LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] SERIE A STORE

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Jacey

SERIE A STORE

Ongelezen bericht door Jacey »

Even mijn verhaal ook om misschien tips te krijgen.

Enkele maanden geleden heb ik een bestelling gedaan bij deze webwinkel om precies te zijn ging over een trainingspak en een voetbalshirt.
Zelf heb ik gekozen voor de betaling via acceptgiro omdat ik niet veel informatie had over deze webwinkel.

Producten ontvangen alleen was het voetbalshirt met een grote vlek erop hierbij zat een briefje met dat het shirt gewoon gewassen kon worden. Hier was ik het niet mee eens ga hier namelijk geen 65 euro voor betalen.
Het trainingspak was trouwens te klein.. netjes ingepakt en terug gestuurd verzendkosten waren voor mijn rekening maar dat vindt ik niet zo probleem.

Enkele dagen later krijg ik een mail met dat de producten in goede orde zijn ontvangen. Prima dacht ik!.

Enkele weken later kwam er een herinnering met het verschuldigde bedrag. Telefonisch waren ze niet bereikbaar dan maar via mail. hele uitleg gestuurd.
Niks op gehoord.

Weer enkele weken later kwam er al een brief van een incasso bureau "mcfactor" ik heb hiermee gebeld en hun verwezen mij door naar serie a store dat hun moesten doorgeven dat ik ze niks verschuldigd ben.

weer contact opgenomen met serie a store en enkele dagen later had ik een brief en hadden ze het trainingspak eraf getrokken maar moest nog wel betalen voor het shirt.

ik weer contact opgenomen en er werd niet op gereageerd. weer gebeld met mcfactor en hun kunnen niks doen (volgens zeggen) wel heb ik al mijn mail communicatie aan hun opgestuurd maar ondanks dit moest ik het oplossen met serie a store.

en nu vandaag ligt er een brief van de deurwaarder dat ik voor de rechter mag verschijnen tenzij ik binnen 3 werkdagen even 217 euro betaal.

Wat een frustratie morgen maar weer eens bellen
wordt er zo moe van.

Guardian72
Contacteer:

Re: SERIE A STORE

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Jacey schreef: en nu vandaag ligt er een brief van de deurwaarder dat ik voor de rechter mag verschijnen tenzij ik binnen 3 werkdagen even 217 euro betaal.

Wat een frustratie morgen maar weer eens bellen
wordt er zo moe van.
Is de brief echt van een deurwaarder?
Dan zou ik deze eens aanschrijven - met kopie van de bevestiging dat alles in goede orde ontvangen is - en vragen op welke grond hij meent tot vervolging over te moeten gaan.

Je zou zelfs kunnen overwegen om aangifte tegen het bedrijf te doen - wegens oplichting (je laten betalen voor wat zij al (aantoonbaar) weer terugontvangen hebben).

Succes.

IncassoBuddy
Contacteer:

Re: SERIE A STORE

Ongelezen bericht door IncassoBuddy »

Beste Jacey,

In eerste plaats hoef jij je geen zorgen te maken over "deurwaarder" of rechtbank.

Als je iets besteld bij een webstore heet dat officieel koop op afstand. Consumenten hebben bij koop op afstand altijd een bedenktijd of zichttermijn van 7 dagen, waarin zonder opgaaf van redenen de aangeschafte producten kosteloos kunnen worden geretourneerd.

Jij heb daarbij zelfs nog de reden dat zij zaken hebben opgestuurd die niet aan de verwachting deden zoals een vlek in het shirt en trainingspak wat te klein was.

De winkel heeft gewoon bevestigd, dat zij de spullen ontvangen hebben.

Ik zou je wel aanraden om te reageren op het schrijven van incassobureau odf deurwaarder. Maar doe dit schriftelijk (per mail, fax of aangetekend schrijven) zodat je in een eventueel later stadium kan aantonen dat je bezwaar hebt gemaakt en het er niet op aan hebt laten komen.

Ook eventuele kosten van incasso of deurwaarder zijn niet voor jouw, maar de webstore die haar zaakjes niet op orde heeft.

IncassoBuddy.nl

Gesloten