LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Onterechte plaatsing op website

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
mp3catcher

Onterechte plaatsing op website

Ongelezen bericht door mp3catcher »

Hallo forum leden,

Ik heb voor jullie misschien wel een simpele vraag, kan en mag een deurwaarder op zijn website een openbare verkoop van onze spullen opzetten zonder ons daar van ik kennis te stellen. We zijn er toen achter gekomen dat er in een maal mensen bij ons aan de deur stonden. Ik heb gelijk gekeken en een print-srceen ervan gemaakt, en deze ermee geconfronteerd de deurwaarder deed erg geschrokken en weet hier geen raad mee daar ook al dat er mensen bij mij aan de deur hebben gestaan.

Guardian72
Contacteer:

Re: Onterechte plaatsing op website

Ongelezen bericht door Guardian72 »

mp3catcher schreef:Hallo forum leden,

Ik heb voor jullie misschien wel een simpele vraag, kan en mag een deurwaarder op zijn website een openbare verkoop van onze spullen opzetten zonder ons daar van ik kennis te stellen. We zijn er toen achter gekomen dat er in een maal mensen bij ons aan de deur stonden. Ik heb gelijk gekeken en een print-srceen ervan gemaakt, en deze ermee geconfronteerd de deurwaarder deed erg geschrokken en weet hier geen raad mee daar ook al dat er mensen bij mij aan de deur hebben gestaan.
Zou er reden zijn tot openbare verkoop?
Je weet dan van lopende procedures etc.

Maar, als dat niet het geval is, is deze deurwaarder misschien in de fout.
Dan zou je een klacht kunnen indienen bij de deurwaardersvereniging.

Let wel op: als er inderdaad een procedure loopt, en je daar weet van hebt, zou ik dit als de wiedeweerga gaan oplossen - dan kan zo`n verkoop nog gestaakt worden.

puma73

Ongelezen bericht door puma73 »

Ik denk wel dat er een procedure loopt, waarom komt iemand anders op de website van de deurwaarder terecht?

mp3catcher

Guardian72 schreef:

Zou er reden zijn tot openbare verkoop? Nee
Je weet dan van lopende procedures etc. Een lopende procedure zal in ook inhouden dat deze mij van de op handen zijnde verkoop moet verwittigen en dat is niet zo.

Maar, als dat niet het geval is, is deze deurwaarder misschien in de fout.
Dan zou je een klacht kunnen indienen bij de deurwaardersvereniging.

Let wel op: als er inderdaad een procedure loopt, en je daar weet van hebt, zou ik dit als de wiedeweerga gaan oplossen - dan kan zo`n verkoop nog gestaakt worden.

mp3catcher

puma73 schreef:

Ik denk wel dat er een procedure loopt, waarom komt iemand anders op de website van de deurwaarder terecht?
Dat klopt idd er loopt wel wat maar dat doet niets af dat de deurwaarder mij op zijn website zet voor openbare verkoop en mij dat niet heeft gezegd of aangeschreven. En ook niet komt opdagen van het tijdstip van verkoop.

puma73

Ongelezen bericht door puma73 »

mp3catcher schreef:
puma73 schreef:

Dat klopt idd er loopt wel wat maar dat doet niets af dat de deurwaarder mij op zijn website zet voor openbare verkoop en mij dat niet heeft gezegd of aangeschreven. En ook niet komt opdagen van het tijdstip van verkoop.
Ik denk dat dit correct is, meestal wordt het aangeplakt bij degene waar de verkoping wordt gehouden en ook in de krant gezet. Ik denk dat een klacht wel op zijn plaats is over de gevolgde procedure.

Hier kunt een een klacht indienen
http://www.kbvg.nl/index.php?id=134

Sage.

Ongelezen bericht door Sage. »

Het aankondigen van een officiële verkoop welke doorgang vindt dient altijd bekend gemaakt te worden middels een regionaal dagblad. Hier wordt inderdaad het adres van de debiteur bij vermeld. Het neerzetten van de spullen op internet is nieuw voor mij, wel iets wat de Belastingdienst al tijden doet en nu serieus mee bezig is als proef (http://www.veilingdeurwaarder.nl). Ik durf echter geen antwoord te geven op de vraag of een deurwaarder dit ook mag. Ik zal het eens vragen op mijn werk want ben hier eigenlijk best wel benieuwd naar. Het is overigens wel iets van deze tijd, het bereikt meer mensen dan de krant dus meer opbrengst van de goederen.

Gelet op het feit dat jullie spullen al in beslag zijn genomen toont al aan dat er meer aan de hand is wat wij lezen. Beslag op de roerende zaken is een drastische maatregel van de deurwaarder. Het daadwerkelijk doorzetten van de verkoop lijkt mij nog drastischer..

Ondanks dat ik denk dat er meer aan de hand is is het helemaal niet netjes van de desbetreffende deurwaarder om met de verkoop niet op te komen dagen. Sterker nog, het is klachtwaardig! Indien de verkoop niet doorgaat dient de deurwaarder u hiervan in kennis te stellen. Zie ook deze uitspraak van de Kamer van Gerechtsdeurwaarders LJN: YB0018.
Vaste rechtspraak is dat het op de weg van de gerechtsdeurwaarder ligt om een debiteur tijdig in kennis te stellen van het intrekken of niet doorgaan van een beslag dan wel van een executieverkoop. Indien een eenmaal aangekondigde executieverkoop wordt uitgesteld, dan dient dit kenbaar te worden gemaakt aan degene aan wie de verkoop was aangekondigd.
Ik adviseer u dan ook om voor het niet op komen dagen een klacht in te dienen bij de Kamer.

Rechtbank Amsterdam
Kamer voor Gerechtsdeurwaarders
Postbus 84500
1080 BN Amsterdam
Tel.: 020 – 541 28 25
Fax: 020 – 541 21 80

mp3catcher

Oke duidelijk ik heb dan ook een klacht ingediend en de desbetreffende deurwaarder zal worden gebeld en aangeschreven. En idd heb er wel problemen mee met hem, maar dit laat niet weg dat hij kan doen waar die zin in heeft, En zegt geluk gehad dit ging mij dan ook te ver.
Sage. schreef:Het aankondigen van een officiële verkoop welke doorgang vindt dient altijd bekend gemaakt te worden middels een regionaal dagblad. Hier wordt inderdaad het adres van de debiteur bij vermeld. Het neerzetten van de spullen op internet is nieuw voor mij, wel iets wat de Belastingdienst al tijden doet en nu serieus mee bezig is als proef (http://www.veilingdeurwaarder.nl). Ik durf echter geen antwoord te geven op de vraag of een deurwaarder dit ook mag. Ik zal het eens vragen op mijn werk want ben hier eigenlijk best wel benieuwd naar. Het is overigens wel iets van deze tijd, het bereikt meer mensen dan de krant dus meer opbrengst van de goederen.

Gelet op het feit dat jullie spullen al in beslag zijn genomen toont al aan dat er meer aan de hand is wat wij lezen. Beslag op de roerende zaken is een drastische maatregel van de deurwaarder. Het daadwerkelijk doorzetten van de verkoop lijkt mij nog drastischer..

Ondanks dat ik denk dat er meer aan de hand is is het helemaal niet netjes van de desbetreffende deurwaarder om met de verkoop niet op te komen dagen. Sterker nog, het is klachtwaardig! Indien de verkoop niet doorgaat dient de deurwaarder u hiervan in kennis te stellen. Zie ook deze uitspraak van de Kamer van Gerechtsdeurwaarders LJN: YB0018.
Vaste rechtspraak is dat het op de weg van de gerechtsdeurwaarder ligt om een debiteur tijdig in kennis te stellen van het intrekken of niet doorgaan van een beslag dan wel van een executieverkoop. Indien een eenmaal aangekondigde executieverkoop wordt uitgesteld, dan dient dit kenbaar te worden gemaakt aan degene aan wie de verkoop was aangekondigd.
Ik adviseer u dan ook om voor het niet op komen dagen een klacht in te dienen bij de Kamer.

Rechtbank Amsterdam
Kamer voor Gerechtsdeurwaarders
Postbus 84500
1080 BN Amsterdam
Tel.: 020 – 541 28 25
Fax: 020 – 541 21 80

Gesloten