LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] UPC: interactief scherm bij schakelen naar andere zender

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
huizen01
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 jan 2012 14:08

UPC: interactief scherm bij schakelen naar andere zender

Ongelezen bericht door huizen01 »

Ik ben bij UPC en heb nu al een jaar last van het feit dat als ik naar een zender schakel er een interactief scherm in beeld komt. Ik krijg te pas en te onpas een popup scherm met interactieve keuzes.

Ik heb als vele malen gebeld en steeds beloven ze een oplossing maar er komt niets! Ze willen ook geen nieuwe box toesturen o.i.d. omdat er duizenden klanten last van hebben. Vandaag nog maar eens gebeld maar krijg geen gehoor. "Er wordt aan gewerkt" krijg ik nog steeds te horen.

Is hier nou helemaal niets aan te doen? Wie heeft dit ook?

Groeten Jean-Pierre

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: UPC: interactief scherm bij schakelen naar andere zender

Ongelezen bericht door Har06 »

huizen01 schreef:Ik ben bij UPC en heb nu al een jaar last van het feit dat als ik naar een zender schakel er een interactief scherm in beeld komt. Ik krijg te pas en te onpas een popup scherm met interactieve keuzes.

Ik heb als vele malen gebeld en steeds beloven ze een oplossing maar er komt niets! Ze willen ook geen nieuwe box toesturen o.i.d. omdat er duizenden klanten last van hebben. Vandaag nog maar eens gebeld maar krijg geen gehoor. "Er wordt aan gewerkt" krijg ik nog steeds te horen.

Is hier nou helemaal niets aan te doen? Wie heeft dit ook?

Groeten Jean-Pierre
Af en toe, ik verhelp door op het betreffende UPC bedieningskastje op menu te drukken en ok te geven, daarna weer actief beeld

Wolter32
Berichten: 212
Lid geworden op: 19 apr 2010 21:41

Re: UPC: interactief scherm bij schakelen naar andere zender

Ongelezen bericht door Wolter32 »

Het is enkel bij normale DTV niet bij HD. Die pop-ups zullen nooit meer verdwijnen want ze worden ook gebruikt ls stemknopje of als donatie-knop als er progs zijn van goede doelen. Je zult het er dus mee moeten.

Ouwe aap
Berichten: 514
Lid geworden op: 04 jan 2009 00:13

Re: UPC: interactief scherm bij schakelen naar andere zender

Ongelezen bericht door Ouwe aap »

Ik heb het ook regelmatig en het is echt super super irritant !
Je zult het er dus mee moeten.
UPC kennende wel maar ik zou werkelijk niet weten waarom dit zou moeten :(

huizen01
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 jan 2012 14:08

Re: UPC: interactief scherm bij schakelen naar andere zender

Ongelezen bericht door huizen01 »

Ok. Ik krijg het erg vaak en de helpdesk zegt: dat is er bewust ingeprogrammeerd zodat UPC haar interactieve dienst kan promoten. Het scherm springt continue weer in de popup dus erg irritant. Als ik eraf wil moet ik een HD pakket afsluiten. Ik heb het idee dat ze er niets aan doen en hopen dat de betreffende boxen op een gegeven moment allemaal wel een keer zijn afgeschreven en vervangen. Hij gaf letterlijk aan dat vervangen te duur was omdat er veel mensen last van hebben. Ik blijf het vreemd vinden.

Ouwe aap
Berichten: 514
Lid geworden op: 04 jan 2009 00:13

Re: UPC: interactief scherm bij schakelen naar andere zender

Ongelezen bericht door Ouwe aap »

Vreemd is het zeker aangezien ik al lang HD heb.
Het lijkt volstrekt willekeurig te gebeuren, echter wel bij zenders waar je op de rode knop kunt drukken voor meer mogelijkheden.
Het lijkt mij gewoon een bug ofzo.

Luminard
Berichten: 27
Lid geworden op: 17 sep 2010 07:52

Re: UPC: interactief scherm bij schakelen naar andere zender

Ongelezen bericht door Luminard »

Dit is inderdaad een bekend probleem en heeft te maken met de software van het apparaat. Hiervoor komt er een software update uit die eigelijk eind vorig jaar al zou uitkomen, maar is uitgesteld tot minimaal het einde van dit kwartaal. Kijk eens op het Chelloo.com forum. Daar staan de meeste bugs vermeld. Op dit onafhankelijke forum zijn UPC klanten actief en er is een goede webcare afdeling van UPC actief.
Een ander kastje (mediabox) gaat het probleem niet oplossen. Dat kan helaas alleen met de nieuwe software

Smitsmannetje
Berichten: 41
Lid geworden op: 22 sep 2008 23:56

Re: UPC: interactief scherm bij schakelen naar andere zender

Ongelezen bericht door Smitsmannetje »

Wellicht dat je je probleem kunt voor leggen op het forum van Chelloo.com.
Dit is een forum van gebruikers van UPC-producten, waar ook regelmatig de webcare medewerkers van UPC actief zijn.

Overigens: Als je telefonie hebt via UPC kan je gratis bellen naar de klantenservice. Het nummer is 1200.

Wolter32
Berichten: 212
Lid geworden op: 19 apr 2010 21:41

Re: UPC: interactief scherm bij schakelen naar andere zender

Ongelezen bericht door Wolter32 »

Daar is al een heel topic over daar waar ook te kennen wordt gegeven door UPC het niet te zullen aanpassen omdat die pop-up meerdere functies bevat voor interactieve TV. Op de HD kanalen heb je het rouwens niet.
Een nieuw topic erover openen heeft dus geen zin.

Luminard
Berichten: 27
Lid geworden op: 17 sep 2010 07:52

Re: UPC: interactief scherm bij schakelen naar andere zender

Ongelezen bericht door Luminard »

Smitsmannetje schreef:Wellicht dat je je probleem kunt voor leggen op het forum van Chelloo.com.
Dit is een forum van gebruikers van UPC-producten, waar ook regelmatig de webcare medewerkers van UPC actief zijn.

Overigens: Als je telefonie hebt via UPC kan je gratis bellen naar de klantenservice. Het nummer is 1200.
Wel een goed idee trouwens ha ha ha :lol: :wink:

Gesloten