| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] ABN heeft rekening geblokkeerd maar vangt geld. Terecht?
-
Knuffelbeertje
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 17 dec 2008 14:37
ABN heeft rekening geblokkeerd maar vangt geld. Terecht?
Hallo,
ik heb een langlopend conflict met de ABN Amro.
Mijn rekening gebruikte ik lang geleden (zeg maar circa 13 jaar geleden) actief. Daarna besloot ik om mijn ING -rekening te gebruiken om mijn salaris te laten storten. De ABN-rekening wilde ik voortaan alleen gebruiken voor reizen naar het buitenland (lang verhaal, maar toentertijd kon je NIET met elke Nederlandse bankpas pinnen bij elke buitenlandse pinautomaat waar de door de Nederlandse bank aangeraden logo's op stonden en ik spreek uit ervaring). Sowieso is het geen slecht idee om een tweede bankpas bij de hand te hebben in het buitenland. Ik heb altijd het saldo van mijn ABN-rekening netjes positief gehouden, maar de ABN heeft circa 10 jaar geleden besloten om de rekening te blokkeren omdat ik geen salaris meer liet storten op de rekening.
Op een dag is er aan deze rekening een Young Professional Pakket gekoppeld. De reden was omdat ABN geen rekeningen meer toestond zonder pakketten. Een wijziging in hun beleid dus. Sindsdien mag ik betalen voor deze Young Professional Pakket. Daarom ben ik naar een vestiging gestapt en het gesprek ging grofweg zo:
Ik: mijn rekening is geblokkeerd, dus het heeft ook geen zin om te betalen voor een pakket waar ik toch geen gebruik van kan maken. Daarom wil ik het geld terug wat ik heb betaald aan het Young Professional Pakket.
ABN: Okay, u kunt de rekening sluiten en u krijgt het resterende saldo retour.
Ik: heeft u gehoord wat ik zei over betalen voor iets waar ik niets voor ontvang? Dat geld wil ik terug en het resterende saldo wil ik ook terug.
ABN: u kunt de rekening sluiten, u krijgt het saldo retour en u kunt daarna bezwaar maken.
Mijn probleem is dat als ik de rekening sluit en vervolgens bezwaar maak dat ik dan te horen krijg: "helaas bent u op dit moment geen klant van ons en kunnen wij uw klacht niet in behandeling nemen. Ga naar http://www.abnamro.nl om klant te worden". Zeg maar de paarse krokodil.
Heb ik recht om geld terug te vorderen als ik er niets voor terugkrijg?
Analoog voorbeeld: ik zie het alsof ik een telefoonabonnement heb afgesloten en vervolgens wordt de telefoon geblokkeerd (wegens wijziging in beleid) omdat ik hem te weinig gebruik. Dan moet ik wel elke maand abonnement betalen maar ik kan niet telefoneren. Kan toch niet? De maanden die je aan abonnement hebt betaald terwijl de telefoon geblokkeerd was moet je toch terugkrijgen?
ik heb een langlopend conflict met de ABN Amro.
Mijn rekening gebruikte ik lang geleden (zeg maar circa 13 jaar geleden) actief. Daarna besloot ik om mijn ING -rekening te gebruiken om mijn salaris te laten storten. De ABN-rekening wilde ik voortaan alleen gebruiken voor reizen naar het buitenland (lang verhaal, maar toentertijd kon je NIET met elke Nederlandse bankpas pinnen bij elke buitenlandse pinautomaat waar de door de Nederlandse bank aangeraden logo's op stonden en ik spreek uit ervaring). Sowieso is het geen slecht idee om een tweede bankpas bij de hand te hebben in het buitenland. Ik heb altijd het saldo van mijn ABN-rekening netjes positief gehouden, maar de ABN heeft circa 10 jaar geleden besloten om de rekening te blokkeren omdat ik geen salaris meer liet storten op de rekening.
Op een dag is er aan deze rekening een Young Professional Pakket gekoppeld. De reden was omdat ABN geen rekeningen meer toestond zonder pakketten. Een wijziging in hun beleid dus. Sindsdien mag ik betalen voor deze Young Professional Pakket. Daarom ben ik naar een vestiging gestapt en het gesprek ging grofweg zo:
Ik: mijn rekening is geblokkeerd, dus het heeft ook geen zin om te betalen voor een pakket waar ik toch geen gebruik van kan maken. Daarom wil ik het geld terug wat ik heb betaald aan het Young Professional Pakket.
ABN: Okay, u kunt de rekening sluiten en u krijgt het resterende saldo retour.
Ik: heeft u gehoord wat ik zei over betalen voor iets waar ik niets voor ontvang? Dat geld wil ik terug en het resterende saldo wil ik ook terug.
ABN: u kunt de rekening sluiten, u krijgt het saldo retour en u kunt daarna bezwaar maken.
Mijn probleem is dat als ik de rekening sluit en vervolgens bezwaar maak dat ik dan te horen krijg: "helaas bent u op dit moment geen klant van ons en kunnen wij uw klacht niet in behandeling nemen. Ga naar http://www.abnamro.nl om klant te worden". Zeg maar de paarse krokodil.
Heb ik recht om geld terug te vorderen als ik er niets voor terugkrijg?
Analoog voorbeeld: ik zie het alsof ik een telefoonabonnement heb afgesloten en vervolgens wordt de telefoon geblokkeerd (wegens wijziging in beleid) omdat ik hem te weinig gebruik. Dan moet ik wel elke maand abonnement betalen maar ik kan niet telefoneren. Kan toch niet? De maanden die je aan abonnement hebt betaald terwijl de telefoon geblokkeerd was moet je toch terugkrijgen?
Re: ABN heeft rekening geblokkeerd maar vangt geld. Terecht?
Ik vind van niet. Het is jou eigen keuze om de rekening niet te gebruiken en ook niet op te zeggen.
Aan het hebben van een rekening, ook al gebruik je hem niet, zitten nou eenmaal voorwaarden.
Aan het hebben van een rekening, ook al gebruik je hem niet, zitten nou eenmaal voorwaarden.
Re: ABN heeft rekening geblokkeerd maar vangt geld. Terecht?
Ga je er niet wat makkelijk aan voorbij dat de rekening is geblokkeerd met een positief saldo?sephora30 schreef:Ik vind van niet. Het is jou eigen keuze om de rekening niet te gebruiken en ook niet op te zeggen.
Aan het hebben van een rekening, ook al gebruik je hem niet, zitten nou eenmaal voorwaarden.
-
Teunbosseman
- Berichten: 4403
- Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
- Contacteer:
Re: ABN heeft rekening geblokkeerd maar vangt geld. Terecht?
CB schreef:Ga je er niet wat makkelijk aan voorbij dat de rekening is geblokkeerd met een positief saldo?sephora30 schreef:Ik vind van niet. Het is jou eigen keuze om de rekening niet te gebruiken en ook niet op te zeggen.
Aan het hebben van een rekening, ook al gebruik je hem niet, zitten nou eenmaal voorwaarden.
Mijn mening gedeeltelijk ook. Ligt er ook naar mijn mening aan of TS is ingelicht dat
Dan wist TS ervan en kon hoogst waarschijnlijk de rekening opheffen zonder de pakket kosten.ABN geen rekeningen meer toestond zonder pakketten.
Als niet zo is, asap het saldo overboeken zodat er niet nog meer kan worden ingehouden en opzeggen die handel.
Daarbij zal je tegenwoordig praktisch overal kunnen pinnen, er is een hoop veranderd sinds "toendertijd".
Re: ABN heeft rekening geblokkeerd maar vangt geld. Terecht?
Wat een rare reden van ABN om uw rekening te blokkeren.
Alleen omdat u er uw salaris niet meer op liet storten.....
Als u zorgt dat het saldo positief is, dan is het toch verder uw keuze waar uw salaris naartoe gaat?
Alleen omdat u er uw salaris niet meer op liet storten.....
Als u zorgt dat het saldo positief is, dan is het toch verder uw keuze waar uw salaris naartoe gaat?
-
Knuffelbeertje
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 17 dec 2008 14:37
Re: ABN heeft rekening geblokkeerd maar vangt geld. Terecht?
Een medewerker heeft me ooit de juiste term gegeven voor bankrekeningen waarop geen inkomsten geboekt worden. Die term ben ik vergeten.CSM schreef:Wat een rare reden van ABN om uw rekening te blokkeren.
Alleen omdat u er uw salaris niet meer op liet storten.....
Als u zorgt dat het saldo positief is, dan is het toch verder uw keuze waar uw salaris naartoe gaat?
Dank voor de info allemaal. Ik zal binnenkort stappen ondernemen om de rekening te sluiten. Als er meer nieuws is, dan meld ik het.
-
Teunbosseman
- Berichten: 4403
- Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
- Contacteer:
Re: ABN heeft rekening geblokkeerd maar vangt geld. Terecht?
Knuffelbeertje schreef:Een medewerker heeft me ooit de juiste term gegeven voor bankrekeningen waarop geen inkomsten geboekt worden. Die term ben ik vergeten.CSM schreef:Wat een rare reden van ABN om uw rekening te blokkeren.
Alleen omdat u er uw salaris niet meer op liet storten.....
Als u zorgt dat het saldo positief is, dan is het toch verder uw keuze waar uw salaris naartoe gaat?
Dank voor de info allemaal. Ik zal binnenkort stappen ondernemen om de rekening te sluiten. Als er meer nieuws is, dan meld ik het.
Zal we zoiets zijn als --> slapende, stille, niet actieve bankrekening.
Re: ABN heeft rekening geblokkeerd maar vangt geld. Terecht?
Geachte heer, mevrouw,
Hartelijk dank voor uw reactie op Tros Radar.
We begrijpen dat het een vervelende situatie is voor u.
Om te bekijken wat precies is voorgevallen en u van meer informatie te voorzien willen we graag met u in contact komen.
Kunt u via een Privébericht uw telefoonnummer sturen, dan bellen we u over uw klacht.
Met vriendelijke groet,
ABN AMRO Webcare,
D. Piquet
Hartelijk dank voor uw reactie op Tros Radar.
We begrijpen dat het een vervelende situatie is voor u.
Om te bekijken wat precies is voorgevallen en u van meer informatie te voorzien willen we graag met u in contact komen.
Kunt u via een Privébericht uw telefoonnummer sturen, dan bellen we u over uw klacht.
Met vriendelijke groet,
ABN AMRO Webcare,
D. Piquet
Re: ABN heeft rekening geblokkeerd maar vangt geld. Terecht?
ABN AMRO schreef:Geachte heer, mevrouw,
Hartelijk dank voor uw reactie op Tros Radar.
We begrijpen dat het een vervelende situatie is voor u.
Om te bekijken wat precies is voorgevallen en u van meer informatie te voorzien willen we graag met u in contact komen.
Kunt u via een Privébericht uw telefoonnummer sturen, dan bellen we u over uw klacht.
Met vriendelijke groet,
ABN AMRO Webcare,
D. Piquet
He kom op, Piquet. Leg ons allemaal eens uit wat hier gebeurd is.
-
Knuffelbeertje
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 17 dec 2008 14:37
Re: ABN heeft rekening geblokkeerd maar vangt geld. Terecht?
Update:
heb gisteren een telefoontje gekregen van ABN Amro, nadat ik mijn telefoonnummer heb achtergelaten.
Wat ik aan het begin van het gesprek wilde was om de rekening te sluiten en het geld wat ik heb betaald aan het Young Professional Pakket gedurende de geblokkeerde periode terugvorderen.
We hebben het gehad over het feit dat als je een rekening sluit, dan kun je daarna zonder problemen een klacht of bezwaar indienen. Mijn grootste bezwaar tegen het éérst sluiten van de rekening was dat ik daarna in een soort kip-of-het-ei-verhaal terecht zou komen: "Dit bezwaar wordt niet in behandeling genomen want u bent geen klant meer van ons". Dit gaat nooit gebeuren, volgens ABN Amro. Mijn hoop is dat ik het geld terug kan krijgen wat ik heb betaald gedurende de periode dat de rekening geblokkeerd is geweest.
Het blijkt inderdaad dat rekeningen gesloten kunnen worden als er niet genoeg "voeding" is. Er is niet een specifiek bedrag dat maandelijks naar de rekening moet worden geschreven, maar enige activiteit is al positief. Ik gaf aan dat de rekening niet per sé gesloten hoefde te worden, en dat ik hem graag wil gebruiken voor wanneer ik naar het buitenland ga. ABN stelde voor om de rekening te gebruiken als boodschappenrekening, en wanneer ik naar het buitenland ga, dan gebruik ik de rekening als buitenlandrekening. Op dit moment heb ik bij de ING al een boodschappenrekening, en deze zal ik overzetten naar ABN Amro. In dat geval wordt de rekening gedeblokkeerd.
Te ondernemen stappen:
heb gisteren een telefoontje gekregen van ABN Amro, nadat ik mijn telefoonnummer heb achtergelaten.
Wat ik aan het begin van het gesprek wilde was om de rekening te sluiten en het geld wat ik heb betaald aan het Young Professional Pakket gedurende de geblokkeerde periode terugvorderen.
We hebben het gehad over het feit dat als je een rekening sluit, dan kun je daarna zonder problemen een klacht of bezwaar indienen. Mijn grootste bezwaar tegen het éérst sluiten van de rekening was dat ik daarna in een soort kip-of-het-ei-verhaal terecht zou komen: "Dit bezwaar wordt niet in behandeling genomen want u bent geen klant meer van ons". Dit gaat nooit gebeuren, volgens ABN Amro. Mijn hoop is dat ik het geld terug kan krijgen wat ik heb betaald gedurende de periode dat de rekening geblokkeerd is geweest.
Het blijkt inderdaad dat rekeningen gesloten kunnen worden als er niet genoeg "voeding" is. Er is niet een specifiek bedrag dat maandelijks naar de rekening moet worden geschreven, maar enige activiteit is al positief. Ik gaf aan dat de rekening niet per sé gesloten hoefde te worden, en dat ik hem graag wil gebruiken voor wanneer ik naar het buitenland ga. ABN stelde voor om de rekening te gebruiken als boodschappenrekening, en wanneer ik naar het buitenland ga, dan gebruik ik de rekening als buitenlandrekening. Op dit moment heb ik bij de ING al een boodschappenrekening, en deze zal ik overzetten naar ABN Amro. In dat geval wordt de rekening gedeblokkeerd.
Te ondernemen stappen:
- de rekening weer heropenen bij een filiaal en te zorgen voor voeding
- alle bankafschriften bij elkaar zoeken en gebruiken bij een bezwaarbrief
