LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Creditcard geblokkeerd door illegaal handelen Booking.com

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
martinlansink
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 feb 2012 12:30

Creditcard geblokkeerd door illegaal handelen Booking.com

Ongelezen bericht door martinlansink »

Op 3 februari hebben wij 3 hotelkamers geboekt via booking.com . Wij moesten deze kamers vooraf en niet refundable betalen per creditcard.

Een week later werkte mijn creditcard niet meer. Contact opgenomen met mastercard en zij vertelden mij dat mijn creditcard definitief was geblokkeerd omdat mijn creditcard gegevens in handen waren gekomen van een derde partij en dat Mastercard hierdoor het ernstige vermoeden had dat mijn creditcard gegevens waren gestolen.

Bij navraag bleek dat dit was gebeurd omdat het hotel dat wij hadden geboekt 3 keer (voor iedere kamer apart) en handmatig mijn creditcardgegevens had ingevoerd.

Aangezien het illegaal is om handmatig creditcardgegevens in te voeren als de eigenaar van de kaart niet ter plekke aanwezig is, en omdat dit 3 keer is gebeurd, gingen bij Mastercard alle alarmbellen af en was er dusdanig ernstig het gevoel dat er fraude was dat zij mijn kaart onmiddellijk blokkeerden.

Nu zit ik al ruim 2 weken zonder creditcard, wil graag mijn vakanties boeken maar dit gaat niet. Tevens enkele uren met mijn bank moeten bellen om een nieuwe kaart te regelen en er zorg voor te dragen dat alle gedane transacties gewoon betaald worden.

Natuurlijk heb ik ook contact gehad met booking.com, met een manager genaamd Ramak. Er konden nog geen verontschuldigen vanaf. Het enige dat zij te melden hebben is dat dit is opgenomen in hun privacy statement en algemene voorwaarden.

Booking.com handelt echter illegaal (tegen de voorwaarden die creditcard maatschappijen hanteren in) door mijn creditcard gegevens door te geven aan een derde partij, het hotel, die daarop illegaal handelt door mijn creditcardgegevens handmatig in te voeren ipv automatisch (3 keer, voor iedere kamer apart).

Zijn er meer mensen die problemen hebben ondervonden met hun creditcard doordat booking.com hun kaartgegevens heeft doorgegeven aan derden?

Jas
Berichten: 26
Lid geworden op: 22 feb 2011 21:58

Re: Creditcard geblokkeerd door illegaal handelen Booking.com

Ongelezen bericht door Jas »

Beste,

Nog nooit problemen gehad bij booking.com. In hun voorwaarden, heel duidelijk op de pagina bij de kamer staat duidelijk:

Geaccepteerde creditcardsAmerican Express, Visa, Euro/Mastercard, Maestro, EC-Card

Het hotel behoudt zich het recht voor een pre-autorisatie op uw creditcard uit te voeren.

Dit geeft duidelijk weer dat de betaling ook loopt en de authorisatie, via het hotel! U geeft dus in weze zelf uw gegevens door aan derden daar u zelf akkoord gaat met de voorwaarden!

In dat geval kunt u beter via het hotel zelf reserveren indien u dit niet wenst. Verder beschikt niet elk hotel over een automatische autorisatie en dienen zij dit vaak handmatig te verwerken.

In mijn ogen is hier dus niks illegaals gebeurd, echter een ongemakkelijke samenloop van omstandigheden. Verder een definitieve blokkade is ook wel weer erg vreemd, dit zou dus eerder op de forumpagina van uw credit card maatschappij geplaatst dienen te worden.

Succes met de nieuwe creditcard!

sistermarjolein
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 feb 2012 10:20

Re: Creditcard geblokkeerd door illegaal handelen Booking.com

Ongelezen bericht door sistermarjolein »

Ook ik heb alleen maar positieve ervaringen met booking.com. Ik reis heel veel en gebruik altijd hun website om hotels te vinden. Dat liep altijd prima, in Nederland, Duitsland, Italie, Amerika.
Ik heb nooit vooruit moeten betalen, dus daar verbaas ik me wel over.
Heel jammer, dat dit is gebeurd. Een heel ongelukkige samenloop van omstandigheden.

holandarob

Re: Creditcard geblokkeerd door illegaal handelen Booking.com

Ongelezen bericht door holandarob »

Ik ben zelf werkzaam in het hotel wezen. Wij krijgen altijd het creditcard nummer van de klanten. Het maakt niet uit welke provider.
Booking.com brengt nooit een bedrag in rekening, dat zal het betreffende hotel wel gedaan hebben.
Als de klant niet komt opdagen (no show) gaan wij altijd handmatig de eerste dag in rekening brengen. Wij hebben nooit bericht ontvangen van enige instantie dat dit niet is toegestaan. De klant kan altijd het bedrag terug claimen aangezien men er niet voor getekend heeft.

zusjej21
Berichten: 171
Lid geworden op: 19 okt 2011 22:11

Re: Creditcard geblokkeerd door illegaal handelen Booking.com

Ongelezen bericht door zusjej21 »

Toevallig vandaag via Booking.Com hotel geboekt in Rome. Ik hoefde helemaal geen aanbetaling te doen, alleen als ik straks niet op kom dagen zal ik moeten dokken (wat trouwens ook redelijk is).

troyair
Berichten: 110
Lid geworden op: 27 okt 2011 15:16

Re: Creditcard geblokkeerd door illegaal handelen Booking.com

Ongelezen bericht door troyair »

martinlansink schreef: .
Heel vervelend, alleen ligt dit probleem eigenlijk aan bij creditcard verstrekker.
Zij hebben namelijk in dit geval ( onterecht ) uw kaart geblokeerd op verdenking van fraude, vanwege de betalingsprocedure.
Echter, had deze betaling officieel gewoon moeten worden geaccepteerd.

In geval van een reservering door een derde partij, zoals in uw geval, mag de betaling zoals is uitgevoerd gewoon plaats vinden. Helaas zijn er een aantal verschillende creditcardverstrekkers die soms prefentief deze betalingen tegenhouden of terugdraaien omdat hun syteem " overgevoelig " is.
Uw creditcard is in dit geval illegaal geblokkeerd, deze kan namelijk binnen 2 dagen gedeblokeerd worden.

Heeft u een Nederlandse Mastercard, dan zal deze waarschijnlijk een bank kaart zijn, gekoppeld aan uw betaalrekening. Met uitzondering van de ABN AMRO zijn deze kaarten in beheer van de desbetreffede bank, en daar zit nou net het proleem in. Die hanteren namelijk eigen regels in tegenstelling dat ICS, Dinersclub en AMEX, die de internationale regels hanteren.

meniles
Berichten: 158
Lid geworden op: 17 sep 2008 22:50

Re: Creditcard geblokkeerd door illegaal handelen Booking.com

Ongelezen bericht door meniles »

Ik ben erg benieuwd bij welke bank u bankiert, want `uren moeten bellen´ met uw bank om een vervangende creditcard te krijgen lijkt me meer reden tot klagen dan bovenstaand geval.

Zoals iedereen hier al aangeeft heeft booking.com hier niets mee van doen. Zij zijn heel duidelijk een tussenpartij en hebben als zodanig eigenlijk geen plichten.

Ik boek zelf al jaren met hen en heb ook nog nooit problemen gehad.

Travelmonkey
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 feb 2012 15:36

Re: Creditcard geblokkeerd door illegaal handelen Booking.com

Ongelezen bericht door Travelmonkey »

Ik heb eerlijk gezegd ook alleen goede ervaringen met Booking.com.
Ligt het probleem in dit geval niet "gewoon" bij de hoteleigenaar? Want die doet iets waar Booking.com ook niet blij moet zijn als ik dit zo lees.

Gesloten