LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tablets, zoveel keuze....

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
mama1981
Berichten: 18
Lid geworden op: 29 nov 2011 22:34

Tablets, zoveel keuze....

Ongelezen bericht door mama1981 »

Goedemiddag,
Mijn vader wilt voor mijn zoontje een tablet kopen om spelletjes op te spelen. Niet een apple of samsung. Nu heb ik wat rond gekeken op internet en er is zoveel keuze. Ook zijn er zoveel verschillen en aangezien ik niet supertechnisch ben gaat het mijn pet te boven. Ik ben al in een paar winkels geweest maar de modellen die zij aanbieden zijn natuurlijk de beste. Is er misschien iemand die mij kan helpen een keuze te maken?
* prijs ca € 150
* liefst min 10 inch
* makkelijk apps downloaden (market?)
* incl usb (ivm filmpjes)
* camera hoeft niet perse (wel leuk)
* makkelijk te bedienen
* wifi (of is dat standaard?)

Ik heb al gekeken naar Yarvik, TomTec en Xiron maar daar zijn ook weer zoveel modellen van...pfff. Nu weet ik dat € 150 niet veel is en dat we niet veel kunnen verwachten maar ik hoop er toch 1 te vinden waar we plezier van kunnen hebben.
Alvast bedankt!

TazMania
Berichten: 34
Lid geworden op: 18 feb 2011 15:05

Re: Tablets, zoveel keuze....

Ongelezen bericht door TazMania »

mama1981 schreef:Goedemiddag,
Mijn vader wilt voor mijn zoontje een tablet kopen om spelletjes op te spelen. Niet een apple of samsung. Nu heb ik wat rond gekeken op internet en er is zoveel keuze. Ook zijn er zoveel verschillen en aangezien ik niet supertechnisch ben gaat het mijn pet te boven. Ik ben al in een paar winkels geweest maar de modellen die zij aanbieden zijn natuurlijk de beste. Is er misschien iemand die mij kan helpen een keuze te maken?
* prijs ca € 150
* liefst min 10 inch
* makkelijk apps downloaden (market?)
* incl usb (ivm filmpjes)
* camera hoeft niet perse (wel leuk)
* makkelijk te bedienen
* wifi (of is dat standaard?)

Ik heb al gekeken naar Yarvik, TomTec en Xiron maar daar zijn ook weer zoveel modellen van...pfff. Nu weet ik dat € 150 niet veel is en dat we niet veel kunnen verwachten maar ik hoop er toch 1 te vinden waar we plezier van kunnen hebben.
Alvast bedankt!

Sorry dat ik het zo direct moet zeggen maar vanaf € 300.- heb je al iets leuks waar je al het bovenstaande mee kan.
ik heb zelf de asus tablet gekocht en zeer tevreden.

Ik ben voor vergelijk en optie's naar de mediamarkt gegaan daar zijn ze allemaal te zien en te testen ;) en kwam meteen al met prestatie en gebruik op de duurder uit.

mama1981
Berichten: 18
Lid geworden op: 29 nov 2011 22:34

Re: Tablets, zoveel keuze....

Ongelezen bericht door mama1981 »

bedankt voor je reactie! Het punt is dat mijn vader hem betaald (en ook voor het andere kleinkind) Nu zag ik dat ze er voor minder ook waren dus ik ben benieuwd voor welk merk ik dan het beste kan gaan. Zelf geld bijleggen is helaas ook geen optie. Denk dat ik dan toch idd maar even naar de mediamarkt ga.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Tablets, zoveel keuze....

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Misschien is het handig maandag even naar de uitzending van Radar te kijken.
Ze gaan toevallig net aandacht besteden aan budget tablets. Wellicht komen daar ook tips voorbij om op te letten bij de aanschaf.

Zie ook dit topic.
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 6&t=112476

Spuiter
Berichten: 87
Lid geworden op: 09 apr 2010 09:55

Re: Tablets, zoveel keuze....

Ongelezen bericht door Spuiter »

Koop er 1 met een capacatief scherm.
Ik heb er 1 gekregen met een resistief scherm van yarvik maar die komt de kast niet meer uit, vind het waardeloos.


Wat is het verschil?

Capacatief:
Tablets met een capacatief scherm werken geleidend door de electrische lading in je lichaam. Je hoeft dus niet hard te drukken, een lichte aanraking is al voldoende. Daarnaast zijn deze over het algemeen erg scherp en helder.

Resistief:
Een resistief scherm werkt simpelweg op drukking. Deze schermen bestaan uit meerdere lagen met drukpunten.
Het beste werken deze tablets met een pennetje ook wel stylus genoemd.

benvanzeijl1969
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 feb 2012 21:04

Re: Tablets, zoveel keuze....

Ongelezen bericht door benvanzeijl1969 »

1 advies koop geen Yarvik zeer slecht en spreek uit ervaring. Ik zou door sparen en gaan voor een Samsung tablet veel duurder zo'n 500 euro's maar zeer de moeite waard.

Umad
Berichten: 336
Lid geworden op: 03 aug 2010 16:09

Re: Tablets, zoveel keuze....

Ongelezen bericht door Umad »

Zelf ook gekeken naar een el cheapo tablet. Eerlijkheid gebied me om te zeggen dat we uiteindelijk voor de asus zijn gegaan.

http://www.xead.nl/welke-goedkope-table ... blackberry

Lees hier eens. Denk wel aan de beperkingen van een goedkope tablet.
Denk hierbij aan:
* Een beperkte market waar je apps kunt downloaden. Het is niet de volledige market. Dit betekend dat sommige apps niet kunnen draaien op je tablet omdat het apparaat ze niet ondersteund. Deze zijn dan ook niet beschikbaar in de market.
* Verouderde versie van android. Meestal 2.0 of ietsje hoger. Dit is vaak ook niet te flashen naar een hogere versie of brengt problemen met zich mee.
* minder aansluitmogelijkheden dan een "dure" tablet.

En ga idd voor een capacitief multi touch scherm.

wolferl
Berichten: 157
Lid geworden op: 29 jul 2005 11:51

Re: Tablets, zoveel keuze....

Ongelezen bericht door wolferl »

Zenithink is een mooi model.

http://www.sidder.nl/s/aanbiedingen/000 ... DgodeCdFIQ

Hier is hij 199 euro, maar ik heb hem nieuwe gezien voor 149 euro.

53o
Berichten: 710
Lid geworden op: 21 apr 2011 13:20

Re: Tablets, zoveel keuze....

Ongelezen bericht door 53o »

Emmy75 schreef:Misschien is het handig maandag even naar de uitzending van Radar te kijken.
Ze gaan toevallig net aandacht besteden aan budget tablets. Wellicht komen daar ook tips voorbij om op te letten bij de aanschaf.

Zie ook dit topic.
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 6&t=112476
Ben het hier helemaal mee eens. Tijdens de uitleg van die kale gast in de uitzending werd het heel duidelijk uitgelegd waar klanten op moeten letten. Verder werd het door de test erg duidelijk wat mensen kunnen verwachten.

Zo is het voor TS waarschijnlijk bijna noodzakelijk om te kiezen voor een tablet met een capacitive scherm, een vrije android markt en android versie 3+. Die zijn er wel voor die prijs maar het gros van de modellen binnen die prijsklasse hebben dat niet.

*edit* Umad gaf al dezelfde eigenschappen aan om op te letten. Had zijn reply nog niet gelezen tijdens het posten. Maar deze eigenschappen zijn gewoon de belangrijkste verschillen tussen de vele budget tablets. */edit*

mama1981
Berichten: 18
Lid geworden op: 29 nov 2011 22:34

Re: Tablets, zoveel keuze....

Ongelezen bericht door mama1981 »

Bedankt voor de reacties, ben er een tijd mee bezig geweest. Heel wat winkels afgelopen en gisteren maar de knoop doorgehakt. (mijn zoontje is morgen jarig) De meeste verkopers hebben toch aangeraden door te sparen en toch voor een duurdere te gaan. (ik heb aangegeven dat we echt niet duurder zouden gaan en zij wisten overigens dat we er 3 moesten hebben, dus ik ben ervan uitgegaan dat ze eerlijk waren)
Reden: De goedkoper tablets zijn leuk om te surfen en 'kleine' spellen mee te doen, maar het zou toch een probleem kunnen worden wanneer hij de 'uitgebreidere' spellen wil gaan spelen. Dit kunnen de goedkopere tablets echt niet aan.
Dus we zijn toch maar voor een spelcomputer gegaan.

I.i.g. bedankt voor het meedenken.

53o
Berichten: 710
Lid geworden op: 21 apr 2011 13:20

Re: Tablets, zoveel keuze....

Ongelezen bericht door 53o »

De meeste verkopers hebben toch aangeraden door te sparen en toch voor een duurdere te gaan. (ik heb aangegeven dat we echt niet duurder zouden gaan en zij wisten overigens dat we er 3 moesten hebben, dus ik ben ervan uitgegaan dat ze eerlijk waren)
Reden: De goedkoper tablets zijn leuk om te surfen en 'kleine' spellen mee te doen, maar het zou toch een probleem kunnen worden wanneer hij de 'uitgebreidere' spellen wil gaan spelen. Dit kunnen de goedkopere tablets echt niet aan.
Dus we zijn toch maar voor een spelcomputer gegaan.

I.i.g. bedankt voor het meedenken.
Verstandige keuze. Als verkoper heb ik het meegemaakt dat ik aan een klant een tablet probeerde af te raden terwijl ik aangaf dat deze tablet hooguit geschikt was voor een 6-jarige die er op lost ramt. Hij kocht deze uiteindelijk toch, voor zijn 5-jarige zoontje en stond enkele dagen later weer in de winkel met het verzoek om de tablet terug te kunnen brengen. Dit is een voorbeeld, geen uitzondering (alhoewel de afkeuring van het product door een 5-jarig kind wel een uitzondering is).

Dat de meeste verkopers jou aanraden om door de sparen voor een echte tablet is iets wat ik begrijp: budget tablets zijn gewoon waardeloos voor een groot deel van de consumenten en een hoop klanten zijn hier extreem ontevreden over. Er zijn uitzonderingen, maar deze zie ik regelmatig met een reparatie voorbij komen. Te regelmatig.

Verder vind ik het ook een verstandige keuze dat je voor een spelcomputer hebt gekozen en denk ik dat je ook best wel eerlijk advies hebt gekregen van de verkopers.

Gesloten