LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Fotosessie.com is terug onder een andere naam

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Sylviadb
Berichten: 15
Lid geworden op: 08 mei 2009 13:40

Fotosessie.com is terug onder een andere naam

Ongelezen bericht door Sylviadb »

Ik ben laatst via Hyves benadert door de "Nationale Fotostudio", ik kon een fotoshoot winnen dus ik dacht, nouja, waarom niet.
Echter kreeg ik al snel argwaan en ben ik laatst door hen gebeld met een 'aanbieding'.
Ik had aangegeven dat ik geen interesse had en zij gaven aan mij in 2012 weer te willen bellen.
Na dit telefoontje ben ik wat verder op onderzoek uitgegaan.
Ik kwam er al snel achter dat de 'Nationale Fotostudio' eerder bekend stond als fotosessie.com.
Het enige wat ik vond waren klachten van mensen en juridische zaken waar fotosessie.com zich in verwikkeld had.
Ik kwam alleen maar waarschuwingsberichten tegen om fotosessie.com te vermijden met dezelfde verkoop verhalen die zij mij ook hadden voorgeschoteld aan de telefoon.

Ik ging weer naar de site van de Nationale Fotostudio en alle contactgegevens waren nog aanwezig [email protected], [email protected] etc... dit hadden zij blijkbaar nog niet verandert. Het is hetzelfde bedrijf.
Ik wilde hen laten weten dat ik nooit meer door hen gebeld wens te worden en probeerde te mailen. Alle e-mail adressen waren inactief.
Gelukkig ben ik handig met computers en was er 1 manier om een bericht naar ze te sturen... via een formulier waar je alleen contactgegevens kwijt kon maar geen bericht in kon typen.
Ik ben daarom in de paginabron gaan kijken, vond dit e-mail adres [email protected] en heb hen een e-mail gestuurd waarin ik laat weten inmiddels op de hoogte te zijn van hun reputatie en dat ik absoluut geen interesse heb.

Bij deze wil ik dus aangeven dat dit bedrijf nog steeds werkzaam is en dezelfde verkoop truuks hanteert maar nu schuil gaat onder de naam Nationale Fotostudio.
Bij deze zeg ik dus.... pas op voor de Nationale Fotostudio!

superedraket
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 jan 2012 00:30

Re: Fotosessie.com is terug onder een andere naam

Ongelezen bericht door superedraket »

Heb precies het zelfde meegemaakt.
Ik heb de afspraak echter telefonisch afgezegd, kreeg later een rekening van 125 euries.
nu na twee aanmaningen een brief van een incassoburo.

AAN IEDEREEN, NIET BETALEN, JE WORDT GENEPT.

Dien een klacht in bij consuwijzer.nl
Hier staat ook heel veel info over hoe te handelen.
Of bel het juridisch loket, hier kunnen ze je ook goede tips geven.

Doe ook aangifte aan het hoofdburo politie in zwolle van dubieuze praktijken of poging tot oplichting. Heb ik ook gedaan.
Alleen zo kunnen we deze figuren proberen te stoppen.
SUC6.

Sylviadb
Berichten: 15
Lid geworden op: 08 mei 2009 13:40

Re: Fotosessie.com is terug onder een andere naam

Ongelezen bericht door Sylviadb »

Bedankt voor je reactie.
Ik heb alleen geen problemen met hun omdat ik nergens op heb toegezegd.
Ik had hun aanbieding namelijk afgewezen dus ze kunnen mij niks maken.
Maar ik wordt wel lastig gevallen door ze, ze hebben me onlangs weer geprobeerd te bellen en toen ik niet opnam kreeg ik een mail van ze met een nieuwe 'aanbieding voor een fotoshoot'.
Weet iemand hoe ik een inkomend nummer kan blokkeren?
Zodat ze mij helemaal niet meer kunnen bereiken?
Hun mails gaan gewoon in mijn spamfolder.

superedraket
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 jan 2012 00:30

Re: Fotosessie.com is terug onder een andere naam

Ongelezen bericht door superedraket »

Meld je ook maar aan bij het "bel me niet" register, dan zijn ze volgens mij ook nog strafbaar.

tiny_visser
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 jan 2012 00:30

Re: Fotosessie.com is terug onder een andere naam

Ongelezen bericht door tiny_visser »

Gisteravond ( dinsdag 10-1-12) is ook mijn dochter benaderd door deze oplichters, en ik ben mede door het enthousiasme van mijn dochter , en het gladde praatje, hier volledig ingetrapt ( kan mezelf wel schoppen)
Ik heb na het lezen van dit forum ( waarvoor mijn dank aan jullie) in de mail gekropen en ze even een pittig mailtje gestuurd die ik hieronder zal neerzetten!
IK heb wel even onze eigen namen weggehaald en natuurlijk ons adres!
Ik hoop dat dit mailtje nut heeft gehad, ik ga in ieder geval niet bij de pakken neerzitten, heb al gemaild aan consuwijzer, hoop dat tros radar het oppikt , zal kassa even benaderen, en als het moet ook de politie en het AD ofzo, bovendien heb ik een aantal kamerleden op twitter, en BN'ers ,mail ze desnoods allemaal !

Geachte [Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator], gisteren had ik je aan de telefoon voor een foto shoot, sindsdien ben ik op internet gaan zoeken naar de door jou opgegeven webpagina,en heb niets kunnen vinden ( valse info?) verder ben ik gaan zoeken naar jullie op fora ( Kassa, Tros Radar, consuwijzer) online, en jullie zijn dus gewoon 1 grote oplichters bende, dat jullie naieve jonge meisjes hiervoor misbruiken en hiermee hun moeders die vallen voor de enthousiaste reactie van hun dochter, en het gladde praatje waarmee jullie mensen overhalen dat het allemaal legitiem is !!
Jullie zijn een parasiet voor de mensheid !!
Ik ga jullie dan ook heel graag overal aangeven, ook bij de politie zwolle en de landelijke pers
Ik heb de voorwaarden in jullie gezonden mail gelezen en zal ze jullie ook nog even laten zien!

`Nadat de National Photostudio telefonisch een afspraak met Opdrachtgever heeft gemaakt voor een fotoshoot op basis waarvan de overeenkomst met Opdrachtgever voor het maken van een fotoshoot tot stand komt ontvangt Opdrachtgever binnen drie werkdagen daarna een bevestiging van het tot stand komen van de overeenkomst per post.
Vervolgens kan Opdrachtgever binnen een termijn van 7 werkdagen nadat de Overeenkomst tot stand is gekomen de gemaakte afspraak nog KOSTELOOS ontbinden.`


Waag het dus eens om mij of mijn dochter nogmaals te benaderen of een rekening te zenden of zoals ik online lees, deurwaarders en incassoburo´s , jullie zijn al bekend bij de politie , en zullen nog bekender worden, ik zou als ik jullie was gauw ergens onder gaan duiken ofzo !!


U bent gewaarschuwd !


Aldus verblijvend ,

-----Oorspronkelijk bericht-----
Van: Nationale Fotostudio [mailto:[email protected]]
Verzonden: di 10-1-2012 21:20
Aan:
Onderwerp: ALSJEBLIEFT : JE INFOBOEKJE !













ALSJEBLIEFT : JE INFOBOEKJE !



Geachte mevrouw ,




Vandaag hebben we met u een afspraak gemaakt voor de professionele fotoshoot
van ......... in de Grootste Fotostudio van Nederland.

We sturen u daarom alvast het uitgebreide infoboekje toe.

Hierin vindt u alle details over de fotoshoot.



De officiële bevestiging van de afspraak ontvangt u binnen 3 dagen per post
op uw adres.





Uw afspraak : Donderdag 19 Januari 2012 om 15.30 uur



Lees ook in de bijlage hoe enthousiast klanten zijn over hun fotoshoot bij
ons !



TOT ZIENS !



[Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator]

NATIONAL PHOTOSTUDIO BV | De Grootste Fotostudio van Nederland

Planning & Organisatie





National Photostudio BV - Postbus 237 8000 AE Zwolle | studio: Baileystraat
12, 8013 RV, Zwolle | Al onze tarieven zijn inclusief 19% B.T.W.
Bankrelatie: Vakfotografen BV Rabobank Zwolle rek.nr. 1561.76.564 IBAN :
NL21 RABO 0156 176564 . BIC CODE : RABONL2U. Geregistreerd bij het
handelsregister van de K.v.K te Zwolle nummer: 08216660 . BTW - nummer:
NL.8218.45.299.B01

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Fotosessie.com is terug onder een andere naam

Ongelezen bericht door Jolijn »

@Tiny.
Vervolgens kan Opdrachtgever binnen een termijn van 7 werkdagen nadat de Overeenkomst tot stand is gekomen de gemaakte afspraak nog KOSTELOOS ontbinden.`

Heb je dat ook gedaan of ga je dat doen? Ongeacht of je een officiële bevestiging krijgt?

Kyraaa
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 jan 2012 15:07

Re: Fotosessie.com is terug onder een andere naam

Ongelezen bericht door Kyraaa »

Ik ben hier helaas in 2010 ingetrapt toen het nog fotosessie.com heette!

MAXIEM

Re: Fotosessie.com is terug onder een andere naam

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Kyraaa

Hoe oud was je toen je de overeenkomst aanging?

Maxiem.

elshensels
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 feb 2012 20:53

Re: Fotosessie.com is terug onder een andere naam

Ongelezen bericht door elshensels »

Vandaag 14/02/2012 werd mijn nichtje van 15 ook benaderd door iemand van de Nationale Photostudio. Hij vertelde dat ze was uitgekozen via Hyves om een fotoshoot te doen bij de grootste fotostudio van Nederland. Ze was op dat ogenblik alleen thuis en er werd gevraagd of haar vader kon terugbellen. Mijn broer heeft dat gedaan en men drong aan op een afspraak op 23/02/2012. Dochter kreeg dan een professionele fotoshoot en gemiddeld 3 of 4 reclameopdrachten per jaar. Mijn broer was achterdochtig en heeft geen afspraak gemaakt omdat hij dat eerst met mij wilde bespreken. Ik ben namelijk degene die zijn dochter dan zou moeten begeleiden. Mijn broer heeft mij gebeld en ik wist meteen wie hij aan de lijn had gehad. Vanwege mijn werk ben ik bekend met deze oplichtersbende. Ik heb mijn broer een mail laten sturen met de eis hem en zijn dochter nooit meer op welke wijze dan ook te benaderen. Wat ik mij afvraag is of er nu geen enkele mogelijkheid is om deze mensen te laten stoppen. Ze maken goedgelovige mensen geld afhandig, maar wat erger is ze beschamen het vertrouwen van minderjarige kinderen. Ze zoeken aan de hand van de krabbels op Hyves heel secuur hun "slachtoffers" uit, maken dat deze zich gedurende korte tijd heel speciaal gaan voelen om dan meedogenloos toe te slaan. Is er nu geen enkele manier om hun te stoppen?

MAXIEM

Re: Fotosessie.com is terug onder een andere naam

Ongelezen bericht door MAXIEM »

elshensels

Blijkbaar zijn de praktijken van dit bedrijfje in al die jaren nauwelijks veranderd.

Maxiem.

leonhendriks
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 mar 2012 16:53

Re: Fotosessie.com is terug onder een andere naam

Ongelezen bericht door leonhendriks »

mijn stiefdochter kreeg vandaag 01-03-2012 een factuur verzuim fotoshoot /aanmaning binnen van de nationale fotostudio gevestigd te zwolle te wten 140 euro ze zou 24 febr. niet op de shoot zijn verschenen.Nu moet u weten dat mijn stiefdochter pas 17 jaar is en wij zijn nooit benaderd dus het is nooit rechtsgeldig dan of vergis ik mij hierin. met vriendelijke groet leon hendriks

MAXIEM

Re: Fotosessie.com is terug onder een andere naam

Ongelezen bericht door MAXIEM »

leonhendriks

Zij moeten bewijzen dat er voor die datum een afspraak is gemaakt. Kunnen ze dat niet bewijzen, dan hoef je natuurlijk niet te betalen. Vraag dus schritelijk om dat bewijs en teken aan, dat je vooralsnog zonder bewijs, niet zult betalen.

Maxiem.

cathy68
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 mar 2012 20:11

Re: Fotosessie.com is terug onder een andere naam

Ongelezen bericht door cathy68 »

Mijn 18-jarige dochter is vrijdag 9 maart jl. benaderd voor een 'gratis' gewonnen fotoshoot die toch wel 150 euro zou kosten. Mijn dochter werd enthousiast gemaakt/gepaaid en heeft ingestemd en een afspraak gemaakt voor de woensdag erop, 14 maart. Daarna kreeg ze spijt en heeft ze me het verhaal opgebiecht, helaas pas 2 uur vóór de shoot terwijl in de brief stond dat minimaal 48 uur voor de shoot afgezegd moet worden wat nogal lastig is als we de brief pas de dag voor de shoot hebben ontvangen. Mijn dochter heeft Asperger (vorm van autisme) en is dus een makkelijke prooi voor dit soort oplichters. Mij werd aangeraden een mail te sturen naar [email protected], wat ik meteen heb gedaan en waarin ik verwees naar de 7 dagen bedenktijd, maar ik heb nog geen antwoord gekregen (zou dit emailadres wel bestaan?). Wel ontvingen we gisteren een rekening van 165 euro (incl. 15 euro administratiekosten!) die binnen 2 weken betaald moet zijn. Volgens onze rechtbijstandverzekering moeten we betalen omdat dit soort oplichters weten hoe ver ze kunnen gaan voor ze de wet overtreden, maar is dit zo? Kunnen we onder deze rekening uitkomen of maken we het alleen maar erger als er incassokosten bovenop komen? Normaal zouden we recht hebben op 7 dagen bedenktijd maar die vrouw die belde maakte een afspraak voor de week erop, dus 5 dagen later. Nationale Fotostudio houdt juist weer vast aan 48 uur van tevoren afzeggen, dat zou dus voor maandagmiddag moeten zijn. Kortom, staan we in ons recht als we niet betalen of gaan we dit verliezen?

MAXIEM

Re: Fotosessie.com is terug onder een andere naam

Ongelezen bericht door MAXIEM »

cathy68

Ik schat in dat je hier niet meer onderuit komt. Advies: onder protest betalen (dat schriftelijk aangeven) en vervolgens per aangetekend schrijven aangeven dat je geen gebruik hebt kunnen maken van de volle bedenktijdperiode van 7 dagen. Op basis daarvan ligt het in de rede dat deze zaak de betaling zal terug storten, maar..................................uit alle berichten over dit bedrijfje op de verschillende consumentenfora blijkt, dat ze heel erg veel moeite hebben met het begrip "redelijkheid".

Sukses, Maxiem.

cathy68
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 mar 2012 20:11

Re: Fotosessie.com is terug onder een andere naam

Ongelezen bericht door cathy68 »

Hallo Maxiem,
bedankt voor je advies. Gelukkig lijkt er een goede oplossing te zijn gekomen. Ik heb net de afdeling Finance van de Nationale Fotostudio gebeld en gevraagd om een oplossing c.q. schikking omdat dat het maximale haalbare leek. De man die ik sprak was erg vriendelijk en toen hij hoorde dat mijn dochter Asperger heeft, heeft hij voorgesteld om óf 75 euro te betalen en dan zouden we overal vanaf zijn óf de factuur wordt volledig kwijtgescholden en mijn dochter komt alsnog langs voor een gratis fotoshoot. Dus zonder bijbetaling of kosten. Hij zei dat hij blij was dat ik contact met ze opnam ipv klachten in te dienen en dreigementen te sturen. Dus ik ben op zijn aanbod ingegaan en we gaan begin juni alsnog naar Zwolle voor die gratis fotoshoot, die nu dus wel gratis lijkt te zijn.

Ik hou nog even een slag om de arm, maar alles lijkt zo goed opgelost te worden. Ik heb ook een bevestigingsmail ontvangen, alleen staat daarin dat de afspraak kosteloos is verzet (en dus niet dat de fotoshoot ook gratis is), maar ik heb direct terug geantwoord met een bedankje voor de gratis shoot. Dus ik denk dat het nu goed komt, maar ik blijf wel op mijn hoede. Straks is de shoot gratis, maar de foto's zelf niet ofzo... Ik zal dit begin juni, als de shoot en alles eromheen achter de rug is, laten weten op dit forum.

Mogelijk hebben andere gedupeerden ook iets aan mijn verhaal.
Groetjes, Cathy

MAXIEM

Re: Fotosessie.com is terug onder een andere naam

Ongelezen bericht door MAXIEM »

cathy68

Op zich is dit aanbod acceptabel (mits de shoot echt gratis is). Als dat zo is, dan is dat wél een pluspuntje op hun conduitestaat. Bericht hier t.z.t. even over hoe de shoot en hoe de ontvangst geweest is.

Met vriendelijke groet, Maxiem.

Draconian
Berichten: 12
Lid geworden op: 06 mar 2012 15:20

Re: Fotosessie.com is terug onder een andere naam

Ongelezen bericht door Draconian »

MAXIEM schreef:cathy68

Op zich is dit aanbod acceptabel (mits de shoot echt gratis is). Als dat zo is, dan is dat wél een pluspuntje op hun conduitestaat. Bericht hier t.z.t. even over hoe de shoot en hoe de ontvangst geweest is.

Met vriendelijke groet, Maxiem.
Pluspunt? Mensen lastigvallen om telefonisch een misleidend contract aan te smeren is zeer laag. Vooral als ze minderjarige bellen. Zelfde als dat de Mediamarkt mensen telefonisch gaat aandringen om een led televisie te kopen.

MAXIEM

Re: Fotosessie.com is terug onder een andere naam

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Draconian

In het bericht van cathy68 is er geen sprake van een minderjarige.

Maxiem.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Fotosessie.com is terug onder een andere naam

Ongelezen bericht door Guardian72 »

MAXIEM schreef:Draconian

In het bericht van cathy68 is er geen sprake van een minderjarige.

Maxiem.
Nee, maar mogelijk zou zij wel 'handelingsonbekwaam' kunnen zijn (ivm Asperger) - maar dat weet de ouder waarschijnlijk wel.

Probleem is dat Autisme in zoveel variaties bestaat.... beetje lastig om dat in algemeenheden te vatten (zoals: variant A betekent altijd B)..

cathy68
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 mar 2012 20:11

Re: Fotosessie.com is terug onder een andere naam

Ongelezen bericht door cathy68 »

Mijn dochter is inderdaad meerderjarig en dus handelingsbekwaam, maar ze is nogal naïef. Doordat ze weinig zelfvertrouwen heeft (ze is jarenlang gepest) bloeit ze op als ze benaderd wordt omdat 'ze zo'n leuke uitstraling' heeft, wat door de Nationale Fotostudio wordt gebruikt om klanten te werven/ronselen. Vandaar dat ze er is ingetuind. En met haar dus vele andere meisjes. Ik hoop dus dat ze van deze zaak leert, en dat ze inziet dat als iets te mooi is om waar te zijn, dat ook zo is. Maar goed, ik hou jullie op de hoogte na de fotoshoot. Ik laat wel weten of de shoot inderdaad gratis is, ik hou er wel rekening mee dat de foto's betaald moeten worden. Maar dat zal ik in juni wel laten weten.
Cathy68
Laatst gewijzigd door cathy68 op 28 mar 2012 12:06, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten