik ook, maar standaard blijkt systeemherstel bij deze Acer uit te staan.
Hij had geen herstelpunten gemaakt.
Hij had geen herstelpunten gemaakt.
-
Overigens werkt Acer standaard niet met partities en zal een complete herinstallatie ook mijn zelf aangemaakte partities terugzetten naar de Acer-standaard en dat is een grote C-partitie.
Ja, een partitie moet je natuurlijk zelf maken.
Als je zelf partities hebt gemaakt, blijven deze bestaan.
Google eens op Orbit en Hazar, dan vind je wel wat je zoekt.
Er staan meerdere programma´s van rond de 9 dollar-euro met een gedeeltelijke probeerversie kun je eerst zien of het werkt.De Keychanger is betaalde software.
Ik denk dat je telefoon kosten nu al stukken hoger zijn,en wat is belangrijker je eigen mening-trots of het feit dat je data gered wordt,en je verder kunt werken.
gr Henk
wellicht zie ik iets over het hoofd, maar waar is de melding van Uw contact met Mediamarkt gebleven...?
Daar moet je wezen.
Daar moet je wezen.
-
Ik ben niet naar de MediaMarkt geweest, omdat ik daar zeker een lege computer van terugkrijg.dhc schreef:wellicht zie ik iets over het hoofd, maar waar is de melding van Uw contact met Mediamarkt gebleven...?
Daar moet je wezen.
Da's dan niet slim omdat Mediamarkt je aanspreekpunt is en het probleem moet verhelpen. Rechtstreeks contact opnemen met Acer is geen optie, zij zijn geen partij.
Dus hoppa, naar MM!
Dus hoppa, naar MM!
Je weet heel veel van computers zeg je, dan weet je ook dat je zowiezo een back up moet maken. Dus ik ben het eens met dhc : back up draaien en naar de MM
Dat vind ik een foute conclusie en ook nog zeer link om het zo te stellen. Acer werkt meestal met recovery partities (die verborgen zijn) en zodra je de recovery in de bios aanzet gaat het recoveryprogramma draaien. Deze is zo ingesteld dat de fabrieksinstellingen worden teruggezet. Dat betekend dat je in dat geval ook je aangemaakte partities kwijt bent.nevermind schreef:Ja, een partitie moet je natuurlijk zelf maken.
Ik zou dus een backup maken naar een externe hardeschijf.
Het lijkt me wel correct wat de Acer medewerker heeft gezegd. Het lijkt me dat uw exemplaar al eens de eerste opstart wizzard heeft doorlopen (vermoedelijk gaat het om een systeem dat al eens is gebruikt of in de winkel is aan geweest). Deze wizzard is wel te resetten, maar de productcode is via die wizzard nooit meer te wijzigen, vandaar dat de wizzard deze optie niet laat zien.beliyahara schreef:Ik ben niet naar de MediaMarkt geweest, omdat ik daar zeker een lege computer van terugkrijg.dhc schreef:wellicht zie ik iets over het hoofd, maar waar is de melding van Uw contact met Mediamarkt gebleven...?
Daar moet je wezen.
-
- Contacteer:
Ik zou in deze terug gaan naar MM.
Zij hebben de PC geleverd - en zijn eerste aanspreekpunt.
Even vraag:
Was de doos volledig gesloten (met tape) of was deze reeds geopend?
Showmodel of test PC?
Eventueel overwegen om een ander merk terug te vragen - daar service van Acer nogal prut is.
Even vraag:
Showmodel of test PC?
Eventueel overwegen om een ander merk terug te vragen - daar service van Acer nogal prut is.
Het is een beetje lastig, de software is in principe de verantwoording van Acer en niet de media markt. Maar als de MM een gebruikt exemplaar heeft geleverd is ze weer wel aanspreekbaar. Daar hangt alles dus van af.Guardian72 schreef:Ik zou in deze terug gaan naar MM.
Even vraag:
Showmodel of test PC?
-
- Contacteer:
@ Olaf ,
vandaar de vraag over de staat van de verpakking.
En kopen bij MM.. je bent toch niet gek?
vandaar de vraag over de staat van de verpakking.
En kopen bij MM.. je bent toch niet gek?
Media Markt is er niet vies van om retour gebrachte artikelen weer als nieuw in de winkel te plaatsen. Keurig een paar rode MM binders er omheen en niemand let meer op het zegel van de doos, wat ze ook nog terugplakken als ze de kans krijgen.
olaf79 schreef:Dat vind ik een foute conclusie en ook nog zeer link om het zo te stellen. Acer werkt meestal met recovery partities (die verborgen zijn) en zodra je de recovery in de bios aanzet gaat het recoveryprogramma draaien. Deze is zo ingesteld dat de fabrieksinstellingen worden teruggezet. Dat betekend dat je in dat geval ook je aangemaakte partities kwijt bent.nevermind schreef:Ja, een partitie moet je natuurlijk zelf maken.
Ik zou dus een backup maken naar een externe hardeschijf.
Waarom TS zo moeilijk de weg naar de MM vind, is mij onbegrijpelijk.
Dat het geen probeer of demo laptop is, beschrijft TS hier met deze worden:
Olaf, waarom vind je mijn bericht als foute conclusie?De installatie van de computer hebben we zelf gedaan met behulp van de wizard, die start als je computer voor de eerste keer aanzet.
Alles is prima verlopen.
Windows 7 was legitiem.
Dat TS, wat hier al verschillende leden hebben geadviseerd, een backup van zijn bestanden moet maken, denk ik, is vanzelfsprekend.
Ik zou mijn bericht dan ook onderbouwen, en je kan mij dan corrigeren.
Op de nieuwe laptop zit een C en een D schijf (als voorbeeld).
Op de C schijf is het OS, en op de D schijf de recovery partitie geïnstalleerd.
Nu maak ik met een willekeurig programma (voorbeeld Paragon), nog twee extra partities aan, want bij W 7 mag/kan je max.4 partities aanmaken.
Als de recovery wordt gebruikt, op welke partitie maakt de recovery dan de nieuwe instellingen?
Natuurlijk op C, en de D recovery partitie en de andere twee nieuwe partities blijven ongemoeid.
Nee, want als de gebruiker een fout maakt en partitie D wist is dan ook meteen de recovery weg. Meestal staat de recovery software op een onzichtbare partitie verstopt (zonder drive-letter). Je kunt de recovery aanroepen door een optie in de BIOS of door een bijgeleverde CD te gebruiken. De recovery zorgt ervoor dat hij weer teruggaat naar de fabrieksinstelling, maar daarmee zijn ook alle userdata (en partitie D) verdwenen.nevermind schreef:Ik zou mijn bericht dan ook onderbouwen, en je kan mij dan corrigeren. Op de nieuwe laptop zit een C en een D schijf (als voorbeeld). Op de C schijf is het OS, en op de D schijf de recovery partitie geïnstalleerd.
Maar misschien is de laptop van TS anders, dat weet ik niet.