LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] opgelicht door kpn

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
eddie1234
Berichten: 14
Lid geworden op: 07 feb 2012 19:30

Re: opgelicht door kpn

Ongelezen bericht door eddie1234 »

het contract is wel beeindigd,de laatste rekening heb ik laten stoneren maar inmiddels heb ik wel weer een rekening ontvangen via de post(nu wel) dat ze dat geld nog niet hebben ontvangen..zit nog met die opzegtermijn.Heb geen zin nog eens voor een maand te gaan betalen eerlijk gezegd.

Jolijn
Berichten: 6306
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: opgelicht door kpn

Ongelezen bericht door Jolijn »

eddie1234 schreef:het contract is wel beeindigd,de laatste rekening heb ik laten stoneren maar inmiddels heb ik wel weer een rekening ontvangen via de post(nu wel) dat ze dat geld nog niet hebben ontvangen..zit nog met die opzegtermijn.Heb geen zin nog eens voor een maand te gaan betalen eerlijk gezegd.
Dat kan ik me voorstellen, maar er zal toch een bepaalde opzegtermijn zijn...en die bepaalt KPN. Jij zegt 'het contract is beëindigd' met ingang van welke datum heeft KPN dat bevestigd?

(Facturen van KPN kun je waarschijnlijk via 'mijn kpn' inzien, papieren facturen worden wel bij meer bedrijven niet (meer) verstuurd.)

Telecom MGR
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 apr 2011 04:52

Re: opgelicht door kpn

Ongelezen bericht door Telecom MGR »

@eddie1234: ik heb een PB gestuurd.

eddie1234
Berichten: 14
Lid geworden op: 07 feb 2012 19:30

Re: opgelicht door kpn

Ongelezen bericht door eddie1234 »

Kpn is ermee bezig!

lighea
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 feb 2012 10:42

Re: opgelicht door kpn

Ongelezen bericht door lighea »

I apologize for writing in English in a Dutch Forum.

I'm having the same problem with KPN. We moved from Utrecht to Rotterdam in August 2010, and KPN gave us an offer for the MOVING. I realized we were still paying for the old abonament only in December 2011.

I stopped the abonament and I've just called the Customer Service for the refund. They told me they can give me straight away money for 3 months. They CANNOT send me any letter about it.

I told them I would like to get more info about my rights, because the fact that they cannot send me a letter stating that 3 month is all I can receive from them frankly stinks.


So if anyone knows about the legal terms for claiming money, please let us know.


We have now an abonament for internet+bellen that was coming in our bank account as "internet" while the old abonament was coming in as "telephone". This leaves room for misunderstandings. It's true I should have checked, but KPN certainly went wrong when they didn't MOVE our contract as they said they would.

Dagmar82
Berichten: 13
Lid geworden op: 14 feb 2012 12:21

Re: opgelicht door kpn

Ongelezen bericht door Dagmar82 »

Heb je een rechtsbijstand verzekering? Dan zou ik deze maar inschakelen. KPN heeft vaker dit soort fouten gemaakt. Heb ik ook op andere fora gelezen. Ik heb een soortgelijk probleem. Ook bij mij hebben ze gezegd dat ik te laat was. Volgens mijn jurist, is dit onzin. Andere gedupeerden behaalden goede resultaten met het inschakelen van rechtsbijstand. Zelfs de kosten voor het bellen naar het informatienummer werd vergoed door KPN. Ik wacht nog even af of ze mijn geld terug storten. Gebeurd dit niet dan zijn is KPN nog lang niet klaar met mij.

Heel veel succes!

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: opgelicht door kpn

Ongelezen bericht door olaf79 »

lighea schreef:I apologize for writing in English in a Dutch Forum.

I'm having the same problem with KPN. We moved from Utrecht to Rotterdam in August 2010, and KPN gave us an offer for the MOVING. I realized we were still paying for the old abonament only in December 2011.

I stopped the abonament and I've just called the Customer Service for the refund. They told me they can give me straight away money for 3 months. They CANNOT send me any letter about it.

I told them I would like to get more info about my rights, because the fact that they cannot send me a letter stating that 3 month is all I can receive from them frankly stinks.


So if anyone knows about the legal terms for claiming money, please let us know.


We have now an abonament for internet+bellen that was coming in our bank account as "internet" while the old abonament was coming in as "telephone". This leaves room for misunderstandings. It's true I should have checked, but KPN certainly went wrong when they didn't MOVE our contract as they said they would.
Do you have confirmation that the abonnement was stopped. If no, there is not much you can do. If yes, you can claim "onrechtvaardige afschrijving" (roughly translated as unwarrented payment). This means you have legal right to reclaim your money until 2 years after you discovered the payment and you informed the creditor about it. The creditor should refund the money a.s.ap., but in any case within 30 days following your request for the refund.

lighea
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 feb 2012 10:42

Re: opgelicht door kpn

Ongelezen bericht door lighea »

Quote:Do you have confirmation that the abonnement was stopped. If no, there is not much you can do. If yes, you can claim "onrechtvaardige afschrijving" (roughly translated as unwarrented payment). This means you have legal right to reclaim your money until 2 years after you discovered the payment and you informed the creditor about it. The creditor should refund the money a.s.ap., but in any case within 30 days following your request for the refund.
Thanks for the answers. The misunderstanding was due to the fact that KPN arranged the Moving of the contract, and we have e-mails where they give us a special offer for the moving. So I didn't pay too much attention to the fact that I didn't receive any letter stating that the old abonament was ended.
When I stopped the abonament in december 2012 they sent all the letters to our old adress, and I had to make 3 more phone calls to convince them to send me the last invoice to my new address, to be able to claim for refund.
I'm certainly going to try to make a case, and I will let you know how the story ends.

And anyway I think the following: if I went wrong I don't have any right to get money back, not for 1, 3 or 18 months.
If they went wrong then I should claim my money back up to the limit the law allows me to, which I don't believe to be 3 months.

eddie1234
Berichten: 14
Lid geworden op: 07 feb 2012 19:30

Re: opgelicht door kpn

Ongelezen bericht door eddie1234 »

Tot op heden nog geen reactie van kpn.
Rechtsbijstand is wel een goede tip want ergens voel ik me toch wel gedupeerd.
Klopt gewoon helemaal niks van dat ik een weekend abonnement heb afgesloten,absoluut onmogelijk.Ik heb niet eens een vaste telefoon meer sinds 2005.

manfred231
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 apr 2012 18:44

Re: opgelicht door kpn

Ongelezen bericht door manfred231 »

:mrgreen:
Ken die ervaring helaas ook met KPN.
Ze schrijven 84 euries af, terwijl je in maart geen abonn. meer hebt.
Sorrie meneer in mei zullen we het terug storten ( na 2 mnd ) per 1 apr. 2012 niks meer met kpn te maken, maar 11 april schrijven ze het af.

Krijg ik net een dreigmail U moet betalen want anders sluiten we U af je doet maar ben sinds maart al afgesloten. sinds die tijd "ziggo" ook maar afwachten.
Ja U heeft telefoon kosten staan 0.24 cent ( 0900-0244 gebeld KPN ! )
Dus we schrijven 84 euries af die je na 2 maanden een keer terug krijgt om 0.24 euries te betalen voor HUN eigen nummer bellen. ze brengen dan de 0.24 euriecent in mindering op het bedrag krijg je in mei 83,76 retour maar wel rente plukken. :P

Maar idd Eddie, voortaan heel goed je bank in de gaten houden en je kunt tot 55 maanden terug je incassos terug boeken dus je kan 55x 34 euries terug halen sinds maart proberen waard he bij je bank.

Greetzzz EX klant kpn ( vervelend Provider Nederland ) :evil:
Abonn mobiel gaan er in sept ook uit ben compleet klaar met die gasten van KPN

( zoek nog goeie mobiele provider geen voda svp ook bagger )

Gesloten