In juni 2011 hebben wij onze 2e Mercedes Benz E klasse 220 avantgarde(officiële dealer in Oud Beijerland) gekocht, BJ 2005 voor 24000 euro, kilometer 136000. Tot 26-11-2011 verliep alles goed, totdat wij op de snelweg door een huilend geluid van de motor en in eens een snelheid bereikten van 170 km/h, zonder gas te geven, auto erg trillend. Langs de snelweg gaan staan in Duitsland. Tijdens de verkoop werd aangegeven, dat wij het centrale nummer van Mercedes kunnen bellen, als wij eens pech zouden hebben. Zo gezegd zo gedaan. Zij gaven aan, dat alles nog onder de BOVAG en sterrengarantie zal vallen en wij zouden worden geholpen door de centrale in Duitsland.
Diagnose: Turbo defect en blijft hangen, injector 4 verstopt en cilinder met olie. Oliestand iets te hoog. Leenauto kregen wij van hun mee. (DE)
Na diagnose direct contact opgenomen met dealer in Nederland, waarbij geen gesprek te voeren was. Wij hadden op de snelweg met de dealer contact op moeten nemen. Dat was op een zaterdagmiddag en niet in ons opgekomen om de dealer te bellen, 220 kilometer verder op. De dag daarna werd excuses aangeboden met de mededeling de auto zal worden opgehaald door de dealer in Duitsland. Leenauto werd meegenomen naar Duitsland. (geen kosten valt onder sterrengarantie en BOVAG)
Na twee weken werd door de dealer een andere diagnose aangegeven als in Duitsland, wat op een gevecht is uitgelopen. Hier wordt gezegd, turbo is niet defect en alle injectoren zijn defect. Oorzaak te veel olie toegevoegd. Hierdoor geen garantie en alle lasten moeten wij betalen.
Door ons is olie toegevoegd (3 weken voor het vooval op de snelweg), nadat de elektronica in de auto dit heeft aangegeven. Daarna werd aangegeven door electr., oliestand op peil (niet te veel)
Het ergste is, dat er twee verschillende diagnose zijn en wij niet weten wat binnen die weken is gebeurd met onze auto in NL, kosten NL 5000 euro. Kosten DE 2500 euro. Keurig het bewijs van DE, met diagnose.
Tijdens het voorval heeft de elektronica geen enkele fout aangegeven? Bij injectoren had er een fout in de motor aangegeven moeten worden? Olie ook niet aangegeven. De dealer zegt, als dit zo zal zijn, dat dit niet onder de garantie valt. Daarnaast valt er niet meer te praten met deze dealer. Wij hebben geen enkel vertrouwen meer in deze dealer en voelen ons erg geïntimideerd door de benaderingswijze. Voorstel van ons was, auto aan hun te verkopen. Zij gaan hier niet op in, het is hun keuze zo wordt aangegeven. Advocaat nu ingeschakeld. Heeft u tips of adviezen. Wij horen het graag.
Met vriendelijke groeten
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Mercedes garantie, dealer wil niet betalen
Re: Mercedes garantie, dealer wil niet betalen
koop je een auto met (dealer) garantie en het loopt niet goed af. Ik denk dat jullie wel sterk staan, maar wel alle bewijzen bewaren en niet afgeven aangien de dealer goedkoop af wil zijn en niet achter zijn woord, namelijk garantie, willen staan. een beetje olie teveel is geen probleem (tot 1 liter) als ik je verhaal leest moet het de turbo zijn geweest. doordat in de turbo olie lekt (ouderdom slijtage) en deze in de motor komt gaat het hoog lopen (eventueel icm rook) daardoor komt er in de cilinder ook olie en een injector kan doordoor verstopt raken. Ik zou eerst met de dealer proberen op te lossen en ondertussen bewijzen te verzamlen of te bewaren.
-
meneer ben-cal weet u misschien ook wat een nootloop is bij een turbo?ben_cal schreef:koop je een auto met (dealer) garantie en het loopt niet goed af. Ik denk dat jullie wel sterk staan, maar wel alle bewijzen bewaren en niet afgeven aangien de dealer goedkoop af wil zijn en niet achter zijn woord, namelijk garantie, willen staan. een beetje olie teveel is geen probleem (tot 1 liter) als ik je verhaal leest moet het de turbo zijn geweest. doordat in de turbo olie lekt (ouderdom slijtage) en deze in de motor komt gaat het hoog lopen (eventueel icm rook) daardoor komt er in de cilinder ook olie en een injector kan doordoor verstopt raken. Ik zou eerst met de dealer proberen op te lossen en ondertussen bewijzen te verzamlen of te bewaren.
Een diesel op notenolie ?meneer ben-cal weet u misschien ook wat een nootloop is bij een turbo?
Notenolie ook wel bekend als pindaolie is funest voor een motor ! Niet gebruiken. Goedkoop is duurkoop. Minerale olie is vaak het beste voor wat oudere motoren.
Wanneer een auto bijgevuld is met notenolie kun je dat ruiken. (notenlucht)
Wanneer een auto bijgevuld is met notenolie kun je dat ruiken. (notenlucht)