LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] NS OV jaarkaart vaak geweigerd?

Reis je vaak met het openbaar vervoer of taxi en heb je hierover een uitgesproken mening? Laat het ons hier weten.
john8472

NS OV jaarkaart vaak geweigerd?

Ongelezen bericht door john8472 »

Ik heb sinds 1 februari een NS jaarkaart. Als ik wil inchecken of uitchecken, dan moet ik deze vaak 3 to 4 keer aanbieden voordat hij het doet. Bij de metro is het nog erger, ik moet dan vaak 2 of 3 paaltjes proberen om er uit te komen. Toen ik naar een service punt van de NS ging werd mij verteld dat dit een landelijk probleem is en dat er aan gewerkt wordt. Ik geloof dit niet helemaal en vroeg mij af of meer mensen hier problemen mee hebben.

elnuar

Re: NS OV jaarkaart vaak geweigerd?

Ongelezen bericht door elnuar »

Ik ken het probleem met mijn OV kaart, wat voor mij de oplossing is bij de NS-poortjes is de kaart ong. twee seconden tegen de paal aanhouden. Het snelle langsrennen en inchecken wil niet, maar iets langzamer wel...
Vaak krijg ik eerst een error-melding met bijbehorend lawaai en daarna alsnog het goede geluidje van wel inchecken/uitchecken.

En die errormelding negeren en 'doordrukken' zeg maar (hoop dat duidelijk is wat ik doe)

john8472

Ongelezen bericht door john8472 »

Ik denk dat ik begrijp wat je bedoelt, maar ik heb ook geprobeerd de kaart wat langer bij de lezer te houden, maar dat gaf niet hetzelfde effect als jij aangeeft. Soms gebeurt er helemaal niks, soms krijg ik het rode lampje en soms wordt het groen.

Wat overigens bijzonder is, dat als ik de NS bel, dat ze aangeven dat ik naar een groot service punt moet gaan zodat ze de kaart kunnen controleren. Als ik vraag welke stations die allemaal hebben, krijg ik als antwoord "de grotere stations". Als ik dan vraag heeft dit of dat station het, dan kunnen ze dat geen eens aangeven!. Ns weet dus niet op welke station ze welke dienst aanbieden! Ook op de site krijg je alleen deze vage informatie. NS heef duidelijk zijn zaakjes niet op orde.

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

john8472 schreef:Ik denk dat ik begrijp wat je bedoelt, maar ik heb ook geprobeerd de kaart wat langer bij de lezer te houden, maar dat gaf niet hetzelfde effect als jij aangeeft. Soms gebeurt er helemaal niks, soms krijg ik het rode lampje en soms wordt het groen.

Wat overigens bijzonder is, dat als ik de NS bel, dat ze aangeven dat ik naar een groot service punt moet gaan zodat ze de kaart kunnen controleren. Als ik vraag welke stations die allemaal hebben, krijg ik als antwoord "de grotere stations". Als ik dan vraag heeft dit of dat station het, dan kunnen ze dat geen eens aangeven!. Ns weet dus niet op welke station ze welke dienst aanbieden! Ook op de site krijg je alleen deze vage informatie. NS heef duidelijk zijn zaakjes niet op orde.
Ik denk dat de ov chipkaart zelf niet goed is. Ik zou een nieuwe eisen.

Gesloten