LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Landal wil extra geld verdienen na annulering

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
eddie99
Berichten: 11
Lid geworden op: 06 nov 2008 21:52

Landal wil extra geld verdienen na annulering

Ongelezen bericht door eddie99 »

Helaas hebben wij wegens botbreuk onze vakantie 1,5 week van te voren moeten annuleren.

Wij begrijpen dat de huurkosten in rekening gebracht worden, omdat Landal het appartement niet meer voor de volle 100% van de prijs kan verhuren op zo’n korte termijn. Dat we deze kosten niet (deels) terug krijgen vinden we erg jammer maar wel begrijpelijk.

Wij vinden het wel erg vreemd om gemeenteheffingen te moeten betalen aan een gemeente waar we niet zijn geweest. Ook is het vreemd om te betalen voor bedlinnen dat niet gebruikt is. Deze kosten hoeft Landal ook niet maken. Het lijkt ons dan ook niet meer dan normaal dat deze kosten, die Landal ook niets kosten aan ons terug betaald worden.

Wij vinden het erg onaangenaam dat Landal op deze manier extra geld wil verdienen aan mensen die niet voor hun plezier hebben geannuleerd. Iets meer medeleven en het terugbetalen van kosten die Landal zelf ook niet heeft gemaakt zou op zijn plaats zijn.

Ze verwijzen zelf naar hun voorwaarden waarin letterlijk staat dat "de totale kosten/overeengekomen huurprijs" betaald moet worden.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Landal wil extra geld verdienen na annulering

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Informeert u ook eens bij consuwijzer en / of juridisch loket.

Ik kan me voorstellen voorwaarden dat kosten in rekening gebracht worden voor zaken waar geen kosten gemaakt worden onredelijk bezwarend zijn.

eddie99
Berichten: 11
Lid geworden op: 06 nov 2008 21:52

Re: Landal wil extra geld verdienen na annulering

Ongelezen bericht door eddie99 »

Klacht naar behoren opgelost door Landal

the_hurricane
Berichten: 165
Lid geworden op: 25 mei 2011 21:55

Re: Landal wil extra geld verdienen na annulering

Ongelezen bericht door the_hurricane »

en wat is de oplossing dan?

Sossaboy
Berichten: 29
Lid geworden op: 14 nov 2006 19:04

Re: Landal wil extra geld verdienen na annulering

Ongelezen bericht door Sossaboy »

Dus als ik het goed begrijp moest je het volledige bedrag betalen terwijl je gewoon thuis bleef???

En dan klagen om die paar tientjes voor toeristenbelasting en bedlinnen??? :lol:
Had het uitje voor die paar tientjes aan een familielid of goede bekende verkocht :wink:

wiseger
Berichten: 509
Lid geworden op: 10 nov 2010 16:29

Re: Landal wil extra geld verdienen na annulering

Ongelezen bericht door wiseger »

[quote="Sossaboy"]
En dan klagen om die paar tientjes voor toeristenbelasting en bedlinnen??? :lol:
[quote]

Waarom vind je het zo grappig dat iemand door een ernstige kwetsuur niet op vakantie kan? Is het dan zo raar dat iemand graag een beetje van zijn betaalde geld, voor niet gemaakte kosten terugvraagd, ondanks dat het wellicht maar een klein bedrag is?

Sossaboy
Berichten: 29
Lid geworden op: 14 nov 2006 19:04

Re: Landal wil extra geld verdienen na annulering

Ongelezen bericht door Sossaboy »

@ wisege

begrijpend lezen is ook een kunst :x :lol:


Waar zie je me zeggen dat ik de reden van het niet doorgaan van de vakantie grappig vind??

Ik vind het grappig dat TS gaat klagen over het niet terug krijgen van een paar tientjes, terwijl een weekendje Landal snel een paar honderd euro kost.
Persoonlijk had ik ervoor gekozen een paar vrienden of familieleden gelukkig te maken met een goedkope vakantie bij Landal.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Landal wil extra geld verdienen na annulering

Ongelezen bericht door Guardian72 »

the_hurricane schreef:en wat is de oplossing dan?
Goeie vraag.

Kennelijk is er 'zwijggeld' betaald - want TS beweert dat het opgelost is, maar verteld niet hoe...

Te veel moeite?

Gesloten