LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Whirlpool rotzooi?

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
younghalen

Whirlpool rotzooi?

Ongelezen bericht door younghalen »

Ik heb problemen met mijn koelkast die niet meer goed koelde een reparateur kwam in de garantie periode langs en constateerde geen defect, daar ik niet veel thuis ben heb ik vervolgens gedacht dat het wel goed zit echter na een tijdje merkte ik dat het probleem niet was opgelost, helaas was de garantie periode voorbij en ik richtte mij tot de service afdeling om dit probleem uit de leggen dat de eerste reparateur niet goed had gecontroleerd, ik kreeg wederom een reparateur over de vloer en die had maar enkele seconden nodig om mij te vertellen dat de thermostaat niet goed werkte en verving deze, maar ik moet accoord gaan met de kosten van 125 euro (koelkast kostte destijds 179 euro), ik dacht ik neem wel contact op met de service afdeling en kreeg daar te maken met een verschrikkelijke arrogante en onvriendelijke medewerkster Mevr. B. die geen genade kende en mij vertelde als ik niet betaal stuurt ze wel een deurwaarder ook na een schriftelijke reactie met mijn klacht van nalatigheid van de eerste monteur moest ik betalen, nu is de koelkast wederom kapot en heb ik eens gekeken op het internet over lotgenoten die problemen hebben met Whirpool, ik schrok hevig van het enorme aantal klachten niet alleen op het gebied van service maar ook van het hoge aantal gebreken van het witgoed van Whirlpool, ik raad dan ook aan om van Whirlpool af te blijven aangezien het enorme aantal klachten op het internet.

Gewenste oplossing

Dat niet alleen ik maar ook lotgenoten goed en eerlijk worden geholpen en dat er eens via Radar naar dit bedrijf wordt gekeken want ik denk dat ze rommel verkopen met een slecht werkend en arrogant service apparaat.
Laatst gewijzigd door younghalen op 27 feb 2012 14:47, 1 keer totaal gewijzigd.

CSM

Re: Whirlpool rotzooi?

Ongelezen bericht door CSM »

Alternatieve oplossing: dat consumenten VOORDAT ze zoiets kopen, even wat informatie en reviews opzoeken.

Verder wel een sneu verhaal natuurlijk. Waar heeft u de koelkast gekocht? De winkel moet uw probleem oplossen, niet de fabrikant.

Zie ook: http://www.consuwijzer.nl/Uitgelicht/Garantie

younghalen

Ja dank je, bij een bedrijf wat failliet is, dus ik moest wel contact opnemen met de onvriendelijk en arrogante service van Whirlpool, maar dat hoor ik meer als er een Amerikaans bedrijf achter zit. Kijk maar b.v. naar de service van Apple ook zo'n ellende.

noesie39

Ongelezen bericht door noesie39 »

Ook ik heb problemen ondervonden met de deskundige klantenservice van Whirpool. Doordat mij een verkeerd advies is gegeven zit ik nu met een rekening van 119,49 aan voorrijkosten. In jan.2012 zijn alledrie de wasribben uit mijn wastrommel gebroken. Eerst naar Mediamarkt geweest en ik moest zelf maar even contact opnemen met de Klantenservice van Whirpool. Deze deskundige medewerkster heeft mij het advies gegeven niet meer met deze wasautomaat(IGNIS) te wassen en te wachten op de monteur. Aangezien ik er vanuit ging dat dit binnen de garantie viel wist mij de monteur gelijk te vertellen dat dit niet zo zou zijn. Want het afbreken van wasribben is een gebruikersfout. Meestal komt dit door bh beugels, munten, knopen of schroefjes. Onheil van buitenaf. Ik de klantenservice gebeld want ik vind dat de medewerkster mij dit gelijk had kunnen vertellen.(Op hun website staat namelijk dat ze professionele deskundigen zijn die met de klant een redelijke oplossing gaan zoeken) Dan had ik natuurlijk nooit geen monteur van hun erbij gehaald. En die monteur vindt ook nog eens een stukje beugel in mijn kuip van de wasautomaat. Ik weet niet waar hij het heeft weggetoverd want ik heb er niet de hele tijd bij gestaan toen hij mijn machine uit elkaar haalde. Er valt helemaal niets met hun te overleggen. Als ik niet snel betaal gaan ze er een incassobureau bij halen. :cry:
Mediamarkt doet ook niets ze vinden dat de monteur mij terecht een rekening heeft gegeven. :(

younghalen

Ja heel vervelend voor je en een oproep aan iedereen om van merken als Bauknecht, Whirlpool en Ignis en wat die oplichters nog meer hebben af te blijven, als je Breda als servicepunt ziet staan dan weet je al genoeg, overal zie je klachten op het internet van hun, ik weet inmiddels ook al dat serieuze witgoed zaken dezelfde problemen ondervonden hebben en deze merken nu links laten liggen, we kunnen beter iets meer uitgeven en voor Miele of Aeg gaan b.v., maar bij mij komen deze merken er nooit meer in, dat is vragen om problemen, ik weet het het is hard om 120 euro te moeten betalen had je beter bij een goed merk kunnen bijleggen, ik geloof dat ze meer verdienen met hun service dienst als met de verkoop van hun waardeloze apparatuur. Ik ben ook heel erg kwaad op deze firma op de manier waarop ze mij behandeld hebben. Kortom met 1 woord, rotzooi.

mpeek

Ongelezen bericht door mpeek »

Ook ik heb, helaas, slechte ervaring met Whirlpool als het gaat om service. Mijn leverancier gaf doodleuk te kennen dat als ik snel geholpen wilde worden ik zelf Whirlpool moest benaderen. Als ik perse wilde dat zij, Modern, het zou doen moest ik rekening houden met vertraging in de afwikkeling(?). Het vriesgedeelte van Whirlpool 20RU D3 J is defect, na 3 jaar, en ook ik moet eerst akkoord gaan met betaling van alle kosten voordat ze uberhaupt een monteur willen langs sturen. Omdat ik dat weigerde, de telefoniste heb gewezen op het burgerlijk wetboek en de non conformiteit regeling, wil Whirlpool mij helemaal niet meer helpen. Omdat, zo zei de telefoniste, ik het wetboek aanhaalde en zij er nu vanuit kan gaan dat ik nooit de monteur zal betalern...
Ik raad dan ook iedereen aan GEEN Whirlpool te kopen

younghalen

Ja inderdaad, afblijven van dit merk is het advies wat ik al regelmatig hier heb geschreven, het regent op het internet klachten over de service en deugdelijkheid van Whirlpool en hun andere Merken zoals Bauknecht, ik hoop dat menigeen dit ter harte neemt, maar je bent niet alleen die zo behandeld wordt, het wordt misschien tijd dat radar hier eens in duikt in deze vreemde praktijken.

Wim2007

Ongelezen bericht door Wim2007 »

mpeek schreef:Ook ik heb, helaas, slechte ervaring met Whirlpool als het gaat om service. Mijn leverancier gaf doodleuk te kennen dat als ik snel geholpen wilde worden ik zelf Whirlpool moest benaderen. Als ik perse wilde dat zij, Modern, het zou doen moest ik rekening houden met vertraging in de afwikkeling(?). Het vriesgedeelte van Whirlpool 20RU D3 J is defect, na 3 jaar, en ook ik moet eerst akkoord gaan met betaling van alle kosten voordat ze uberhaupt een monteur willen langs sturen. Omdat ik dat weigerde, de telefoniste heb gewezen op het burgerlijk wetboek en de non conformiteit regeling, wil Whirlpool mij helemaal niet meer helpen. Omdat, zo zei de telefoniste, ik het wetboek aanhaalde en zij er nu vanuit kan gaan dat ik nooit de monteur zal betalern...
Ik raad dan ook iedereen aan GEEN Whirlpool te kopen
Non conformiteit is van toepassing op de koopovereenkomst tussen koper en verkoper. Whirlpool is niet de verkoper.

mpeek

Ongelezen bericht door mpeek »

Beste Wim2007; Ik heb bij Modern de klacht neergelegd. Via Modern is Whirlpool ingeschakeld en gekomen. Ik heb mij bij Whirlpool gemeld omdat zij mij schriftelijk hebben gevraagd contact op te nemen. Als Whirlpool de zaken anders wil regelen hadden zij Modern mij aan moeten laten schrijven en Modern alles moeten laten regelen. Tevens heb ik mij vergist; de combinatie is van 01-04-2010, 2 1/4 jaar oud. Uiteindelijk is er een monteur geweest. Is weggelopen met de melding dat het vriesgedeelte het binnen 4 uur weer zou doen. Vier uur later en ook het koelgedeelte is nu stuk. Nu een ander merk aangeschaft en mijn Whirlpool combinatie staat heel gezellig te wachten op zijn maker.

Gesloten