LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Restaurant bestaat niet meer en Groupon betaald niets terug

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
ericreiziger

Restaurant bestaat niet meer en Groupon betaald niets terug

Ongelezen bericht door ericreiziger »

Op 21 juni 2011 hebben wij een voucher aangeschaft en betaald ten bedrage van € 39,= De voucherwaarde (2 diners) zou een waarde hebben van € 99,=.
Deze was geldig voor het Turks-Ottomaanse restaurant Tugra in Schiedam en geldig tot 22-12-2011.
Begin december wilden wij reserveren. De telefoon werd opgenomen door restaurant Kreta. Wat bleek: restaurant Tugra bestaat niet meer en is overgenomen door een Grieks restaurant.
1. Groupon had ons niet geïnformeerd over het niet meer bestaan van restaurant Tugra.
2. Restaurant Kreta deelde ons mede dat zij de groupon-aanbieding hadden overgenomen van Tugra. Bij navraag bleek dat het 3 gangen diner zou bestaan uit: gevulde druivenbladeren, kip met stukje lamsbout + friet en ijs toe.
Dit vertegenwoordigt m.i. geen waarde van € 99,00 en zelfs € 39,00 voor 2 van deze schamele diners staat niet in verhouding.
Maar afgezien daarvan, Groupon kon de aanbieding niet waarmaken aangezien restaurant Tugra niet meer bestaat en wij expliciet voor dit Turks-Ottomaanse restaurant hadden gekozen en niet voor een Griek.
Op 16-12-2011 aan Groupon verzocht om de reeds betaalde € 39,00 per omgaande aan ons terug te storten. Na een paar mailtjes - waarin men stelt het druk te hebben en er mee bezig te zijn - tot op heden (10-02-2012) niets vernomen. Vandaag nogmaals om terugbetaling verzocht.
Het lijkt ons niet meer dan normaal om het geld terug te storten.

Groupon.nl

Re: Restaurant bestaat niet meer en Groupon betaald niets terug

Ongelezen bericht door Groupon.nl »

Beste Eric,

Wat vervelend dat je problemen hebt met Groupon. Zou je het e-mailadres waarmee je bij ons bent ingeschreven in een privebericht kunnen sturen zodat onze klantenservice contact met je op kan nemen?

Groeten,
Sabine
Groupon

Caesaro

Ongelezen bericht door Caesaro »

Eric, mag ik vragen hoe het er nu mee staat?

(ik heb een vergelijkbaar probleem)

Fleurtjuh666

Ongelezen bericht door Fleurtjuh666 »

Caesaro schreef:Eric, mag ik vragen hoe het er nu mee staat?

(ik heb een vergelijkbaar probleem)
Caesaro, uw probleem is niet soortgelijk, het betreft slechts dezelfde aanbieder (groupon). Neemt niet weg dat ik wel degelijk benieuwd ben naar hoe dit af is gelopen.

denny009

Ongelezen bericht door denny009 »

Ik vind het wel een beetje raar dat je in juni zo'n bon aanschaft en pas een half jaar later gaat gebruiken in december. Je moet met de huidige economische situatie ook niet raar opkijken dat een restaurant overgenomen wordt en er ineens iets heel anders in zit. Voor €39,- heb je volgens mij ook een goeie deal met dat griekse menu, en de huidige eigenaar komt je prima tegemoet.

Dat groupon gebeuren is verder zo'n raar gedoe. Voor €39,- een menu twv €99,-, daar trapt toch niemand in en een restaurant zou dan ook niets verdienen. Wel typisch dat Groupon ineens hier wel op je bericht reageerd.

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

denny009 schreef:Ik vind het wel een beetje raar dat je in juni zo'n bon aanschaft en pas een half jaar later gaat gebruiken in december. Je moet met de huidige economische situatie ook niet raar opkijken dat een restaurant overgenomen wordt en er ineens iets heel anders in zit. Voor €39,- heb je volgens mij ook een goeie deal met dat griekse menu, en de huidige eigenaar komt je prima tegemoet.

Dat groupon gebeuren is verder zo'n raar gedoe. Voor €39,- een menu twv €99,-, daar trapt toch niemand in en een restaurant zou dan ook niets verdienen. Wel typisch dat Groupon ineens hier wel op je bericht reageerd.
Misschien zijn ze daarom failliet? Groupon is hier natuurlijk op aanspreekbaar. Zij leveren immers niet waarvoor is betaald. Dus gewoon geld terug.

vissen30

Ongelezen bericht door vissen30 »

Groupon is gewoon pure oplichterij...zeggen dat je met een mooie korting iets kan kopen maar klopt helemaal niet...en ik snap echt niet dat mensen daar nog met open ogen inlopen!! Iedereen kan toch wel eventjes een product googelen??

Voorbeeld 1: dit weet ik omdat ik in de branche zit van het aangeboden product op groupon. Vibrerend eitje: word aangeboden aan 39 euro zogezegd met 50% korting...raar...word gewoon in de online shops voor 39 euro verkocht (sommige zelfs nog iets goedkoper)

Voorbeeld 2: staat vandaag 25/02/2012 op belgische groupon:
xbox360 4gb+ kinect + disneypakket voor 299 euro, met 180 euro korting (winkelwaarde volgens groupon 479 euro) . Ff googelen en wat vinden we? hetzelfde pakket voor zelfs een euro goedkoper op andere websites namelijk 298 euro!!!

Voorbeeld 3: Er worden regelmatig aluminium wallets aangeboden: 2 stuks voor 15 euro...ff googelen...op ebay 2 stuks voor 10 euro!! en dan heb je ze bij groupon zogezgd nog met 50 % korting!!

Groupon is gewoon een firma die mensen oplicht en wat ik dan nog schandalig vind is dat groothandels zoals makro gewoon meedoen!! (xbox360 was aanbieding bij makro)

Dus eer je koopt bij groupon, gewoon ff googelen...

MAXIEM

Ongelezen bericht door MAXIEM »

vissen30

Wat grote winkels en bedrijven met hun zogenaamde kortingsakties doen, doet Groupon (als tussenschakel) landelijk. De consument wil nu eenmaal bedrogen worden en is te lui om te onderzoeken of die kortingen wel werkelijk kortingen zijn.

Maxiem.

Madje71

Ongelezen bericht door Madje71 »

Kreeg net aanbieding van Restaurant Allicht Eindhoven via groupon.
Aanbieding belooft 51% korting en menuprijs is 34 euro.
Googlen levert bij Brasserie Allicht een menuprijs van 36,75 euro op.

Ik heb zowel Groupon als de brasserie gemaild met de vraag waar ze toch mee bezig zijn. Ben benieuwd of ik antwoord krijg. Ik sschrijf me in ieder geval NU uit voor Groupon.
Zolang iedereen meedoet, houden we het met z'n allen in stand, toch?

MAXIEM

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Madje71

Een verstandig besluit! Zo zie je maar, die zogenaamde kortingen zijn helemaal geen kortingen. Zegt het voort, zegt het voort!!!

Maxiem.

michaelz1981

Ongelezen bericht door michaelz1981 »

Je bent niet verplicht om in te gaan op een Groupon en net zo min dat mensen een product moeten kopen tegen de waarde die op Groupon staat. In de winkels worden vaak ook kortingen gegeven op adviesprijzen en daar hoor je dan weer niemand klagen.

Wat betreft restaurant Allicht in Eindhoven, dit betreft een Groupon voor 2 personen voor 34 euro voor een 3 gangen menu. Soms moet mensen ook gewoon beter leren lezen.

Natuurlijk hoeft TS niet in te gaan op de aanbod van de Grieks restaurant aangezien dat niet de oorspronkelijk aankoop was van TS. Ik heb al meerdere malen een Groupon gekocht voor een etentje en soms waren ze goed en soms waren ze slecht. Het is vaak een kwestie van even googlen naar het desbetreffende restaurants en naar de recensies en dan weet je of het eventueel waard is om een x bedrag uit te geven. Mocht een etentje een keer niet bevallen , dan ga je gewoon niet meer terug.

Ik heb zelf ook al een paar keer meegemaakt dat een restaurant niet meer bestaat en tot nu toe heeft Groupon het geld gewoon terugbetaald. Soms moet je een verzoek gewoon een paar keer indienen want de klanternservice van Groupon laat het inderdaad wel eens afweten.

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Madje71 schreef: Aanbieding belooft 51% korting en menuprijs is 34 euro.
Googlen levert bij Brasserie Allicht een menuprijs van 36,75 euro op.
Ja lezen is ook een kunst op zich...
Bij de Groupon deal eten 2 mensen voor 34,-
Bij de Brasserie is de menuprijs 36,75 per persoon.. dus 2 personen = € 73,50.

Nu is het wel mogelijk dat het 4-gangen menu van groupon afwijkt van het menu zoals het op de kaart staat.
Madje71 schreef: Ik heb zowel Groupon als de brasserie gemaild met de vraag waar ze toch mee bezig zijn. Ben benieuwd of ik antwoord krijg. Ik sschrijf me in ieder geval NU uit voor Groupon.
Foei groupon dit kan toch niet :mrgreen:

Maar even alle gekheid op een stokje ik ben ook helemaal geen fan van groupon.

newmikey

Ongelezen bericht door newmikey »

michaelz1981 schreef: Wat betreft restaurant Allicht in Eindhoven, dit betreft een Groupon voor 2 personen voor 34 euro voor een 3 gangen menu. Soms moet mensen ook gewoon beter leren lezen.
Nou! Zeg dàt wel! Het was namelijk een 4 gangen menu :lol:

De oplettende lezer ziet dat er van de 4x3 door Groupon aangeboden gerechten er maar 3 op de reguliere kaart voorkomen. Zelfs de samenstelling van die 3 is iets anders om ze goedkoper te maken bijvoorbeeld Hollandse garnalen in plaats van gamba's in de kreeftensoep, géén ananas bij de panna cotta. Van de hoofdgerechten staat er zelfs niet één op de reguliere kaart als onderdeel van het 4-gangen keuzemenu!

Het is de standaard (begrijpelijke) taktiek van alle Groupon aanbiedingen. De aanbieder moet tot het gaatje gaan en past dus het aangebodene aan. Dat is helemaal niet erg, als het ook als zodanig wordt gepresenteerd. Bij alle restaurantaanbiedingen is echter het "gewone" menu anders samengesteld dan dat wat via Groupon wordt aangeboden.

Het is niet voor niets dat je altijd vóór dat je bestelt dient aan te geven dat het om een Groupon aanbieding gaat.

Ook hier geldt gewoon weer (en wel héél letterlijk): TANSTAAFL

michaelz1981

Ongelezen bericht door michaelz1981 »

Daarom ga ik tegenwoordig ook niet meer in als er een menu van de chef of een drie / vier gangen menu wordt aangeboden. De gouden Groupons zijn altijd de Groupon waarvan je zelf een aantal gangen kan kiezen van de kaart. Maar je kan Groupon toch niet de schuld van geven als iets niet goed is uitgevoerd door de uitvoerder. De restaurant bied iets aan en het is tenslotte zelf verantwoordelijk voor de uitvoering ervan. Sommige restaurants zijn echt goed en andere wat slechter. Maar waarom Groupon de schuld geven van iets terwijl het makkelijker is om een slechte review neer te zetten op Iens of dergelijk websites.

Natuurlijk is dit bijna nooit de werkelijke waarde waarover er korting wordt gegeven, maar het is ook een goedkoop manier om een keer goedkoper uit eten te gaan. Hoe vaak klagen mensen dat de Horeca te duur is, dan is Groupon toch een mooie manier om relatief goedkoop uit eten te kunnen gaan.

Die van de viergangen bij Allicht heb ik dan over het hoofd gezien, want ik ging maar alleen even kijken of de prijs niet voor 2 personen bedoelt is , want de meeste restaurant Groupons worden voor twee personen verkocht en niet per persoon.

newmikey

michaelz1981 schreef: Natuurlijk is dit bijna nooit de werkelijke waarde waarover er korting wordt gegeven, maar het is ook een goedkoop manier om een keer goedkoper uit eten te gaan. Hoe vaak klagen mensen dat de Horeca te duur is, dan is Groupon toch een mooie manier om relatief goedkoop uit eten te kunnen gaan.
De FEBO is "een mooie manier om relatief goedkoop uit eten te kunnen gaan", dit is gewoon misleidende reclame.

Natuurlijk is Groupon (mede-)verantwoordelijk voor de uitvoering; je betaalt aan Groupon, Groupon heeft de voorwaarden gesteld aan de restauranthouder en Groupon bepaalt de inhoud van de reclametekst op haar website.

Als de aanbieder iets anders levert dan overeengekomen is Groupon de aansprakelijke partij - bij hun koop je de aanbieding namelijk, niet bij de eigenlijke aanbieder. Groupon treedt op als verkopende partij.

Emmy75

newmikey schreef:Als de aanbieder iets anders levert dan overeengekomen is Groupon de aansprakelijke partij - bij hun koop je de aanbieding namelijk, niet bij de eigenlijke aanbieder. Groupon treedt op als verkopende partij.
Ja, maak dat groupon maar eens wijs als er iets aan de hand is.. :lol:
Topics genoeg waaruit blijkt dat ze dan vooral niet thuis geven.

newmikey

Emmy75 schreef:
newmikey schreef:Als de aanbieder iets anders levert dan overeengekomen is Groupon de aansprakelijke partij - bij hun koop je de aanbieding namelijk, niet bij de eigenlijke aanbieder. Groupon treedt op als verkopende partij.
Ja, maak dat groupon maar eens wijs als er iets aan de hand is.. :lol:
Topics genoeg waaruit blijkt dat ze dan vooral niet thuis geven.
Dat is absoluut een feit. Kijk, het zou op zich niet zo'n grote wijziging vergen om dit soort restaurant aanbiedingen correct te laten verlopen. In plaats van onterecht te suggereren dat je voor een bodemprijs van het reguliere aanbod gebruik kan maken, zou Groupon een "Uniek 4-gangen Grouponmenu" kunnen aanbieden en ziedaar! Probleem opgelost.

Dat werkt echter niet omdat de consument dan lont ruikt en vermoedt dat hij gewoon waar voor z'n geld krijgt. Dat wil "de consument" niet, hij wil "gratis" en "voordeel".

Als zo'n restaurant nu gewoon voor een schappelijke prijs een net menu kan aanbieden en kan profiteren van de massaliteit van zo'n Groupon aanbieding, maar zònder dat daarbij een voordeel gesuggereerd wordt wat er niet is, zou ik er géén probleem mee hebben.

Ook met de consumentenproducten van zowel Groupon als Ibood is het vaak niet anders. Het zijn restpartijen of soms zelfs factory rejects die op de productielijn niet aan de kwaliteitseisen voldeden en vervolgens bij opbod verkocht worden, meestal onder de voorwaarde van export.

Ook worden vaak partijen in bulkverpakking aangeboden die dan zonder de gebruikelijk stuksverpakking verkocht worden met een gekopieerde handleiding in een plastic zakje.

Het is de partijhandel aan de éne kant en het geschipper met menu's, behandelingen, beschikbare daldagen aan de andere kant die het aanbod mogelijk maken. Als je dat onderkent en accepteert, sluit ik niet uit dat een willekeurig iemand er op enig moment wel eens een éénmalig voordeel aan zou kunnen hebben.

Madje71

Ongelezen bericht door Madje71 »

excuus, kreeg net een mail van brasserie Allicht, dat de aanbieding idd voor 2 personen was.
Maar ik zie dat het al is rechtgezet door anderen.

Emmy75

Madje71 schreef:excuus, kreeg net een mail van brasserie Allicht, dat de aanbieding idd voor 2 personen was.
In ieder geval netjes dat ze snel een antwoord sturen.

Gesloten