LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Eyewish vs. Delta Lloyd vs. Brilmij

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
Alice24

Eyewish vs. Delta Lloyd vs. Brilmij

Ongelezen bericht door Alice24 »

Vorig jaar maart heb ik bij Eyewish een oogmeting laten doen en daaruit bleek dat ik toch wel een brilletje nodig had, met name voor autorijden enzo. Niet drastisch, -1/2 en -3/4, maar wel wat veiliger ;)

Hartstikke goede service gehad en een mooi montuurtje uitgezocht. De medewerker keek alles nog eens na in een boek en het bleek dat ik met mijn zorgverzekering ook nog eens 100 euro korting/vergoeding op een totaalprijs van 240 euro kreeg. Terwijl de bril in bestelling was zouden ze het nog eens nakijken, mocht het anders worden, zou ik dat bij het afrekenen te horen krijgen.

Een poosje later mocht ik mijn bril ophalen en had inderdaad 100 euro korting gekregen.

Het is nu meer dan een jaar later, en van de week heb ik een brief van 'Brilmij' mogen ontvangen. Zij betreuren het zogenaamd ten zeerste dat ze die EUR 100,- nu weer terug moeten vragen aan mij. Volgens hun technische fouten met de communicatie tussen verzekeraars en hun.

Kan dit zomaar? Notabene meer dan een jaar na dato? Bovendien, ik ben toch een verkoopovereenkomst aangegaan met Eyewish, ik ken heel dat Brilmij helemaal niet. Mijn gevoel zegt dat ze het lekker zelf uit moeten zoeken, ik hoef toch niet verantwoordelijk te zijn voor hún fouten? Maar ja, eind van het verhaal zal wel zijn dat ze gaan dreigen met incasso enzo, en dan moet de brave burger weer betalen. :evil:

Groetjes,
Alice

PS:
Het zal wat zijn als bv. de supermarkt de weekkortingen ineens gaat zitten terugvragen, omdat er technische fouten gemaakt zijn :roll:

EKlink

Re: Eyewish vs. Delta Lloyd vs. Brilmij

Ongelezen bericht door EKlink »

Hoi Alice.

Ik heb een vergelijkbaar verhaal. Ik heb in januari een paar lenzen aangeschaft bij een verstiging van Eye Wish. Bij de kassa bleek dat mijn zorgverzekeraar het hele bedrag zou vergoeden. Ik was aangenaam verrast, maar omdat ik een paar 'pluspaketten' op mijn basisverzekering heb, kreeg ik geen argwaan.

Nu, meer dan 7 maanden later, krijg ik ook een brief van Brilmij Groep BV, waarvan Eye Wish een onderdeel is. Excuses voor het ongemak, maar door onjuiste of onduidelijke afspraken met de zorgverzekeraar is het bedrag onterecht volledig vergoed. Of ik toch nog dik 200 euro over wil maken.

Vreemd dat dit zo lang heeft moeten duren, wat mij betreft heb je ´je kans dan verspeeld´. Daarnaast vind ik het een fout in de bedrijfsprocessen van Brilmij (of de zorgeverzekeraar). Ook ben op zoek naar informatie over de juridische kant van dit verhaal. Als iemand kan helpen, dan graag...

Overigens geen kwaad woord over de medewerkers van de Eye Wish verstiging, ik ben zeer professioneel en vriendelijk geholpen.

Alice24

Ongelezen bericht door Alice24 »

Alsof de duvel ermee speelt... :shock:
Vandaag de herinnering gekregen... Zouden ze meelezen?
Weet niet zo goed wat te doen, ik heb nog steeds een rotgevoel hierover.

Irene Jousma

Ongelezen bericht door Irene Jousma »

Beste Alice,

Op de brief die je hebt ontvangen staat een nummer dat je kan bellen als je meer informatie wil over inhoud van de brief. Dit nummer is 033-7505750.

Met vriendelijke groet,

Irene Jousma
Eye Wish Groeneveld

richardc79

Ongelezen bericht door richardc79 »

Alice24 schreef:Alsof de duvel ermee speelt... :shock:
Vandaag de herinnering gekregen... Zouden ze meelezen?
Weet niet zo goed wat te doen, ik heb nog steeds een rotgevoel hierover.
:D :D Zie post hierboven: Ja dus... :lol: :lol:

Marco67

Ongelezen bericht door Marco67 »

Voor ons precies hetzelfde, januari 2011 een bril voor me vrouw aangschaft met ook dat de 100,00euro via de zorg in de korting wordt verwerkt.
En nu 11 maanden na data wordt je blij gemaakt met een dooie mus bij Pearle, en we waren zo tevreden over Pearle.
Maar ik krijg nu het idee dat Pearle/Brilmij bij de afdeling oplichters zit, na 11 maanden tot een conclusie komen.
Wat een hoe te handelen?
Wie weet leest Pearl/Brilmij mee, dan graag hun antwoord erop?

Marco.

tdabbou

Ongelezen bericht door tdabbou »

Op 21 januari 2011 ben ik voor oogmeting bij eye groeneveld op de Grote Houtstraat 120 te Haarlem geweest. Na de oogmeting werd mij meteen een polis check aangeboden. Uit de polis check kwam naar voren dat ik met mijn CZ basis recht had op 100 euro vergoeding. Op basis van dit gegeven ben ik over gegaan tot het aanschaffen van een bril. Achteraf bleek ik geen recht te hebben op de vergoeding van 100 euro.

Naast de kosten van de bril mag ik ook de 100 euro betalen. :x

Ben een discussie met ze aangegaan. Een en al arrogantie met als slot:"U krijgt uw bril zodra u de 100 euro heb betaald"

Eye Wish Groeneveld Haarlem. NOOOOIT MEER!

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

tdabbou schreef:Op 21 januari 2011 ben ik voor oogmeting bij eye groeneveld op de Grote Houtstraat 120 te Haarlem geweest. Na de oogmeting werd mij meteen een polis check aangeboden. Uit de polis check kwam naar voren dat ik met mijn CZ basis recht had op 100 euro vergoeding. Op basis van dit gegeven ben ik over gegaan tot het aanschaffen van een bril. Achteraf bleek ik geen recht te hebben op de vergoeding van 100 euro.

Naast de kosten van de bril mag ik ook de 100 euro betalen. :x

Ben een discussie met ze aangegaan. Een en al arrogantie met als slot:"U krijgt uw bril zodra u de 100 euro heb betaald"

Eye Wish Groeneveld Haarlem. NOOOOIT MEER!
U kunt niet volledig de schuld in de schoenen schuiven van Eye Wish, je had zelf je verzekeringspapieren er ook op na kunnen slaan om te kijken of je wat vergoed krijgt van je zorgverzekeraar ja of nee.

Sorry is toch heel normaal dat u eerst moet betalen voordat u de bril meekrijgt !?

tdabbou

Helemaal mee. Dat was ook mijn plan. De verkoopster kwam vervolgens met een polis check. Met zo een check kon ze meteen zien wat vergoedt wordt door CZ.

Als zij niet kundig genoeg zijn om een polis check(lees: lezen) uit te voeren dan moeten ze het ook niet aanbieden.

eyewishopticiens

Ongelezen bericht door eyewishopticiens »

Goedemorgen,

Een polischeck is slechts een middel waarmee onze medewerkers kunnen opzoeken welke vergoeding bij welk pakket hoort. Hier kunnen echter geen rechten aan worden ontleend. De zorgverzekeraar is degene die uiteindelijk besluit of de vegoeding aldanniet wordt uitgekeerd. Het is dan ook belangrijk dat u als consumenten op de hoogte bent van het pakket wat u heeft afgesloten bij uw verzekeraar.

Overigens is de zorgvergoeding die u eventueel ontvangt van uw zorgverzekeraar geen korting die door ons wordt gegeven. Maar omdat de declaratie door ons wordt ingediend, ontvangen wij het geld van de declaratie. Bij wijze van voorschot wordt dit bedrag op uw bon in mindering gebracht. Wanneer dan blijkt dat uw zorgverzekeraar niet tot vergoeding over gaat, zal dit bedrag echter alsnog bij u in rekening worden gebracht. Omdat er vaak enige tijd overheen gaat voordat een zorgverzekeraar tot uitkering of afwijzing over gaat, kan het enige tijd duren voordat u een brief vanuit Brilmij (de moederorganisatie van Pearle Opticiens en Eye Wish Groeneveld) ontvangt met het verzoek om alsnog het bedrag te voldoen.

Voor eventuele verdere vragen kunt u contact opnemen met onze Consumentenservice: 0800-0202 745.

Willemijn
Eye Wish Groeneveld Consumentenservice

tdabbou

eyewishgroeneveld schreef:Goedemorgen,

Een polischeck is slechts een middel waarmee onze medewerkers kunnen opzoeken welke vergoeding bij welk pakket hoort. Hier kunnen echter geen rechten aan worden ontleend. De zorgverzekeraar is degene die uiteindelijk besluit of de vegoeding aldanniet wordt uitgekeerd. Het is dan ook belangrijk dat u als consumenten op de hoogte bent van het pakket wat u heeft afgesloten bij uw verzekeraar.

Overigens is de zorgvergoeding die u eventueel ontvangt van uw zorgverzekeraar geen korting die door ons wordt gegeven. Maar omdat de declaratie door ons wordt ingediend, ontvangen wij het geld van de declaratie. Bij wijze van voorschot wordt dit bedrag op uw bon in mindering gebracht. Wanneer dan blijkt dat uw zorgverzekeraar niet tot vergoeding over gaat, zal dit bedrag echter alsnog bij u in rekening worden gebracht. Omdat er vaak enige tijd overheen gaat voordat een zorgverzekeraar tot uitkering of afwijzing over gaat, kan het enige tijd duren voordat u een brief vanuit Brilmij (de moederorganisatie van Pearle Opticiens en Eye Wish Groeneveld) ontvangt met het verzoek om alsnog het bedrag te voldoen.

Voor eventuele verdere vragen kunt u contact opnemen met onze Consumentenservice: 0800-0202 745.

Willemijn
Eye Wish Groeneveld Consumentenservice
Beste Willemijn,

Via het online contact formulier van eyewish kreeg ik geen reactie. Via dit forum wel. Jammer dat het zo moet gaan.

Wil toch nog reageren op je uitleg. Na de oogmeting overlegde ik met mijn partner om thuis eerst de polis door te nemen. De verkoopster mengde zich in het gesprek door te stellen dat ook zij via de polis check de juiste vergoeding kon vaststellen.

Op basis van deze gegevens die uw medewerker mij verstrektte heb ik een montuur uitgekozen.

Achteraf zelf mijn polis gecontroleerd waarbij ik snel kon op maken dat ik geen vergoeding kreeg. Kon de bestelling van de bril helaas niet meer annuleren.

Ik onderken mijn fouten met name dat ik er van uit ging dat er capabel personeel in de winkel staat.

as zaterdag ga ik mijn bril ophalen en zal het nogmaals met de medewerker van de winkel bespreken. Want over de telefoon was de meneer erg arrogant!

Mvg,

TD

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

Ik onderken mijn fouten met name dat ik er van uit ging dat er capabel personeel in de winkel staat.

Au!

Simon Buijsse

Ongelezen bericht door Simon Buijsse »

Maandag een bril gekocht bij Eye Wich, Korting wegens aanvullende verzekering 1* van 100 euro voor alle klanten, waar je ook verzekerd bent.
Nu ik dit allemaal lees zal mij benieuwen welke reactie wij krijgen als we de bril eenmaal in ons bezit hebben.

Gesloten